Moderátor: Moderátori
R1 by teda prevažne stiahla Vernár, Čertovicu, Kremnicu aj Donovaly do jedného intenzívne vyťaženého úseku. Čisla z 2010 z ssc treba počitať s 30% percentným nárastom.
...Podľa dopravnej prognózy do roku 2040 narastie doprava Revúckym podolím 3-násobne, a túto situáciu je potrebné riešiť už v súčasnosti. nakoľko príprava je veľmi časovo náročná....
1. BB je velmi male a excentricky polozene krajske mesto vramci BB kraja, takze ak u ostatnych plati, ze napojenie kraj.mesta zabezpeci aj obsluhu kraja, tak u BB urcite nie. A z toho co si vymenoval bude tiez poriesene urcite vsetko s vynimkou samotneho spojenia BB na PO a BB na ZA, a kvoli comu urcite miliardovy tunel stavat nebudeme. BB-KE poriesi priamo R2, a je velmi smutne, ze Bystricania udupavaju juh a juhovychod svojho vlastneho kraja tym, ze trubia, ze do KE by sa z BB malo jazdit po R1 nie po R2.
2. Nespravi nic s integraciou krajov Gemer, Novohrad, Horehrone, ktore su v BB kraji a ktore v prvom rade potrebuju dostat sa do svojho kraj.mesta. Cize toto by vas v Bystrici malo trapit, aby ste neboli kraj, v ktorom su okresy s najvyssou nezamestnanostou na SK.
3. To vsetko urobi na 90% aj R3 a tych 10% sa rozlozi medzi Donovaly, Certovicu a Vernar.
Lorenc napísal:Záverečné stanovisko výňatok
IRR z 2010
- Pochybnosti o ekonomickej návratnosti definovanej koeficientom IRR. Odpoved': Aktualizovaný dopravný model preukázal vysok-ú atraktivnosť a tomu odpovedajnce Generované dopravné zaťaženie: posúdenie preukázalo výhodnosť riešenie RI v kategórii R 22.5.8O: na základe technicko-ekonomickeho vyhodnotenia možno stavbu jednoznačne odporučiť vzhľadom na vnútomé výnosove percento IRR 10.37 a návramosť 9.09 rokov.
Jasne, ani spojenie cez Bukurest neblokuje obchodne vztahy madzi BB a ZA. Tu ide o "zlepsenie obchodnych vztahov", nie "neblokovanie". Banska Bystrica a Zilina su najvacsie a krajske mesta v strede Slovenska, takze ich co najkratsie a najrychlejsie spojenie asi ten obchod najlepsie podpori, nie? A nielen obchod, ale aj vzdelanie (spolupraca univerzit), kulturu atd. R3 mimochodom podporuje aj zastupca krakowskej obchodnej komory, tiez katowickej obchodnej komory spolu s dalsimi obchodnymi komorami V4 viewtopic.php?f=35&t=21301&p=179943&hilit=komory+v4#p179943 . Poliaci totiz ziadnu rychlostnu cestu k nasej R3 v Trstenej neplanuju, naopak, tlacia na nas, aby sme cim skor dostavali D3. Tu si tiez mozes pozriet 7 argumentov slovenskej obchodnej a priemyselnej komory v prospech R3 viewtopic.php?f=35&t=21362&p=180708&hilit=turiec+ma+v+rukach+silne#p180708Lorenc napísal:Spojenie cez Ružomberok neblokuje obchodné vzťahy medzi BB a ZA.
Lorenc napísal:Nerozumiem teda tým nekontextným rečiam o napojení BB na R3 cez Turček a iných nejasných krúteniciach, keď ďaľšie prepojenia oblastí, ktoré som tu menoval nebudú fungovať.
kde sa porovnával IRR (Internal rate of retrun) (vnútorná miera návratnosti)
R1 bola na urovni 7 rokov návratnosti a R3 po Š.Podhradie sa počitala v 10 tkach rokoch.
Az taky neprajny by som k Bystrici nebol, priame rychlostne spojenie ZA-BB by bolo aj pre Zilinu a okolie lepsie ako spojenie ZA-ZH resp. ZA-ZV. Dokazuje to aj historia a sucasny stav v zeleznicnej doprave: Napriek tomu, ze prepojenie Povazia a Pohronia - trat (Zilina)-Vrutky-Zvolen cez Kremnicu bola postavena uz v roku 1872 (tu poznamenavam, ze uvahy o trati zo Zvolena na Ruzomberok sa nerealizovali kvoli vysokym nakladom napriek tomu, ze Ruzomberok mal vtedy viac obyvatelov ako Zilina alebo ako Vrutky a pocas 1.Slovenskej republiky bol dokonca krajskym mestom - sidlom Tatranskej zupy), aj tak v roku 1940 postavili trat (Zilina)-(Vrutky)-Dolna Stubna-Banska Bystrica-(Zvolen), ktora postupne ziskavala na vyzname a dnes je hlavnou spojnicou zo Ziliny do Zvolena (premavaju tadial zrychlene vlaky v 2 hodinovom takte), zatial co cez Kremnicu ide pocas dna len par osobakov.
Realizovaná nebola ani 73 km dlhá železnica Uľanka – Korytnica – Ružomberok – Dolný Kubín, ktorej súčasťou by mala byť tiež prestavba úzkorozchodnej železnice Ružomberok – Korytnica na normálny rozchod. Táto severo-južne orientovaná tranzitná železnica mala skrátiť vzdialenosť medzi Ružomberkom a Banskou Bystricou o 60 km.
PK napísal:Mozete si tu vsetci odporcovia R1 RK-BB vraviet co chcete, kazdemu sudnemu cloveku ktory sa pozrie na mapu je jasne, ze jedno rychlostne spojenie Sever - Juh v pasme od Donovalov, cez Certovicu po Vernar je nutne.
Jasné potom bol Ružomberok pod represiami celý komunizmus.
Tu som našiel ešte jednu úvahu z nedávna 10 rokov dozadu o železničnom prepojení RK-BB. Vraj bol na ministerstve dopravy človek, ktorý mal štúdiu tohoto prepojenia aby každé krajské mesto bolo prepojené na modernizované koridory na 160km/h
A na tejto nezrozumiteľnej mapke z HN sa ukazuje ako ( Hiadeľská trať? ) Zhruba v osi R1.
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=33716
PK napísal:Mozete si tu vsetci odporcovia R1 RK-BB vraviet co chcete, kazdemu sudnemu cloveku ktory sa pozrie na mapu je jasne, ze jedno rychlostne spojenie Sever - Juh v pasme od Donovalov, cez Certovicu po Vernar je nutne. Je to najprirodzenejsi najpriamejsi tah napriec Slovenskom. Dolezity je pre kazdeho jedneho cloveka na vychod od Banskej Bystrice. Jeho "nahrada" R3 nema pre vychod absolutne ziaden vyznam, pri pohlade na mapu je to skor alternativna trasa BA - ZA ku D1.
A nebol ten clovek na ministerstve dopravy nahodou Ruzombercan ? A Nitra ako krajske mesto nic? Celym Turcom mas vybudovanu takmer rovnu trat lahko upgradeovatelnu na 160 km/h (podla mna v sucasnosti nepotrebne), takze na Turiec by to z BB bolo odhadom 2 krat lacnejsie.
Devil, tej peáže ZH-ZV by som sa vôbec nebál. Je to na plnohodnotná štvorprúdovka, čo ešte dlhé roky nebude ani na celej R2 ani na celej R3. Ale priznávam, že radšej by som videl trasovanie R3 cez Hronský Beňadik, Levice a Šahy, čím by sa peáž ťahov R1/R2/R3 úplne zrušila a ideálne by sa lámali všetky tri ťahy v "dreiecku" pri ZH.
no neviem. Soroska je v zasobniku pre OPII a Budimir-Bidovce sa uz vyhodnocuje sutaz (a to Kosice-Bidovce su jednou tretinou useku Kosice-Michalovce). A este som stale nevidel ziaden oficialny dokument Kosic/KE kraja, ktory by pozadoval obchvat Kosic a nepozadoval Sorosku alebo napojenie na Michalovce/UA. U BB kraja je takych habadej, ktore dookola pozaduju len R1 BB-RK.
Obavam sa, ze tvoje zdovodnenie je nespravne,pretoze prave Banska Bystrica bola komunistami protezovana ako mesto SNP. Zilincania ci Martincania by Ti vedeli rozpravat. A keby vtedy bola ta trat taka dolezita, Bystrica by ju dostala.
Lorenc napísal:
Žilinčan čuduj sa svet.
A tu je presne koreň problému. Vy v ZA chápete Severojužný koridor len pre Juh Severozápad čo R3 aj cez Turček perfektne spojí BB a ZA. To sa nedá poprieť. Ale stále tu hovorím neriešite integritu východu a severovýchodu s juhom. Tak to funguje v doprave železničnej a je to úplne zle. Tak Orávka funguje na polovičný výkon lebo polovica Oravcou idúcich na východ a späť musí ísť autobusom do RK.
Tzn. v našom prípade BB-RK. Človek z Oravy a Spiša a Liptova v spojení do BB vlakom a späť. musí obísť 60 km. Preto polovicu výkonu vedú autobusy.
To čo je za krajinu??? Kde nevedia intenzifikovať sto rokov železničný systém tobôž rýchlostné cesty.
Preto do vlaku, ktorý by šiel 160km/h z BB do RK a do Žiliny zoberie do Žiliny aj Oravcou aj Ružomberčanov aj Martinčanov a nielen Martinčanov. (A za ten istý čas!!!) To sa volá integrita a to je efektivita.
Ad: Bystrica bola preferovaná iste pred Žilinou, ale nebola pod represiami. Ružomberok bol z Krajského mesta neokresné, a to je skok.
PK napísal:Mozete si tu vsetci odporcovia R1 RK-BB vraviet co chcete, kazdemu sudnemu cloveku ktory sa pozrie na mapu je jasne, ze jedno rychlostne spojenie Sever - Juh v pasme od Donovalov, cez Certovicu po Vernar je nutne. Je to najprirodzenejsi najpriamejsi tah napriec Slovenskom. Dolezity je pre kazdeho jedneho cloveka na vychod od Banskej Bystrice. Jeho "nahrada" R3 nema pre vychod absolutne ziaden vyznam, pri pohlade na mapu je to skor alternativna trasa BA - ZA ku D1.
Nie som Zilincan a mam radsej Bystricu ako Zilinu, ved si pozri v mojich prispevkoch, ze sa jej zastavam.
Podla Tvojej logiky ak bude priame spojenie BB s RK, nebudu potom namietat obyvatelia horneho Liptova, ze maju obchadzku cez tvoj Ruzomberok? Nebolo by pre nich lepsie mat priame spojenie horneho Liptova s BB a nie dookola cez Ruzomberok. A co Spisiaci? Naco sa trepat do Ruzomberka z Popradu alebo Spisskej novej Vsi, ked mozu ist priamo? To chces tunel do Bystrice z kazdeho vacsieho mesta? Nezda sa mi, ze sme taki bohati. Spojit co najkratsou cestou najvacsie a krajske mesta je okrem ineho najspravodlivejsie riesenie, lebo inak sa vyroji mnoho lokalpatriotov a budu chciet spojenie prave do svojho mesta.
A tvoje opakovane snivanie o vlaku medzi Banskou Bystricou a Ruzomberkom iducim 160 km za hodinu radsej ani nebudem komentovat.
devil napísal:Devil, tej peáže ZH-ZV by som sa vôbec nebál. Je to na plnohodnotná štvorprúdovka, čo ešte dlhé roky nebude ani na celej R2 ani na celej R3. Ale priznávam, že radšej by som videl trasovanie R3 cez Hronský Beňadik, Levice a Šahy, čím by sa peáž ťahov R1/R2/R3 úplne zrušila a ideálne by sa lámali všetky tri ťahy v "dreiecku" pri ZH.
no ale to co je za porovnanie ? ZH-ZV nema poriadnu alternativu ani pre lokalku a niektori by tadial pustili sucasne zapad-vychod aj sever-juh. tomu hovorim nezodpovednost na3. plnohodnotna ze ma suvisle 4 pruhy, MUK ale zase to smerove vedenie...hlavne D1 je siroka dialnica + paralelna cesta I. tr. bez ohladu ci je nejaka peaz alebo akakolvek hustota obyvatelov.
devil napísal:kludne moze byt BB-RK alebo BB-MT niekedy v buducnosti ale nateraz je to blbost, DrX ma uplnu pravdu. BB-MT cca 60 km, BB-ZA do 90 km cize na to ze nie je to az tak daleko a nevidim tam primerane ekonomicke vazby, lokalka je slaba nakolko je to slabo osidlena horska oblast takisto donovaly. tam je o nieco viac lebo tranzit ale ani ten sa neda porovnat s tranzitom zapad-vychod.
Bager3 napísal: Tymto riesenim by sme poriesili 3 sedla v okoli BB Celkova dlzka tunelov by nebola vacasia ako 10 km co predstavuje tunel do Hiadelkej doliny. Ja myslim ze ani cez jedno sedlo nieje doprava tak intenzivna aby sa tam malo robit cetsa 2+2 skor by som investicie rozdelil rovnomerne na vsetky 3 sedla ako vybrat si len jedno a do toho investovat vsetky peniaze
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.