Stránka 72 z 103

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2017 11:16
od Čumil
betonarka napísal:je pravda ze davnejsie, mozno preto mam takyto pohlad na betonove dialnice, no za tie roky sa toho zas mohlo celu kopu zmenit.. zrejme technologia uz pokrocila a je uz niekde inde v tejto oblasti..

Predpokladam, ze si nikdy v zivote nesiel po modernej betonke. Inak by ten prechadzajuci prispevok nevznikol :-)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2017 17:37
od aquila
Aj ked ono je to o preferenciach.. Rakusania teraz vo velkom vyburavaju betonky pri mestach, dokonca aj relativne nove. Vsak aj tot pri viedni rozsirovali na 3+3 ani nie pred 10timi rokmi a ked robili sanaciu useku od fischamendu az po knoten schwechat tak to kompletne prerobili z betonu na asfalt.. Detto aj useky dialnice priamo vo viedni, postupne ich menia za asfalt.

Dovod je taky aky nas nebude este dlho trapit... Hluk...

Kvoli ktoremu su na betonkach okolo klagenfurtu a grazu znizene maximalne rychlosti na 100kmh.. A je to dosg vtipne na usemu 4+4 mat 100vku..

Na slovensku je jediny usek kde sa na to bral ohlad a to einsteinova , kde davali aj tichy asfalt... Ale uz by sa mal menit..
Ale to len taky exkurz.. U nas aj ten beton je zatial krok vpred na niektorych usekoch

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2017 19:26
od eric987
V areali cistisky si rozklada unimobunky uz aj Metrostav.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 22. Aug 2017 19:46
od Jaro
Nefungovali stránky tak som pridal foto z prípravných prác na MUK PO-západ na fc https://www.facebook.com/groups/111671709509284/

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2017 09:11
od pristy27
aquila napísal:Aj ked ono je to o preferenciach.. Rakusania teraz vo velkom vyburavaju betonky pri mestach, dokonca aj relativne nove. Vsak aj tot pri viedni rozsirovali na 3+3 ani nie pred 10timi rokmi a ked robili sanaciu useku od fischamendu az po knoten schwechat tak to kompletne prerobili z betonu na asfalt.. Detto aj useky dialnice priamo vo viedni, postupne ich menia za asfalt.

Dovod je taky aky nas nebude este dlho trapit... Hluk...

Kvoli ktoremu su na betonkach okolo klagenfurtu a grazu znizene maximalne rychlosti na 100kmh.. A je to dosg vtipne na usemu 4+4 mat 100vku..

Na slovensku je jediny usek kde sa na to bral ohlad a to einsteinova , kde davali aj tichy asfalt... Ale uz by sa mal menit..
Ale to len taky exkurz.. U nas aj ten beton je zatial krok vpred na niektorych usekoch


Tak na druhu stranu ta betonka na A4 bola niekde cca od Simmeringu po OMV celkom slusne rozbita. Intenzity su tam velke takze uvidime ako sa bude chovat ten novy asfalt. Vyskusal som si ho pred dvoma tyzdnami ale co ma prekvapilo viacej bolo zuzenie uz rozsireneho useku medzi letiskom a Fishamendom (ted hlavne smer Bratislava a Budapest) na 2 prudy. Cize z 3+3 na 3+2. Dost zvlastne riesenie...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2017 10:47
od aquila
vsak ta betonka bola preto tak rozbita, ze je tam velka doprava, preto som zvedavy tiez ako sa bude chovat asphalt, lebo to rozisorvanie na 3+3 nebolo mozno ani 10 rokov, nechce sa mi to dohladavat.

to na prvy pohlad nelogicke zuzenie ma svoju velku logiku .. bol tam problem s preradovanim kamionov na poslednu chvilku pred exitom fischamend, kde vznikali kolizne situacie a aj zopar havarii, cize to co urobili bol logicky krok ...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2017 11:48
od topfield
na krizovatke Prešov - západ sa už celkom slusne pracuje, odstranuje sa ornica, dreviny, prekladaju sa VN vedenia...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2017 19:58
od eric987
Medzi arealom starej cisticky a Ulicou pod Wilec horkou je postaveny provizorny most cez Torysu, ci staveniskova doprava po nom aj jazdi, zatial nevedno. Nedaleko odbocky do arealu Doky sa podvrtava cesta I/20, popod cestu ma ist prelozka tusim plynovodu. Prelozky IS intenzivne prebiehaju aj na lavej strane Delne medzi Haniskou a Presovom. V mieste vychodneho / juzneho portalu sa pomalicky rube dalej.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2017 11:14
od pedro
medima napísal:To nie je vychodny ale juzny portal. Rury sa budu tiahnut zo zapadu na juh, takze este slovko zapadny berieme, ale tazko o elipse povedat, ze ma zapadny a vychodny cip. Severny a juzny alebo Zapadny a juzny portal (kosicky). Lebo takto nie kazdy pochopi o ktory tu bezi.


Stavba obsahuje objekty:
300-01 - Západný portál
300-02 - Východný portál

t.j. následne severnú tunelovú rúru STR (ĽTR -ľavú) a južnú tunelovú rúru JTR (PTR -pravú).

Nerozumiem Vášmu zmätočnému zavádzaniu novej terminológie a pomenovaní.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2017 10:22
od Jaro
Na FC som pridal nové obrázky z prípravných prác https://www.facebook.com/groups/111671709509284/. Nevie niekto neoficiálne v akom stave je EIA? Oficiálne v septembri mala byť schválená.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2017 14:33
od medima
Bude treba este min. jeden protestny blokovaci pochod po prechodoch za EIU.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2017 04:04
od mostovka
ale nestraste s tou eia este to by nam trebalo, snad to ersek pozenie vpred aspon on sam to vyhlasoval , ale podla tych obrazkov z FB a foto celkom pokrocili za ten mesiac ,rube sa ostosest ,zhrnuje ornica ,upravuju svahy.. cize v celej dlzke trasy sa robi naplno a to je teraz podstatne a dolezite aby v tempe prac nepolavili, nech im ide prikladom skanska na budimiri.. hlavne nech uz niesu ziadne casove sklzy

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2017 11:01
od Jaro
S EIA to nie je o strašení. Zhotoviteľ robí to čo môže robiť, veď mu beží termín. Možno aj minister robí čo môže, ale zákonné lehoty nepustia a nepomôžu tomu ani protestné pochody. Tie by mohli pomôcť spusteniu R4, ale to je o inom vlákne. Ak nebude tá porazená EIA, zhotoviteľ približne o mesiac pri takomto tempe dokončí to čo môže robiť a môže ísť domov. Veď keby mohli robiť tak v súčasnosti by sa už prvé piliere dvíhali nad zem a videli by sme tam množstvo vŕtacích strojov. Ale je tam len jeden, aj to zaparkovaný lebo vŕtať nemôže. Takže preto sa zaujímam o informáciu či niekto nemôže napísať kedy sa dá reálne počítať so schválením EIA.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2017 16:04
od Peťo_PO
Mohol by sa vyjadriť niekto, kto tomu viac rozumie. No ale keď teraz v júli bola zverejnená štúdia hodnotenia vplyvov, tak podľa diagramu na stránke MŽP, kde sú zobrazené kroky EIA, je to tak v polovici procesu. Takže realistický si myslím, že EIA môže byť najskôr na jar budúceho roku. Bodaj by som sa mýlil. A keď už s tým minister nič nezmôže, tak by aspoň nemusel hádzať termíny len tak z brucha (apríl, júl, september, do konca roka). Potom je to pre mňa len populistické tláchanie. A áno, najnovšie sa už nehovorí, že EIA by mala byť teraz v septembri, ale "do konca roka". Som zvedavý, čo sa bude hovoriť v januári.

btw. Ten vŕtací stroj sa už presunul a včera vŕtal nejaké skúšobné vrty vedľa novootvoreneného zjazdu, niekde v miestach, kde pôjde most na R4. Celkovo mám ale pocit, že sa tempo dosť spomaľuje v poslednom čase, asi sami vedia, že nebudú mať o chvíľu, čo robiť...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2017 20:14
od Jaro
Ale keď pozerám na Enviroportále https://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/dialnica-d1-presov-zapad-presov-juh-1
tak tam ešte žiaden dokument v roku 2017 nevidím, alebo pozerám na nesprávne umiestnenie?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2017 20:21
od stavbar_po
Vrtat a zaroven betonovat sa uz zacali skusobne piloty na objekte 208, co je most na R4-Severny obchvat Presova, co je sucastou krizovatky Presov-Zapad,ktora sa musi urobit komplet aj s pripravou na R4, nie len s mostmi na D1. Prace zatial idu pozvolne.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2017 21:26
od medima
Keby tam bola Skanska, uz by mali prvych 100 metrov vyrazenych od oboch portalov.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2017 07:18
od ondrejko_t
ale no, zas neprecenujme skansku... tiez by bez EIA a ostatnych papierov nerobili nic viac ako ti, ktori to stavaju.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2017 09:25
od pedro
..s EIA sú problémy...JASPERS má k tomu stále výhrady...problémom sú protihlukové opatrenia v križovatke Prešov, Západ, kde ani novonavrhované opatrenia v podobe PHS neriešia daný problém tak, aby neboli porušované prípustné hodnoty hygienického limitu...zároveň je od odovzdania EIA na NDS a od tej na MŽP k jej správoplatneniu ešte hodne dlhý čas (zákonné lehoty a tak)...
..dnes má NDS veľkú tlačovú konferenciu, kde by páni chceli informovať o veľa veciach (do akej hĺbky? nechajme sa prekvapiť :D)...dnes si treba čeknuť správy.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2017 11:05
od eucitizen
A dalo by sa to vyrieist so znizenim MPR na tej krizovatke? Napriklad na 100km/h? Alebo dat vyssie PHS? Urxite nejake riesenia najdu.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2017 11:08
od Peťo_PO
Jaro napísal:Ale keď pozerám na Enviroportále https://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/dialnica-d1-presov-zapad-presov-juh-1
tak tam ešte žiaden dokument v roku 2017 nevidím, alebo pozerám na nesprávne umiestnenie?


Na Enviroportáli ešte nie je nič tento rok, ale pedro tu pred časom dával info, že správa o hodnotení vplyvov z NDS už vyšla.

pedro napísal:
eric987 napísal:Co sa tyka EIA, da sa to sledovat tu : http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... esov-juh-1 . Aktualny stav - stale nie je ani Sprava o hodnoteni, ktora mala byt myslim uz v juni.


...aktuálny stav neuvádzaš aktuálny :arrow: 37747

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2017 12:33
od pedro
eucitizen napísal:A dalo by sa to vyrieist so znizenim MPR na tej krizovatke? Napriklad na 100km/h? Alebo dat vyssie PHS? Urxite nejake riesenia najdu.

..nepoznám detaily, ale vstupuje do toho ekonomická výhodnosť, resp. nevýhodnosť daných riešení s ohľadom na ich prínos. Zníženie MPR môže mať vplyv na výpočty ohľadom ušetreného času (peňazí) prejazdom daným úsekom atď.ako jednej zo vstupných hodnôt pre CBA,MCA...Zvažuje sa napr. aj finančné odškodnenie dotknutých obyvateľov (nvm kedy dotknuté stavby tam vznikli. kým boli povolené?), výkup daných pozemkov,...všetko chce následne právnu analýzu....atď.

Peťo_PO napísal:Na Enviroportáli ešte nie je nič tento rok, ale pedro tu pred časom dával info, že správa o hodnotení vplyvov z NDS už vyšla.


..nikde neuvádzam, že SoH z NDS vyšla!vyšla tak akurát od Zhotoviteľa. Dnes existuje rovnaká titulka s dátumom 09.2017 ...správu má NDS k dispozícii, tá sa ale stále pripomienkuje..neohýbaj moje príspevky lebo sa Vám na to vytoto.

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2017 12:54
od Peťo_PO
Prepáč, že som ťa urazil. Mohol si k tomu napísať niečo viac ako "aktuálny stav neuvádzaš aktuálny" a bolo by to určite zrozumiteľnejšie. Mne to vyznelo tak, že na enviroportáli nie je aktuálny stav a nie že ide o nejaké interné polovičaté verzie...

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2017 18:30
od ANDi
Pri MUK Zapad nie je zahradkarska oblast?

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2017 18:37
od matiqos
Uz nie, zahradkarska oblast bola zrovnana so zemou ked zacali pripravne prace