R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Odoslaťod Dialniciar » 09. Sep 2009 11:37

7 tis. intenzity na Donovaloch vyhrávajú ? ... prosím ťa nebuď trápny :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 09. Sep 2009 11:40

tak, ale taky Choma tvrdi este dnes, ze R1 je len po Bystricu, tak sa dohodnite :lol:
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 09. Sep 2009 11:44

Mňa Choma nezaujíma ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stanog » 09. Sep 2009 11:56

Kaviarista, ja som reagoval hlavne na medializovane snahy MD "urychlene" vybudovať to predlzenie R1 resp. dodatočne ho vsunúť do PPP balíka. Pritom som to stále bral ako konkurenciu dokončenia D1 hlavne z pohladu financii okrem teda ekologickeho hladiska. Som rad ze toto riesenie neuznavas ani ty. O tvojom navrhu trasy este mozeme podiskutovat.

Co sa tych exhalatov tyka spotreba nezavisi len od dlzky ale aj od plynulosti, stupania atd... takze niekedy plynulo po rovine moze byt aj menej exhalatov ako kratšie v kopcoch...
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod juko » 09. Sep 2009 12:23

Zopar poznamok:

chcem vidiet, kto by z BB cestoval do MT alebo ZA cez Ruzomberok. Uz teraz je to skoro o 30km dlhsie a ked sa este pojde cez Slovensku Lupcu ..
Keby aj bola postavena R1, tak pre osobnu dopravu vzdy bude najrychlejsia trasa cez Sturec a pri TR sa napoji na buducu R3.

R1 bude prechadzat jadrom narodneho parku !!! Pozrite si mapy. To ze I/59 je vynata z narodneho parku je len administrativna zalezitost - aby vobec mohla ta cesta existovat. V skutocnosti ide cesta cez vysokohorsky teren a trasa buducej R1 priamo zasahuje do sucasne definovaneho priestoru NP. Ak bude treba, tak ministerstvo zivotneho prostredia vyjme trasu buducej R1 z NP a bude. Takto sa to robi na Slovensku.

Trasa R3 neprechadza nicim, uz teraz je tam aj zeleznicna trat a Kremnicke bane su o 200m nizsie. Ale nie, my sa podme trepat radsej do vysokohorskeho terenu. V konecnom dosledku tie emisie, ktore sa usetria na 30km skratenia cesty, sa spalia na prekonanie vyskoveho rozdielu.

Co sa tyka dialnic v Rakusku - tak v podstate centralnou castou Alp prechadzaju len dialnice A9 a A10 a tunel Arlberg v Tirolsku. A2 a S36+S37 Aply len liznu po okraji. Ostatne dialnice a rychlostne cesty vedu udoliami aj ked by v niektorych pripadoch mohli dostat ovela kratsie trasy krizom cez hory. Na A10 je v mnohych usekoch znizena rychlost na 100km kvoli ochrane prirody. Jasne ze potom je tam husta siet ciest cez hory, ved ako by tam inak ludia mohli zit. Ale vzhladom k obrovskej ploche hor je to nic.

My mame jedny mikrovelhory a jedny minihory (Nizke Tatry, Velka a Mala Fatra). Ani nie 50km pas, ktory je pretaty v smere S-J na 6 miestach: Fackov, Vysehrad, Kremnicke Bane, Donovaly, Certovica, Vernar. Posledne 3 dosahuju vysokohorske polohy a my si vyberieme zrovna tieto na stavbu rychlostnej cesty. Toto proste nema nic spolocne so zdravym rozumom.
juko
návštevník
 
Príspevky: 19
Založený: 02. Okt 2007 12:24

Odoslaťod Vlados » 09. Sep 2009 12:52

bohu žiaľ nemá, veď ako si písal sme na Slovensku a tu je všetko možné (tolerované) :evil:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod kaviarista » 09. Sep 2009 14:18

juko,
skusme fakty a nie dojmy:

1. po sucasnych cestach je rozdiel v trase BB-TR-ZA a BB-RK-ZA ... 26 km
Lenze podme do toho zamontovat aj hladisko v buducnosti. Trasa cez TR sa predlzi, pretoze privadzac Martin bude smerovat smerom na Kralovany. Takze treba ratat minimalne 2 km navyse oproti prejazdu cez Martin po Zaturcianskej, kde su semafory, takze zrejme z privadzaca zide malokto. Takze rozdiel bude cca 24 km
Naopak , trasa cez RK sa skrati , lebo buduca trasa D1 skracuje vsetky useky oproti sucasnej I/18. Vychadza to na 7-8 km . Takze to mame uz len 16-17 km rozdielu. Nehovoriac o tom, keby sa presadila Korbelka, to by sme sa dostali kludne aj na uroven 12-13 km. A to by uz boli fakt zanedbatelne rozdiely.

2. Vazba BB na ZA nie je dominantna. Keby bola, tak by intenzity na Donovaloch a M.Sturci boli prehodene. A ty teraz kvoli skrateniu trasy pre mensinu ides radikalne predlzit trasu vacsine? Aku to ma logiku? Akurat logiku nezdraveho sebectva lokalpatriotizmu.

3. AD "Vysokohorske polohy" . Hadam sa budeme bavit o nadmorskych vyskach portalov a nie kopcov, pod ktorymi maju tunely viest.

4. AD Emisie. Do 4% stupania radikalny narast emisii nehrozi

5. AD Narodny park . Trasa popod V.Sturec do NP nezasahuje. Ale ak to ma priniest celkovo menej negativnych dopadov, tak som za udelenie vynimky. Lenze tie dopady sa musia vyhodnotit vecne, fakticky a nie ucelovo podla toho, kde ma kto chalupu a kto z akeho mesta pochadza
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod juko » 09. Sep 2009 14:47

Ja som nehovoril ze vazba BB-ZA je dominantna. Ja som len reagoval na poznamku, ze ked bude R1, tak aj bystricania budu chodit do Martina po R1.
Donovaly su prevazne tranzitna doprava S-J, ktorej sa uplne nic nestane, ked sa posunie o 30km zapadnejsie.

Trasa popod V. Sturec nie je aktualna, pokial viem. Tu sa jedna o trasu popod hreben Nizkych Tatier. Neviem ktorou presne dolinou to chce ist, ci Hiadelskou alebo Mostenickou, ale tunel bude pravdepodobne zacinat niekde na hranici narodneho parku a pojde popod sedlom Hadlanka. Na druhej strane bude vychadzat v doline Barborina a v jej vyusteni sa bude napajat na povodnu trasu. Na tomto mieste je dnesna hranica narodneho parku.
juko
návštevník
 
Príspevky: 19
Založený: 02. Okt 2007 12:24

Odoslaťod kaviarista » 09. Sep 2009 15:32

edit, devil (tento zart v tomto pripade sa nehodil)

juko,
nie, ty si spominal do MT alebo ZA . A to je rozdiel. Zaviselo by to, aj do ktorej casti MT. Lebo buduca D1 bude MT severom minat. Podla mna sa bude teda banskobystrican inak rozhodovat , ci bude ciel jeho cesty MT alebo ZA.
Ja osobne by som mozno zvolil M.Sturec, lebo jazdu serpentinami mam rad, ale cez RK po pripadnej R1+D1 to bude urcite rychlejsie.

"Donovaly su prevazne tranzitna doprava S-J,"
tak toto je veeeeeelmi odvazne tvrdenie a podla mna mytus, ktory sa nezaklada na nicom

"ktorej sa uplne nic nestane, ked sa posunie o 30km zapadnejsie"
a co sa stane doprave BB-ZA, ak sa presunie o 20 km vychodnejsie ? :)

Trasa popod V.Sturec nie je aktualna asi preto, ze ma niekto chalupu v Starych horach :) Ale argumentami ju este nevyvracal nikto. Len johhan sa trosku davnejsie snazil
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 09. Sep 2009 16:45

juko používa samé fakty, narozdiel od kaviaristu, ktorý píše len o dojmoch
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 09. Sep 2009 17:00

skoda, ze sa neda odpovedat priamo v trashi, usetril by som devilovi robotu :)

Dialniciar,
vies mi ty dokazat opak, ze na Donovaloch je prevazne tranzit S-J? Nevies. Museli by sme si tam sadnut do travy na 24 hodin a zapisovat ECV a znacky aut, ktore tadial prechadzaju. Az potom by sa to dalo podlozit faktami , ktore by potvrdili bud tvoj, alebo moj dojem.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 09. Sep 2009 17:08

No vidíš to, ale ja keď niečo neviem, tak nerozprávam hneď o tom, že ten druhý nemá pravdu. A v tom je medzi nami rozdiel.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Ze Donovaly su tranzitnym koridorom uz starocia ......

Odoslaťod JJ » 09. Sep 2009 17:08

juko napísal:Treba si trosku nastudovat historiu, kym vypustime taketo hovadiny.


Juko, upozorňujem ťa, v budúcnosti formalizuj svoj slovný prejav, ak reaguješ práve na mňa. Mňa nezaujíma, čo robila tvoja stará mam pred sto rokmi. Keby si bol taký znalý, ako nie si, tak by si vedel, že obcami Bully a Mistríky prechádzala jedna z vetiev Jantárovej cesty a teda tvoja pripomienka je absolútne bezpredmetná, čo znamená, že jediný, kto sa tu zhovadil, si práve ty.
JJ
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 5
Založený: 24. Jún 2005 12:13

Odoslaťod Dialniciar » 09. Sep 2009 17:16

JJ: Odkedy cesta I/59 úsek cez Donovaly stojí ? Odpovedz na to, keď si teda taký múdry. :-) Inak si sa zhovadil len ty. Lebo komu prichádzajú argumenty, ten veľmi rád používa invektívy. Žiaľbohu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod JJ » 09. Sep 2009 17:23

Dialniciar napísal:JJ: Odkedy cesta I/59 úsek cez Donovaly stojí ? Odpovedz na to, keď si teda taký múdry. :-) Inak si sa zhovadil len ty. Lebo komu prichádzajú argumenty, ten veľmi rád používa invektívy. Žiaľbohu.


Čo to táraš? Čo má spoločné cesta I/59 so starodávnou Jantárovou cestou? Tu nejde o technické parametre, ale o podstatu dôležitosti tohto koridoru. K invektívam sa schyľuje len ten, komu argumenty došli.
JJ
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 5
Založený: 24. Jún 2005 12:13

Odoslaťod Dialniciar » 09. Sep 2009 17:25

Má to spoločné vcelku dosť vzhľadom na tie príspevky od teba a od juka. Odpoveď nepoznáš, ale hlavné je, že ja táram. :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Ze Donovaly su tranzitnym koridorom uz starocia ......

Odoslaťod Dialniciar » 09. Sep 2009 17:27

Pacho napísal:
juko napísal:
JJ napísal:Milý dialničiar. Strečno horským prechodom nie je a to je fakt. Už dlhšie tu sledujem túto diskusiu a tá predstava tu väčšiny prispievajúcich odrezať BB od zvyšku sveta je až neuveriteľná. Väčšina z vás, keby mohla, do BB zruší železnicu, všetky cesty a potom sa bude biť do pŕs, že na čo by takej BB aj bola treba nejaká cesta, keď sa tadiaľ nejazdí. Uvedomte si, Donovaly sú prirodzeným tranzitným koridorom, ktorý tu funguje už stáročia, ak nie tisícročia. Vy tu básnite o nejakom umelom riešení cez Kremnicu, ktoré bude pre nikoho. Ale ja vám hovorím, vaše úvahy sú motivované jediným cieľom - odrezať BB od sveta urobiť z BB druhú Banskú Štiavnicu ... typickí Slováci - malá kopa pýta viac (viď. ZA)


Autocesta cez Donovaly v sucasnej podobe bola postavena az za komaca (vobec prva asfaltka bola vysekana az zaciatkom 2. svetovej vony). Dovtedy spojenie Liptova a Pohronia bolo len cez Velky Sturec a Donovaly boli len zbierka osad, ziadna poriadna cesta. Moji stari rodicia chodli na navsetvu k prastarym rodicom tak, ze sa odviezli uzkokolajkou z Ruzomberka do Korytnice, a potom peso cez Donovaly, v zime sa kolkokrat borili v snehu ...
Cesta cez V. Sturec bola postavena v 18. storoci (v roku 1837 boli postavene serpentiny). Pred tym tu bola este stara vozova cesta, ktora viedla cez Prasnicu a Vychodne prasnice sedlo do Revuc.

Pred 1000 rokmi bola na Slovensku znama len Jantarova cesta, ktora viedla cez Male a Biele Karpaty na Moravu. V 16. storoci bola postavena Magna via, ktora viedla z Viedne cez Bratislavu, Topolcany, Prievidzu, Turiec, Levocu, Michalovce, na Ukrajinu a do Rumunska.
Neskor pribudla Via Bohemica - z Prahy do Budina (cez juhozapad Slovenska a Male Karpaty).

Oblast Donovalov bola neobyvana az do 17. storocia ked zacalo osidlovanie, takze sotva tam mohla viest nejaka cesta ...

Treba si trosku nastudovat historiu, kym vypustime taketo hovadiny.


Juko, dobrý postreh :idea:


Na toto som reagoval ako celok. :idea:

Rovnako Pacho vyjadril svoj názor. Presne ako ja pred chvíľou, ale môj názor pán moderátor devil zmazal. Tak som ho zopakoval a nemám problém kedykoľvek zas. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod JJ » 09. Sep 2009 17:30

Dialniciar napísal:Má to spoločné vcelku dosť vzhľadom na tie príspevky od teba a od juka. Odpoveď nepoznáš, ale hlavné je, že ja táram. :-)


Čítaš vôbec sám svoje príspevky? Ako som už povedal, sledujem občas toto fórum už od roku 2005. Stále si tu vypisujete jedni a tí istí ľudia a neustále sa len utvrdzujete vo svojej demagógii, ktorá s realitou a konštruktívnym pohľadom na problematiku nemá nič spoločné.
JJ
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 5
Založený: 24. Jún 2005 12:13

Odoslaťod Dialniciar » 09. Sep 2009 17:31

JJ napísal:
Dialniciar napísal:Má to spoločné vcelku dosť vzhľadom na tie príspevky od teba a od juka. Odpoveď nepoznáš, ale hlavné je, že ja táram. :-)


Čítaš vôbec sám svoje príspevky? Ako som už povedal, sledujem občas toto fórum už od roku 2005. Stále si tu vypisujete jedni a tí istí ľudia a neustále sa len utvrdzujete vo svojej demagógii, ktorá s realitou a konštruktívnym pohľadom na problematiku nemá nič spoločné.


Realita je, že Donovalmi prejde 7 000 áut za 24h. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod JJ » 09. Sep 2009 17:39

Dialniciar napísal:
JJ napísal:
Dialniciar napísal:Má to spoločné vcelku dosť vzhľadom na tie príspevky od teba a od juka. Odpoveď nepoznáš, ale hlavné je, že ja táram. :-)


Čítaš vôbec sám svoje príspevky? Ako som už povedal, sledujem občas toto fórum už od roku 2005. Stále si tu vypisujete jedni a tí istí ľudia a neustále sa len utvrdzujete vo svojej demagógii, ktorá s realitou a konštruktívnym pohľadom na problematiku nemá nič spoločné.


Realita je, že Donovalmi prejde 7 000 áut za 24h. :wink:


... a teda radšej budeme stavať R-ku cez Kremnicu ... Z mojej strany platí to, čo som už povedal v predchádzajúcom príspevku.
JJ
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 5
Založený: 24. Jún 2005 12:13

Odoslaťod Dialniciar » 09. Sep 2009 17:42

Treba stavať to, na čo Slovensko má a variant R3 MT-ZH je lacnejší, než Donovaly.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 09. Sep 2009 17:44

ukludnime sa deticky :)

Dialniciar, ty si mylis pricinu s dosledkom. Juko nieco tvrdil a ja som jeho tvrdenie spochybnil. Je na nom, aby mi tie pochybnosti vyvratil . Ja si viem predstavit, ako ten mytus vznika. Niekoho naserie turecky kamion, lebo sa za nim musi vliect 3 kilometre, lenze si neuvedomi, ze spolu s nim sa vlecie za tym kamionom dalsich 10 aut. A tak subjektivne vnima, ze je tych kamionov bohviekolko ...
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod aquila » 09. Sep 2009 17:45

dame si malu pauzu ;)

ak sa nudite, precitajte si svojich cca 5 tisic prispevkov na tuto temu tu ;)

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7285
a tu
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=156
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod i15 » 30. Sep 2009 13:32

Dopravoprojekt vypracuje EIA na usek I/59 (R1) Banská Bystrica - hranica kraja - Ružomberok D1, obstaravatelom je Slovenska sprava ciest:

http://e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/7996

Vestník č. 187/2009 - 30.9.2009
Oznámenie o výsledku verejného obstarávania

VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
Názov, adresy a kontaktné miesto (miesta)
Slovenská správa ciest,Investičná výstavba a správa ciest, Banská Bystrica

Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa
I/59 (R1) Banská Bystrica - hranica kraja - Ružomberok D1 (TŠ, zámer EIA, správa o hodnotení činnosti).

Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov)
Vypracovanie technickej štúdie (TŠ), zámeru pre proces hodnotenia vplyvov na životné prostredie v zmysle zákona č. 24/2006 Z. z. § 22 s obsahom podľa prílohy č. 9 a spracovanie správy o hodnotení činnosti v rozsahu podľa prílohy č. 11 určenom v súlade s § 31 zákona č. 24/2006 Z. z.

Dátum uzatvorenia zmluvy
14. 9. 2009

Počet prijatých ponúk
1

Názov a adresa dodávateľa, s ktorým sa uzatvorila zmluva
DOPRAVOPROJEKT a.s.

Začiatočná predpokladaná celková hodnota zákazky
Hodnota: 200 000,0000 EUR
Bez DPH.

Celková konečná hodnota zákazky:
Hodnota: 230 641,3600 EUR
Vrátane DPH.

Zákazka sa týka projektu a/alebo programu financovaného z fondov EÚ
Nie.


(pripadne mozno presunut tento prispevok do "zakazanej temy" ; ) )
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Lionheart » 14. Okt 2009 14:34

Z diskusného HN Clubu:
Štvorprúdová cesta medzi Trnavou a Banskou Bystricou má byť v celej dĺžke hotová v roku 2012. Vážny by pritom chcel, aby pokračovala až do Ružomberka, cez dva tunely popod Donovaly. "Momentálne sa snažíme o to, aby sme mali koncom roka 2010 stavebné povolenie na túto trasu a aby sa aj začala realizovať,“ povedal minister.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12566
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.