Na počiatku bolo slovo - plané sľuby Mečiara a Dzurindu o začatí budovania R2 v TSK. Vtedy sa malo budovať v trase súčasnej I/50 až po hranicu ČR/SR.
Ďalšia sľubotechna prišla na scénu v roku 2008, kedy prijala vládne uznesenie o začatí stavebných prác na úsekoch medzi Trenčínom a Prievidzou v plnom profile do konca roku 2010 so stanoveným termínom ukončením výstavby všetkých piatich predmetných úsekov najneskôr do 31.12.2014.
Nestalo sa tak a termín začatia výstavby úseku R2 Dolné Vestenice - Nováky sa postupne posúval až na rok 2015 s ukončením v priebehu roka 2019.
V Prievidzi sa teda v roku 2013 rozbehla petícia za urýchlené budovanie najpotrebnejších úsekov medzi Prievidzou a Trenčínom (vyše 16 000 podpisov..)
Táto petícia bola vládou úplne odignorovaná, resp. sa im takticky podarilo opiť širokú verejnosť rohlíkom, keď prehlásili, že začiatkom roka 2014 sa začína s výstavbou obchvatu Bánoviec, o ktorej sa však vedelo už dávno pred touto petíciou.
http://trencin.sme.sk/c/7085429/peticia ... -bude.htmlSíce trošku OT, ale krásnou perličkou je tiež cena tohoto obchvatu.. z pôvodných 117mil € za 10,7km dlhý plný profil sa realizuje len 9,5km dlhý polovičný profil s vypustenou MUK Bánovce - východ (tj. MUK s II/592, nie dočasné napojenie na I/50) za 88mil € (s pôvodným odhadom 105mil €).
A dostávame sa k "šúčasnosti", kedy na stránke NDS figuruje ako termín začatia výstavby tohoto úseku rok 2018 s ukončením v roku 2022. To že ani tieto termíny nie sú reálne asi netreba zdôrazňovať. V OPII 2014 - 2020 totiž oficiálne figuruje len úsek R2 Mníchova Lehota - Ruskovce, ktorý podľa posledných neoverených informácii bude pravdepodobne realizovaný tiež len v polovičnom profile. Súčasné optimistické "prognózy typu ak sa nič neposerie" pre úseky R2 Pravotice - Dolné Vestenice a R2 Dolné Vestenice - Nováky hovoria výhľadovo o rokoch 2035.. čo si vykladám ako úplný výsmech, pretože súčasná cesta I/50 už roky nespĺňa požiadavky ani z hľadiska kapacity, parametrov a ani technického stavu.. v súčasnosti je cca. 1/3 tejto cesty v havaríjnom stave a cca. 1/3 v nevyhovujúcom stave.. na zvyšnej tretine sa začína pracovať, alebo ešte jakš-takš spĺňa požiadavky na cestu prvej triedy..
Paradoxne, inde to ide.. v Českej republike je I/50 zrekonštruovaná takmer po celej dĺžke vrátane štyroch či piatich luxusných obchvatov vybudovaných v posledných 10-15tich rokoch. To isté platí pre BBSK, kde je od hranice TSK/BBSK vybudovaná ukážková cesta I.triedy..