R2 vseobecne

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Ktorý úsek R2 považujete za najdôležitejší po dokončení úsekov Kriváň-Tomášovce a Šaca-Olšany ?

ZV, západ - ZV, východ
35
38%
Ožďany-Figa (ktorýkoľvek z podúsekov)
21
23%
Rožňava-Jablonov (tunel Soroška)
19
21%
Mníchova Lehota - Ruskovce
16
18%
 
Celkový počet hlasov : 91

Odoslaťod bodrik » 23. Jún 2007 20:56

Jurislav napísal:Cesta I/50 medzi Brzotinom a Plesivcom rozdeluje NP na dve casti, nie je jeho sucastou, rovnako to mohli spravit aj v pripade Sorosky.


Nemohli. Pretoze Soroska je na rozdiel od uzemia medzi Brzotinom a Plesivcom jadrovou zonou NP.. :idea:
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod bodrik » 23. Jún 2007 20:58

mirkobb napísal:Tu mate link na stiahnutie mapy(zkomprimovana), snad Vam to rozlisenie na tu "spornu zalezitost" bude stacit..? :wink:


Ja tie mapy vsetky poznam, ale aj tak diky 8)
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod devil » 24. Jún 2007 10:05

2. OK, pripustme ze cesta je hranicou NP, resp. ze NP zacina hned vedla cesty. Ani v tomto pripade sa vsak neda uvazovat o vacsom rozsirovani cesty, lebo by sme sa nevyhli uradovaniu. A aj keby cesta viedla (nepisem teraz o NP Slov. kras, ale o Nar. Parkoch vseobecne) aj niekolko desiatok metrov od hranice NP, tak v EIA sa toto ostro posudzuje, a musi to byt naozaj take riesenie kde nie je moznost ineho riesenia situacie (napr. tunelom), co vsak v tomto pripade neplati.. Preto by toto len velmi tazko preslo..


uvaha je opat nelogicka. alternativou vystavby R2 tunelom je vystavba R2 ako RC v povrchovom variante, co je hlupost lebo cez NP nema ist RC. rozsirenie cesty je opatrenie na zlepsenie bezpecnosti a zvysenie plynulosti premavky=ochrana zivotneho prostredia, cize dostat sa cez sorosku za 5 minut namiesto 10 minut, tj. radikalne znizenie emisii, znizenie pravdepodobnosti nehody (znecistenie prirody vytekajucimy PHM). a kedze R2 bude najskor po 2013 tak o to je vyznamnejsie toto opatrenie...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod konstrukt » 24. Jún 2007 15:36

Súťaž na vypracovanie technickej štúdie rýchlostnej cesty R 2 úsek Gombasek-Včeláre vyhrala firma Alfa 04,a.s. Bratislava- vedúci účastník a Pragoprojekt,a.s. Praha
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Jurislav » 24. Jún 2007 15:44

doprastavak napísal:Súťaž na vypracovanie technickej štúdie rýchlostnej cesty R 2 úsek Gombasek-Včeláre vyhrala firma Alfa 04,a.s. Bratislava- vedúci účastník a Pragoprojekt,a.s. Praha
Na tomto useku v podstate vsetko okrem Sorosky, obchvatov Slavca a Lipovnika by mohlo byt sucastou R2. Staci potom urobit MUK.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod bodrik » 25. Jún 2007 09:23

devil napísal:
2. OK, pripustme ze cesta je hranicou NP, resp. ze NP zacina hned vedla cesty. Ani v tomto pripade sa vsak neda uvazovat o vacsom rozsirovani cesty, lebo by sme sa nevyhli uradovaniu. A aj keby cesta viedla (nepisem teraz o NP Slov. kras, ale o Nar. Parkoch vseobecne) aj niekolko desiatok metrov od hranice NP, tak v EIA sa toto ostro posudzuje, a musi to byt naozaj take riesenie kde nie je moznost ineho riesenia situacie (napr. tunelom), co vsak v tomto pripade neplati.. Preto by toto len velmi tazko preslo..


uvaha je opat nelogicka. alternativou vystavby R2 tunelom je vystavba R2 ako RC v povrchovom variante, co je hlupost lebo cez NP nema ist RC. rozsirenie cesty je opatrenie na zlepsenie bezpecnosti a zvysenie plynulosti premavky=ochrana zivotneho prostredia, cize dostat sa cez sorosku za 5 minut namiesto 10 minut, tj. radikalne znizenie emisii, znizenie pravdepodobnosti nehody (znecistenie prirody vytekajucimy PHM). a kedze R2 bude najskor po 2013 tak o to je vyznamnejsie toto opatrenie...


Co je na tom nelogicke? ..Hlupost to nie je, lebo pri posudzovani vplyvov cinnosti na zivotne prostredie (EIA) je zakonom dane variantne riesenie. Cize musia byt predlozene aspon dve varianty riesenia + nulovy variant (cize sucasny stav bez zmien). Ak sa uvazuje o tuneli, tak zvycajne jeden z variantov je tunelovy (alebo je viacero variantov tunelovych), druhy je povrchovy. Aj ked je prave kvoli NP je malo pravdepodobne ze bude schvaleny povrchovy variant. Aj pri D2 Lamacska cesta - Stare Grunty bol jeden z variantov povrchovy. Bol to variant "D" veduci cez patronku a popri zeleznici, dalej okolo Mokrohajskej smerom na Lamac. Tu by vsak boli velke hromadne asanacie rodinnych domov (asi 20-30) a inych objektov. Variant by mal vyrazny barierny efekt a zvysila by sa hlucnost v obyvanej zone. Takze chvala Bohu nepresiel. V environmentalnej studii, ktoru vypracovala katedra fyzickej geografie a geoekologie PrifUK BA (1998) skoncil v multikriterialnom hodnoteni ako najmenej vhodny variant (samozrejme okrem nuloveho variantu). Najvhodnejsie dopadol variant "J" (v sucasnosti novootvoreny usek s tunelom Sitina). Posudzoval sa este aj druhy tunelovy variant "H".

V tom ze bezpecnost a plynulost cestnej premavky zvysuje ochranu ZP s tebou suhlasim.
Je na skodu veci ze sa furt otala so zacatim vystavby tunela Soroska, resp. so zacatim pripravnej fazy, teda uradnych procesov..
Tento usek by sa mal vybudovat prednostne a cim skor na plny profil. Potom by sa tu nerozmyslalo nad takymi nepriechodnymi (zrejme) variantami ako je rozsirovanie sucasnej cesty. Ano, mozno nebude kvoli dlhemu cakaniu na tunel ine vychodisko ako pokusit sa rozsirit sucasnu cestu, to rozsirenie by vela vyriesilo, ale je otazne ci sa to oplati robit len ako nudzove riesenie, pokial tu nebude tunel..? A chcel by som vidiet priebeh toho procesu EIA, v ktorom by to preslo..
Bohuzial, stale je to na Slovensku tak, ze sa vobec neuvazuje vyhladovo a nemysli sa dopredu aky tu bude o par rokov (mozno desatroci) stav.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod i15 » 25. Jún 2007 10:08

Soroska sa nezacne stavat do roku 2013 a nedokonci sa do roku 2016 - do vtedy treba nieco robit. Nechce sa mi verit, ze nejake ekologicke obmedzenia sa nedaju prekonat. Chranime prirodu, ale co ludia? Chranene uzemie skratene o 3,5 metrovy pas je cennejsie, ako bezpecnost a plynulost cestnej premavky? Ved to nie je 23 metrov siroka opacha s estakadami, ktora brani stavbe RC cez Donovaly.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod devil » 25. Jún 2007 10:59

tak nejak...a na to tzv. myslenie dopredu o niekolko desatroci je taky dobry zastieraci manever na nicnerobenie ci uz s nedostatku penazi alebo neschopnosti konat. lepsi vrabec v hrsti...mne sa ani nechce verit ze 10 rokov beru niektori ako "normal" co treba pretrpiet kym sa problem vyriesi.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod bodrik » 26. Jún 2007 09:23

teoretik napísal:Soroska sa nezacne stavat do roku 2013 a nedokonci sa do roku 2016 - do vtedy treba nieco robit. Nechce sa mi verit, ze nejake ekologicke obmedzenia sa nedaju prekonat. Chranime prirodu, ale co ludia? Chranene uzemie skratene o 3,5 metrovy pas je cennejsie, ako bezpecnost a plynulost cestnej premavky? Ved to nie je 23 metrov siroka opacha s estakadami, ktora brani stavbe RC cez Donovaly.


Moja otazka znie takto:
Sorosku nemozeme zacat stavat skor ako v r. 2013, alebo ju nechceme (ti ktori by mali chciet) stavat skor..?
Co konkretne sa robi v priprave stavby tunela? ..resp. robi sa vobec nieco? ..existuju uz realne variantne riesenia?? ..alebo to dopadne ako zvycajne na Slovensku byva ze sa robia ciastkove riesenia s vysokymi nakladmi a dlhodobo minimalnym efektom.. Postavi sa 3. pruh v stupani, ale na kolko rokov to bude postacovat? ..na 10? ..trochu malo na to ze chceme kapacitne rozsirovat cestu v strede NP.. :!:
Tunel treba postavit cim skor a ziadne rozsirovanie cesty nebude potrebne ..co vlastne brani stavbe tunela ze sa tu hadzu roky 2013 - 2016?? Je na to nejaky objektivny dovod stavat az vtedy?
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod devil » 26. Jún 2007 10:05

Tunel treba postavit cim skor a ziadne rozsirovanie cesty nebude potrebne ..co vlastne brani stavbe tunela ze sa tu hadzu roky 2013 - 2016?? Je na to nejaky objektivny dovod stavat az vtedy?


presne ten isty dovod akoze vsetky suvisle dialnice a R-ky koncia na zapadnom SK..

trochu malo na to ze chceme kapacitne rozsirovat cestu v strede NP..


v ziadnom strede ale na okraji. a co tak zrusit celu cestu a vlastne vsetky cesty cez a popri narodnych parkoch :?: ved nicia ZP :!:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod bodrik » 26. Jún 2007 11:10

devil napísal:
Tunel treba postavit cim skor a ziadne rozsirovanie cesty nebude potrebne ..co vlastne brani stavbe tunela ze sa tu hadzu roky 2013 - 2016?? Je na to nejaky objektivny dovod stavat az vtedy?


presne ten isty dovod akoze vsetky suvisle dialnice a R-ky koncia na zapadnom SK..


To je uz bohuzial velkym minusom nasej politiky.. :( ..Ja pochadzam z vychodu (a citim sa byt vychodniarom stale) a mrzi ma ze to je takto ako to je.. :?

devil napísal:
trochu malo na to ze chceme kapacitne rozsirovat cestu v strede NP..


v ziadnom strede ale na okraji. a co tak zrusit celu cestu a vlastne vsetky cesty cez a popri narodnych parkoch :?: ved nicia ZP :!:
:?

1. Na okraji?? ..to snad nemyslis vazne.. :lol: ..povedal by som Ti ze pozri si mapu, ale dufam ze ju poznas.. :idea: Jablonovske sedlo (Soroska) je osou narodneho parku. Prechadza tadial chrbatnica pohoria. Vychodny okraj NP ja odtial vzdialeny cca 30km a zapadny zhruba tiez tolko.. Samozrejme severny a juzny okraj NP (ak si to myslel takto) su vzdialene ovela menej. Konkretne juzny nieco cez 2km a severny len cca 250-300m. Takto chapane by to bolo takmer na okraji. Ale tak ci tak ide o 3. stupen ochrany, aj keby to bolo i uplne na hranici NP :)

2. Pozor, ja som nic o ruseni cesty nepisal :!: To si ma prosim nemyl s nejakym ekoteroristom :lol: ..to by som nerad.. Cesty aj v tomto uzemi (aj v uzemi inych NP) maju svoje opodstatnenie. Ale rad by som najma nakladnu a celkovo tranzitnu dopravu videl v tejto oblasti co najskor pod zemou.. :idea:
A tvrdim zaroven ze vzhladom na to ze je to NP mohlo by byt povolovanie rozsirenia cesty este tak komplikovane a natahovane (ako v slovenskych pomeroch byva bohuzial zvykom) + protesty a peticie proti tomu (a ver tomu ze by boli), ze by mozno (ak by si s tym trochu svihli) bol skor pripraveny a aj postaveny ten tunel.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod mirkobb » 26. Jún 2007 11:19

bodrik: Moja otazka znie takto:
Sorosku nemozeme zacat stavat skor ako v r. 2013, alebo ju nechceme (ti ktori by mali chciet) stavat skor..? Co konkretne sa robi v priprave stavby tunela? ..resp. robi sa vobec nieco? ..existuju uz realne variantne riesenia??
Tunel treba postavit cim skor a ziadne rozsirovanie cesty nebude potrebne ..co vlastne brani stavbe tunela ze sa tu hadzu roky 2013 - 2016?? Je na to nejaky objektivny dovod stavat az vtedy?


Nevies take lahke..?? :wink: Predsa prioritne tunely na "prioritnych usekoch" pri Skalitom. Najprv treba Svrcinovec a Polanu (dokopy 1354 m), stacilo by pridat raz tolko a to by uz kludne vydalo aj popod Sorozku, ale co narobis, ked trebars pre taky Vahostav je to ku Roznave daleko.. :lol: :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod bodrik » 26. Jún 2007 11:31

mirkobb napísal:
bodrik: Moja otazka znie takto:
Sorosku nemozeme zacat stavat skor ako v r. 2013, alebo ju nechceme (ti ktori by mali chciet) stavat skor..? Co konkretne sa robi v priprave stavby tunela? ..resp. robi sa vobec nieco? ..existuju uz realne variantne riesenia??
Tunel treba postavit cim skor a ziadne rozsirovanie cesty nebude potrebne ..co vlastne brani stavbe tunela ze sa tu hadzu roky 2013 - 2016?? Je na to nejaky objektivny dovod stavat az vtedy?


Nevies take lahke..?? :wink: Predsa prioritne tunely na "prioritnych usekoch" pri Skalitom. Najprv treba Svrcinovec a Polanu (dokopy 1354 m), stacilo by pridat raz tolko a to by uz kludne vydalo aj popod Sorozku, ale co narobis, ked trebars pre taky Vahostav je to ku Roznave daleko.. :lol: :wink:


A presne takto sa to na Slovensku riesi.. vystihol si to.. :?
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod i15 » 26. Jún 2007 11:39

Len znechutene konstatujte ze "na Slovensku je to tak" a dufajte v tunel... a dopadne to ako na Donovaloch :)
Mimochodom, mozno sa stavba tunelu Soroska oddialuje aj kvoli tomu, ze by to bol daleko vacsi zasah do prirody, nemyslite?
Rozsirenie na 2+1 by bolo elegantne a lacne riesenie, ktore by pomohlo doprave, kym sa tunel nepostavi. A aj pocas jeho prevadzky by padlo na uzitok, ved vzdy moze nastat situacia, ze sa doprava musi presunut z tunela na stary horsky prechod.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod devil » 26. Jún 2007 11:54

. Na okraji?? ..to snad nemyslis vazne..


ale myslim. NP Sk kras je clenity NP a my sme sa tu bavili o hraniciach NP a dobre ze nie o centimetroch. preto to povazujem za okraj NP. keby to bolo x km vo vnutri NP tak nepoviem nic.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod mirkobb » 26. Jún 2007 11:55

teoretik: Len znechutene konstatujte ze "na Slovensku je to tak" a dufajte v tunel... a dopadne to ako na Donovaloch
Mimochodom, mozno sa stavba tunelu Soroska oddialuje aj kvoli tomu, ze by to bol daleko vacsi zasah do prirody, nemyslite?
Rozsirenie na 2+1 by bolo elegantne a lacne riesenie, ktore by pomohlo doprave, kym sa tunel nepostavi. A aj pocas jeho prevadzky by padlo na uzitok, ved vzdy moze nastat situacia, ze sa doprava musi presunut z tunela na stary horsky prechod.


Takze na Donovaloch to este nastastie zatial "nedopadlo" nijak.. :wink:
No a co sa tyka Sorozky(ale aj Donovalov), tak prave stavba tunelov o tom hlavne je, prekonavat horske masivy aby sa co najmenej zasahovalo do NP a poskodzovala priroda. :lol: Len mi niekto napiste, aky je na Kysuciach NP?? Viem, treba tam cestu v dialnicnych parametroch, tak preto tie tunely, ale preco v dialnicnych parametroch ked mohla byt aj v R (ako stavaju Poliaci a niekedy budu aj Cesi)parametroch?? :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod devil » 26. Jún 2007 12:01

Úsek bol v plnom rozsahu posúdený podľa zák. č. 127/94 Z.z. (EIA). Hodnotili sa dve polohy trasy, a to variant 1, z tunela Svrčinovec schádzajúci v dĺžke cca 2 km do súbehu so želez­ničnou traťou a riekou Čierňanka a variant X položený do vhej polohy nad obce Čierne a Skalité, v časti až na vrchol pohoria. Vzhľadom na ráz územia (hornatý terén, zvážlivé úze­mie, laznícky spôsob osídlenia, dlhé zimné obdobie, a pod.) sú oba varianty technicky ná­ročné. V záverečnom stanovisku procesu EIA bolo, s prihliadnutím k väčšej vzdialenosti od obcí, odporučený variant X.

http://www.ssc.sk/user/view_page.php?page_id=432

tam treba chranit obce, inde chrania akoze prirodu a hlavne "setria" a to tak ze stara cesta bude fungovat 10 rokov alebo nechcu/vahaju posunut trasu o par 100 metrov.

a okrem toho ak aj je 1/2profil R11,5 ale je v trase buducej dialnice D24,5 tak musia byt dodrzane dialnicne 1/2mery zakrut aj stupania uz pri R11,5 1/2profile. hadam to cele nerozoberu ked sa postavi plny profil :!:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod bodrik » 26. Jún 2007 12:19

teoretik napísal:Len znechutene konstatujte ze "na Slovensku je to tak" a dufajte v tunel... a dopadne to ako na Donovaloch :)
Mimochodom, mozno sa stavba tunelu Soroska oddialuje aj kvoli tomu, ze by to bol daleko vacsi zasah do prirody, nemyslite?
Rozsirenie na 2+1 by bolo elegantne a lacne riesenie, ktore by pomohlo doprave, kym sa tunel nepostavi. A aj pocas jeho prevadzky by padlo na uzitok, ved vzdy moze nastat situacia, ze sa doprava musi presunut z tunela na stary horsky prechod.


Vypis prosim v com je podla Teba tunel zasah do prirody..?

Nemyslim si ze je to az take elegantne riesenie. A navyse uz vobec nie ak by sa to malo robit ako "docasne riesenie" ..spackanych docasnych rieseni mame na Slovensku uz dost.. :idea: ..Ak by bol plnoprofilovy tunel, tak by sa doprava ani v krizovych situaciach nemusela presuvat na naspat na povrch.. A ak, tak mozno naozaj len vo vynimocnych situaciach..

Ak by sme takto uvazovali, tak to potom rovno mozme rozsirit aj I/18 na Branisku na 2+1.. "Pre istotu".. "Co ak by sa doprava musela presunut".. (co sa aj naozaj deje).. A to este pripominam fakt ze Branisko nie je na rozdiel od Sorosky NP..

Skor sa obavam toho, ze ak sa urobi 2+1 na Soroske tak, sa dlhe roky nebude robit s tunelom nic.. A pravdepodobny argument bude: .."Naco? ..Ved mame "elegantne povrchove riesenie"".. :evil:
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod bodrik » 26. Jún 2007 12:22

devil napísal:
. Na okraji?? ..to snad nemyslis vazne..


ale myslim. NP Sk kras je clenity NP a my sme sa tu bavili o hraniciach NP a dobre ze nie o centimetroch. preto to povazujem za okraj NP. keby to bolo x km vo vnutri NP tak nepoviem nic.


Vyse 2km (po ceste 5km) z juznej strany je malo??
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod bodrik » 26. Jún 2007 12:28

devil napísal:tam treba chranit obce, inde chrania akoze prirodu a hlavne "setria" a to tak ze stara cesta bude fungovat 10 rokov alebo nechcu/vahaju posunut trasu o par 100 metrov.


Treba samozrejme chranit aj obce, aj prirodu. Pri EIA nejde len o ochranu prirody, ele ide komplexne o ochranu ZP, ktoreho sucastou je aj clovek. Konkretne pri EIA (aj SEA - neviem ci vam to nieco hovori), ide o "Posudzovanie vplyvov na zivotne prostredie a zdravie obyvatelstva"
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod i15 » 26. Jún 2007 12:31

bodrik napísal:
Skor sa obavam toho, ze ak sa urobi 2+1 na Soroske tak, sa dlhe roky nebude robit s tunelom nic.. A pravdepodobny argument bude: .."Naco? ..Ved mame "elegantne povrchove riesenie"".. :evil:


Ja sa prave obavam, ze sa dlhe roky nepostavi vobec nic... :roll:
A ako tunel zasahuje do ZP? Niekde vo vlakne o tuneli som cital, ze su tam nejake krasove jaskyne, ci co. A ku obom tunelovym dieram treba postavit novu cestu.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod devil » 26. Jún 2007 13:05

Vyse 2km (po ceste 5km) z juznej strany je malo??


2 km rozhodne nie je vela. tento zasah paradoxne znamena aj ochranu ZP co som vyssie uz popisal.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod bodrik » 26. Jún 2007 13:11

teoretik napísal:
bodrik napísal:
Skor sa obavam toho, ze ak sa urobi 2+1 na Soroske tak, sa dlhe roky nebude robit s tunelom nic.. A pravdepodobny argument bude: .."Naco? ..Ved mame "elegantne povrchove riesenie"".. :evil:


Ja sa prave obavam, ze sa dlhe roky nepostavi vobec nic... :roll:
A ako tunel zasahuje do ZP? Niekde vo vlakne o tuneli som cital, ze su tam nejake krasove jaskyne, ci co. A ku obom tunelovym dieram treba postavit novu cestu.


Tiez sa toho obavam..
Ak by to skutocne malo byt tak, ze by ten tunel bol "vo hviezdach", (co by bolo teda riadne svinstvo), tak potom by neostavalo naozaj asi ine vychodisko, ako rozsirit sucasnu cestu.. Ale ako som uz pisal vyssie, obavam sa toho, ze by to neskor mohlo skuzit ako argument k nestavaniu tunela.. :?
Krasove jaskyne tam su. Na jednu sa natrafilo aj ked sa robil v 50. rokoch zeleznicny tunel.
Bolo by dobre tam cim skor urobit podrobny geologicky prieskum
:idea:
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod bodrik » 26. Jún 2007 13:12

devil napísal:
Vyse 2km (po ceste 5km) z juznej strany je malo??


2 km rozhodne nie je vela. tento zasah paradoxne znamena aj ochranu ZP co som vyssie uz popisal.


Myslim si ze v tomto prostredi je vela aj 200m..
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod i15 » 08. Júl 2007 12:48

trochu som si prelistoval tuto temu :arrow:

Dialniciar napísal:Stavebné náklady (v Sk) bez DPH v CÚ 2005 a ukončenie príprav:

R2 Ožďany – Zacharovce ... 1 525 776 000 ... 2010
R2 Zacharovce – Bátka ... 1 447 618 000 ... 2010
R2 Bátka – Figa ... 1 340 000 ... 2 009 000 ... 2009


za 4,3 miliardy je teda mozne spojit obchvaty Ozdian a Tornale a je mozne zacat stavat v roku 2010 :idea: To by za vcelku smiesne peniaze mohlo vzniknut skoro 50km dobrej cesty... dufam, ze sa vystavba tychto usekov nebude zbytocne natahovat.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 29 hostí.

cron