Moderátor: Moderátori
devil napísal:dufam ze EU zacne na svrcinovec-skalite...
aquila napísal:v to dufam aj ja, ale bohuzial myslim, ze toto bude dalsi tlak na to,aby to cim skor odklepli, lebo pri serioznej studii realizovatelnosti nema sancu taky megalomansky projekt ako je na D3 ...
Qwert napísal:Veď to je problém, že štát nechcel tento úsek stavať lacno.
Samotné prístupové komunikácie sú pre obidve polovice, čiže takéto náklady nieje možné brať ako polovičné.
Andrej napísal:Qwert napísal:Veď to je problém, že štát nechcel tento úsek stavať lacno.
Presne tak, stat si tento usek predrazil sam - od trasovania cez projektovanie az po podmienky a terminy tendra, site na mieru istym uchadzacom.
Pre porovnanie usek Hubova-Ivachnova ma tiez 5 km mostov len na dialnici, tunel v celkovej dlzke 2 km, zarubne a oporne mury, dlhu zimu, a to je 15 km v plnom profile - vytendrovana cena za 227 mil. €.
i15 napísal:Samotné prístupové komunikácie sú pre obidve polovice, čiže takéto náklady nieje možné brať ako polovičné.
..pobavilo
johhan napísal:No zatial to moc nevyzerá na kartel, ale ešte sa to šetrí na úrovni únie, vytknuté bolo to že sa nerobila ponuka na polprofil a zároveň aj na plný profil - pretože v tejto konfigurácii, podmienkam a technickom riešení kompletná stavba vyjde efektívnejšie ako polprofil .. dokonca jeden auditor podotkol že kľudne sa môže stať že polprofil a fullprofil môže mať rodiel do 20%
Problémy sa vynárajú pri diaľnici D3 smerom do Poľska. Rýchla cesta od Svrčinovca po Skalité totiž podľa Európskej komisie nie je potrebná, vzhľadom na intenzitu áut. Národná diaľničná spoločnosť tak musí Brusel presvedčiť o jej potrebe.
devil napísal:ty nam len nic neodporucaj. vieme ake su intenzity lebo mame scitanie dopravy. na ceskej hranici je asi 10.000 aut a ked podla predpokladu prejde na dialnicu hoci polovica aut tak to bude neuveritelnych 5.000 aut denne. ale to neznamena ze aj keby tam presla cela doprava tak by to bolo v poriadku. na taketo narocne stavby by pasovala intenzita v desiatkach tisic aut denne.
Qwert napísal:Nikto nepopiera, že je to náročná stavba, ale tá cena je jasne kartelová, to snáď nejde nikto spochybňovať. Tiež nikto hádam nespochybní to, že cieľom kartelu je dosiahnuť čo najväčší zisk pre jeho účastníkov, teda jeho výsledkom je predražnie a keď už sa púšťajú do takého riskantného podniku, tak to nebude len mierne predraženie, ale poriadne, kľudne aj 70-100 %. Tiež je zrejmé, že tento kartel dostal tiché požehnanie štátu, inak by nevznikol, nič nebrání štátu túto jasne zmanipulovanú súťaž zrušiť, ale nechystá sa to urobiť.
Tento úsek by bol drahý aj pri normálnej trhovej cene a pomer nákladov a úžitku je tu veľmi nízky. Kartelová cena to len znásobuje. Viac by sa snáď oplatilo stavať diaľnicu s Medzilaboriec do Humenného než toto.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.