Ako sa rýchlo blíži BERD so šalovaním ku centrálnej trojici dvojíc stlpov
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=11452 rýchlosťou možná 14 dní/1 posun /namerali sme podľa fotiek na Fr-Sv na Doľanoch/, vyvstáva zaujímavá otázka. Ako skruž BERD preložia na vedľajší most, ktorý bude slúžiť opačnému smeru dialnice Blava-Čadca. Natíska sa riešenie, že Berd nacúva späť k tunelu /viac miesta/ a tam bude žeriavom preložený na vedľajší rad stlpov bez demontáže. Šalovanie samozrejme dole dajú. Nakoľko na Doľanoch sa betónovala iba komora nesúca oba smery 2+2, Eurovia šokovala, tým že skruž nezdemontovala pred transportom na nasledujúci most, ale skruž "precupitala po svojich" = po svojich nástavcoch s kolesami položených na rastlom teréne /cca do 1 km/. Tie nástavce, čo boli normálne osádzané na zárodky komory /psie búdy/ na stlpy. Kým Berd k centru dorazí za 3xcca 2 týždne, bude sa môcť most prilepiť k práve dokončovanej mostovke na priľahlom stlpe od tunela.
Horšie to bude na moste, čo sa buduje od rybníkov, bo z ich strany sa základ priľahlého centrálneho stlpa iba pilotuje /možno armuje/ a po priblížení za 5x cca 20 dní /namerali sme podľa fotiek poslednej stavby na tejto skruži na Klčove JaJa2/ stavitelia len ponechajú konzolu na pripojenie. Tu nám už Atlantis onehdy dal typ = fotky z Čiech. Skruž na Klčove poctivo nacúvala späť a po preložení žeriavom urobila druhý most.
Prečo to spomínam? Totiž tieto úkony prebiehajú rádove v pár hodinách a "fotoúderníci" sa musia na to dopredu podopytovať a pripraviť, hoci na Dialnice.info i paralelnom Skyscrapercity aj Žilinských dialniciach je ich požehnane, no nepredpokladám, že na strategických postoch na fotenie "v onú hodinu" si budú zavadzať.