R2 Šaca - Včeláre

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod aquila » 01. Júl 2016 20:20

to jas zase privadza k faktu rozdelenej NDS a SSC.

kazdopadne aj tato cena, ktora by sa transparentnymi tendrami dala este stiahnut by stala za to. als bojim sa zd aj ked je to menej ako za kratsie useky D1, naraz to vystavby nepojde. pricom by to bol ozaj dlhy usek a spolu so soroskou doost velke plus pre juznu trasu
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod i15 » 01. Júl 2016 20:45

20 mil € /km za RC na rovine a plný profil za 85% ceny polovičného... zase bol niekto kreatívny :)

potrebný je obchvat Šace a mohli by ku nemu pridať rozšírenie I/19 na 2+2 po priemyselný park Veľká Ida (asi 2km) https://www.google.sk/maps/dir/48.62745 ... 237502,13z
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod ANDi » 01. Júl 2016 20:48

Samorejme, ze 2 polprofily je volovina na n-tu... Zial skor ako 2022 sa to riesit nezacne, aj to som este optimisticky...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

O. T.: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod KN.SK » 02. Júl 2016 00:30

DrX napísal:... az po Csecs (kto prisiel s tym hlupym slovenskym prekladom?)...
Ak sa tam nedá dlhé 'é': csecs → cecok :lol: .
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod eric987 » 02. Júl 2016 10:53

Aquila, praveze tu sa to rozdelenie Moldavou ziada ako sol. Totiz to, intenzity su tu dnes na slovenske pomery viac ako slusne a na pomery juznej trasy nadpriemerne. No Vysoko nadpriemerna je aj kvalita cesty, prakticky od Sorozky az po Cecejovce je to C11,5 vyhybajuca sa obciam s velkymi oblukmi a dostatkom rozhladu na predbiehanie, jedna z najlepsich ciest I. triedy na Slovensku vobec. Od Cecejoviec po privadzac je to sice taisto C11,5, ale su tu uz 2 prietahy, hlavne od Moldavy citelne pribudaju intenzity, mnozia sa obmedzenia. Takze usek Vcelare - Moldava je zatial malo potrebny, usek Moldava - Saca patri medzi tie potrebne ba az velmi potrebne na juznej trase. Tiez je to primestky usek, ktory ma funkciu podobnu ako R7 BA-Samorin. Na druhej strane, ako som uz tusim raz pisal, tak ako je MUK Moldava umiestnena, je to cista katastrofa kreslena od stola a uplne neguje jednak zmysel rozdelenia useku ako aj potencial stiahnut premavku z existujucej siete. Nielenze je takto umiestnena MUK tazko pouzitelna pre Moldavu (z ktorej mozno 80% premavky smeruje do KE), ale je prakticky nepouzitelna ani pre premavku prichadzajucu od Medzeva a Jasova.
Pre riesenie situacie by totiz idealne bolo, ak by VUC KE spravil vychodny obchvat Moldavy az po III-ku Moldava - Mokrance a nasledne by sa v ramci stavby R2 tato prelozka potiahla az po R2 a spravila MUK. Len opat narazame na typicky slovensky problem - ruka (NDS) nevie co robi noha (VUC KE).
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: O. T.: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod DrX » 02. Júl 2016 11:13

KN.SK napísal:
DrX napísal:... az po Csecs (kto prisiel s tym hlupym slovenskym prekladom?)...
Ak sa tam nedá dlhé 'é': csecs → cecok :lol: .


To uz by bol lepsi nazov :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod i15 » 02. Júl 2016 19:55

eric987 kvôli ten nadpriemernej kvalite cesty 1.triedy je zbytočné stavať RC pre Moldavu, stačí pre tranzit
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod eric987 » 02. Júl 2016 20:41

i15, potom je prakticky zbytocne stavat celu R2. Ved tranzit sa presunie na D1, resp. M3/30 ;)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod i15 » 02. Júl 2016 20:53

tranzit jazdí aj na RV,RS,LC a patria sem aj kamióny s MPR 90, ktorým sa neoplatí jazdiť dlhšiu vzdialenosť po diaľnici
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod Vlados » 03. Júl 2016 22:02

MÚK Šaca - MÚK Ľudvíkov Dvor by si tiež zaslúžili kolektory (2+2+2+2) ako na D1 ;) očakával som nejakú zmenu úseku Š-LS
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod eric987 » 04. Júl 2016 07:16

i15, tym som chcel poukazat na to, ze Moldava je jedno z najvacsich miest na trase R2; v ramci jej vychodnej casti je 5. najvacsie ak sa nemylim. Ak ju aj postavime pre tranzit, preco teda nezvysit jej vytazenosta nespravit ju zaujimavou aj pre lokalku, zvlast ak toho tranzitu tam moc nie je ? Nehovoriac o tom, ze pre Moldavu sa MUK planuje, dokonca s cca 1 km dlhym privadzacom. Ale na kieho certa by ta MUK mala byt umiestnena tak, ze ju takmer nik z miestnych nepouzije, nehovoriac o tom, ze takto je odsudena aj na nepouzivanie pre odb. Jasov-Medzev, vodici z ktorych budu nadalej jazdit kostrbatou 2-kou na Peres.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod ANDi » 04. Júl 2016 11:49

A kam presne by si chcel tu MUK umiestnit? Niekde pri zelezicnej stanici?
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod richie » 08. Júl 2016 14:56

eric987 napísal:.. nehovoriac o tom, ze takto je odsudena aj na nepouzivanie pre odb. Jasov-Medzev, vodici z ktorych budu nadalej jazdit kostrbatou 2-kou na Peres.

hmm .. myslis, ze bude vela takych, ktory zvolia o cca 30-50% dlhsiu trasu (podla ciela v KE) a pojdu po dialnici ? naviac s potrebou znamky ?

.. a mam obavu, ze aj z tych tebou spominanych 80% premavky z Moldavy do KE (prip. Sace) bude vyznamna cast ochotna si priplatit znamku na R2, vzhladom na aktualnu priepustnost a parametre existujucej trasy (z ktorej naviac by mal ubudnut tranzit)
richie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 304
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 07:32

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod eric987 » 09. Júl 2016 10:29

Tu som nieco nakreslil tak, ako by som ju umiestnil ja: gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=34091 . Spravil som 2 mozne varianty, aj ked je cerveny vyhodnejsi z dopravneho hladiska, osobne by som siel skor do zlteho, ktory by bol zrejme vyrazne lacnejsi (cerveny by mal dost nevyhodne krizenie so zeleznicou). Je tam potrebne podoriesovat napojenia na MB, I/50 a III MB- Mokrance (v rychlosti casu som to nejak nacmaral nehovorim ze je to idealne).

richie, o 30-50% to isto nebude dlhsia trasa, mozno tak o 20%. Ako si uz spravne nacrtol, vsetko zavisi od ciela. Ak ides do USS, prip. do juznych casti (Barca, Krasna, nad Jazerom), tam sa ti oplati ist na R2. Ak ides smer centrum, prip. Alejova, Terasa atd., nema velky vyznam ist na R2.
Ad DZ - DZ su povinne aj na PO-KE a vela motoristov si ich napriek tomu kupi, aj ked samozrejme nie vsetci. Stale je vsak rozdiel postavit MUK niekde do stredu pola, ktora ak nebude koncovou tak ju denne vyuzije nejakych 20-30 aut denne alebo niekde zmysluplne, kde ju denne vyziju stovky aut s potencialom dalsej tisicky, ak by sa trebars zaviedli regionalne DZ.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod richie » 11. Júl 2016 13:09

eric987 napísal:..
richie, o 30-50% to isto nebude dlhsia trasa, mozno tak o 20%. Ako si uz spravne nacrtol, vsetko zavisi od ciela. Ak ides do USS, prip. do juznych casti (Barca, Krasna, nad Jazerom), tam sa ti oplati ist na R2. Ak ides smer centrum, prip. Alejova, Terasa atd., nema velky vyznam ist na R2.
Ad DZ - DZ su povinne aj na PO-KE a vela motoristov si ich napriek tomu kupi, aj ked samozrejme nie vsetci. Stale je vsak rozdiel postavit MUK niekde do stredu pola, ktora ak nebude koncovou tak ju denne vyuzije nejakych 20-30 aut denne alebo niekde zmysluplne, kde ju denne vyziju stovky aut s potencialom dalsej tisicky, ak by sa trebars zaviedli regionalne DZ.


teraz rozoberam problem len akademicky (bez hlbsich znalosti)

vzdialenost JASOV - KE (kruhac Moldavska) mi google dava bud:
- 25km(24min) - cesta cez Rudnik- Peres
- 36km (34min) - naokolo cez I/16 (ci ako sa to oznacuje - Moldavu / Cecejovce)..

teda pre denne dochadzajucich je to viac ako 40% navysenie casu aj km, preto nepredpokladam, ze by lepsie prepojenie na R2 v Moldave tomu mohlo akokolvek pomoct (na R2 podla mna nepojde nikto a cez I/16 len v case kalamity)
.. a pre tych co budu smerovat na vacsie vzdialenost mimo KE, bude "zachadzka" cca 1km nepodstatna

ad DZ - s Presovom to porovnavat nemozes, pretoze cesta KE-PO je cez dialnicu ekonomicky vyhodnejsia (pri pravidelnych cestach), pretoze vzdialenost je rovnaka ako mimo dialnice ale cas takmer polovicny (len usek dialnice) a aj spotreba bude mozno vyhodnejsia ..

preto si myslim, ze rozdiel vo vyuziti MUK podla umiestnenia bude minimalny, az zanedbatelny ..
richie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 304
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 07:32

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod i15 » 11. Júl 2016 21:28

Jasovčania a Moldavci určite viac ocenia, keď sa nadbytočné (?) peniaze investujú do privádzača Šaca - Červený Rak.

MÚK Moldava na polceste ku Drienovcu vyzerá momentálne zbytočne, ale na priľahlom území je rezerva na priemyselný park

http://www.moldava.sk/sk/priemyselny-park/

keďže ten park ešte nemá investorov, kľudne by sa mohlo stavať aj bez MÚK, ale máme tu precedens v podobe MÚK Nová Polhora :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod DrX » 28. Júl 2016 22:01

Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod jarino » 02. Apr 2017 14:46

caki napísal:na EIA sa objavila zaverecna sprava o hodnoteni.
Odhadovane naklady vratane DPH:
zelený – polovičný profil - 333 613 019
zelený – plný profil - 395 460 701 747

modrý – polovičný profil - 416 309 024
modrý – plný profil - 600 273 094


V CBA sa hodnota pri zelenom variante plnom profile líši.
Modrý variant
Plný: 600,2 mil eur
Polprofil: 416,3 mil. eur

Zelený variant
Plný: 460,7 mil. eur
Polprofil: 333,6 mil. eur
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod i15 » 02. Apr 2017 20:01

tu by sa mohol realizovať tím hodnota za peniaze, lebo nie je možné, aby plný profil RC cez rovné pole stál minimálne 13 mil € / km
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod vladik67 » 15. Okt 2017 12:15

Po prečítaní všetkých príspevkov, ktorých je dohromady za desať rokov 94, som prekvapený, ako rýchlo staviame cesty na papieri a "skutek utek". V štúdii realizovateľnosti sa prejednávalo ako o úseku R2 Včeláre-Košicke Olšany, následne rozdelený úsek na dve časti, pričom úsek nelogicky rozdelený pred mestskou časťou Košice-Šaca a nie za ňou. O polemizovaní či s prvým úseku stavať aj MUK pri Košiciach-Šaci, aby to bolo lacnejšie už ani nerozpisujem. To je možne si preveriť v inej časti alebo na stránkach NDS, ak to neupravovali.
Tiež je zaujímavé navyšovanie ceny za výstavbu, kde iné čísla sú v roku 2015, iné v roku 2016 a iné už z tohto roku, no mali by vychádzať podľa udávania prispievateľov z jedného a toho istého dokumentu. Alebo to navyšovali zo spolku Hodnota za peniaze? No zaujímavý je rozdiel ceny zeleného variantu polprofil a profil len 62 miliónov no v ďalšom príspevku 130 miliónov. O termínoch realizácie škoda vypisovať.
Čoho sa ešte dočkáme keďže od karnevalu 1989 uplynulo už 28 rokov, resp. dožijú sa kvalitných a bezpečných ciest aspoň naše deti? Pokiaľ sa začne stavať aj tento úsek situovaný na rovine,bude asi aj trikrát drahší.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod EmBe » 24. Mar 2018 17:09

Od 21.3.18 zverejnené právoplatné rozhodnutie EIA.
Zaciatok vystavby: 7/2022
Koniec vystavby: 7/2025
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod crossway » 24. Mar 2018 18:40

Začiatok výstavby až o 4 roky??? Wtf? Omg
crossway
návštevník
 
Príspevky: 25
Založený: 18. Mar 2018 14:34

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod DrX » 25. Mar 2018 11:21

hej, toto malo byt postavene uz v 1995. Ale pri pomeroch blavocentristickeho *** je to aj tak paradna sprava! Dufam, ze sa bude stavat fullprofil.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod nevo83 » 25. Mar 2018 23:42

neverim ze cely usek cca 30km budu robit naraz a uz vobec nie na fullprofil. Povedzme si rovno ze najschodnejsi variant by bol full od Moldavy do Sace, na zbytok po Sorosku staci 1/2. I ked za 4r sa toho moze este vela zmenit ale taky narast dopravy neocakavam.
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Šaca - Včeláre

Odoslaťod crossway » 26. Mar 2018 02:11

no zatial to vyzera aj podla eia na cely usek full profil teda ide sa podla povodnych planov, cize klasicka RC a dufam ze to uz menit nebudu ,soroska bude v 1/2 tam to je uz jasne, a zrejme aj dalej za soroskou no kym zacnu saca vcelare ,uz by v tom case mal finisovat resp byt hotovy usek olsany-saca ktory by sa mal ist tento rok tendrovat ,ale verim ze aj tento usek skratia pripravu na polovicu, 4 roky je nehoraznost pri urgentnosti vystavby juznej R2 a hlavne ked je to priorita vlady,teda minimalne zaciatok vystavby skratit na r.2020
crossway
návštevník
 
Príspevky: 25
Založený: 18. Mar 2018 14:34

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.