R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod DrX » 30. Máj 2016 15:43

Lorenc, ako vzdy, je pekne vidiet, ze z analyzy vylezie to, co do nej vlozia. Vsak uz len to, ze sa svojho casu prilepil totalne predrazeny obchvat BB jasne ukazuje, aka bola vtedy tlacenka, aby sa tahala R1 za BB. Takze urcite, ked trebalo, vedeli z 2-miliardoveho tunela vycarovat IRR 7 rokov (tipujem, ze to neratali ani s dokoncenim D1 ani s dokoncenim R3, kedze vtedy neboli). Dalej, zd toho, co si tu vynal, je celkom jasne, ze sa vobec nepocitlo s alternativou dokoncit R3 a R1 dotiahnut po BR, co by za desatinu ceny tunela obsluzilo ovela viac obyvatelov a spristupnilo R1 pre nove okresy. R1 na RK neprinesie ziadnu novu obsluznost (s vynimkou samotneho RK-BB) v porovnani s tym, co zariadi R3.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod devil » 30. Máj 2016 16:05

R1 by teda prevažne stiahla Vernár, Čertovicu, Kremnicu aj Donovaly do jedného intenzívne vyťaženého úseku. Čisla z 2010 z ssc treba počitať s 30% percentným nárastom.


to takto nebude, to su cesty vzdialene od seba desiatky km, od sturca po vernar aj 100 km, taky isty nezmysel akoze skalite stiahne dopravu z oravy. aky tranzit ide cez vernar a certovicu ked jediny prechod do polska siroko-daleko je trstena....

...Podľa dopravnej prognózy do roku 2040 narastie doprava Revúckym podolím 3-násobne, a túto situáciu je potrebné riešiť už v súčasnosti. nakoľko príprava je veľmi časovo náročná....


to je zaujimave ze niektore studie ukazuju narast v 1cifernych, ine v dvoj a zase ine v 3cifernych percentach pricom npr. v hustote obyvatelov az take rozdiely nie su.

1. BB je velmi male a excentricky polozene krajske mesto vramci BB kraja, takze ak u ostatnych plati, ze napojenie kraj.mesta zabezpeci aj obsluhu kraja, tak u BB urcite nie. A z toho co si vymenoval bude tiez poriesene urcite vsetko s vynimkou samotneho spojenia BB na PO a BB na ZA, a kvoli comu urcite miliardovy tunel stavat nebudeme. BB-KE poriesi priamo R2, a je velmi smutne, ze Bystricania udupavaju juh a juhovychod svojho vlastneho kraja tym, ze trubia, ze do KE by sa z BB malo jazdit po R1 nie po R2.
2. Nespravi nic s integraciou krajov Gemer, Novohrad, Horehrone, ktore su v BB kraji a ktore v prvom rade potrebuju dostat sa do svojho kraj.mesta. Cize toto by vas v Bystrici malo trapit, aby ste neboli kraj, v ktorom su okresy s najvyssou nezamestnanostou na SK.
3. To vsetko urobi na 90% aj R3 a tych 10% sa rozlozi medzi Donovaly, Certovicu a Vernar.


len stale vsetci zabudate na taky maly detail a to ze stara R1 ZH-budca ktora nema bohvieake parametre najma smerove vedenie ani dobru paralelnu cestu by bola zaroven aj R3. a toto sa mne vobec nepaci, preto mi vadi kremnica.

btw...DrX, zase prehanas, v BB kraji sa predtym na R2 postavilo par obchvatov, zvolen-krivan bude tento rok, neresnica, ruzova osada, a reko cesty na zbojskej ktora npr. sluzi aj RA pre napojenie na R1. mas pravdu, kraj ma lobovat za R2 tak ako v KE kraj by mal lobovat nielen za obchvaty KE ale aj pre RV a MI, lenze nevidim ziadny pokrok pri soroske - nie je na tom lepsie ako krivan-tomasovce, a cela KE-MI sa absolutne 'udupava'.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod DrX » 30. Máj 2016 16:30

no neviem. Soroska je v zasobniku pre OPII a Budimir-Bidovce sa uz vyhodnocuje sutaz (a to Kosice-Bidovce su jednou tretinou useku Kosice-Michalovce). A este som stale nevidel ziaden oficialny dokument Kosic/KE kraja, ktory by pozadoval obchvat Kosic a nepozadoval Sorosku alebo napojenie na Michalovce/UA. U BB kraja je takych habadej, ktore dookola pozaduju len R1 BB-RK.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 30. Máj 2016 17:37

http://www.amberg.sk/projekty_projekcia ... d=94&lg=sk

R1 nieje len o Ružomberku a B.Bystrici, ale napr. aj napojenie na Oravy na BB. táto štúdia dokazuje cieľ vytvoriť poriadny severojužný koridor bez zbytočných obchádzok, ktorý slúži aj lokálnemu tak medzinárodnému tranzitu. Tu je to v malom, keď človek z LM sa dostane do DK a späť bez obchadzok po R3 a D1. a to isté z DK do MT, bez využitia Kraľovian.
Nerozumiem teda tým nekontextným rečiam o napojení BB na R3 cez Turček a iných nejasných krúteniciach, keď ďaľšie prepojenia oblastí, ktoré som tu menoval nebudú fungovať.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 30. Máj 2016 18:28

Lorenc napísal:Záverečné stanovisko výňatok

IRR z 2010

- Pochybnosti o ekonomickej návratnosti definovanej koeficientom IRR. Odpoved': Aktualizovaný dopravný model preukázal vysok-ú atraktivnosť a tomu odpovedajnce Generované dopravné zaťaženie: posúdenie preukázalo výhodnosť riešenie RI v kategórii R 22.5.8O: na základe technicko-ekonomickeho vyhodnotenia možno stavbu jednoznačne odporučiť vzhľadom na vnútomé výnosove percento IRR 10.37 a návramosť 9.09 rokov.


Tato studia je z roku 2010. To bolo za ery Vazeneho, ked v rovnakom roku doslo k falsovaniu analyzy http://ekonomika.sme.sk/c/7428549/u-vaz ... staju.html Viac asi tie vymyslene cisla netreba komentovat.

Lorenc napísal:Spojenie cez Ružomberok neblokuje obchodné vzťahy medzi BB a ZA.
Jasne, ani spojenie cez Bukurest neblokuje obchodne vztahy madzi BB a ZA. Tu ide o "zlepsenie obchodnych vztahov", nie "neblokovanie". Banska Bystrica a Zilina su najvacsie a krajske mesta v strede Slovenska, takze ich co najkratsie a najrychlejsie spojenie asi ten obchod najlepsie podpori, nie? A nielen obchod, ale aj vzdelanie (spolupraca univerzit), kulturu atd. R3 mimochodom podporuje aj zastupca krakowskej obchodnej komory, tiez katowickej obchodnej komory spolu s dalsimi obchodnymi komorami V4 viewtopic.php?f=35&t=21301&p=179943&hilit=komory+v4#p179943 . Poliaci totiz ziadnu rychlostnu cestu k nasej R3 v Trstenej neplanuju, naopak, tlacia na nas, aby sme cim skor dostavali D3. Tu si tiez mozes pozriet 7 argumentov slovenskej obchodnej a priemyselnej komory v prospech R3 viewtopic.php?f=35&t=21362&p=180708&hilit=turiec+ma+v+rukach+silne#p180708

Lorenc napísal:Nerozumiem teda tým nekontextným rečiam o napojení BB na R3 cez Turček a iných nejasných krúteniciach, keď ďaľšie prepojenia oblastí, ktoré som tu menoval nebudú fungovať.

Ja zasa nerozumiem Tebe ( a ako mozes vidiet nie som sam na tomto fore), Najblizsie krajske mesto z Bystrice je Zilina, z nej sa stavia dialnica do Polska a Ceska, o 3 roky otvoria tunel Visnove, takze o kruteniach cez Ruzomberok hovoris Ty. Pripada mi to podobne uletene, ako keby si chcel Presov a Kosice spojit cez Vranov nad Toplou. Pritom Bystrica moze mat aj R1 aj R3, R1 moze pokracovat na Brezno, v tomto suhlasim s DrX a mesto moze byt vyznamnym uzlom, z ktoreho idu rychlostne cesty na 3 strany (Zvolen, Brezno, Zilina), stacilo by netrvat na vrtani cez Nizke Tatry, co by bolo vzhladom na europsku ochranu zivotneho prostredia extremne drahe.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod okorec » 30. Máj 2016 21:58

Prečo by sa mal z Banskej Bystrice zarezanej medzi kopcami robiť nejaký umelý dopravný uzol? Dopravný uzol je oblasť Zvolen-Žiar.

Devil, tej peáže ZH-ZV by som sa vôbec nebál. Je to na plnohodnotná štvorprúdovka, čo ešte dlhé roky nebude ani na celej R2 ani na celej R3. Ale priznávam, že radšej by som videl trasovanie R3 cez Hronský Beňadik, Levice a Šahy, čím by sa peáž ťahov R1/R2/R3 úplne zrušila a ideálne by sa lámali všetky tri ťahy v "dreiecku" pri ZH.

kde sa porovnával IRR (Internal rate of retrun) (vnútorná miera návratnosti)
R1 bola na urovni 7 rokov návratnosti a R3 po Š.Podhradie sa počitala v 10 tkach rokoch.


oj, Lorenc, predpokladám, že zase preklep čo :D .. btw, si za to aj platený alebo ťa to len baví?
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 31. Máj 2016 10:48

Az taky neprajny by som k Bystrici nebol, priame rychlostne spojenie ZA-BB by bolo aj pre Zilinu a okolie lepsie ako spojenie ZA-ZH resp. ZA-ZV. Dokazuje to aj historia a sucasny stav v zeleznicnej doprave: Napriek tomu, ze prepojenie Povazia a Pohronia - trat (Zilina)-Vrutky-Zvolen cez Kremnicu bola postavena uz v roku 1872 (tu poznamenavam, ze uvahy o trati zo Zvolena na Ruzomberok sa nerealizovali kvoli vysokym nakladom napriek tomu, ze Ruzomberok mal vtedy viac obyvatelov ako Zilina alebo ako Vrutky a pocas 1.Slovenskej republiky bol dokonca krajskym mestom - sidlom Tatranskej zupy), aj tak v roku 1940 postavili trat (Zilina)-(Vrutky)-Dolna Stubna-Banska Bystrica-(Zvolen), ktora postupne ziskavala na vyzname a dnes je hlavnou spojnicou zo Ziliny do Zvolena (premavaju tadial zrychlene vlaky v 2 hodinovom takte), zatial co cez Kremnicu ide pocas dna len par osobakov.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 31. Máj 2016 11:32

Az taky neprajny by som k Bystrici nebol, priame rychlostne spojenie ZA-BB by bolo aj pre Zilinu a okolie lepsie ako spojenie ZA-ZH resp. ZA-ZV. Dokazuje to aj historia a sucasny stav v zeleznicnej doprave: Napriek tomu, ze prepojenie Povazia a Pohronia - trat (Zilina)-Vrutky-Zvolen cez Kremnicu bola postavena uz v roku 1872 (tu poznamenavam, ze uvahy o trati zo Zvolena na Ruzomberok sa nerealizovali kvoli vysokym nakladom napriek tomu, ze Ruzomberok mal vtedy viac obyvatelov ako Zilina alebo ako Vrutky a pocas 1.Slovenskej republiky bol dokonca krajskym mestom - sidlom Tatranskej zupy), aj tak v roku 1940 postavili trat (Zilina)-(Vrutky)-Dolna Stubna-Banska Bystrica-(Zvolen), ktora postupne ziskavala na vyzname a dnes je hlavnou spojnicou zo Ziliny do Zvolena (premavaju tadial zrychlene vlaky v 2 hodinovom takte), zatial co cez Kremnicu ide pocas dna len par osobakov.


No vida. Tu presne vidieť nejakú zvláštnu okolnosť. Mám na mysli politické spory. Zrejme Hlinka versus Masaryk i keď by som konšpiroval. Preto až za Slovenského štátu ožil projekt prepojenia DK-RK-BB. Jasné potom bol Ružomberok pod represiami celý komunizmus. Preto ešte aj zrušili trať do Korytnice z RK, aby tieto vízie udupali úplne.

Realizovaná nebola ani 73 km dlhá železnica Uľanka – Korytnica – Ružomberok – Dolný Kubín, ktorej súčasťou by mala byť tiež prestavba úzkorozchodnej železnice Ružomberok – Korytnica na normálny rozchod. Táto severo-južne orientovaná tranzitná železnica mala skrátiť vzdialenosť medzi Ružomberkom a Banskou Bystricou o 60 km.

zdroj: http://www.zsr.sk/slovensky/historia-ze ... ge_id=1487
(DK-RK mal ísť vraj cez súčasnú plánovanú trasu R3 cez Komjatnú.)

Neviem či to bol projekt náročnejší vo variante cez L.Revúce alebo aj popod Donovaly by celková dĺžka len ťažko presiahla 12 km ako je to medzi Úľankou a Hornou Štubňou.

Jednoznačne princíp týhto sporov sa nápadne podobá na dnešné spory ohľadom R1. Ružomberok už nieje najväčšie mesto tejto oblasti ale polohový potenciál tu ostal.

Tu som našiel ešte jednu úvahu z nedávna 10 rokov dozadu o železničnom prepojení RK-BB. Vraj bol na ministerstve dopravy človek, ktorý mal štúdiu tohoto prepojenia aby každé krajské mesto bolo prepojené na modernizované koridory na 160km/h
A na tejto nezrozumiteľnej mapke z HN sa ukazuje ako ( Hiadeľská trať? ) Zhruba v osi R1.
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=33716
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod PK » 31. Máj 2016 11:52

Mozete si tu vsetci odporcovia R1 RK-BB vraviet co chcete, kazdemu sudnemu cloveku ktory sa pozrie na mapu je jasne, ze jedno rychlostne spojenie Sever - Juh v pasme od Donovalov, cez Certovicu po Vernar je nutne. Je to najprirodzenejsi najpriamejsi tah napriec Slovenskom. Dolezity je pre kazdeho jedneho cloveka na vychod od Banskej Bystrice. Jeho "nahrada" R3 nema pre vychod absolutne ziaden vyznam, pri pohlade na mapu je to skor alternativna trasa BA - ZA ku D1.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod mb1000 » 31. Máj 2016 12:36

PK napísal:Mozete si tu vsetci odporcovia R1 RK-BB vraviet co chcete, kazdemu sudnemu cloveku ktory sa pozrie na mapu je jasne, ze jedno rychlostne spojenie Sever - Juh v pasme od Donovalov, cez Certovicu po Vernar je nutne.


Mame obmedzene financie, aj keby sme mali este priestor na jedno/dve PPP + vybluznime ine zdroje + rozmlatime dlhovu brzdu, nemame na to, aby sme si tento usek mohli dovolit postavit a uz vobec nie na ukor dolezitejsich usekov. Cize mozete snivat o tom, ze tento usek sa postavi, ked tu uz nebudeme, ale skor na to jednoducho nebudeme mat peniaze.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 31. Máj 2016 12:38

Jasné potom bol Ružomberok pod represiami celý komunizmus.


Obavam sa, ze tvoje zdovodnenie je nespravne,pretoze prave Banska Bystrica bola komunistami protezovana ako mesto SNP. Zilincania ci Martincania by Ti vedeli rozpravat. A keby vtedy bola ta trat taka dolezita, Bystrica by ju dostala.
Tu som našiel ešte jednu úvahu z nedávna 10 rokov dozadu o železničnom prepojení RK-BB. Vraj bol na ministerstve dopravy človek, ktorý mal štúdiu tohoto prepojenia aby každé krajské mesto bolo prepojené na modernizované koridory na 160km/h
A na tejto nezrozumiteľnej mapke z HN sa ukazuje ako ( Hiadeľská trať? ) Zhruba v osi R1.
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=33716



A nebol ten clovek na ministerstve dopravy nahodou Ruzombercan :-)? A Nitra ako krajske mesto nic? Celym Turcom mas vybudovanu takmer rovnu trat lahko upgradeovatelnu na 160 km/h (podla mna v sucasnosti nepotrebne), takze na Turiec by to z BB bolo odhadom 2 krat lacnejsie.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 31. Máj 2016 12:52

PK napísal:Mozete si tu vsetci odporcovia R1 RK-BB vraviet co chcete, kazdemu sudnemu cloveku ktory sa pozrie na mapu je jasne, ze jedno rychlostne spojenie Sever - Juh v pasme od Donovalov, cez Certovicu po Vernar je nutne. Je to najprirodzenejsi najpriamejsi tah napriec Slovenskom. Dolezity je pre kazdeho jedneho cloveka na vychod od Banskej Bystrice. Jeho "nahrada" R3 nema pre vychod absolutne ziaden vyznam, pri pohlade na mapu je to skor alternativna trasa BA - ZA ku D1.

Aj ty si tu mozes vraviet co chces, ale priroda nie je papier, kde si kreslis najpriamejsie tahy. A predstav si, aj na vychod od Bystrice su zavody (napr. Johnson Controls v Lucenci), ktore zasobuju napr. zilinsku Kiu, takze Tvoje tvrdenia o "kazdom jednom cloveku na vychod od Banskej Bystrice" alebo ze "R3 nema pre vychod absolutne ziaden vyznam" nie su pravdive. Pre Teba z Bratislavy alebo Pezinka by bolo mozno pohodlne raz za mesiac sa previezt alternativnou trasou, ale obyvatelom Banskobystrickeho a Zilinskeho kraja bude ta cesta pomahat denno-denne.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 31. Máj 2016 13:05

A nebol ten clovek na ministerstve dopravy nahodou Ruzombercan :-)? A Nitra ako krajske mesto nic? Celym Turcom mas vybudovanu takmer rovnu trat lahko upgradeovatelnu na 160 km/h (podla mna v sucasnosti nepotrebne), takze na Turiec by to z BB bolo odhadom 2 krat lacnejsie.


Žilinčan čuduj sa svet.

A tu je presne koreň problému. Vy v ZA chápete Severojužný koridor len pre Juh Severozápad čo R3 aj cez Turček perfektne spojí BB a ZA. To sa nedá poprieť. Ale stále tu hovorím neriešite integritu východu a severovýchodu s juhom. Tak to funguje v doprave železničnej a je to úplne zle. Tak Orávka funguje na polovičný výkon lebo polovica Oravcou idúcich na východ a späť musí ísť autobusom do RK.
Tzn. v našom prípade BB-RK. Človek z Oravy a Spiša a Liptova v spojení do BB vlakom a späť. musí obísť 60 km. Preto polovicu výkonu vedú autobusy.
To čo je za krajinu??? Kde nevedia intenzifikovať sto rokov železničný systém tobôž rýchlostné cesty.
Preto do vlaku, ktorý by šiel 160km/h z BB do RK a do Žiliny zoberie do Žiliny aj Oravcou aj Ružomberčanov aj Martinčanov a nielen Martinčanov. (A za ten istý čas!!!) To sa volá integrita a to je efektivita.

Ad: Bystrica bola preferovaná iste pred Žilinou, ale nebola pod represiami. Ružomberok bol z Krajského mesta neokresné, a to je skok.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod devil » 31. Máj 2016 15:02

Devil, tej peáže ZH-ZV by som sa vôbec nebál. Je to na plnohodnotná štvorprúdovka, čo ešte dlhé roky nebude ani na celej R2 ani na celej R3. Ale priznávam, že radšej by som videl trasovanie R3 cez Hronský Beňadik, Levice a Šahy, čím by sa peáž ťahov R1/R2/R3 úplne zrušila a ideálne by sa lámali všetky tri ťahy v "dreiecku" pri ZH.


no ale to co je za porovnanie ? ZH-ZV nema poriadnu alternativu ani pre lokalku a niektori by tadial pustili sucasne zapad-vychod aj sever-juh. tomu hovorim nezodpovednost na3. plnohodnotna ze ma suvisle 4 pruhy, MUK ale zase to smerove vedenie...hlavne D1 je siroka dialnica + paralelna cesta I. tr. bez ohladu ci je nejaka peaz alebo akakolvek hustota obyvatelov.

kludne moze byt BB-RK alebo BB-MT niekedy v buducnosti ale nateraz je to blbost, DrX ma uplnu pravdu. BB-MT cca 60 km, BB-ZA do 90 km cize na to ze nie je to az tak daleko a nevidim tam primerane ekonomicke vazby, lokalka je slaba nakolko je to slabo osidlena horska oblast takisto donovaly. tam je o nieco viac lebo tranzit ale ani ten sa neda porovnat s tranzitom zapad-vychod.

no neviem. Soroska je v zasobniku pre OPII a Budimir-Bidovce sa uz vyhodnocuje sutaz (a to Kosice-Bidovce su jednou tretinou useku Kosice-Michalovce). A este som stale nevidel ziaden oficialny dokument Kosic/KE kraja, ktory by pozadoval obchvat Kosic a nepozadoval Sorosku alebo napojenie na Michalovce/UA. U BB kraja je takych habadej, ktore dookola pozaduju len R1 BB-RK.


aj krivan-tomasovce je v zasobniku a hlavne je na tej istej urovni pripravy a R2 je priorita v dokumentoch BB kraja. kosice-bidovce sa riesi kvoli obchvatu KE, moja skusenost je taka resp. mne ovela viac vadili prietahy secovcami a dalsimi dedinami po MI - vid priemerna rychlost. na druhej strane za ZV po RS od zimy ostane jeden pomaly usek okolo mytnej. vycitas tu pristup na novohrad a gemer pricom zemplin sa riesi este menej a soroska (RV nie je nahodou tiez gemer?) je zaradena az po obchvate KE.

Obavam sa, ze tvoje zdovodnenie je nespravne,pretoze prave Banska Bystrica bola komunistami protezovana ako mesto SNP. Zilincania ci Martincania by Ti vedeli rozpravat. A keby vtedy bola ta trat taka dolezita, Bystrica by ju dostala.


ked niekto moze o tom rozpravat tak to je npr. ZV vid pocet obyvatelov. ZA a MT boli protezovane hned po BB.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 31. Máj 2016 15:05

Lorenc napísal:
Žilinčan čuduj sa svet.

A tu je presne koreň problému. Vy v ZA chápete Severojužný koridor len pre Juh Severozápad čo R3 aj cez Turček perfektne spojí BB a ZA. To sa nedá poprieť. Ale stále tu hovorím neriešite integritu východu a severovýchodu s juhom. Tak to funguje v doprave železničnej a je to úplne zle. Tak Orávka funguje na polovičný výkon lebo polovica Oravcou idúcich na východ a späť musí ísť autobusom do RK.
Tzn. v našom prípade BB-RK. Človek z Oravy a Spiša a Liptova v spojení do BB vlakom a späť. musí obísť 60 km. Preto polovicu výkonu vedú autobusy.
To čo je za krajinu??? Kde nevedia intenzifikovať sto rokov železničný systém tobôž rýchlostné cesty.
Preto do vlaku, ktorý by šiel 160km/h z BB do RK a do Žiliny zoberie do Žiliny aj Oravcou aj Ružomberčanov aj Martinčanov a nielen Martinčanov. (A za ten istý čas!!!) To sa volá integrita a to je efektivita.

Ad: Bystrica bola preferovaná iste pred Žilinou, ale nebola pod represiami. Ružomberok bol z Krajského mesta neokresné, a to je skok.

Nie som Zilincan a mam radsej Bystricu ako Zilinu, ved si pozri v mojich prispevkoch, ze sa jej zastavam.

Podla Tvojej logiky ak bude priame spojenie BB s RK, nebudu potom namietat obyvatelia horneho Liptova, ze maju obchadzku cez tvoj Ruzomberok? Nebolo by pre nich lepsie mat priame spojenie horneho Liptova s BB a nie dookola cez Ruzomberok. A co Spisiaci? Naco sa trepat do Ruzomberka z Popradu alebo Spisskej novej Vsi, ked mozu ist priamo? To chces tunel do Bystrice z kazdeho vacsieho mesta? Nezda sa mi, ze sme taki bohati. Spojit co najkratsou cestou najvacsie a krajske mesta je okrem ineho najspravodlivejsie riesenie, lebo inak sa vyroji mnoho lokalpatriotov a budu chciet spojenie prave do svojho mesta.
A tvoje opakovane snivanie o vlaku medzi Banskou Bystricou a Ruzomberkom iducim 160 km za hodinu radsej ani nebudem komentovat.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod ANDi » 31. Máj 2016 15:24

PK napísal:Mozete si tu vsetci odporcovia R1 RK-BB vraviet co chcete, kazdemu sudnemu cloveku ktory sa pozrie na mapu je jasne, ze jedno rychlostne spojenie Sever - Juh v pasme od Donovalov, cez Certovicu po Vernar je nutne. Je to najprirodzenejsi najpriamejsi tah napriec Slovenskom. Dolezity je pre kazdeho jedneho cloveka na vychod od Banskej Bystrice. Jeho "nahrada" R3 nema pre vychod absolutne ziaden vyznam, pri pohlade na mapu je to skor alternativna trasa BA - ZA ku D1.

:lol: :lol: :lol: Cely tento prispevok (nielen zvyraznena cast) je najvacsia perla co som tu za posledne roky cital :lol: :lol: :lol:
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 31. Máj 2016 15:30

Nie som Zilincan a mam radsej Bystricu ako Zilinu, ved si pozri v mojich prispevkoch, ze sa jej zastavam.

Podla Tvojej logiky ak bude priame spojenie BB s RK, nebudu potom namietat obyvatelia horneho Liptova, ze maju obchadzku cez tvoj Ruzomberok? Nebolo by pre nich lepsie mat priame spojenie horneho Liptova s BB a nie dookola cez Ruzomberok. A co Spisiaci? Naco sa trepat do Ruzomberka z Popradu alebo Spisskej novej Vsi, ked mozu ist priamo? To chces tunel do Bystrice z kazdeho vacsieho mesta? Nezda sa mi, ze sme taki bohati. Spojit co najkratsou cestou najvacsie a krajske mesta je okrem ineho najspravodlivejsie riesenie, lebo inak sa vyroji mnoho lokalpatriotov a budu chciet spojenie prave do svojho mesta.
A tvoje opakovane snivanie o vlaku medzi Banskou Bystricou a Ruzomberkom iducim 160 km za hodinu radsej ani nebudem komentovat.


Žilinčan navrhoval prepojenie RK-BB vlakom 160 km/h.

MT ZH ZV RK je grid v tvare obdĺžnika. S tým že východná časť tohoto stojatého obdĺžnika, je spojenie sever-juh a je umiestnená centrálne v rámci Slovenska. Ak chce isť človek z LM do BB pojde cez RK. Nie cez MT a cez Turček. čo je 50km viac. Diagonálne predsa nebude chodiť cez Tatry.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 31. Máj 2016 16:20

Si si zadefinoval utvar, ktorym potom dokazujes svoje tvrdenia? Ja si zadefinujem usecku Zilina-Bystrica (co ma vacsiu vypovedaciu schopnost ako Tvoj umely grid, lebo je to spojenie dvoch najvacsich stredoslovenskych miest, dokonca ta usecka nahodou prechadza aj tretim najvacsim stredoslovenskym mestom Martin), preco by mal ist niekto z tychto 3 najvacsich miest cez Ruzomberok?

Ale neberiem Ti Tvoj nazor, nemam nic proti tomu, ked si obhajujes zaujem svojho Ruzomberka, ale konstrukcie ktore vymyslas sa stale viac vzdaluju od zakladneho problemu, a to je 11 az 17 km tunel popod Nizke Tatry, ktory je taky drahy, ze si ho nemozeme dovolit a kratsi zasa neprejde cez EIA, lebo existuje prirodu menej poskodzujuca alternativa cez Turiec.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod okorec » 31. Máj 2016 17:17

devil napísal:
Devil, tej peáže ZH-ZV by som sa vôbec nebál. Je to na plnohodnotná štvorprúdovka, čo ešte dlhé roky nebude ani na celej R2 ani na celej R3. Ale priznávam, že radšej by som videl trasovanie R3 cez Hronský Beňadik, Levice a Šahy, čím by sa peáž ťahov R1/R2/R3 úplne zrušila a ideálne by sa lámali všetky tri ťahy v "dreiecku" pri ZH.


no ale to co je za porovnanie ? ZH-ZV nema poriadnu alternativu ani pre lokalku a niektori by tadial pustili sucasne zapad-vychod aj sever-juh. tomu hovorim nezodpovednost na3. plnohodnotna ze ma suvisle 4 pruhy, MUK ale zase to smerove vedenie...hlavne D1 je siroka dialnica + paralelna cesta I. tr. bez ohladu ci je nejaka peaz alebo akakolvek hustota obyvatelov.


v tomto ti budem oponovať, lebo R1 je cesta, ktorú využívam veľmi často a aj v úseku ZH-ZV a absolútne tam nevidím problém či už kapacitný alebo technický, aby tadiaľ bol vedený ťah Šahy-Martin aj Trnava-Zvolen. Tie zákruty sú všetky v pohode jazditeľné 130. A alternatívu nemá iba jeden úsek o dĺžke cca 500 metrov. Celá ostatná trasa má úplne normálnu paralelnú cestu. Samozrejme spoplatnenie v úseku medzi Hronskou Dúbravou a Budčou (cca 2 km) malo byť už dávno zrušené.

devil napísal:kludne moze byt BB-RK alebo BB-MT niekedy v buducnosti ale nateraz je to blbost, DrX ma uplnu pravdu. BB-MT cca 60 km, BB-ZA do 90 km cize na to ze nie je to az tak daleko a nevidim tam primerane ekonomicke vazby, lokalka je slaba nakolko je to slabo osidlena horska oblast takisto donovaly. tam je o nieco viac lebo tranzit ale ani ten sa neda porovnat s tranzitom zapad-vychod.


plne súhlasím. už aktuálne však je v koridore ZH-MT tranzit taký, že je potrebné vyriešiť túto trasu, teda hlavne prechod Kremnických vrchov a obchvaty Diviaky (možno len prieťah), Košťany, Martin. samozrejme nemám na mysli nejaké megalománie typu R1 BB-RK, ale rekonštrukciu betónky, úpravy križovatiek, prípravu R3 Martin-Rakovo do zásobníka (ľahký terén, nízka cena) a tunel Sklené + obchvat Handlovej. nemyslím všetko naraz, ale postupne krok za krokom podľa finančných možností.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod okorec » 31. Máj 2016 17:31

a este k tomu tranzitu a porovnaniu S-J a Z-V. to by chcelo vysledky zo scitania dopravy (aj ked nemam iluzie o tom, ze su 100% realne), lebo moj subjektivny pocit ja nasledovny. ked idem po R1 zo smeru NR, tak mam pocit, ze na R1 je velmi malo kamionov a potom zrazu odbocim na Kremnicu a az do Martina predbieham jeden za druhym. prichadzaju od Zvolena a idu na sever (neviem posudit ci idu skor zo smeru od Lucenca alebo od Siah, lebo tie trasy az tak nejazdim). a ked idem opacne tak je to presne to iste, idem od Kremnice a schadzam na NR a vacsina kamionov pokracuje dalej a schadza na smer na ZV.
a kedze casto jazdim aj do BB (cez Sturec) a vidim kolko kamionov je cca na vypadovke z BB smer Sturec a Donovaly, tak by som sa kludne stavil, ze viac kamionov jazdi cez Kremnicke Bane ako cez Maly Sturec a Donovaly dokopy.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Bager3 » 01. Jún 2016 06:34

Ak by som ja rozhodoval tak RX By som potiahol na Sturec az do Turcianskych Teplic na zaciatku v pol profile s vrvholovim tunelom (cca 4 km) cela trasa max 16 km (myslim ze dalsim mensim tunelom sa vyhnut neda)

R1 by som potiahol po Podbrezovu ( v podsate v polovicnom profile uz existuje) a cez Certovicu opat vrcholovi tunel cca 2-3km (Cestu I/72 cez Certovicu rekonstruovat na parametre cest prvej triedy - tak aby sa po I/72 dalo ist kamionom plynule 90km)

A nazaver opat jeden vrcholovi tunel na donovaloch dlzky cca 3 km

Tymto riesenim by sme poriesili 3 sedla v okoli BB Celkova dlzka tunelov by nebola vacasia ako 10 km co predstavuje tunel do Hiadelkej doliny. Ja myslim ze ani cez jedno sedlo nieje doprava tak intenzivna aby sa tam malo robit cetsa 2+2 skor by som investicie rozdelil rovnomerne na vsetky 3 sedla ako vybrat si len jedno a do toho investovat vsetky peniaze

Myslim ze s pohladu zeleznice alebo cesty je problem ze nadmorka vyska BB je 380 mnm
cez Sturec -Turcianske teplice 550 mnm vrcholovy tunel cca 700 mnm,
cez Donovaly RK cc 500 mnm vrcholovy tunel 800 mnm
cez Certovicu vrcholovy tunel cca 950 mnm
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod milosD » 01. Jún 2016 08:20

...chlapci, vylozte svoje zadky z aut, pouzite nohy a skuste si prejst navrhovanu trasu ( nie prstom po mape )
potom snivajte dalej... :D
milosD
diskutujúci
 
Príspevky: 201
Obrázky: 11
Založený: 28. Jan 2009 13:15

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod pohodak » 01. Jún 2016 09:26

Bager3 napísal: Tymto riesenim by sme poriesili 3 sedla v okoli BB Celkova dlzka tunelov by nebola vacasia ako 10 km co predstavuje tunel do Hiadelkej doliny. Ja myslim ze ani cez jedno sedlo nieje doprava tak intenzivna aby sa tam malo robit cetsa 2+2 skor by som investicie rozdelil rovnomerne na vsetky 3 sedla ako vybrat si len jedno a do toho investovat vsetky peniaze


nic v zlom ale 3 vrcholove tunely okolo BB ked nie je dokoncena D1 po ukrajinske hranice, ani R2 ani R4 ani aspon jedna z R3/D3 ani R5/R6 je slusna somarina, ak sa bavime o horizonte 50 rokov nech sa paci
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Bager3 » 01. Jún 2016 11:17

V poriadku uznavam ze moj navrch je megalomansky, ale rovnako ako R1 do Ruzomberka. Skor som navrh dal ako koncepciu.
Ak som spravne pochopil diskusiu tak otazka je ci R1 do ruzomberka je vhodne riesenie alebo nie.
Priznam sa ze moc nerozumiem tomu preco sa vobec vymyslelo trasovanie R1 do Ruzomberka nedava mi to vobec zmysel. Pre mna logicke trasovanie R1 by bolo do turcianskych teplic kde sa napoji na planovanu R3. Ak bude postaveny tunel Korbelka co postaveny asi bude tak vzdialenost Zvolen- Dolny kubin po trase BB-Turcianske teplice- Martin - Komjatna dolina-DK bude velmy podobny trase BB - Donovaly-Ruzomberok - Komjatna dolina- DK s tym rozdielom vo verzi na Turcianske teplice mame vacsinu trasy hotovu naprojektovanu zostava len jeden usek a to je Turcianske teplice BB mam dokonca pocit ze na jednej mape som ho videl zakresleny.
http://www.openstreetmap.org/#map=14/48.8336/18.9461&layers=H
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 01. Jún 2016 11:39

Ad E77 v úseku R1 je tiež turistický severojužný tranzit. Pl-SK-HU-HR. Liptov + Orava patria medzi turisticky najatraktívnejšie regióny. Akékoľvek obídenie Liptova je pre CR nežiadúce.

Z celkového podielu ubytovaných návštevníkov v Slovenskej republike tvoria zariadenia cestovného ruchu v Žilinskom kraji najvyšší podiel - 25,6 %.Bratislavský kraj je s podielom 22,6 % na druhom mieste, Prešovský kraj s 18,6 % je na tretej priečke.
Staršie dáta ide ale o pomer.

http://www.regionzilina.sk/sk/aktuality ... kraji.html
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.