Stránka 15 z 105

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2012 17:26
od Andrej
Teoreticky este D1 HP-LL, D3 Brodno-KNM a mozno aj D1 Budimir-Bidovce.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2012 18:24
od aquila
HP-LL sa nestiha podla mna terminovo, lebo nemaju ani len podklady tendru, budimir bidovce nema povolenie, ale zase je to lahky usek, takze ked zacnu stavat aj buduci rok, tak do 2015 asi stihaju. brodno KNM tiez nema ani pozemky ani stavebko

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2012 17:17
od Andrej
Podla tohto clanku by mal byt tender vyhlaseny uz v aprili. Som skepticky, kedze to bude az po volbach.
viewtopic.php?f=35&t=16840

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2012 19:10
od aquila
o tom silne pochybujem, aj marcovy termin by sa mi zdal byt zazrak, kedze fico zrejme zostavi vladu este do konca marca a sef NDS bude jeden z prvych na odstrel ...

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2012 20:08
od rempo
všetko su to len predvolebne kecy už ich tu počúvame od 1997

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2012 20:22
od Andrej
Lenze tentokrat je usek jednak na 100% pripraveny a jednak na 100% zabezpecene financie. Cize problem je hlavne v tom, ze sa na ministerstve neskoro rozhybali, kym zistili, ze im z eurofondov este nieco ostane aj po vytendrovani 4 usekov D1...

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2012 11:54
od Andrej
So zhotovitelom DSP sa uzavrela zmluva na vypracovanie sutaznych podkladov pre 1/2 profil tohto useku cez zltu knihu FIDIC
http://www.e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/35494

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2012 18:17
od i15
Takze je takmer iste, ze tento usek pojde coskoro do vystavby v polovicnom profile. Fico&spol takto mozu podakovat za 68% pre Smer na Kysuciach

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2012 19:12
od milan_KM
Aj keď je úsek technicky a finančne náročný je dobré keď pôjde do výstavby(eurofondy). Cesta I/12 má strašné parametre, prakticky stále sa ťahá dedinou. Nehovoriac o tom, že podľa zmlúv s Poľskom už mal byť dávno vo výstavbe...

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2012 19:37
od aquila
kvoli problemom s cerpanim eurofondov je to bohuzial viac ako pravdepodobne, ze sa s vystavbou ozaj zacne

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2012 19:56
od Qwert
Keby sa tam aspoň vysúťažila nejaká nízka figeľovská cena, tak by to ani nebola až taká tragédia. Je ale smutné, že sa idú stavať relatívne nepotrebné úseky ako tento alebo obchvat ZH na R2 len kvôli nepripravenosti skutočne dôležitých úsekov.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2012 20:16
od Andrej
Ja to tragicky vôbec nevidim. Po dlhych rokoch konecne splnime medzistatnu dohodu s PL a uspokojime aj uniu, ktora tento usek financuje, ze nieco vôbec staviame aj na VI. koridore. Co je skoda, ze sa zrejme nepodari spustit tento usek naraz s CA-Svrcinovec, cim by mal podstatne väcsi efekt aj z dopravneho hladiska.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2012 19:53
od dusans
A to som si myslel, že sa ten úsek nebude stavať min. 10 rokov. Uvidíme najskôr o rok.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2012 21:43
od Andrej
Ak sa nezacne stavat tento rok, tak buduci rok len tazko kvôli dobe vystavby a potrebe vycerpat eurofondy. Dlzka a vyhodnotenie tendra by mali tomu tiez zodpovedat, preto je smutne, ze na ministerstve tak dlho spali a dodnes nie je vyhlasene ani predb.oznamenie.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2012 20:19
od milan_KM
A je to tu. Vážny si všimol pripravenosť úsekov D3 a tak tu máme horúceho kandidáta na PPP...
Preňho to musí byť zlatá baňa pri náročnosti stavby a údržby..

viewtopic.php?f=35&t=16944

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2012 20:41
od dusans
Na stránke NDS je síce napísaný rok začatia výstavby 2012, ale radšej to beriem s rezervou.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2012 21:44
od duro_z_dediny
milan_KM napísal:A je to tu. Vážny si všimol pripravenosť úsekov D3 a tak tu máme horúceho kandidáta na PPP...
Preňho to musí byť zlatá baňa pri náročnosti stavby a údržby..

http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=16944


Otázka je, kam by sa minuli eurofondy z KF, ak úsek Turany-Hubová EK neschváli a na úsek Svrčinovec-Skalité neodkývne plnú sumu.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2012 07:26
od Andrej
Tak predsa to vyzera tak, ze sa ide stavat tento usek namiesto Turany-Kralovany. Na rozdiel od obchvatu ZH vsak nie je v predbeznom oznameni uvedeny termin zacatia VO.
http://www.e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/37465

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2012 06:30
od i15
0 mesiacov od predbezneho oznamenia, takze mozno uz tento mesiac

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2012 07:45
od st09
No uz sa tesim na ten priebeh tendra a odovolavani kvoli nedostatkom v zadani ap.. V zadani sa hovori o polprofile, problem je ale v tom, ze EU neumoznuje stavat tunely na D a R v polprofiloch (a navyse financovane z Eurofondov). To by znamenalo, ze tunely Svrcinovec a Polana budu musiet byt dvojrurove, napriek celemu useku v polprofile? V zadani o tomto nie je ani zmienka, to samo hovori o kvalite zadania!

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2012 08:11
od i15
Ten zakaz EU stavat jednorurove tunely uz zacina byt legendarny, mozno sa konecne dozvieme, ako to vlastne je. Navyse tieto tunely budu vytazene asi ako Soroska

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2012 08:27
od Andrej
Neplati to nahodou len pre tunely s dlzkou cez x km resp. pri intenzite nad x tisic vozidiel ? Z pohladu vetrania sa pri tak kratkych tuneloch nemusi uvazovat nad priecnym vetranim, t.j. s väcsim priemerom tunelovej rury.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2012 09:07
od Andrej
Nasiel som k tolko diskutovanej teme nejake zdroje pre neveriacich tomasov :-)

http://ec.europa.eu/transport/road_safe ... 924_sk.pdf
Komisia:
1. zabezpečí, že európske fondy bude poskytnuté iba na infraštruktúru, ktorá je v súlade so smernicou o bezpečnosti cestnej premávky a so smernicou o bezpečnosti tunelov

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 54:SK:HTML (tyka sa len tunelov s dlzkou nad 500 m)
2.1 Počet rúr a jazdných pruhov

2.1.1 Hlavným kritériom pre rozhodovanie o tom, či vybudovať tunel s jednou alebo dvoma rúrami, je prognózovaný objem premávky a bezpečnosť, pričom sa berú do úvahy také aspekty ako je podiel ťažkých nákladných vozidiel, sklon a dĺžka.

2.1.2 V každom prípade keď u tunelov v etape projektovania prognóza na 15 rokov ukazuje, že objem premávky bude presahovať 10000 vozidiel v jednom jazdnom pruhu za deň, v čase prekročenia tejto hodnoty musí byť k dispozícii dvojrúrový tunel s jednosmernou premávkou.

Ak toto nariadenie plati doteraz, tak pre Svrcinovec a Polanu je to viac-menej jasne (pre Sorosku, Podbiel, Sklene... takisto). Na tuneloch D1 (mozno s vynimkou Braniska a Presova) by nebolo mozne stavat 1/2 profil.
Pre zaujimavost, nove TP pre vetranie tunelov nepozaduje ziadne mechanicke vetranie pre tunely v kategorii A1 (<500 m s obojsmernou premavkou, alebo 500-1000 m s jednosmernou) - do tejto kategorie patri tunel Svrcinovec.
http://www.ssc.sk/files/documents/techn ... 2_2011.pdf

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2012 09:50
od i15
takze uloha je zabezpecit "vhodnu" prognozu narastu dopravy a nasledne ju vyargumenovat :) nie je to ziaden zakaz jednorurove tunely.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2012 19:31
od aquila
nic, trosku som sa pomylli, svrcinovec - skalite ma v sebe aj MUK svrcinovec... tu by mohli prepracovat aby nebola taka megalomanska ..

gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=2641