D3 Svrčinovec - Skalité

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod DrX » 14. Mar 2013 13:50

Rozpravka o popoluske su kecy o efektivnosti zilinskych tunelov a dialnic za 100milEUR/km. Ziaden z tych usekov nema 20x vyssie intenzity nez R2 KE-ZV, ktory sa da stavat za 5milEUR/km (a to napriek tomu, ze sa na povazie cely cas smeruje najviac infrastrukturnych investicii; zatialco napr. do KE kraja uz 20 rokov prakticky 0). Tak treba zrealnit svoje ziadosti/ocakavania.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 14. Mar 2013 15:01

asi tak, keby D3 stala 5-10 mil eur/km tak ani nizke intenzity by nemuseli byt problem. vid KE-milhost.

Rozhodujúca ale nie je len intenzita, ale význam takej komunikácie. Slovensko nemá diaľničné spojenie s Poľskom a bez D2 ani s Českom. A D2 asi do regiónu Ostravska relevantné spojenie nie je. Rozvoj regionu nie je len o tom, že sa jestvujúca intenzita dopravy prevedie na novo budovanú diaľnicu. Je to aj o odľahčení Žiliny, je to aj o zníženiu dopravy v obciach na Kysuciach. A napokon je to aj o rozvoji regiónu.


lenze ked je take dolezite mat dialnicne prepojenie tak by asi malo byt dostupne pre vacsinu krajiny. D3 je dialnica ktoru nevyuzije pol republiky lebo je od ruky.

kedze polska (ale aj ceska, madarska) hranica je dlha stovky km tak si nemyslim ze 1-2 dialnicnych prepojeni vyriesi cezhranicnu dopravu. a v tomto pripade sa ide riesit to najmenej potrebne prepojenie. pri trstenej, ci vysnom komarniku nie je alternativa. ale pokial by nebolo skalite nic by sa nestalo, lebo sa da ist do polska aj cez cesko, je to smiesna 20 km obchadzka.

je vzdy dojimave ze ako sa niektori dokazu ohanat prepojenim na polsko ale nejaka R3, R4 im je uplne ukradnuta.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod johhan » 14. Mar 2013 15:51

DrX napísal:Rozpravka o popoluske su kecy o efektivnosti zilinskych tunelov a dialnic za 100milEUR/km.

Pre zaujímavosť, ktoré sú tie úseky okolo Žiliny ktoré majú cenu výstavby 100 mil/km ?
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod DrX » 14. Mar 2013 17:05

Napr tie na D1, ktore boli sucastou PPP3 vychadzali na kolko?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Kanky » 14. Mar 2013 17:26

devil napísal: pri trstenej, ci vysnom komarniku nie je alternativa. ale pokial by nebolo skalite nic by sa nestalo, lebo sa da ist do polska aj cez cesko, je to smiesna 20 km obchadzka.

cez CR je 20 km obchadzka do PL? to si napisal, ako keby Polsko bolo nejake mesto alebo par km²
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Qwert » 14. Mar 2013 17:58

NikolasCZ napísal:
Qwert napísal:Nikto nepopiera, že je to náročná stavba, ale tá cena je jasne kartelová, to snáď nejde nikto spochybňovať. Tiež nikto hádam nespochybní to, že cieľom kartelu je dosiahnuť čo najväčší zisk pre jeho účastníkov, teda jeho výsledkom je predražnie a keď už sa púšťajú do takého riskantného podniku, tak to nebude len mierne predraženie, ale poriadne, kľudne aj 70-100 %. Tiež je zrejmé, že tento kartel dostal tiché požehnanie štátu, inak by nevznikol, nič nebrání štátu túto jasne zmanipulovanú súťaž zrušiť, ale nechystá sa to urobiť.
Tento úsek by bol drahý aj pri normálnej trhovej cene a pomer nákladov a úžitku je tu veľmi nízky. Kartelová cena to len znásobuje. Viac by sa snáď oplatilo stavať diaľnicu s Medzilaboriec do Humenného než toto.

To sú len výkriky. Vy sa len "domnievate", zatiaľčo ja mám k dispozícii rad kalkulácií cien, ktoré na tom úseku sú. A 70-100 % navheje rozprávka o popoluške. Takýmto spôsobom vznikajú fámy. Nehovoríte pravdu.


Myslím si, že to vykanie tu nie je nutné. :) Možno sa mýlim a táto cena nie je nadhodnotená, ale ako je potom možné, že dokonca náročnejšie úseky sú lacnejšie ako tento? D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala je 13,51 km dlhý plnoprofilový úsek v parametroch D 26,5 so 7,5 km tunelom a stavať sa má za 338,29 mil. eur (37,7 % z predpokladanej ceny). Svrčinovec - Skalité je 12,28 km dlhý úsek v polprofile (plný profil bude D 24,5) a stavať sa má za 329,88 milióna eur (asi 90 % z predpokladanej ceny). Niečo mi tu nesedí.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod DrX » 14. Mar 2013 19:01

Kanky napísal:
devil napísal: pri trstenej, ci vysnom komarniku nie je alternativa. ale pokial by nebolo skalite nic by sa nestalo, lebo sa da ist do polska aj cez cesko, je to smiesna 20 km obchadzka.

cez CR je 20 km obchadzka do PL? to si napisal, ako keby Polsko bolo nejake mesto alebo par km²


Kanky, to si fakt tak obmedzeny, alebo sa len hras. Cesta do PL cez Skalite je skratkou o 20km len v tom (pre Skalite) najlepsom pripade, ked sa ide na Krakow alebo dalej na sever/vychod od neho (porovnaj http://binged.it/13Yt92h a http://binged.it/13Yt8vt ). Vo vsetkych ostatnych pripadoch, ked sa ide na sever (cez Katowice) alebo na severozapad, je to cez Skalite uz iba nevyhodne (alebo rovnako vyhodne) v porovnani s Tesinom.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod pohodak » 14. Mar 2013 21:49

DrX napísal:Napr tie na D1, ktore boli sucastou PPP3 vychadzali na kolko?


trochu silna demagogia aj na tvoje pomery, nemyslis? :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Kanky » 14. Mar 2013 22:07

Drx, ako hovorca si samozrejme zasa neuspel, kedze ak ma byt nejaka alternativa, tak nie pre cyklistov, ako si to naznacil vo svojej mape...
pre cyklistov su taketo 20 km obchadzkove alternativy do Polska aj pri Trstenej, ci V. Komarniku...zadanim bodu A a B v tvojej mape ich najdes aj tam...
cize, nemusis porovnavat nic v mape, ale treba poznat skutocnost a tam to porovnat...a potom uz nebudes mat problem vyjadrit sa, ci je to nevyhodne alebo vyhodne, budes to vediet napisat jasne... :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Andrej » 14. Mar 2013 22:15

NikolasCZ napísal:To sú len výkriky. Vy sa len "domnievate", zatiaľčo ja mám k dispozícii rad kalkulácií cien, ktoré na tom úseku sú. A 70-100 % navheje rozprávka o popoluške. Takýmto spôsobom vznikajú fámy. Nehovoríte pravdu.

Mame k dispozicii aj realne cisla zo st. expertizy - 330 mil. € pre plny profil, resp. 240 mil. € v cenach z r. 2004, pricom podozrive tiez je, ze pri ostatnych tendroch sa st. expertiza podliezala aj pod polovicnu cenu a tu to zrazu ide vysoko nad. Taktiez je podozrive, ze do tohto tendra sa nezapojila Skanska...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod sergej » 14. Mar 2013 22:18

pohodak napísal:
DrX napísal:Napr tie na D1, ktore boli sucastou PPP3 vychadzali na kolko?


trochu silna demagogia aj na tvoje pomery, nemyslis? :roll:

A ja pridam doplnujucu otazku, z ktorej prirucky to pochadza. Lebo 100mil/km na severe vs 5mil/km na juhu, to naozaj nevymyslis...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod DrX » 14. Mar 2013 23:31

5mil/km na juhu nemusis vymyslat. pozri sa kolko stoji R4 KE-HU.
A PPP3 malo dlzku 20km http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q= ... 8540,d.Yms a cenu 2mld EUR http://www.skyscrapercity.com/archive/i ... -p-18.html (resp 9mld EUR po 30 rokoch splacania). Cize presne 100milEUR/km len stavebne naklady, ktore sa tu vo velkom ospevovali!!!!
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Pacho » 15. Mar 2013 00:29

To je ta tvoja logika, postaviť R4 od nikial nikam.?? to som fakt zvedavý na tie intenzity. R-ka začína kdesi na kruháči a končí v poli na maďarských hraniciach, ale hlavná vec že je to lacné, a koľko sme ušetrili. no logika hodná paprikára. Tak isto Ste si postavili megapredražený SO BB, po ktorom sa preháňajú tak akurát miestny, to nie je drahé že.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod johhan » 15. Mar 2013 09:53

DrX napísal:Napr tie na D1, ktore boli sucastou PPP3 vychadzali na kolko?


Zopakujem ešte raz: Pre zaujímavosť, ktoré tie úseky okolo Žiliny ktoré majú cenu výstavby 100 mil/km ? ( ak by sa ti neráčilo pochopiť - ktoré teraz stavané alebo kontrahované majú cenu 100 mil/km )
DrX napísal:5mil/km na juhu nemusis vymyslat. pozri sa kolko stoji R4 KE-HU.


no koľko presne stojí tá R4 ? ... pretože 5 mil nevychádza .. minimálne tam chýba desatiná čiarka a pár číselok ( momentálne je to 5,8 mil/km + ešte 10% zmluvné navýšenie ) a ďalšia podstatná vec nestavajú sa vratné a nájazdové vetvy R4 v križovatke Košice Juh teda ani tá cena na km nie je konečná ...
.
Ale poďme dalej .. od Zvolena po Rožňavu sú expertízne ceny ( aktualizované ) v priemere okolo 22-25 mil/km ... ako z toho spravíš tvojich 5 mil/km ?? ( tu bude štát šťastný ak sa dostane na 15-17 mil/km )
.
Ďalej D1 Dubná Skala - Turany do 11 mil/km aj s doterajšími prácami vrámci PPP3 ( pripúšťam že to je s Višňovým cenovo hlboký extrém ktorý štát už nikdy nedosiahne ) - mimochodom tu bola expertízna cena 22 mil/km
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod DrX » 15. Mar 2013 10:15

johhan, PPP3 bola oficialna cena, za ktoru sa podla ***.. na tomto fore aj vtedajsieho ministra ta dialnica uz aj stavala :-). Cize ta cena je taka ista relevantna, ako tie terajsie, kedze ani z nich sa nic nestavia a KTO VIE CI SA STAVAT BUDE (najblizsie je tych 66mil EUR/km na D3 niekde tam na zapad? od ZA).

Re R4: Cize pri ZA mame ceny 66-100milEUR/km, ale tu ides riesit DESATINNE MIESTA, ci sa stavia za 5 alebo 5.8mil EUR/km!?!

Suhlasim, ze ZV-RA bude okolo 17mil/km, pokial sa bude rovno stavat 4-prudovka, co by malo byt. Ale KE-Turna bude v pohode za tie iste ceny ako R4, cize v priemere sa to bude blizit 10-15milEUR/km, a ked sa budu stavat polprofily, tak este menej. A porovnavat toto s utopickymi megacenami za D3 Svrčinovec - Skalité je fakt zadubenost.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod DrX » 15. Mar 2013 10:31

Kanky napísal:Drx, ako hovorca si samozrejme zasa neuspel, kedze ak ma byt nejaka alternativa, tak nie pre cyklistov, ako si to naznacil vo svojej mape...
pre cyklistov su taketo 20 km obchadzkove alternativy do Polska aj pri Trstenej, ci V. Komarniku...zadanim bodu A a B v tvojej mape ich najdes aj tam...
cize, nemusis porovnavat nic v mape, ale treba poznat skutocnost a tam to porovnat...a potom uz nebudes mat problem vyjadrit sa, ci je to nevyhodne alebo vyhodne, budes to vediet napisat jasne... :)


co tu ty splietas??? Tesin-Krakow je 1000x dolezitejsia spojnica, ktoru poliaci uz aj postavili a to po Bialsko ako 4-prudovku, nie ako tu polprofilovu frasku na Skalite. A od Bialska sa uz na Krakow ide rovnako. A, presne ako som povedal, na vsetky ostatne smery (sever, zapad) je to uz cez Tesin len VYRAZNE LEPSIE.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 15. Mar 2013 10:40

2-3 nasobny rozdiel medzi R2 a tunelovymi usekmi D1-D3 je proste dany. samozrejme pri serioznom porovnani nie porovnani premrstenej expertizy s dumpingovou sutaznou cenou.

DrX neprahanaj, a nepis nezmysly typu 100x a 1000x drahsie dolezitejsie atd. ked je dokazane je to len 5x alebo 500x :?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod DrX » 15. Mar 2013 12:20

:D :D :D
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod i15 » 16. Mar 2013 10:38

Ake su ocakavane intenzity po spusteni na D3 Svrcinovec Skalite? Mne to vychadza rovnako ako na R4, ale cena je aj po zaokruhleni 5x vyssia

Alebo sa bavme len o nakladnych autach: pred Milhostou bolo 2232 nakladnych vozidiel. Sucet nakladnych vozidiel Svrcinovec-CR a Svrcinovec Skalite je 5720, cize 2,6 nasobok. Aj keby sa vsetky kamiony z CR presunuli do Polska, vychadza D3 2x neefektivnejsie, ako R4

A kebyze pracujem vo VUD, pridam aj 1662 nakladnych vozidiel z useku Trstena-PL. To uz je 3,3x viac, ale stale to nevyvazi zvysene naklady. A stale sa bavime o D3 v polovicnom prifile vs. R4 v plnom profile
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod jarino » 16. Mar 2013 13:22

V Hospodárskych novinách je článok o tomto úseku. Zatiaľ pod Pianom.
http://hnonline.sk/ekonomika/c1-5950606 ... truje-urad
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod aquila » 16. Mar 2013 15:42

zrusit tender a vyhlasit nanovo .. vsak fazovanie uz maju povolene .. takze ziaden stres .. je to proste nepredstavitelne, ze tento usek je drahsi ako dlhsie a narocnejsie useky na D1 .. ale tu ide o vela, lebo ked to nepretlacia v tomto programovom obdobi, v dalsom sa to uz nebude realizovat.. lebo nebude dobra studia uskutocnitelnosti
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod i15 » 16. Mar 2013 15:51

ak to EU s poziadavkou studii uskutocnitelnosti mysli vazne, na Svrcinovec-Skalite a Strazov-Brodno neda ani cent
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod jarino » 16. Mar 2013 18:00

V prípade, ak by napríklad tento úsek neprešiel štúdiou realizovateľnosti, čo by muselo nasledovať? Zmena parametrov, zmena trasy diaľnice?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod aquila » 16. Mar 2013 20:43

i15: to by bola krasna predstava.. ale bojim sa, ze realita bude ina ..

jarino: nestaval by sa predmetny usek pokial by to nemalo ozaj zmysel ..
teda pokial by patricne nestupli intenzity a malo to opodstatnenie ..
alebo by sa to nepreprojektovalo .. vid filialka

len potom by vysvitlo, ze D3 ozaj netreba a EU stavi zafinancovat len R5 a je to vybavene
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Kanky » 17. Mar 2013 08:58

aquila napísal:len potom by vysvitlo, ze D3 ozaj netreba a EU stavi zafinancovat len R5 a je to vybavene

... D3 potrebna urcite je a to aj na useku Svr. - Ska, ale nie za tie peniaze...
este inac...ak sa nepostavi Svr. - Ska, tak co potom s dnes uz niekolkodesiatokmilionovym dielom Skalité - MUK hranica ??? muzeum slovenskej nenazranosti? blbosti?
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.