D4 všeobecne

Štátna hranica AT/SR, Bratislava (Jarovce) – križovatka s D2 – Ivanka pri Dunaji - sever – Devínska Nová Ves, štátna hranica SR/AT

Moderátor: Moderátori

Aký variant D4 (+nultého obchvatu BA) preferujete?

Most - Ivanka - Vajnory - Rača - Borinka - Stupava - S8
73
59%
Most - Nová Dedinka - Pezinok - Svätý Jur - Borinka - Stupava - S8
32
26%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji (bez NO)
6
5%
Most - Senec - Boldog - D1 pri Čataji ako RC + NO ako RC
12
10%
 
Celkový počet hlasov : 123

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Maxx787 » 12. Jan 2015 10:39

celkom by ma zaujimala technologia vystavby, ako sa taketo nieco stavia... je to podobne ako dialnice pod Bostonom?...
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Pista » 12. Jan 2015 11:56

Pista
diskutujúci
 
Príspevky: 167
Obrázky: 1
Založený: 10. Dec 2008 18:51

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Kanky » 12. Jan 2015 20:20

Mne sa lubi Tokyo: https://maps.google.sk/maps?q=Tokyo,+Ja ... onsko&z=14
a este asi tak tisic dalsich miest na svete :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod black1 » 13. Jan 2015 07:32

v tokyju sa s tym neseru, ci pod vodou ci na vode :)
Obrázok používateľa
black1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 274
Obrázky: 1
Založený: 30. Okt 2013 10:08
Bydlisko: Podhájska

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod JaNY » 13. Jan 2015 14:33

:) trochu zomnou cuklo na JFK... idem si a zrazu take obrovske kridlo Jumba ponad cestu...nezvyk kurna :D
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod ecce » 16. Jan 2015 17:28

Zaujimalo by ma inak, ked uz sa v ramci D4/R7 budu robit niektore useky D33,5 stvorpruhove s rezervou na 6-pruh (napr. Rusovce-Ketelec). Chapem, ze z dopravneho hladiska tam zatial asi nemusi byt 6-pruh, ale ak ten usek bude tak ci tak postaveny ako 6-pruhovy, preco to rovno ako 6-pruhove nespustit?

Vyssia bezpecnost?
Alebo je to komfortnejsie jazdit v stvorpruhu, ak tam nebude az tak vela aut?
Alebo tam takto nemusia robit vsetky stavebne upravy a bude to lacnejsie? (Podla vizualizacii sa mi zda, ze aj stred bude vyasfaltovany, prinajmensom na moste ano.)
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod i15 » 16. Jan 2015 18:31

za tie prachy, čo to bude stáť, by mali rovno urobiť plnohodnotný 6-pruh a žiadne rezervy, či extra široké odstavné pruhy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod aquila » 16. Jan 2015 19:20

aj s tunelom pod karpatami .. takto ten tunel bude len v podobe vil nad karpatami ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Peterman » 16. Jan 2015 19:28

Tak, ti trafil. Len aby bolo v Karpatoch dost miesta na to množstvo nových víl.
A ked nebude, ... Tak sa vyrube zrazu kus lesa, .... A bude vymaľované
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod i15 » 16. Jan 2015 19:57

no čítam štúdiu a na väčšine úseku od Rusoviec po Raču a od D1 po Dunajskú Lužnú je navrhovaných 6 pruhov... takže OK
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod mb1000 » 17. Jan 2015 20:04

Vytah zo studie (vsetko na navrhovu rychlost 120km/h okrem prvych 2km R7):

Šírkové usporiadanie je štvorpruhové D 26,5 v úseku križovatka Jarovce – križovatka Rusovce
a D 33,5 (s územnou rezervou v strednom deliacom páse pre šesť pruhov) v úseku križovatka Rusovce až križovatka Ketelec.

V úseku križovatka Ketelec až križovatka Ivanka západ je šírkové usporiadanie šesťpruhové kat. D 33,5.
V úseku križovatka Ivanka západ – križovatka Ivanka sever bude šírkové usporiadanie D26,5 s kolektormi.

Šírkové usporiadanie je navrhnuté ako šesťpruhové v kat. D 33,5 v úseku križovatka Ivanka sever – križovatka Čierna voda,
odkiaľ je navrhnutá so štvorpruhovým šírkovým usporiadaním kat. D 26,5 v úseku križovatka Čierna voda – križovatka Rača.

R7 BA Prievoz – BA Ketelec je navrhnutá v šírkovom usporiadaní R 31,5, okrem úseku km 0,0 – 0,9, kde je navrhnutá na R 24,5.
Úseky navrhnuté na R 31,5 budú realizované so šesťpruhovým šírkovým usporiadaním.

R7 Ketelec – Dunajská Lužná. Šírkové usporiadanie je štvorpruhové R 31,5 so širším stredným deliacim pásom.

R7 Dunajská Lužná – Holice. Šírkové usporiadanie je štvorpruhové R 31,5 (so širším stredným deliacim pásom) v km 0,000 – 0,360 a v kat. R 24,5 od km 0,360 až do konca úseku.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Peterman » 17. Jan 2015 21:26

Prebehol som aj ja štúdiu.
Myslím si ze R7 v úseku 0.0-0.9 by mala byt 6 pruh - veď tam sa bude koncertovať asi najviac dopravy. Ak niekto namietne ze sa tam dopravný prúd prerozdelí aj na Prístavnú - to je pravda, ale súčasne tam pribudne doprava zo Slovnaftskej (od Slovnaftu, Biskupic,..). Takze množstvo aut viac menej neklesne.
A na D4 aj usek čierna Voda - Rača mal byt v parametroch D33,5 ako sestpruh.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod ANDi » 17. Jan 2015 23:20

Za tie rocne splatky by tam malo byt vsade 5+5...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod i15 » 18. Jan 2015 09:58

mb1000 napísal:Vytah zo studie (vsetko na navrhovu rychlost 120km/h okrem prvych 2km R7):

Šírkové usporiadanie je štvorpruhové D 26,5 v úseku križovatka Jarovce – križovatka Rusovce
a D 33,5 (s územnou rezervou v strednom deliacom páse pre šesť pruhov) v úseku križovatka Rusovce až križovatka Ketelec.

V úseku križovatka Ketelec až križovatka Ivanka západ je šírkové usporiadanie šesťpruhové kat. D 33,5.
V úseku križovatka Ivanka západ – križovatka Ivanka sever bude šírkové usporiadanie D26,5 s kolektormi.


to je v ktorej časti štúdie? podľa tabuľky na strane 9 je úsek Rusovce-Ivanka západ plnohodnotný 6-pruh
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod i15 » 18. Jan 2015 10:03

Peterman napísal:A na D4 aj usek čierna Voda - Rača mal byt v parametroch D33,5 ako sestpruh.


Pre tranzit do tunela Malé Karpaty stačí 2+2, pre lokálku bude lepšie predĺžiť kolektory od D1. Toto je konečne zmysluplné využitie kolektorov - na rozdiel od D1 BA-TT
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Peterman » 18. Jan 2015 10:10

Od krizovatky Raca po Čiernu vodu nejde len o tranzit, ale aj dopravu od celej racianskej radiály v smere na D1, a ďalej na D4 v smere k R7 a naopak
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod i15 » 18. Jan 2015 10:25

Na prepojenie 502, 61 a D1 sú vhodnejšie kolektory. Kým nebude tunel Malé karpaty, tak stačí prepojenie cez D4, ale v prípade prekročenia kapacity 4pruhu na D4 bude vhodnejšie, aby tie autá smerujúce na 61, alebo D1 vôbec neliezli na diaľnicu a radšej využili kolektory
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod ecce » 18. Jan 2015 11:12

Podla tej studie sa tam nejake megaintenzity necakaju. Teraz to nemam otvorene, mozno neskor doplnim, ale v najsilnejsich usekoch tusim okolo 25 tis. aut.

Rataju tam aj s malokarpatskym tunelom, tusim okolo 20 tis. aut.

Btw, podla studie aj v pripade stavby obchvatu Priatavny most nebude coskoro kapacitne stacit, akurat to bude o niekolko rokov neskor (cca 10? nepamatm si teraz presne).
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod mareks96 » 18. Jan 2015 12:34

Vacsinu dopravy na pristavnom tvori lokalka vramci mesta takze jedine co obchvat zmeni je ze pri zapchach na einsteinovej nebude kamion na kamione. To ze z petrzalskej strany sa napaja na dialnicu einsteinova a dolnozemska (co cini 6 pruhov ak dobre pocitam) dost zvysuje intenzity na moste. Zo strany z mesta su to uz taktiez 3 pruhy takze most je lievikom pre oba smery. Osobne si myslim ze kompetentni sa snazia vyhnut komplexnemu rieseniu a stale sa ho snazia oddialit. Najskor vystavbou apolla, teraz obchvatu, ale skor ci neskor bude treba bud investovat nemale peniaze do mhd, najma kolajovej, alebo rozsirit obchvat na trojpruh, pristavny most kludne aj na stvorpruh.
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod i15 » 18. Jan 2015 13:15

Koncesia je na 30 rokov, takže nech to za tie peniaze radšej postavia mierne naddimenzované, aby to nemuseli o 15 rokov prerábať. Šamorín-Holice v plnom profile je tiež asi zbytočnosť, ale menej áut ako na R4 tam nebude :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod mb1000 » 18. Jan 2015 15:03

i15 napísal:
mb1000 napísal:Vytah zo studie (vsetko na navrhovu rychlost 120km/h okrem prvych 2km R7):

D 33,5 (s územnou rezervou v strednom deliacom páse pre šesť pruhov) v úseku križovatka Rusovce až križovatka Ketelec.


to je v ktorej časti štúdie? podľa tabuľky na strane 9 je úsek Rusovce-Ivanka západ plnohodnotný 6-pruh


Strana 66, Popis variantov
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 18. Jan 2015 16:35

ecce napísal:
Btw, podla studie aj v pripade stavby obchvatu Priatavny most nebude coskoro kapacitne stacit, akurat to bude o niekolko rokov neskor (cca 10? nepamatm si teraz presne).


Tie ocakavane intenzity su chaoticke. Vie niekto vysvetlit, ze napr. pri nulovom variante sa na moste Lafranconi ocakava zvysenie intenzit z 2320/h v roku 2010 na 3157 v roku 2020 (str. 64), ale vo variante po realizacii sa na rovnakom moste ocakava ZNIZENIE z 2376/h na 2197 v roku 2020 (str. 68). Ako moze nastat znizenie intenzit na Lafranconi, ked obchvat sa buduje na opacnej strane mesta a obchvat praveze odstupluje prisun aut do a z Bratislavy? A preco su vychodiskove intenzity pre rok 2010 rozne pre nulovy variant a variant po realizacii? (2320 vs. 2376)
Myslim ze studiu robi studiou nie pocet stran, ale prave udaje v nej uvedene. Obavam sa, ze tymto kritici dostanu do ruk len dalsiu municiu, aby mohli studiu vyhlasit za nedoveryhodnu resp. aby mohli tuto studiu prirovnat k slavnym Vazneho PPP studiam.

Nespochybnujem obchvat cez dobre vysutazene PPP a podporujem jeho dalsie pokracovanie do Stupavy cim skor, ale ten narast dopravy (ktory bude minimalne par nasledujucich rokov podporovany aj klesajucimi cenami paliv) podla mna nebude mozne riesit len obchvatom a bude potrebne zaviest myto pre vsetky auta na vsetkych komunikaciach s variabilnou sadzbou pre rozne casy a rozne komunikacie.

Vieme vylucit napr. to, ze odstuplovanim smeru z Dunajskej Luznej sa do mesta dostane viac aut a niektori co teraz jazdia autobusom alebo vlakom alebo nejazdia presadnu do pohodlnejsich automobilov, takze obchvat moze niektorym komunikaciam vnutri Bratislavy paradoxne poskodit (zhorsit intenzity)?
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod Qwert » 18. Jan 2015 16:47

Budem sa asi trochu opakovať, ale za tie prachy by mala byť celá D4 od Jaroviec po Raču 6-pruhová resp. minimálne s rezervou na 6 pruhov s tým, že PPP koncesionár by to ešte počas koncesie reálne celé na 6 pruhov rozšíril. R7 by sa zase mala stavať rovno v diaľničných parametroch a s rezervou na 6 pruhov až po Holice (s tým že by sa ešte počas koncesie tiež reálne rozšírila). Povrch samozrejme 100 % betónový. Pritom by sme stále ešte boli hlboko pod 4,5 mld. čo má táto PPP zlodejina stáť.

Alebo teda minimalistická verzia - D4 aj R7 by sa stavali len v 4-pruhovej konfigurácií s rezervou na 6 pruhov, ale bez PPP, len z rozpočtu. Pri normálnych súťažiach na krátke úseky by to nestálo 4,5 mld., ale (o dosť) menej ako 1 mld. Rozšírovalo by sa to znovu zo ŠR niekedy o 10-15 rokov postupne podla potreby a znovu za minimálne peniaze zodpovedajúce možno jednej ročnej splátke PPP.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod ecce » 18. Jan 2015 18:38

rastislav5 napísal:
ecce napísal:
Btw, podla studie aj v pripade stavby obchvatu Priatavny most nebude coskoro kapacitne stacit, akurat to bude o niekolko rokov neskor (cca 10? nepamatm si teraz presne).


Tie ocakavane intenzity su chaoticke. Vie niekto vysvetlit, ze napr. pri nulovom variante sa na moste Lafranconi ocakava zvysenie intenzit z 2320/h v roku 2010 na 3157 v roku 2020 (str. 64), ale vo variante po realizacii sa na rovnakom moste ocakava ZNIZENIE z 2376/h na 2197 v roku 2020 (str. 68). Ako moze nastat znizenie intenzit na Lafranconi, ked obchvat sa buduje na opacnej strane mesta a obchvat praveze odstupluje prisun aut do a z Bratislavy? A preco su vychodiskove intenzity pre rok 2010 rozne pre nulovy variant a variant po realizacii? (2320 vs. 2376)
Myslim ze studiu robi studiou nie pocet stran, ale prave udaje v nej uvedene. Obavam sa, ze tymto kritici dostanu do ruk len dalsiu municiu, aby mohli studiu vyhlasit za nedoveryhodnu resp. aby mohli tuto studiu prirovnat k slavnym Vazneho PPP studiam.

Nespochybnujem obchvat cez dobre vysutazene PPP a podporujem jeho dalsie pokracovanie do Stupavy cim skor, ale ten narast dopravy (ktory bude minimalne par nasledujucich rokov podporovany aj klesajucimi cenami paliv) podla mna nebude mozne riesit len obchvatom a bude potrebne zaviest myto pre vsetky auta na vsetkych komunikaciach s variabilnou sadzbou pre rozne casy a rozne komunikacie.

Vieme vylucit napr. to, ze odstuplovanim smeru z Dunajskej Luznej sa do mesta dostane viac aut a niektori co teraz jazdia autobusom alebo vlakom alebo nejazdia presadnu do pohodlnejsich automobilov, takze obchvat moze niektorym komunikaciam vnutri Bratislavy paradoxne poskodit (zhorsit intenzity)?


Neviem, co by to stalo, ale mozno namiesto D4/R7 by nemuselo byt zle zvazit aj alternativy R7 bez D4 a popritom riesit existujuci obchvat - s ktorym podla tejto studie nieco coskoro budeme musiet nieco robit tak ci tak.

Co sa tyka Lafranconi, tak intenzity su vypocitane vratane tunela pod Karpatmi, takze preto pokles na Lafranconi.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D4 všeobecne

Odoslaťod mareks96 » 18. Jan 2015 18:58

Dalsia vec co mi dost vadi je ze predlzenie prelozka II/572 bude nielenze kratkozrakym riesenim ktore este viac uskodi doprave ale bude len 1+1
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.