D3 Svrčinovec - Skalité

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod dialnicaD3 » 24. Jan 2013 19:17

neviete kedy podpišu zmluvu zo začiatkom vzstavby ?
Informačný portál ohľadom výstavby diaľnic v Žilinskom kraji: http://www.zilinskedialnice.sk
dialnicaD3
diskutujúci
 
Príspevky: 223
Obrázky: 1602
Založený: 11. Dec 2012 16:34

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Andrej » 24. Jan 2013 19:28

Par prispevkov dozadu si pisal, ze ju podpisu v polovici februara. Tak ako je to teda?
Konzorcium s najnizsou ponukou tvori Vahostav, Doprastav, Metrostav a Strabag.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod dialnicaD3 » 24. Jan 2013 20:33

šak ano ma to tak byt ale kedy presne ?
Informačný portál ohľadom výstavby diaľnic v Žilinskom kraji: http://www.zilinskedialnice.sk
dialnicaD3
diskutujúci
 
Príspevky: 223
Obrázky: 1602
Založený: 11. Dec 2012 16:34

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod dusans » 24. Jan 2013 21:56

Mám pocit, že presný termín tu asi nikto nepovie.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod johhan » 24. Jan 2013 23:46

devil napísal:dufam ze EU zacne na svrcinovec-skalite...
aquila napísal:v to dufam aj ja, ale bohuzial myslim, ze toto bude dalsi tlak na to,aby to cim skor odklepli, lebo pri serioznej studii realizovatelnosti nema sancu taky megalomansky projekt ako je na D3 ...


No ak si dobre pamatám tak na tento úsek bola v roku 2004 spracovaná predinvestičná štúdia ktorú schválila únia a aj ju preplatila 48,5% .. takže tam tá FS je už splnená podľa vtedajších predpisov
.
Lenže !! :-)
.
Vláda chce tento úsek rozdeliť do ďalšieho obdobia a tu asi nastáva zádrheľ ... v budúcom období sa menia podmienky a priority a vlastne celá koncepcia trás v únii a D3 patrí do core trás TEN-T a tu vyvstáva problém že core trasy budované po roku 2014 musia spĺňať podmienky únie a to znamená napríklad už len také veci ako parameter D26,5/120 (100) ak nie rovno D28,5 ... to záleží na tom ako bude schválená konečná verzia
.
teda v konečnom dôsledku táto naša D3 sa môže aj predražiť a ak by sa nestavalo vobec tak po roku 2014 by sa pravdepodobne musela spraviť nová FS a tam by asi prešla verzia oščadnica a nie svrčinovec a Horelica by sa stala tunelom na R5 :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod dusans » 25. Jan 2013 08:20

Takže je možné, že sa vrátime k oščadnickému variantu?
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod aquila » 25. Jan 2013 08:44

tu bude dost silna tlacenka to zacat stavat, lebo vedia, ze ked to padne, nezacne sa to ani v roku 2020 ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod dialnicaD3 » 28. Jan 2013 15:21

tento ro by sa uz mali stavat piliere
Informačný portál ohľadom výstavby diaľnic v Žilinskom kraji: http://www.zilinskedialnice.sk
dialnicaD3
diskutujúci
 
Príspevky: 223
Obrázky: 1602
Založený: 11. Dec 2012 16:34

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod NikolasCZ » 13. Mar 2013 11:20

Takže, informácie:
- nevyhláseným víťazom je združenie firiem VHS, DPS, STRG, MTS - ten posledný s podielom v jednotkách percent.
- vláda na zasadnutiu v Kysuckom novom Meste uložila ministrovi dopravy zahájenie výstavby do Júna 2013.
- stavebné firmy majú informácie, že sa stavať bude, no nik nevie kedy. Posledná informácia bola, že by sa malo stavať už v Máji, čo znamená, že by NDS podľa podmienok musela vyhlásiť víťaza v apríli.

Bola tu zmieňovaná cena diela, teda tohoto úseku diaľnice (12,3 km):
Je treba mať na pamäti, že sa tu nachádza iba na diaľnici 4,9 km mostov. K tomu cca dvadsať mostov na prístupových komunikáciach. Samotné prístupové komunikácie sú pre obidve polovice, čiže takéto náklady nieje možné brať ako polovičné. samozrejme stavebných objektov, ktoré sú pre celú diaľnicu, je o veľa viacej - tvoria nemalú časť rozpočtu.
Ďalej, Tunel Svrčinovec 420 metrov, tunel Poľana 900 metrov. Tiež sú na trase náročnejšie násypy - s kotvenými múrami, s opornými múrami a iné ... Viac ako polovica diaľnice je teda na mostoch nebo v tuneli.

Áno, cena stavby je vysoká a možno by mohla byť nižšia. No idete sa pozerať teraz, ako to na Kysuciach vyzerá. Do rozpočtov je zahrnuté aj to, že stavebná sezóna v tejto lokalite je pomerne krátka a opatrenia v zime budu niečo stať...

A posledná poznámka: keby štát chcel aby firmy zlacneli tento úsek, nemal im na ocenenie dať jeden mesiac a také podmienky, ktoré de facto akúkoľvek podstatnú zmenu vopred vylúčili. A o to viac to bije v oči, že do dnešného dňa nie známy víťaz tejto súťaže... Ak štát bude naďalej robiť tendre týmto spôsobom, otvára sa vždy otázka, čo z toho kto má, ktorá má reálny základ. Všetci vedia, ako by mal vyrezať čistý tender. Všetci vedia, čo je "žltý FIDIC". No NDS to robí skor s dúhovým Slovenským FIDICom.

Prípadné dotazy cez mail.
Som insider.
NikolasCZ
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Založený: 13. Mar 2013 10:43
Bydlisko: Slovensko

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Qwert » 13. Mar 2013 11:37

Veď to je problém, že štát nechcel tento úsek stavať lacno.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod aquila » 13. Mar 2013 12:02

len je na povazenie, ze usek so 7,5 km dlhym tunelom visnove, ktory je navyse aj o vyse 1km dlhsi a bude sa stavat v plnom profile a tiez tam bude drtiva vacsina na tuneloch, estakadach a s velmi komplikovanou MUK vyjde skoro tak isto, ako kratsi usek v horsich parametroch a navyse v polprofile ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Andrej » 13. Mar 2013 19:36

Qwert napísal:Veď to je problém, že štát nechcel tento úsek stavať lacno.

Presne tak, stat si tento usek predrazil sam - od trasovania cez projektovanie az po podmienky a terminy tendra, site na mieru istym uchadzacom.

Pre porovnanie usek Hubova-Ivachnova ma tiez 5 km mostov len na dialnici, tunel v celkovej dlzke 2 km, zarubne a oporne mury, dlhu zimu, a to je 15 km v plnom profile - vytendrovana cena za 227 mil. €.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod i15 » 13. Mar 2013 20:48

Samotné prístupové komunikácie sú pre obidve polovice, čiže takéto náklady nieje možné brať ako polovičné.


..pobavilo :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod NikolasCZ » 14. Mar 2013 10:21

Andrej napísal:
Qwert napísal:Veď to je problém, že štát nechcel tento úsek stavať lacno.

Presne tak, stat si tento usek predrazil sam - od trasovania cez projektovanie az po podmienky a terminy tendra, site na mieru istym uchadzacom.

Pre porovnanie usek Hubova-Ivachnova ma tiez 5 km mostov len na dialnici, tunel v celkovej dlzke 2 km, zarubne a oporne mury, dlhu zimu, a to je 15 km v plnom profile - vytendrovana cena za 227 mil. €.


Nie je to šité na mieru istým uchádzačom. Je to šité na mieru Smeráckým vreckám.
Som insider.
NikolasCZ
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Založený: 13. Mar 2013 10:43
Bydlisko: Slovensko

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod NikolasCZ » 14. Mar 2013 10:23

i15 napísal:
Samotné prístupové komunikácie sú pre obidve polovice, čiže takéto náklady nieje možné brať ako polovičné.


..pobavilo :)


Neviem, či viete viac ako ja, no ja mam u seba dokumentáciu pre stavebné povolenie, dokumentáciu pre súťaž aj súťažné podklady. Čiže nehovorím niečo, čo sa domnievam, ale niečo, čo je fakt. Môžete mi upresniť, čím som pobavil?

EDIT: možno som mal napísať, že ak sa bude robiť druhá polovica, veľa stavebných objektov bude urobených, pretože sú spoločné pre plný profil diaľnice, no teda sa nebudú a ani nemôžu robiť dva razy. To sa týka aj časti kanalizácie, prípojok, preložiek, predpolí portálov tunelov, sanačných opatrení (odvodnenie územia, drenáže) - a všetkých prístupových komunikácií. Čiže, jednoducho povedané nie je pravda, že druhý profil bude stať 100 % naviac ale približne 50-60% (v dnešných cenách).
Som insider.
NikolasCZ
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Založený: 13. Mar 2013 10:43
Bydlisko: Slovensko

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod aquila » 14. Mar 2013 10:33

len problem je, ze cena tohto useku je vyssia ako inych usekoch, ktore su dlhsie, v podobne komplikovanom uzemi a aj s dlhsimi tunelmi .. a samozrejme su na plny profil
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod NikolasCZ » 14. Mar 2013 10:43

Aké sú zrovnateľné? Aj šéfovia stavebných a projekčných firiem a členovia týmov, čo sa na to chystajú hovoria o bezprecedentne zložitej zákazke. Najme tie mosty, ktoré sú v hojnom počte 40-80 metrov vysoké a pol kilometra i viac dlhé, budu orieškom. Verte mi, takáto stavba tu nie je a nebola. Ďalej je treba si uvedomiť kde sú lomy, kde betonárky a obalovačky ... tých vecí je viac a nepáči sa mi iba kritika. Pretože nie je všetko čiernobiele. Čítam tu argumentácie bez podkladov a z vonkajšieho pohľadu. Chcel som priniesť pohľad z vnútra. Pohľad opierajúci sa o relevantné informácie.

A keď niekto rozpráva o "malých intenzitách" odporúčal by som mu isť sa postaviť do Čadce na križovatku vo všedný deň. Tie intenzity do Poľska a Česka, verte mi, malé nie sú a nebudú.
Som insider.
NikolasCZ
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Založený: 13. Mar 2013 10:43
Bydlisko: Slovensko

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 14. Mar 2013 11:06

ty nam len nic neodporucaj. vieme ake su intenzity lebo mame scitanie dopravy. na ceskej hranici je asi 10.000 aut a ked podla predpokladu prejde na dialnicu hoci polovica aut tak to bude neuveritelnych 5.000 aut denne. ale to neznamena ze aj keby tam presla cela doprava tak by to bolo v poriadku. na taketo narocne stavby by pasovala intenzita v desiatkach tisic aut denne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod pristy27 » 14. Mar 2013 11:33

Neviem co sa do neho pustate hned, je to predsa len E75 a tie intenzity su relativne, ked tam bude dobra cesta/dialnica tak tie intenzity Polskych kamionov tam budu vacsie.
Ta cena ale je podla mna trochu premrstena...
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 611
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Qwert » 14. Mar 2013 11:40

Nikto nepopiera, že je to náročná stavba, ale tá cena je jasne kartelová, to snáď nejde nikto spochybňovať. Tiež nikto hádam nespochybní to, že cieľom kartelu je dosiahnuť čo najväčší zisk pre jeho účastníkov, teda jeho výsledkom je predražnie a keď už sa púšťajú do takého riskantného podniku, tak to nebude len mierne predraženie, ale poriadne, kľudne aj 70-100 %. Tiež je zrejmé, že tento kartel dostal tiché požehnanie štátu, inak by nevznikol, nič nebrání štátu túto jasne zmanipulovanú súťaž zrušiť, ale nechystá sa to urobiť.

Tento úsek by bol drahý aj pri normálnej trhovej cene a pomer nákladov a úžitku je tu veľmi nízky. Kartelová cena to len znásobuje. Viac by sa snáď oplatilo stavať diaľnicu s Medzilaboriec do Humenného než toto.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod johhan » 14. Mar 2013 11:55

No zatial to moc nevyzerá na kartel, ale ešte sa to šetrí na úrovni únie, vytknuté bolo to že sa nerobila ponuka na polprofil a zároveň aj na plný profil - pretože v tejto konfigurácii, podmienkam a technickom riešení kompletná stavba vyjde efektívnejšie ako polprofil .. dokonca jeden auditor podotkol že kľudne sa môže stať že polprofil a fullprofil môže mať rodiel do 20%
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod NikolasCZ » 14. Mar 2013 12:09

S ohľadom na to, čo som písal, teda množstvo tunelov a mostov 20% nie je reálnych. Môj názor (keďže znám ceny objektov), keby sa to súťažilo dokopy je 30-50%. Keďže sa to bude stavať s prerušením, bude to okolo 60 %. Ide o nemalé nálady s mobilizáciou, zariadením a súčinnosťou prác... Všetko ale najmä závisí na konfigurácii súťaže!
Som insider.
NikolasCZ
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Založený: 13. Mar 2013 10:43
Bydlisko: Slovensko

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod aquila » 14. Mar 2013 12:17

johhan napísal:No zatial to moc nevyzerá na kartel, ale ešte sa to šetrí na úrovni únie, vytknuté bolo to že sa nerobila ponuka na polprofil a zároveň aj na plný profil - pretože v tejto konfigurácii, podmienkam a technickom riešení kompletná stavba vyjde efektívnejšie ako polprofil .. dokonca jeden auditor podotkol že kľudne sa môže stať že polprofil a fullprofil môže mať rodiel do 20%


EU uz zacina namietat, ze ci ma tento usek vobec zmysel stavat ... zrejme to je tiez jeden z dovodov preco to stoji ..

Problémy sa vynárajú pri diaľnici D3 smerom do Poľska. Rýchla cesta od Svrčinovca po Skalité totiž podľa Európskej komisie nie je potrebná, vzhľadom na intenzitu áut. Národná diaľničná spoločnosť tak musí Brusel presvedčiť o jej potrebe.


viewtopic.php?f=35&t=18007

myslim, ze SMERakom je nad slnko jasne, ze ked to nepresadia v tomto obdobi, tak v buducom pri povinej studii uskutocnitelnosti by ten usek jednoducho nemal sancu byt realizovany ani v roku 2020. a zrejme preto ho aj tak rychlo rychlo tlacili.

avsak samotne stavebne firmy to posrali ze nadsadili taku sialenu cenu vystavby, co vyskoci do oci aj byrokratom v bruseli .. v principe by bolo len a len dobre, keby sa ten usek nezacal realizovat.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod NikolasCZ » 14. Mar 2013 12:42

devil napísal:ty nam len nic neodporucaj. vieme ake su intenzity lebo mame scitanie dopravy. na ceskej hranici je asi 10.000 aut a ked podla predpokladu prejde na dialnicu hoci polovica aut tak to bude neuveritelnych 5.000 aut denne. ale to neznamena ze aj keby tam presla cela doprava tak by to bolo v poriadku. na taketo narocne stavby by pasovala intenzita v desiatkach tisic aut denne.


Ok. Upresníme si informácie http://www.ssc.sk/files/documents/dopravne-inzinierstvo/csd_2010/za/scitanie_tabulka_za_2010.pdf

V roku 2010 to bolo (nákl./os) denne
Za Čadcou na Svrčinovec 5649/7571
Do Česka zo Svrčinovca 4940/3953
V Skalitom 645 nákladných, 2817 osobných
(Žilina príjazd od BA 9511/26073, čo je najvyššia intenzita vo VÚC)

Desiatky tisíc teda sú priveľa. To by diaľnica nebola treba takmer nikde.

Kde majú byť diaľnice je pekne vidno z tejto mapy. http://www.ssc.sk/files/documents/dopravne-inzinierstvo/csd_2010/za/scitanie_vuc_za_2010.pdf

Rozhodujúca ale nie je len intenzita, ale význam takej komunikácie. Slovensko nemá diaľničné spojenie s Poľskom a bez D2 ani s Českom. A D2 asi do regiónu Ostravska relevantné spojenie nie je. Rozvoj regionu nie je len o tom, že sa jestvujúca intenzita dopravy prevedie na novo budovanú diaľnicu. Je to aj o odľahčení Žiliny, je to aj o zníženiu dopravy v obciach na Kysuciach. A napokon je to aj o rozvoji regiónu.

BTW: pokiaľ niekto túži viesť diskusie konfrontačným tónom, odporúčam idnes.cz. To sa držme faktov a debatujme na úrovni.
Som insider.
NikolasCZ
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Založený: 13. Mar 2013 10:43
Bydlisko: Slovensko

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod NikolasCZ » 14. Mar 2013 12:48

Qwert napísal:Nikto nepopiera, že je to náročná stavba, ale tá cena je jasne kartelová, to snáď nejde nikto spochybňovať. Tiež nikto hádam nespochybní to, že cieľom kartelu je dosiahnuť čo najväčší zisk pre jeho účastníkov, teda jeho výsledkom je predražnie a keď už sa púšťajú do takého riskantného podniku, tak to nebude len mierne predraženie, ale poriadne, kľudne aj 70-100 %. Tiež je zrejmé, že tento kartel dostal tiché požehnanie štátu, inak by nevznikol, nič nebrání štátu túto jasne zmanipulovanú súťaž zrušiť, ale nechystá sa to urobiť.
Tento úsek by bol drahý aj pri normálnej trhovej cene a pomer nákladov a úžitku je tu veľmi nízky. Kartelová cena to len znásobuje. Viac by sa snáď oplatilo stavať diaľnicu s Medzilaboriec do Humenného než toto.

To sú len výkriky. Vy sa len "domnievate", zatiaľčo ja mám k dispozícii rad kalkulácií cien, ktoré na tom úseku sú. A 70-100 % navheje rozprávka o popoluške. Takýmto spôsobom vznikajú fámy. Nehovoríte pravdu.
Som insider.
NikolasCZ
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Založený: 13. Mar 2013 10:43
Bydlisko: Slovensko

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.

cron