R1 Banská Bystrica - severny obchvat (I/66)

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Ste za spoplatnenie diaľničnou známkou obchvatu Banskej Bystrice po spojazdnení?

Áno
53
67%
Nie
26
33%
 
Celkový počet hlasov : 79

Odoslaťod H16-85 » 07. Aug 2007 11:41

johhan napísal:Milos, obchvat BB sa dostavia tak za 4-5 rokov .. teda v čase keď intenzity v meste budú minimálne o cca 30-50% vyšie
.
a prečo to bude trvať 4 roky ? .. lebo ide o náročnú stvabu v teréne a stavbu časti cesty nad železničným tunelo a čiastočná prestavba železničného tunelu


Preto to bude trvať 4 roky, lebo sa víkendy stavať nebudú. A budú sa cez víkendy pohybovať možno 10-20 ľudí presúvať a pripravovať materiál na výstavbu v týždni.
Tibor
Obrázok používateľa
H16-85
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 21. Máj 2007 11:37
Bydlisko: EU

Odoslaťod Milos » 06. Dec 2007 03:11

Do fotogalérie som pridal vizualizáciu križovatky Kostiviarska na plánovanom severnom obchvate BB. Náhľad na zákrutu cesty I/66 (R=130 m - to bude dost "husté") v smere od ZV na BR :arrow:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3275
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Milos » 06. Dec 2007 03:21

Milos napísal:Do fotogalérie som pridal vizualizáciu križovatky Kostiviarska na plánovanom severnom obchvate BB. Náhľad na zákrutu cesty I/66 (R=130 m - to bude dost "husté") v smere od ZV na BR :arrow:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3275



P.S. Ospravedlňte prosím zníženú kvalitu obrazu :) Fotil som tým, čo som mal práve poruke, čiže mobilom
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Milos » 06. Dec 2007 03:26

Milos napísal:Do fotogalérie som pridal vizualizáciu križovatky Kostiviarska na plánovanom severnom obchvate BB. Náhľad na zákrutu cesty I/66 (R=130 m - to bude dost "husté") v smere od ZV na BR :arrow:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3275


P.S.2: Oprava - R=160 m
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod aquila » 06. Dec 2007 09:15

2 milos: vsak to je aj navrhovane cele ako MZ20/60 t.j. v podstate na 60tku ;) realne tam bude v max 80 ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Milos » 06. Dec 2007 10:25

aquila napísal:2 milos: vsak to je aj navrhovane cele ako MZ20/60 t.j. v podstate na 60tku ;) realne tam bude v max 80 ;)


Ono osemdesiatka by tam bola tak ci tak - je to v meste. Ale mne sa zda - uz som to tu niekde pisal - ze podla starsej ortofotomapy s planom obchvatu (ked to este malo byt sucastou R1) tam boli tie iste parametre, dokonca aj tato zakruta a preto to nakoniec nie je R1, lebo to vlastne nemalo potrebne parametre. Krk na to nedam, ale kedysi som videl aj novsiu (ako projekt SSC - je aj tu vo fotogalerii - ortofotomapy) aj povodnu. Ale povodnu ortofotomapu s planom sa mi teraz nepodarilo najst
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod aquila » 06. Dec 2007 10:31

Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Milos » 06. Dec 2007 13:53




Ďakujem, ani som nevedel, že tá mapa pôvodného projektu je ešte tu, musím nabudúce lepšie hľadať :-) V tých parametroch som sa trochu mýlil, resp. šírkové som ani nemal na mysli, vetvy križovatiek mali byť trochu iné, jedna sa dokonca zrušila (križovatka Kačica), ale tá zákruta vyzerá úplne rovnaká, aj vedenie I/66. Takto to ťažko presne porovnávať a dokazovať, ja som tuším videl mapu toho pôvodného projektu v takom istom prevedení a formáte ako nový projekt SSC, vrátane popisov parametrov.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Peter Olejár » 25. Mar 2008 19:01

Cez severný obchvat Banskej Bystrice budú motoristi jazdiť v roku 2011 :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9679
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod fh » 11. Máj 2008 13:22

Severný obchvat Banskej Bystrice začnú stavať neskôr :arrow:


http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=70874#70874

PPP je v tomto prípade brzdou, divím sa, že si to Saktor nedoladil s Vážnym.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod wizard112 » 14. Máj 2008 09:34

R1 + Severný obchvat BB je v 2. balíku PPP projektov. Len aby sme nerobili ešte väčší guláš. :wink:
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod mirkobb » 21. Máj 2008 14:43

V dnešnej tlači článok o vykupovaní pozemkov pod stavbu R1 Severný obchvat Banskej Bystrice.

Malé OT: Mám otázočku na admina, popr. moderátorov, či by nebolo vhodné založiť vlákno s názvom "R1 Severný obchvat Banskej Bystrice" a začať to vkladať tam? :idea: :?:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod aquila » 21. Máj 2008 14:54

ono to neni R1, ale "len" prelozka cesty I/66, a aj to malo kedysi svoje vlastne vlakno, ale bolo to zlucene s touto temou.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod wizard112 » 29. Máj 2008 17:19

Možno sa to už v iných diskusiách objavilo, ale tu ešte nie, tak to pridám. R1 má z BB pokračovať popod Hiadeľské sedlo do RK.

Viac tu:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10247

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10258

Aj keď oba sú o tom istom. :lol: Len som zvedavý, ako to reálne dopadne.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod johhan » 29. Máj 2008 22:11

wizard112 napísal:Možno sa to už v iných diskusiách objavilo, ale tu ešte nie, tak to pridám. R1 má z BB pokračovať popod Hiadeľské sedlo do RK.

Viac tu:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10247

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10258

Aj keď oba sú o tom istom. :lol: Len som zvedavý, ako to reálne dopadne.


Ono to je vcelku zábavné ako sa ide urobiť z cesty I triedy RC :-) ale budiž ... ide len o to aby mohli stavať na nevysporiadaných pozemkoch
.
ale lepšia komedia je v tom že R1 chcú pretrasovať smerom na KE :-)
.
pekný guľáš v tom je, celá koncepcia trás a tokov dopravy sa podriadila politickým požiadavkam toho ktorého poslanca koalície - takže všade budú RC každých 10 km od seba :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod wizard112 » 30. Máj 2008 06:33

johhan napísal:
wizard112 napísal:Možno sa to už v iných diskusiách objavilo, ale tu ešte nie, tak to pridám. R1 má z BB pokračovať popod Hiadeľské sedlo do RK.

Viac tu:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10247

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10258

Aj keď oba sú o tom istom. :lol: Len som zvedavý, ako to reálne dopadne.


Ono to je vcelku zábavné ako sa ide urobiť z cesty I triedy RC :-) ale budiž ... ide len o to aby mohli stavať na nevysporiadaných pozemkoch
.
ale lepšia komedia je v tom že R1 chcú pretrasovať smerom na KE :-)
.
pekný guľáš v tom je, celá koncepcia trás a tokov dopravy sa podriadila politickým požiadavkam toho ktorého poslanca koalície - takže všade budú RC každých 10 km od seba :-)


No počkať. Medzi BB a RK tak podľa teba nebude mať cesta parametre rýchlostnej? Teda použije sa súčasný projekt, len to nebude niesť označanie cesta I. triedy, ale R1?

S tým pretrasovaním R1 na KE kadiaľ? Ja som sa napr. dopočul, že sa uvažovalo potiahnúť R1 cez Horehronie na Poprad. S tým potiahnutím na KE si ma prekvapil, môžeš uviesť, kadiaľ by to malo ísť?
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod johhan » 30. Máj 2008 07:31

wizard112 napísal: No počkať. Medzi BB a RK tak podľa teba nebude mať cesta parametre rýchlostnej? Teda použije sa súčasný projekt, len to nebude niesť označanie cesta I. triedy, ale R1?

S tým pretrasovaním R1 na KE kadiaľ? Ja som sa napr. dopočul, že sa uvažovalo potiahnúť R1 cez Horehronie na Poprad. S tým potiahnutím na KE si ma prekvapil, môžeš uviesť, kadiaľ by to malo ísť?


No to nebude - ten kúsok čo je naprojektovaný medzi Sl. Lupčou a koritnicou má parametre C11,5/70 teda žiadna R ani D a potrebujú to tam dostať preto lebo je voči tomu dosť veľký odpor - proste ide sa nie dohodou ale princípom valca
.
.
Proste R1 nebude končiť v BB ale v KE - R2 v úseku ZV KE sa premenuje na R1
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 30. Máj 2008 09:31

bodaj by si s tou R1 mal pravdu ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 30. Máj 2008 09:55

Hm, ja by som radsej prijal R1 tak ako je + predlzenie do RK cez Hiadelske sedlo (kludne aj v tych parametroch, co sa planuje) a na KE nech ide D5 v trase R7 BA-LC + R2 LC-KE. :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod wizard112 » 30. Máj 2008 11:55

johhan napísal:
wizard112 napísal: No počkať. Medzi BB a RK tak podľa teba nebude mať cesta parametre rýchlostnej? Teda použije sa súčasný projekt, len to nebude niesť označanie cesta I. triedy, ale R1?

S tým pretrasovaním R1 na KE kadiaľ? Ja som sa napr. dopočul, že sa uvažovalo potiahnúť R1 cez Horehronie na Poprad. S tým potiahnutím na KE si ma prekvapil, môžeš uviesť, kadiaľ by to malo ísť?


No to nebude - ten kúsok čo je naprojektovaný medzi Sl. Lupčou a koritnicou má parametre C11,5/70 teda žiadna R ani D a potrebujú to tam dostať preto lebo je voči tomu dosť veľký odpor - proste ide sa nie dohodou ale princípom valca
.
.
Proste R1 nebude končiť v BB ale v KE - R2 v úseku ZV KE sa premenuje na R1


Na názvoch ciest mi až tak nezáleží, ale tie paremetre C11,5/70... Ak to má byť konštruované len na 70 km/h. To sa mi zdá málo. :roll:

Takže paremetre budú C11,5/70, ale bude to označené R1. Výhľad, že raz by to bolo aspoň C22,5 sú teda nulové.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod johhan » 30. Máj 2008 12:36

wizard112 napísal: Na názvoch ciest mi až tak nezáleží, ale tie paremetre C11,5/70... Ak to má byť konštruované len na 70 km/h. To sa mi zdá málo. :roll:

Takže paremetre budú C11,5/70, ale bude to označené R1. Výhľad, že raz by to bolo aspoň C22,5 sú teda nulové.


Podľa charakteru premávky sa cestné komunikácie delia na :

cesty s neobmedzeným prístupom (C)
cesty s obmedzeným prístupom:
- diaľnice (D)
- rýchlostné cesty (R)

Rámcová kategorizácia cestných komunikácií je :

Cesty I. triedy C 22,5 / 100, 80 a 70; C 11,5 / 80, 70 a 60; C 9,5a)/ 80, 70 a 60;
Cesty II. triedy C 22,5 / 100, 80 a 70; C 11,5 / 80, 70 a 60; C 9,5 / 80, 70 a 60; výnimočne C 7,5a) / 70 , 60 a 50;
Cesty III. triedy a) C 11,5 / 80, 70 a 60; C 9,5 / 80, 70 a 60; C 7,5 / 70, 60 a 50; C 6,5 / 60, 50;

.
.

Takže C R a D sú typy ciest - podla toho je stúpanie križovatky parametre - to číslo je šírka komunikácie a za lomítkom je návrhová rýchlosť - obyčajne je to tak že MPR je o cca 20 vyššia ako návrhová + nejaké tie bodové obmedzenia ( ostré zákruty so znížením na 60 napr - čo nie je dovolené na R a D napr.)

Tá preložka je naprojektovaná ako C 22,5/70 ale stavaná bude zatial na polprofil C11,5 a tunely neviem či náhodou nebudú iba na 70 km/h

Celý profil by stál cca 25-30 mld SKK podľa nových odhadov cien - ak si dobre pamatám - a postavenie BB - RK v parametri R22,5/100 by stálo cca 2 mld EUR
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod wizard112 » 30. Máj 2008 13:23

johhan napísal:Tá preložka je naprojektovaná ako C 22,5/70 ale stavaná bude zatial na polprofil C11,5 a tunely neviem či náhodou nebudú iba na 70 km/h

Celý profil by stál cca 25-30 mld SKK podľa nových odhadov cien - ak si dobre pamatám - a postavenie BB - RK v parametri R22,5/100 by stálo cca 2 mld EUR


Tak už len dúfať, že sa začne stavať ten polprofil, neskôr sa to hádam dotiahne úplne. V podstate mi ide o to, aby tam boli 4 jazdné pruhy, a či to bude R22,5/100 alebo C22,5/70, to mi je v podstate jedno, aj keď R by bola lepšia, čo si budeme hovoriť. Ale keď bude tá MPR o cca 20 km/h vyššia ako navrhovaná, teda 90 km/h, tak to zase také zlé nebude. :wink: Základ sú 4 jazdné pruhy.

Ešte ma zaujíma, oficiálne bude táto cesta značená ako I/59 alebo R1? Viem, je to detail, ale zaujíma ma to.

Ešte mám otázku na trasu R3. Padla už definitíva nad jej trasou? :?:
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod rastislav5 » 30. Máj 2008 20:21

Andrej napísal:Hm, ja by som radsej prijal R1 tak ako je + predlzenie do RK cez Hiadelske sedlo (kludne aj v tych parametroch, co sa planuje) a na KE nech ide D5 v trase R7 BA-LC + R2 LC-KE. :)


Podla mna je R1 Bystrica - Ruzomberok alebo prelozka cesty cez Hiadelske sedlo velmi zbytocnym mrhanim penazi.

Sucasna komunikacia s pridavnymi pruhmi pre turistov staci a ostatni nemaju co v narodnom parku hladat. R3 by mala viest z Bystrice na Turiec spolu so spojkou na Prievidzu (R2). Bystrici by to vyrazne skratilo a zlepsilo cestovanie do najvacsich susednych miest, cim by sa zlepsila hospodarska spolupraca s nimi a rozvoj celeho regionu. Priame spojenie s Ruzomberkom urcite nebude mat taky ekonomicky prinos.

A R1 by sa mala trasovat smerom na Brezno (Fico slubil vo februari Breznu 4 prudovku do Bystrice) a neskor dalej az na Poprad.

Mne to pripada tak, ze Saktor si nechce priznat, ze pred volbami taral o R3 cez narodny park a teraz to pretlaca hlava nehlava. Ze pritom vidi len seba ho netrapi. Ze tie prachy by ovela viac potrebovali Horehronci ho tiez netrapi. Dufam ze mu to rozumne rozmyslajuci stredoslovaci nezozeru aj ked to vyzera na prvy pohlad atraktivne pre Bystricu, ale v skutocnosti je to len betonovanie Bystrice v sucasnej okrajovej pozicii.
Alebo Saktorovi krivdim a toto berie len ako politicky prostriedok ako presadit R3 cez Bystricu miesto nezmyselneho variantu cez Kremnicu, ale velmi tomu neverim.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod wizard112 » 30. Máj 2008 20:36

rastislav5 napísal:Podla mna je R1 Bystrica - Ruzomberok alebo prelozka cesty cez Hiadelske sedlo velmi zbytocnym mrhanim penazi.

Sucasna komunikacia s pridavnymi pruhmi pre turistov staci a ostatni nemaju co v narodnom parku hladat. R3 by mala viest z Bystrice na Turiec spolu so spojkou na Prievidzu (R2). Bystrici by to vyrazne skratilo a zlepsilo cestovanie do najvacsich susednych miest, cim by sa zlepsila hospodarska spolupraca s nimi a rozvoj celeho regionu. Priame spojenie s Ruzomberkom urcite nebude mat taky ekonomicky prinos.

A R1 by sa mala trasovat smerom na Brezno (Fico slubil vo februari Breznu 4 prudovku do Bystrice) a neskor dalej az na Poprad.

Mne to pripada tak, ze Saktor si nechce priznat, ze pred volbami taral o R3 cez narodny park a teraz to pretlaca hlava nehlava. Ze pritom vidi len seba ho netrapi. Ze tie prachy by ovela viac potrebovali Horehronci ho tiez netrapi. Dufam ze mu to rozumne rozmyslajuci stredoslovaci nezozeru aj ked to vyzera na prvy pohlad atraktivne pre Bystricu, ale v skutocnosti je to len betonovanie Bystrice v sucasnej okrajovej pozicii.
Alebo Saktorovi krivdim a toto berie len ako politicky prostriedok ako presadit R3 cez Bystricu miesto nezmyselneho variantu cez Kremnicu, ale velmi tomu neverim.


Variant R3, ktorý by viedol z BB na Turiec + napojenie na R2 by skutočne bolo prínosom. Tá štvoprúdovka na BR by Horehroniu pomohla, ale pochybujem, že sa to tak skoro zrealizuje, lebo reči sa hovoria a chlieb sa je. Fico sľubuje v každom regióne, ale... :roll: Však aj teraz R8, ktorá ide cez jeho rodné Topoľčany.

No a že Saktora netrápi Horehronie? Politik na komunálnej úrovni by mal v prvom rade pretláčať záujmy svojho mesta (obce) a až potom regiónu. Na toto máme VÚC alebo štát.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod Thomas » 31. Máj 2008 08:23

Moje oblíbená otázka zní: Když povede R3 přes Turiec, kudy pojede tranzit BP - Krakow ? :-) Ale už se to tu omílalo mockrát.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.