Za posledný týždeň som šiel 4x trasou cez Kysuce do ČR a späť (v rôznych časoch), a tak som si len znovu utvrdil známe fakty:
1) aktuálne intenzity s výnimkou víkendov zďaleka presahujú kapacitu celej I/11
2) kolóny sú na dennom poriadku, a nie sú len párminútové, na aké sú blaváci zvyknutí (hlavne, že blaváci pindajú, keď im trvá prejazd od MUK Zlaté Piesky po MUK Prievoz dlhšie než 15 minút, pričom prejsť rovnakú vzdialenosť na niektorých úsekoch I/11 trvá dvakrát dlhšie nez prejazd po D1
)
3) celú I/11 nie je potrebné pri výstavbe chýbajúcej časti štvorprúdovej D3 zachovať, postačí zachovať úseky I/11:
- medzi MUK Brodno a Radoľou (s výnimkou obchvatu Oškerdy, kde trasa I/11 môže viesť cez obec) (
cca 2,6 km)
- medzi Povinou (od mosta do KNM ) a Kysuckým Lieskovcom (
cca 2,2 km)
- medzi odbočkou do Ochodnice a odbočkou na Krásno-Blažkov (
cca 1,3 km)
- vymyslieť preložku I/11 cez Krásno nad Kysucou tak, aby sa vyhla úzkemu mostu, a napr. od odbočky na Dunajov v Krásne nad Kysucou viesť preložku I/11 ku železnici a potom popri železnici až do priemyselného parku/k starej kotolni, odkiaľ by sa mohla napojiť na existujúcu starú cestu pri učilišti (dĺžka takejto preložky by bola
cca 2,5 km a miesta je dosť)
4) je zrejmá potreba zachovania všetkých napojení obcí na I/11 v súčasnom stave, vrátane Radole, aj keď to blaváci budú neustále spochybňovať
5) je nevyhnutné vybudovať MUK Brodno, MUK KNM, MUK Krásno nad Kysucou, a aj MUK Čadca-Bukov, pretože iba tak sa dosiahne plné využitie D3 miestnymi obyvateľmi každodenne dochádzajúcimi do ZA v tisícoch a tým pádom aj efektívne využitie plného profilu D3
6) druhá rúra tunela Horelica je momentálne asi najpotrebnejší úsek D3 vôbec, pretože jedna rúra dopravu iba spomaľuje, a to do oveľa vhej miery ako semafor v Radoli
Záverom sa teda dá zhrnúť, že pri výstavbe D3 v plnom profile od MUK Brodno po MUK Krásno nad Kysucou by z celkovej súčasnej trasy I/11 v dĺžke
19,3 km malo dôjsť k zachovaniu súčasnej trasy I/11 v dĺžke
6,1 km, k preložke I/11 v dĺžke
2,5 km, a k vybudovaniu štyroch MUK (3 MUK sú už v súčasnosti v polprofile fungujúce), čo sú fakticky smiešne položky na to, aby sa nedali zahrnúť do astronomického rozpočtu D3.