Stránka 7 z 17

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2009 10:15
od rastislav5
Ja verim ze sa myto bude platit na vsetkych cestach (s rozdielnymi sadzbami), co satelitny system umoznuje. Potom by to problem nebol

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2009 10:43
od stanog
Uz dnes platis myto na vsetkych cestach vo forme vysokej spotrebnej dane za benzin a naftu. Ked sa tieto dane zavadzali ich vysoke sadzby sa zdôvodnovali tym ze vytazok pojde na potrebne investicie do vystavby a opravy ciest. System je to pre OA v podstate spravodlivy - odraza najazdene kilometre, problemom su len zahranicne vozidla a najmä kamiony ktore dokazu natankovat u susedov lacnejsie a prejst celym uzemim SR bez tankovania - tym padom vobec neprispievaju v sucasnosti na nase cesty. Druha vec je ze terajsia vlada vytazok uvedenej spotrebnej dane pouziva na vsetko mozne v rozpocte.
Takze dalsie spoplatnenie by bolo len dvojitym zdanenim vodicov.

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2009 11:37
od aquila
2devil: a presne na to som narazal .. plus tam tie intenzity casom budu ..

ako by som si cca predstavoval prelozky I/65 som nacrtol tunak ..

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7039

to by bol zaroven efektivny obchvat vsetkych dedin a do istej miery aj hronskeho benadiku.. kde som nacrtol ozaj vyhladovu prelozku I/76 ...

dokonca si myslim, ze kraj by ani neprotestoval, keby stat urobil tu prelozku a cestu cez dediny by musel zrekonstruovat kraj ..

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2009 12:21
od Milos
Aquila, obávam sa, že by ten obchvat v trase, v akej si ho zakreslil, mohol vyjsť aj viac, než samotná R1 od odbočky na Čaradice po MÚK Hron. Beňadik. Južne od Beňadiku už začínajú priamo nad cestou a železnicou strmé skalné steny Slovenskej brány, tam by sa to bez dlhého a hlavne vysokého mosta nezaobišlo. :arrow:http://www.panoramio.com/photo/3862214
:arrow::http://www.panoramio.com/photo/22325282 Alebo potom brutálny zásah do terénu, prípadne viesť trasu bližšie ku kláštoru, aj jedno aj druhé sa mi zdá zverstvo.
Prvá časť (obchvat Čaradíc a Tekovských Nemiec) by mohla byť ok, ale aj tam by to chcelo most a dosť hlboký zárez (prevýšenie od údolia pri Čaradiciach a vyvýšeniny východne od neho je 40 - 50 m). Pár 100 m južnejšie sú prevýšenia menšie, ale zas by to bola dlhšia obchádzka

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2009 13:50
od rastislav5
stanog napísal:Uz dnes platis myto na vsetkych cestach vo forme vysokej spotrebnej dane za benzin a naftu. Ked sa tieto dane zavadzali ich vysoke sadzby sa zdôvodnovali tym ze vytazok pojde na potrebne investicie do vystavby a opravy ciest. System je to pre OA v podstate spravodlivy - odraza najazdene kilometre, problemom su len zahranicne vozidla a najmä kamiony ktore dokazu natankovat u susedov lacnejsie a prejst celym uzemim SR bez tankovania - tym padom vobec neprispievaju v sucasnosti na nase cesty. Druha vec je ze terajsia vlada vytazok uvedenej spotrebnej dane pouziva na vsetko mozne v rozpocte.
Takze dalsie spoplatnenie by bolo len dvojitym zdanenim vodicov.

Vsetko co pises je pravda (pridam este problem s tankovanim do osobnych automobilov v zahranici u vodicov co nebyvaju daleko od hranic a rozny dopad pre rozne spotreby automobilov), ale sadzby za prejdene km su urcite spravodlivejsie a okrem toho cena sa da v satelitnom systeme menit podla roznych kriterii (den v tyzdni, cas, narocnost useku...). Nebudme naivni ze sa sadzba z PHM znizi. Budme radi ked sa nezavedie trojite alebo stvorite zdanenie (napr. cestna dan pre osobne automobily alebo spotrebna dan s kupy automobilu atd). Tu je odkaz ako to planuju v Holandsku http://www.aktuality.sk/clanok/150246/h ... kilometre/
Ja ocakavam, ze sa bude platit aj za prejdene km na parkovisku.

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2009 16:28
od Tomas PO
aquila napísal:http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7036

zaujimave je, ze zjavne opravia kompletne celu cestu az benadik.. pritom skoda, ze neurobili normalnu prelozku cesty a tym padom aj cca 6-7 km obchvat vsetkych dedin s napojenim na I/76...

Dobre som pochopil, ze sucasna cesta sa vyuzije na polprofil?

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2009 17:26
od devil
ano, uz predlzenie R-ky od benadiku ktore spustili v 2005 riesili takto.

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2009 17:32
od i15
...tu sa to da, ale pri Kysuckom Novom Meste musi byt 500 metrovy tunel pod urovnou terenu a kilometrove naklady cez 1mld Sk

(sorry za OT, nebudem ho dalej rozvijat)

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2009 21:08
od Milos
Tomas PO napísal:Dobre som pochopil, ze sucasna cesta sa vyuzije na polprofil?


Devil napísal:ano, uz predlzenie R-ky od benadiku ktore spustili v 2005 riesili takto.



Presnejšie povedané - už tá cesta (dnes sčasti už 3+2 profil R1 Hronský Beňadik - Tekovské Nemce) sa niekedy na prelome 70-tych a 80-tych rokov stavala ako polprofil budúcej RC. Dobre to bolo a je vidieť na nadjazdoch ponad cestu, boli už pripravené na plný profil. Aj keď je pravda, že sa pri výstavbe R1 väčšina musela aj tak prekopať kvôli výmene podložia.

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2009 01:07
od papes.sk
aquila napísal:ako by som si cca predstavoval prelozky I/65 som nacrtol tunak ..
myslim že je to neefektivne davat peniaze do tejto preložky cesty...este do tej I/75
a este jeden háčik tam vysí....skus sa pozriet na tuto mapu http://mapy.hiking.sk/?zoom=14&lat=6164206.81872&lon=2065118.30043&layers=00BTTTTTTFFFFF a na miesto kde si nakreslil preložku I/65 pri Hron.Benadiku...to by sa asi nedalo...len nejaky tunelik alebo to pustit az na psiare :roll:

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2009 11:44
od Milos
Tak tunel na preložke cesty súbežnej s RC - to je (nielen) na Slovensku ťažké sci-fi :)

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2009 17:26
od papes.sk
Milos napísal:Tak tunel na preložke cesty súbežnej s RC - to je (nielen) na Slovensku ťažké sci-fi :)
tak to *** aj na psiare je to na nič púšťať...to môžu vodiči rovno použiť cestu 3.triedy z Olichova do Kozároviec a napojiť sa na I/76....myslim že po dobudovaní R1 v tomto kraji bude potrebnejšia preložka alebo rozšírenie cesty I/76 (úzka cesta) viac ako cesta cez Čaradice a Tek.Nemce(I/65)

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2009 08:54
od stanog
Takže koncesionárom "zrekonštruovaný" úsek obchádzkovej trasy cez Tekovské nemce sa ani nie po mesiaci už opravuje. Rýchlosť je znížená na 40 km/h, sú tam stĺpiky a včera sa pracovalo na odstraňovaní zdeformovaných častí vozovky. Na niektorých miestach sa totiž značne začali prepadávať kanalizačné vpusty a vyjazdili sa koľaje a dochádza k vytláčaniu vozovky. A k tomu podotýkam došlo v Novembri, neviem si predstaviť čo tá vozovka spraví v lete.

Re: R1 Beladice - Tekovské Nemce

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2010 07:39
od vladi87
MarcelSWP: Vďaka za nové fotky zo stavby..zaujímalo by ma, na čo slúžia tie čierne valy (neviem, ako to mám inak pomenovať)..

Re: R1 Beladice - Tekovské Nemce

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2010 08:20
od i15
podla fotiek nevyzera, ze by sa velmi ponahlali... pritom zaplatene maju dobre

Re: R1 Beladice - Tekovské Nemce

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2010 09:00
od Tomas PO
mozno len predchadzaju velkym bonusom za nadcasu a nedele...

Re: R1 Beladice - Tekovské Nemce

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2010 10:42
od MarcelSWP
vladi87: rád som niečim prispel, inak dnes som sa to pokúsil znova nafotiť, včera to bolo moc rozmazané

Re: R1 Beladice - Tekovské Nemce

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2010 11:48
od stanog
Tomas PO napísal:mozno len predchadzaju velkym bonusom za nadcasu a nedele...

Tiež som čakal že to stavebné tempo bude vyššie, nič extra oproti klasickej výstavbe, žiadne mimoriadne nasadenie ani extrémna hustota strojov ked to tak porovnávam s úsekom Žarnovica - Šášovské podhradie či inými.

Re: R1 Beladice - Tekovské Nemce

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2010 14:33
od devil
presne tak. je to dane nie prilis velkou narocnostou. vyssie tempo je pri mostoch, ked sa stihnu tie, stihne sa vsetko.

Re: R1 Beladice - Tekovské Nemce

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2010 15:18
od qantas
stanog napísal:
Tomas PO napísal:mozno len predchadzaju velkym bonusom za nadcasu a nedele...

Tiež som čakal že to stavebné tempo bude vyššie, nič extra oproti klasickej výstavbe, žiadne mimoriadne nasadenie ani extrémna hustota strojov ked to tak porovnávam s úsekom Žarnovica - Šášovské podhradie či inými.
no myslim ze ono to len pride, hlavne ked sa este viac otepli , uz teraz na 45km useku pracuje vela ludi a hlavne sa sustreduju na mosty , krizovatky ktore su narocnejsie na pocasie ,rad by som bol keby do buducnosti sa staval v celosti aj usek R8 Nitra - križovatka R2 cez PPP 54 km641 m ,hej kazdy ma iny nazor ze netreba R8 a podobne ale je tam naozaj katasrtrofalna cesta spusta dedin a kazdy rok to bude horsie ,mozno by to malo sancu na uspech keby zostala tato vlada aj po volbach a R.Fico by pretlacil rychlo cez PPP stavat tento usek , nakoko pochadza od Topolcian a myslim ze este jedno PPP by Slovensko zvladlo .

Re: R1 Beladice - Tekovské Nemce

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2010 20:05
od michael89
Ak by existovalo PPP, ktoré by podľa Teba Slovensko ešte zvládlo, tak by to bolo určite PPP na D4.

( Pre notorických rypákov a paranoikov - moja predošlá veta nechce byť nijako citovo zafarbená, nie je ironická voči ničomu ani nikomu. Je to môj subjektívny názor ). :wink:

Re: R1 Beladice - Tekovské Nemce

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2010 20:39
od Tomas PO
devil napísal:presne tak. je to dane nie prilis velkou narocnostou. vyssie tempo je pri mostoch, ked sa stihnu tie, stihne sa vsetko.

tak tak, navyse sukromny investor vie urobit najidelalnejsi pomer ceny prace a vykonu.

Re: R1 Beladice - Tekovské Nemce

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2010 20:47
od qantas
michael89 napísal:Ak by existovalo PPP, ktoré by podľa Teba Slovensko ešte zvládlo, tak by to bolo určite PPP na D4.

( Pre notorických rypákov a paranoikov - moja predošlá veta nechce byť nijako citovo zafarbená, nie je ironická voči ničomu ani nikomu. Je to môj subjektívny názor ). :wink:
D4 bude pravepodobne take kde stat nebude splacat ani korunu

Re: R1 Beladice - Tekovské Nemce

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2010 23:08
od ikon
michael89 má pravdu... D4, R2, R7 a mnohé iné úseky sú dôležitejšie ako nejaká R8.

Čo sa týka R1ky NR - HB tiež si myslím, že sa to teraz po oteplení rozbehne. Naposledy keď som tadial išiel (asi 2týždne dozadu) napriek nie dobremu počasiu veselo stavali mostné piliére a krizovatku okolo Tesárskych mlyn.

Re: R1 Beladice - Tekovské Nemce

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2010 22:11
od Driver
Pridal som nejaké foto, fotky sú robené z auta takže nič moc ale aspoň niečo. Na stavbe sa maká v celom úseku, je to asi momentálne jediná dopravná stavba na Slovensku, kde sa stavia. škoda. :(