Stránka 59 z 105

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2015 22:20
od plš
slafko1 napísal:Pozerám, že na moste Čadečka SO 245 celkom pokrok - Strabag maká. Ale prekvapivo aj Doprastav...

Slafko, presnejšie vyjadrenie by bolo: na moste Čadečka SO 245 celkom pokrok - subky od Strabagu makajú /SMS BB od Eurovie je subka na stlpy, miestna subka na oc. dvojtrám -písali sme, nalistuj o 2-3 strany dozadu/. Detto na DPS-áckom Vŕšku /DPS šp je subka na stĺpy, ďalšia miestna subka na oc. dvojtrám/.
Hlavný most 237-10 vyzerá s trošku väčšími rozostupmi pilierov, ako fotil Atlantis na JaJa1 v susedstve toho kritického na Iliašovciach gallery/image_page.php?album_id=158&image_id=12693 - DPS má tu dlhší /biely/ nos /pre TomášPO/. Až teraz sa ukazuje, čo je dôvodom, prečo DPS na MÚK nahodil pekelné tempo. Voči Vŕšku alebo Čadečke je na MÚK nepomerne oveľa viac práce.
Čo sme mali pred 4-5 stranami slovnú prestrelku, že medzi tunelom Svrčinovec a dvojmostom je krátky pevný úsek. Tak DPS v tomto úseku pred tunelom bude mať výrobňu, z ktorej sa bude hotový dobetónovaný segment vysúvať smerom na druhú stranu údolia /smer Čadca/. Teraz na betonárskej výrobni skompletovali ten biely nos, čo pomôže pri vysúvaní mostovky na piliere. A zvyšok medzi výrobňou a tunelom musí stačiť chlapom z MTS, aby obhospodárili hlušinu aj materiál na tunel aj únikovú štôlňu.
Čo je potešujúce, že začína byť vidno prácu aj na pilieroch mostov, čo stavia VHS. Uvidíme, ako sa VHS vysporiada so subkami. Bez nich VHS bude meškať nie mesiace, ale nepomerne viac.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2015 23:10
od ANDi
Tomas PO napísal:stale nerozumiem technologii budovania tejto konstrukcie. laicky sa opytam, na tu prvu, bielu, rebrovanu konstrukciu sa akokeby dosuva odzadu ta ocelova?


Obrázok

Ani podla mojho gifu nerozumies? Tie ocelove nosniky sa postupne zvaruju a cely most sa vysuva. Ten nos na zaciatku je tam len kvoli lahsiemu navadzaniu, resp. preklenutiu medzery medzi jednotlivymi piliermi a ked bude most cely vysuty, tak sa odstrani.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2015 00:02
od Tomas PO
ano, uz rozumiem, vdaka. cize zozadu 'tlacia' celu konstrukciu. ako ju ale tlacia??

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2015 00:19
od ANDi
Chlapi jedia vela halusiek...
Hydraulicky, pridaval som nedavno video z vysuvania v UK viewtopic.php?p=164153#p164153

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2015 08:27
od Jonathan
Jedna poznamka. Tento most bude iny ako Cadecka alebo Vrsok. Tento most mude bude profilom taky "klasicky", akurat sa nebude budovat debnenie na pevnej skruzi (rozumej na mieste), ale most bude vybetonovany pred portalom a potom vysuvany na miesto.

O tom, ze to bude takyto most hovori nachystane debnenie za vysuvacim nosom 24932

Takouto technologiou bol budovany most na MUK PB Centrum 6560

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2015 09:14
od Viktorius
Tie technologie mi pridu velmi pomale oproti vozickarom alebo niecim takym...no niesom odbornik a neviem ktoru mozno kde a ako vyuzit

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2015 10:12
od robertko
tak ide len o to akú technológiu má daná firma voľnú ... a či je možné ju realizovať na danom moste

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2015 12:11
od eric987
A ake su naklady pri pouziti tej-ktorej technologie. Vysuvanie v zasade patri medzi tie najefektivnejsie, ak ide o dlhsie mosty

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2015 15:07
od mareks96
Dokonca uz vo vizualizacii na YT bolo povedane ze hlavny nost na MUK svrcinovec bude vysuvany aby sa co najmenwj obmedzovala doprava na 1/11

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2015 13:01
od plš
Na Dialnica.info som zistil podozrivo čerstvé obrázky http://dialnica.info/dialnice/D3_Svrcin ... alite.html /podľa bieleho nosa na hlavnom moste 237-10 MÚK/.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2015 21:18
od peterle

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2015 22:38
od ANDi
Je to na predchadzajucej stranke...

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2015 00:14
od jarino
Viktorius napísal:Tie technologie mi pridu velmi pomale oproti vozickarom alebo niecim takym...no niesom odbornik a neviem ktoru mozno kde a ako vyuzit

Práveže je to rýchla a efektívna metóda. Len most musí mať konštantné zakrivenie a konštantnú výšku prierezu. Prvý krát na Slovensku sa staval touto technológiou most na Štrbe nie tak dávno. Tu je o tom pekný článok: http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/mo ... realizacie Jeden cyklus trval jeden týždeň a za ten čas dokázali spraviť nových 20,5 metra(váhadlá spravia 5 metrov). V ideálnom prípade mohli spraviť za mesiac až 80 metrov. Len nikdy ten ideál neexistuje...

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2015 09:54
od garip
aj na useku Hubova - Ivachnova sa ide robit 1 most vysuvanim, ten most nie je v obluku, ale v priamej, takze tam by teoreticky tych 80m za mesiac spravit mohli, no mohli :D

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2015 21:28
od dialnicaD3
Asi sa pôjdem just pozrieť na MUK Svrčinovec, ako postupili s mostovkou.

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2015 19:14
od Pekos
perfektna praca kamo..

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2015 22:32
od Kanky
dnes za sera som stihol aspon jednu z I/12
25213

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2015 22:27
od Kanky

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2015 21:59
od miroslaw28
V súčasnosti je na tuneli Poľana vyrazených 265 m kaloty,209 m lavice a 160 m dna. Razenie sa realizuje od západného portálu. Na východnom portáli prebiehajú práce na zárubnom múre. V tuneli Svrčinovec je v súčasnosti vyrazených 95 m v kalote, 65 m v lavici a 48 m dna od západného portálu. Na východnom portáli prebieha odkop 1. kotevnej úrovne.(info asi z polovice až konca januára)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2015 08:19
od dialnicaD3
Nejako takto bude prebiehať betonáž na hlavných mostoch MUK Svrčinovec.
https://www.youtube.com/watch?v=wJRJoWyRpBA

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2015 11:51
od Tomas PO
hm, ako vysunuli ten most?

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2015 12:42
od plš
Tomáško, 19-20-ta sekunda. Deje sa to hydraulickými lismi pod betónovacím stolom vo výrobni, do ktorej si celý cyklus pozeral. Je pravda, že to nezačína od začiatku, ale niekorého bodu cyklu.
No toto, študent vyučuje nás dospelákov...

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2015 13:03
od Tomas PO
jasne, takze ta hydraulika je POD vyrobnou. preto ju nevidiet, ani na SV-SK

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2015 22:48
od jarino
Článok o razení a primárnom ostení tunela Poľana: http://www.ita-aites.cz/files/tunel/201 ... el-def.pdf na strane 51
Na strane 75 sú fotky z niektorých tunelov na Slovensku.
Pridal som situáciu tunela a štôlne: gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=25615

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2015 11:39
od garip
nieco z clanku:
"Skutečně zastižená geologie (zvětralé jílovce a pískovce) však
ani po vyražení 190 m v kalotě (160 m v opěří a 155 m ve dně)
nedovoluje bezpečnou ražbu bez těchto deštníků. Nutnost
jejich provádění má bohužel za následek výrazné zpomalení
ražeb, čímž dochází ke zpoždění oproti původnímu harmonogramu.
Špatné geologické podmínky rovněž neumožňují
výraznější odstup kaloty od opěří a spodní klenby, což
v důsledku opět zpomaluje postup ražeb. Primární ostění
v současných geologických podmínkách je třeba co nejdříve
uzavírat spodní klenbou, aby se předešlo velkým deformacím
výrubu i nadloží. Aby byly časové ztráty pokud možno co
nejmenší, bude nutné upravit postup výstavby. Do budoucna
se proto například uvažuje i s ražbou z východního portálu. "