D3 Svrčinovec - Skalité

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod rempo » 21. Apr 2015 19:38

História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod plš » 24. Apr 2015 18:37

Ten Rempov obrázok na Čadečke gallery/image_page.php?album_id=147&image_id=26611 je zásadnejší, ako sme si doteraz všimli. Ja som od začiatku, ako začali vysúvať druhý kus /sprava/, sa divil, čo štrabáci nacvičujú, prečo sa nepustili na oboch koncoch naraz. Slovom využili terén a v tomto mieste pohodlne zložia biele nosy žeriavom z malej výšky.
DPS neuveriteľne rýchlo vysúva hlavný most na MÚK Svrčinovec hotovo 5/?/ zo14 výsuvov .
Rozbehli sa aj VHS a zrejme po príchode kľúčových mostárov z DS-Tu urobili veľa práce /mosty Rieka, Valy, 250/. Vyzerá to, akoby stavitelia stĺpov od DPS z Vŕšku prebehli k VHS.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod rempo » 24. Apr 2015 19:54

vysuv mostovky bol každy piatok poobede,dnes som tam ale nebol tak neviem či vysuvali,boli hotove 4
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 745
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod dialnicaD3 » 25. Apr 2015 13:04

http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=147&image_id=26721&sk=t&sd=d&st=0
Myslím si že toto je jasný dôkaz že most Markov bude mať mostovku ako most Valy. Na foto je mostovka na pilieri moc vysoká na obyčajnú mostovku.
Informačný portál ohľadom výstavby diaľnic v Žilinskom kraji: http://www.zilinskedialnice.sk
dialnicaD3
diskutujúci
 
Príspevky: 223
Obrázky: 1602
Založený: 11. Dec 2012 16:34


Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod garip » 26. Apr 2015 10:59

paradna schema, si musel dat s nou roboty...
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 673
Obrázky: 213
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod plš » 26. Apr 2015 11:12

Budowniczy, pekné obrázky aj schéma. Podľa schémy vidieť stav a ten je neoddiskutovateľný :) . Na troch najmenších mostoch /238, 246, 249/ ani ťuk.
Na Čadečke sa ponáhľajú, odrezali z nosa.
Na Markove, Valoch aj Rieke rastú elastické /ohybné/ stĺpy pre mosty s redukovaným množstvom mostových ložísk /iba pod krajnými operami/. Podľa tohto náznaku, podľa veľkých vzdialeností medzi stĺpami a názvu staviteľa /STG/ súdim, že pôjde o mosty typu Hosťovecký most na R1 gallery/image_page.php?album_id=171&image_id=10615 /resp. Doľanský, Hrhovský na JaJa2, príp. nad Štefánskym, Lazným potokom z Fr-Sv/, ale pod portugalskou presuvnou skružou Berd vyšalujú a vybetónujú kompletnú mostovku s nosnou komorou /s premenlivou výškou/, ale "bez krídel". Tam váhadlá ako VHS použil na DS-Tu, podľa môjho skromného odhadu na tak mäkké stĺpy na krut, nebudú vhodné.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod plš » 26. Apr 2015 11:30

plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod eric987 » 26. Apr 2015 13:57

plš napísal:Budowniczy, pekné obrázky aj schéma. Podľa schémy vidieť stav a ten je neoddiskutovateľný :) . Na troch najmenších mostoch /238, 246, 249/ ani ťuk.
Na Čadečke sa ponáhľajú, odrezali z nosa.
Na Markove, Valoch aj Rieke rastú elastické /ohybné/ stĺpy pre mosty s redukovaným množstvom mostových ložísk /iba pod krajnými operami/. Podľa tohto náznaku, podľa veľkých vzdialeností medzi stĺpami a názvu staviteľa /STG/ súdim, že pôjde o mosty typu Hosťovecký most na R1 http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=10615 /resp. Doľanský, Hrhovský na JaJa2, príp. nad Štefánskym, Lazným potokom z Fr-Sv/, ale pod portugalskou presuvnou skružou Berd vyšalujú a vybetónujú kompletnú mostovku s nosnou komorou /s premenlivou výškou/, ale "bez krídel". Tam váhadlá ako VHS použil na DS-Tu, podľa môjho skromného odhadu na tak mäkké stĺpy na krut, nebudú vhodné.

Valy aj Rieka maju mat rozpatie cez 90 m (podla schem zo stranky SHP), Hostovecky mal rozpetie tusim 70 m, ostatne este kratsie. Nwm nwm ci ta skruz by zvladla take velke rozpetie.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod michalf » 26. Apr 2015 17:07

plš napísal:Budowniczy, pekné obrázky aj schéma. Podľa schémy vidieť stav a ten je neoddiskutovateľný :) . Na troch najmenších mostoch /238, 246, 249/ ani ťuk.
Na Čadečke sa ponáhľajú, odrezali z nosa.
Na Markove, Valoch aj Rieke rastú elastické /ohybné/ stĺpy pre mosty s redukovaným množstvom mostových ložísk /iba pod krajnými operami/. Podľa tohto náznaku, podľa veľkých vzdialeností medzi stĺpami a názvu staviteľa /STG/ súdim, že pôjde o mosty typu Hosťovecký most na R1 http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=10615 /resp. Doľanský, Hrhovský na JaJa2, príp. nad Štefánskym, Lazným potokom z Fr-Sv/, ale pod portugalskou presuvnou skružou Berd vyšalujú a vybetónujú kompletnú mostovku s nosnou komorou /s premenlivou výškou/, ale "bez krídel". Tam váhadlá ako VHS použil na DS-Tu, podľa môjho skromného odhadu na tak mäkké stĺpy na krut, nebudú vhodné.


Podľa fotky gallery/image_page.php?album_id=147&image_id=26723 vyzerá, že ložiská budú na všetkých pilieroch. Keby použili posuvnú skruž, tak by začali zárodkom na krajnom pilieri, podľa môjho názoru sa pôjde o letmú betonáž, stým že krajné polia pôjdu na pevnej skruži.
michalf
návštevník
 
Príspevky: 12
Založený: 23. Jan 2010 12:49

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod plš » 26. Apr 2015 18:12

Michale, prečo potom STG nepoužil DPS-ácke stĺpy ako na Fr-Sv http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=24653 alebo na estakáde v PB http://dialnice.info/gallery/image_page ... ge_id=8074 ? Načo potom nabudovali také vysoké a na krut slabé lamely? Dokonca dnes, keď je trend eliminovať počet mostných ložísk? Keď za týždeň, či dva, odšalujú zárodok mostovky na prvom stĺpe, uvidíme :D .
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod michalf » 26. Apr 2015 18:46

Plš, v podstate použili, gallery/image_page.php?album_id=147&image_id=26723 tri stredné piliere sú zdvojené aby bola zabezpečená stabilita váhadla, počas letmej betonáže, nad krajnými podperami postačuje jeden pilier, pretože celá časť mostovky bude budovaná na pevnej skruži. Piliere môžu byť subtilné, pretože budú preberať iba vertikálne zaťaženie, to zabezpečíš pomocou ložísk.Ak by nepoužili ložiska na krajnom pilieri by bola vidieť čakacia výstuž na pevné spojenie s mostovkou.
michalf
návštevník
 
Príspevky: 12
Založený: 23. Jan 2010 12:49

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod plš » 26. Apr 2015 20:00

Michale, neviem nájsť u SHP "propagačné obrázky" mostu Markov. SHP majú však vycapený most Valy aj Rieka-napr. http://www.shp.eu/strasky-husty-a-partn ... slovensko/. Tu v zjednodušenom reze ložiská nie sú. Ale v iných obrázkoch ak sú, vykreslujú ich.
Zrejme vysoké stĺpy pôjdu do mostovky napevno a dilatácia mostovky počas roka bude vysoké stĺpy ohýbať, raz ku krajným oporám resp. opačne. Na Štefánskom moste na úseku Fr-Sv Jarovi majster potvrdil, že to takto funguje, následne iný, Jarino, pridal do vlákna link na dokument, že po novom sa takto eliminujú ložiská a ich poruchy.
Iba na krajných "tajtrlíkoch" možno budú 2 ložiská /ako píšeš chýba čakacia výstuž/.
Pozn.: bystré oko si na obrázkoch všimne, že počas betonáže mostovky nejaké to čakacie prúty pre istotu alebo dočasne prechádzajú zo stlpov do mostovky :D , kým sa nenamontujú konečné ložiská.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod michalf » 26. Apr 2015 21:07

Plš, s tým čo píšeš o pevnom spojení piliera a mostovky súhlasím, deformácia piliera nahrádza vodorovný pohyb ložísk, ak by nepoužili letmú betonáž, ale posuvnú skruž naskytujú sa mi tri dotazy:
1. doposiaľ stavané mosty cez posuvnú skruž boli riešené na plný profil - Hosťovecký, Hrhov atď, v tomto prípade by to skôr bola posuvná skruž typu Klčov, keďže sme na pol profile
2. Mosty Markov, Rieka a Valy sú relatívne ďaleko od seba nato aby boli realizované jednou skružou, čiže presun aký bol na východe by nebol možný, a rozoberanie skruži je časovo náročné
3. Všimni si na najnovších fotkách mosta Markov hromadnú stavbu vežových žeriavov. Tie sa vo väčšine prípadov stavajú pre prípad letmej betonáže, pri posuvnej skruži by to bol zbytočný drahý špás stavať pri každom pilieri (keď sú už skoro postavené ) samostatný žeriav.
michalf
návštevník
 
Príspevky: 12
Založený: 23. Jan 2010 12:49

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod plš » 26. Apr 2015 21:36

Bude ako píšeš. Podobne píše aj Stráský...
Ten zárodok mostovky hore prepojí obe lamely stĺpa, medzi lamely /ako pásnice I-profilu/ dávajú z ocele spoj. kusy, ktoré vymedzia vzdialenosť pásnic. No som zvedavý, ako sa budú vo vetre chovať predlžované mostovky na stĺpoch, či sa nebudú krútiť ako speváčky z Lúčnice v rytme kolo pásu doľava-doprava :D .
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod plš » 26. Apr 2015 22:34

Citujem z časopisu fy Doka z r. 2012 /skrátene/:
Řešení betonáže formou výsuvné skruže je ideální pro delší mosty s větším počtem polí a velkým rozpětím, i všude tam, kde jsou u těchto projektů nevhodné podmínky pro zakládání.
Výsuvná skruž Berd používá lanová táhla napínaná při betonáži hydraulikou. Díky tomu je konstrukce méně robustní a umožňuje realizaci mostů s většími rozpony než ostatní výsuvné skruže. Základní rozpony typových řešení jsou 45 metrů, ale s využitím těžké skruže dosáhnou až rozponu devadesáti metrů.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod mareks96 » 30. Apr 2015 20:13

gallery/image_page.php?album_id=147&image_id=27020

Zeby prvy zarodok (debnenia) mostovky na valoch?
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod jarino » 30. Apr 2015 20:23

Áno, z toho by mala byť komora. Aj na tomto začínajú: gallery/image_page.php?album_id=147&image_id=27021
A dole tie modré oceľové konštrukcie by mali byť váhadlá.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49


Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod mareks96 » 30. Apr 2015 22:22

Ten VHS tusim tym viac maka cim viac sa im prichadza na tunelarske praktiky...
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod ANDi » 01. Máj 2015 13:20

Naco to sem davas znova??
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod ANDi » 02. Máj 2015 11:16

Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Pekos » 08. Máj 2015 21:12

Pekne zhrnutie Andi, uz sa to tam pekne rozbehlo..
Pekos
diskutujúci
 
Príspevky: 107
Založený: 11. Jún 2014 14:46

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod sed » 12. Máj 2015 17:37

pro plš a michalf

Most Valy:
http://www.shp.eu/strasky-husty-a-partn ... slovensko/
letmá betonáž = rámové spojení pilířů s nosnou konstrukcí na podpěrách 3 až 7
první, předposlední a poslední pole = betonáž na pevné skruži - ložiska na na opěrách 1 a 10 a podpěrách 2, 8 a 9

Most Rieka:
http://www.shp.eu/strasky-husty-a-partn ... slovensko/
letmá betonáž = rámové spojení pilířů s nosnou konstrukcí na podpěrách 4 až 7
první, druhé a poslední pole = betonáž na pevné skruži - ložiska na na opěrách 1 a 9 a podpěrách 2,3 a 8

Zdvojené pilíře při letmé betonáži jsou poměrně běžná věc - při výstavbě jsou dobrou oporou pro vahadlo a po spojení vahadel a dokončení mostu jsou měkké pro podélné pohyby mostu od teploty a dotvarování a smršťování betonu
sed
nováčik
 
Príspevky: 7
Obrázky: 34
Založený: 19. Dec 2014 13:50

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod plš » 12. Máj 2015 17:56

Ďakujem Sed, doklepol si klinec do materiálu až po hlavičku. Teraz ostáva len mostárom popriať, nech sa im to zdarne podarí realizovať.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 41 hostí.