Stránka 16 z 105

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2012 19:38
od dusans
Prepracovať by ju mohli, ak by sa nestavala R5 ale rozšírila by sa súčasná cesta ako privádzač. Ale zase Niektorým obyvateľom vedľa nej by to asi moc nevyhovovalo.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2012 20:41
od aquila
ako ono tam je velke udolie treba preklenut I/11 do ciech, koridor do bohumina, ale aj tak, celkovo ten usek je brutalne rieseny ..


zdroj: YouTube.com

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2012 12:34
od aquila
gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=2641

vlozil som aj vacsiu verziu ortofotomapy ako pdf

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2012 22:26
od sergej
Pocas nasej odstavky stihla NDS vyhlasite tender na usek Svrcinovec-Skalite

viewtopic.php?f=35&t=17140
viewtopic.php?f=35&t=17141

Predpokladaná cena za vypracovanie projektovej dokumentácie a uskutočnenie stavebných prác na 12,3-kilometrovej diaľnici D3 Svrčinovec - Skalité v polovičnom profile je 365,61 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Príprava projektu a výstavba diaľničného úseku na Kysuciach je plánovaná na 1 095 dní, čiže tri roky. Financovanie majú zabezpečiť zdroje Kohézneho fondu Európskej únie a štátny rozpočet cez Operačný program Doprava ešte v terajšom programovom období čerpania eurofondov.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2012 08:17
od Andrej
Ta cena je sialena, ale zodpovedajuca tomu, co pisal expwy - ze cena za 1/2 profil sa blizi k 75% cene za plny profil. MUK Svrcinovec, zarubne a oporne mury, technologicke budovy tunelov, pristupove cesty atd. treba postavit tak, ako keby sa staval plny profil.

Myslim, ze vytendrovana cena by sa mohla priblizit urovni predpokladanej ceny z pred 6-7 rokov za 1/2 profil - okolo 5 mld. Sk = cca 160 mil. €.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2012 08:33
od devil
no v ODP bol ciastka 200 mil. kazdopadne toto bude najdrahsi poloprofil v historii. pre porovnanie bude drahsi ako 25 km poloprofil ozdany-figa.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2012 08:49
od Andrej
Najdrahsi 1/2 profil v prepocte na km bol urcite usek Beharovce-Siroke s tunelom Branisko. Extremne predrazene boli aj obchvat Cadce a Skalite-PL, avsak to bola uplne ina doba, ked nebolo vynimkou ani predrazenie o 50% oproti zmluvnej cene. Stavby preplatene z eurofondov su na tom podstatne lepsie.

V OPD zrejme ostane viac, ak sa nepodari zazmluvnit Hubova-Ivachnova.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2012 12:46
od aquila
v suvislosti s vyhledkami tendra na visnove, kde vyse 15km usek, so 7,5 km tunela v plnom profile a dost velkom mnozstve mostov a estakad aj privadzacom vysla cena 338 mio euro .. tak som fakt zvedavy aka bude cena pri tomto useku ..

zrejme sa da tiez ocakavat zlava aspon 50% ale tym nam paradoxne zase vznikne problem, ze budu peniaze v eurofondoch a nebude co stavat :)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2012 18:25
od Andrej
Je to velmi pravdepodobne, aj ked par mensich projektov by sa este mohlo najst, napr. II.etapa privadzaca Levoca alebo cast useku Brodno-KNM.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2012 15:52
od devil
najlacnejsia ponuka vahostav 329,9 milióna eur cize asi 27 mil./km pre poloprofil (presnu dlzku si nepamatam). tolko k zlavam na D3.

viewtopic.php?f=35&t=17287

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2012 17:36
od i15
takze namiesto toho, aby Vahostav ziskal transparentne jeden usek D3 a Doprastav ten druhy, sa dali spolu do konzorcia snov

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2012 18:51
od st09
No, zrejme uz aj najvacsi vlci pochopili, ze je lepsie pri vlade istot mat istotu spolocnej velkej kosti ako individualne dvoch malych ohlodanych. :D Zaujimave su aj ostatne velmi blizke cenove ponuky, hoci vsetky vysoko nad 50% expertiznej ceny :mrgreen:

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2012 18:55
od Andrej
Takze 12 km usek 1/2 profilu s 1,2 km tunelov a 5 km mostov je v prepocte na km drahsi (27 mil. € / km) ako 13 km usek D1 LL-DS v plnom profile s 7,5 km tunelov a 2,5 km mostov (25,5 mil. € / km).

Cize bud ide o mimoriadne narocny teren s natolko zlou geologiou, ze tato cena je realna, alebo ide o neskutocne predrazenie kvoli kartelu stavebnych firiem. Ovela realnejsia mi pride druha moznost, kedze vsetky ponuky su na urovni viac ako 90% z predp.hodnoty zakazky, ktoru sme tu viaceri povazovali za prestrelenu.

Najväcsi hraci na trhu, DPS a VHS su vo velmi zlej situacii, DPS nema prakticky ziadnu väcsiu zakazku, pravdepodobne zrusia aj Filialku, kde ponukol najnizsiu ponuku. VHS stavia viacere stavby velmi pradvepodobne pod urovnou nakladov. Takato zakazka ich zahoji, DPS da pokoj Skanskej v tendri na LL-DS (ta sa do tendra na Svrc.-Sk.ani nehlasila), ostatne firmy mozu dostat nejake odrobinky, pripadne uz nejaku zakazku tiez maju a su tiez zahojene (Eurovia). Tym by boli spokojni vsetci, stavebne firmy ze maju robotu a hlavne peniaze, a vlada, ze sa nerobia obstrukcie v tendroch a stavia sa. Pripadne aj MDVRR, kedze pri takejto cene nemusia hladat nahradny projekt v OPD na vycerpanie pr.osi 2.

Tusim sa nam konci obdobie nizkych cien tendrov...

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2012 19:04
od rastislav5
Pekne si to zhodnotil. A co na to protimonopolny urad? Nova doba. Iste je len to, ze ked to vyhral Doprastav a Vahostav, tak sa to urcite nezrusi.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2012 19:13
od Andrej
Uz mame predsa za sebou vela podobnych "tendrov" s jasnym vitazom dopredu, zhodou okolnosti vsetky vyhrala ta ista firma s cenou na urovni tesne pod 100% st.expertizy. I. usek Sverepec-Vrtizer, Jablonov-Studenec, ZC-SP II. etapa, HP-ZA, Pristavny most-Viedenska, Mierova-Senecka... k tomu mnozstvo lukrativnych usekov na D1 mala pridelene priamym zadanim.

Je samozrejme, ze cenove ponuky na dialnice sa nemozu dlhodobo pohybovat na urovni 40-50% st.expertizy, ale skok z tejto urovne na 90% v priebehu prakticky 1,5 mesiaca je mimoriadne podozrivy, obzvlast na tak lukrativnom useku.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2012 19:33
od aquila
tak nejako .. koniec lacnym cenam .. a tym duplom na D3 .. cize je vidno ako je D3 predrazena a zbytocna ..

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2012 19:41
od Andrej
vobec nie je problem v samotnej D3, aj ked tento usek ma tiez zaujimavu historiu pripravy. Keby nastupila nova vlada pred tendrami na D1, neuveritelne cenove zlavy z cias Figela by mozno nikdy neuzreli svetlo sveta...

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2012 19:42
od i15
nedavno sa objavilo niekolko clankov o dodatkoch na "zle lacne Figelove dianice", v tomto kontexte mi to pripada ako platene PR Smer&VHS&DPS. Malokto si clanky precita poriadne a nevsimne si, ze tie dodatky su 0,8% nad povodnu cenu, resp. nic

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2012 21:20
od Andrej
Aj keby boli dodatky "figelovych dialnic" vo vyske 40%, stale to bude na urovni 50-60% statnej expertizy. Pri tomto useku vsak najnizsia ponuka je 90% zo st. expertizy. Len pre pripomenutie, v r. 2004 bol cenovy predpoklad na 1/2 profil za 5 mld. Sk, t.j. cca 170 mil. €.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2012 07:30
od vaclav
Andrej napísal: Cize bud ide o mimoriadne narocny teren s natolko zlou geologiou, ze tato cena je realna, alebo ide o neskutocne predrazenie kvoli kartelu stavebnych firiem. Ovela realnejsia mi pride druha moznost, kedze vsetky ponuky su na urovni viac ako 90% z predp.hodnoty zakazky, ktoru sme tu viaceri povazovali za prestrelenu.... Tusim sa nam konci obdobie nizkych cien tendrov...


pekne napsane, ale nehraje tady roli, ze jde o cerveny fidic, zatimco ty akce za 50% odhadu byly zluty fidic?

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2012 07:56
od devil
Je samozrejme, ze cenove ponuky na dialnice sa nemozu dlhodobo pohybovat na urovni 40-50% st.expertizy, ale skok z tejto urovne na 90% v priebehu prakticky 1,5 mesiaca je mimoriadne podozrivy, obzvlast na tak lukrativnom useku.


ani za prvej vlady fica sa takto draho netendrovalo cize cena je taka AJ z dovodu geologie. ale to je jedno, zlyhala priprava dialnic a tak sa musi minut os 2 na barsaky nezmysel.

len tak pre zaujimavost pri hypotetickej 10% zlave z (nadsadenej) expertizy R2 zv-kri by plny profil vysiel na 16 mil. eur/km.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2012 08:15
od Andrej
vaclav napísal:
Andrej napísal: Cize bud ide o mimoriadne narocny teren s natolko zlou geologiou, ze tato cena je realna, alebo ide o neskutocne predrazenie kvoli kartelu stavebnych firiem. Ovela realnejsia mi pride druha moznost, kedze vsetky ponuky su na urovni viac ako 90% z predp.hodnoty zakazky, ktoru sme tu viaceri povazovali za prestrelenu.... Tusim sa nam konci obdobie nizkych cien tendrov...


pekne napsane, ale nehraje tady roli, ze jde o cerveny fidic, zatimco ty akce za 50% odhadu byly zluty fidic?

Nie, aj tento usek sa tendroval cez zlty FIDIC. Uz aj Figel inac upozornil, ze moze ist o kartel. K tomu este doplnim, ze predpokladana cena za plny profil bola cca 450 mil. €.

devil, pokial sa kartel nebude opakovat aj pri dalsich tendroch, silne pochybujem, ze pri kvalitne pripravenej sutazi nebude zlava aspon 30-40%, ako to bolo bezne aj pred krizou - mimo stavieb, ktore mali dopredu vybrateho vitaza.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2012 10:56
od magnus
Najvacsi nezmysle je ze to je realizovane ako polprofil. V tomto geologickom prostredi mali minimalne zemne prace a sanacie spravit na plny profil, vyslo by to lacnejsie.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2012 14:31
od duro_z_dediny
magnus napísal:Najvacsi nezmysle je ze to je realizovane ako polprofil. V tomto geologickom prostredi mali minimalne zemne prace a sanacie spravit na plny profil, vyslo by to lacnejsie.


Toto sedí - viď Jablonov-Studenec, kde sa zbytočne 2 krát vytvárali zárezy..., okrem mostov a tunelov by to bolo úplne optimálne. Aj keď - povedzme si - kedy na tomto úseku prekročí premávka 10 tisíc. ?

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2012 17:52
od rempo
odlesnenie a hrubé terenne úpravy sa budu robit na plný profil takisto druha rúra po celej dĺžke ako unikova štôlňa ešte skúsim zistiť ako to bude s križovatkou Svčinovec mala by byt na plný profil