D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod dragon » 04. Mar 2017 13:08

Trollovia vsetkych for spojte sa!
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 04. Mar 2017 14:30

na celom Sk mas vela pracujucich ukrajincov ale oni nechodia domov denne ani kazdy tyzden. z pohladu intenzit a stavby dialnic je toto uplne irelevantne. ani intenzity v PO nerobia ludia co pracuju v BA....zato na intenzitach na R1 sa podielaju dost.....pred NR je vyse 28k intenzita a pred PO je 12k intenzita, cela severna D26,5 zvadza tazky boj aby vsade bolo aspon 10k.

UA strycko putin tak lahko nepusti....opakujem madari stravaju M3 aj kvoli rumunsku....navyse je mozno tento maly kusok po cistej rovine.

https://www.google.sk/maps/dir/47.97035 ... m2!4m1!3e0

satu mare aj baia mare by boli na Sk tretie najvacsie mesto. :wink:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ecce » 04. Mar 2017 16:13

500 tis. pracujucich Ukrajincov na Slovensku? ;) Na celom Slovensku ma pobyt 90 tis. cudzincov, pracovat z nich moze tak 60 tis. Slovenskych pracujucich je nieco vyse 2 miliony. Kde by sa tu vstrebalo 500 tis. Ukrajincov? Aj s rodinami by to bola dvakrat vacsia mensina ako slovenzki Madari :)
http://www.iom.sk/sk/migracia/migracia-na-slovensku

(Btw, Zakarpatska Ukrajina, co je v podstate jedina cast Ukrajiny, pre ktoru mozu byt tranzit cez Slovensko aspon trosku zaujimavy, ma len asi 1.2 miliona obyvatelov.)
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod peterle » 04. Mar 2017 17:36

Ja to vidím tak, že na R4 nebudú min. 10 rokov peniaze. Prešov sa vybaví NK+D1+ nejaké vylepšenia miestnych kom.
A ako je to vlastne s tým "poddolovaným územím"?
"To však nebráni denníku Pravda písať o soľných baniach, ktoré majú bez jasného vysvetlenia prekážať výstavbe východného obchvatu Prešova. Nehovoriac o tom, že ak by sa denník popýtal rezortu dopravy, zistil by, že soľné bane nie sú pre výstavbu dnes nerelevantného východného obchvatu žiadny problém. Podľa informácií TRENDU to vyplýva z technickej štúdie z druhej polovici roka 2016, ktorá sa venovala práve tejto téme."

viewtopic.php?f=35&t=22297
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod vladovav » 05. Mar 2017 16:59

vladovav
diskutujúci
 
Príspevky: 207
Obrázky: 20
Založený: 08. Apr 2016 13:46

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stavbar_po » 07. Mar 2017 22:05

Analytik Jan Kovalcik: Cez Prešov tisícky nákladných áut v skutočnosti nejazdia

Čítajte viac: https://presov.korzar.sme.sk/c/20475336 ... z4afwG5cTQ

Analitik Kovalcik, ktoremu tak velmy zalezi na blahu Presovcanom opat zaperlil...Ze vraj tisicky nakladnych aut v skutocnosti cez Presov nejazdia. Tie nakladaky v skutocnoti asi jazdia po kolajniciach, ktore nam ten Anal- ytik odporuca :-D Ale tie kolajnice nam tu vyjazdili tie tisicky neexistujucich pretazenych kamionov, na ktorych si my Presovcania nicime denne nase osobne auta.
stavbar_po
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 0
Založený: 10. Feb 2016 10:06

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod marian vančo » 08. Mar 2017 00:48

Výborný článok...V Blave už od samej rozkoše idú stavať nadzemnú dráhu resp lanovku a pozor ide o mimoriadnu investíciu a samozrejme nezabúdajme na 8 pruh pred vstupom do BA...tak načo Prešovu nejaká dialnica...a dokonca v plnom profile!!! Asi to tu na východe tými zvyškami betonu zabetonujeme a prestahujeme sa do BA a okolia...Dnes som šiel cez PO...a tie cesty sú už tak zdevastované, že je len otázkou času kedy sa uzavrú aj dalšie ulice. Najviac sa mi páčilo, že si pán ANALYTIK nemôže dovoliť v PO pobyt dlhší ako 2 dni...inak by ma zaujímalo čo za tie 2 dni pobytu v PO analyzuje a predovšetkým kde...
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod fh » 08. Mar 2017 08:39

Dnes si môže povedať analytik každý pablb. Kovalčík je bývalý novinár,a čo je pre Slovensko typické že takíto tlčhubovia keď píšu spriaznene s nejakou stranou tak sú zrazu aj v politike a tak sa tlčhua dostal na ministerstvo. No a keď Sulejman položil vlastnú vládu tak je z tlčhubu analytik a píše aby zaujal. Vôbec ale ani trochu ho v skutočnosti problém Prešova nezaujíma, zaujať chce on, ide mu o seba o jeho ďalšiu politickú kariéru. Smutné ale je to tak.

Marián Vančo tá rýchlodráha je iniciatíva súkromného investora, postaví ju za svoje, zjednodušene to vyzerá tak že bude voziť študákov a CP-čkarov z Petržalky na autobusovú stanicu aj si tam zároveň v obchodnom centre nakúpia :) Za to sa na Bratislavu nehnevaj, nikto tým Prešovu alebo východu peniaze neberie.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 08. Mar 2017 09:07

Kde je v tom článku sponínaný polprofil na D1?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod juraj1 » 08. Mar 2017 16:09

Výborný článok...V Blave už od samej rozkoše idú stavať nadzemnú dráhu resp lanovku a pozor ide o mimoriadnu investíciu a samozrejme nezabúdajme na 8 pruh pred vstupom do BA...tak načo Prešovu nejaká dialnica...a dokonca v plnom profile!!!


Marián Vančo tá rýchlodráha je iniciatíva súkromného investora, postaví ju za svoje, zjednodušene to vyzerá tak že bude voziť študákov a CP-čkarov z Petržalky na autobusovú stanicu aj si tam zároveň v obchodnom centre nakúpia :) Za to sa na Bratislavu nehnevaj, nikto tým Prešovu alebo východu peniaze neberie.


Môžete byť pokojní, žiadna nadzemná dráha nebude. A keby aj náhodou motyka vystrelila, tak ide o súkromnú investíciu, a už vôbec to nemá nič spoločné s výstavbou diaľníc (kdekoľvek). Tu si môžete o tom prečítať dosť:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 45&page=18
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 205
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 14:44
Bydlisko: BA (TN)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Dendik » 08. Mar 2017 19:49

Marian, ani cislo 17 nie je skutocnost... Cely ten rozbor toho pana je len zufaly vykrik. 8)
To zneistovanie je az do oci bijuce! Ale Presovcanov uz neobabre ziadne sermovanie s cislami. Som zvedavy na koniec marca, ked budu blokady... :lol:
My pozadujeme lepsi Presov, platime dane rovnako ako kazde mesto okolo ktoreho stoji 4 pruhova cesta. To je cele, nic vynimocne na 21. storocie, na clens. stat EU.

Teda napr. taky Zvolen, je o dost mensie mesto v tieni BB a predsa juh, zapad a sever MA posrieseny luxusne, vlastne normalne!
Dokonca sa teraz natahuju uz aj na rieseni pre vychod mesta.... Hm?

Ulica poriesi... :!: ked sa zablokuje cca 22-25% tranzit NAD! :)

Primatorka je s nami, slovac sa prebudza, tabor tmy sa rozpadava... Ako klasik rečie: Aliluja! :P
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 08. Mar 2017 21:38

Ak by ste skutočne chceli lepší Prešov, tak by ste požadovali riešiť cesty v meste. Bodaj by sa našli peniaze na R4 a potom NDS+SSC by vyhlásili opäť prípade na raz Prešov za 50 rokov! Ak je PO 3. najväčšie mesto tak logicky má 3. navčšiu cieľovú dopravu do mesta. Smutné je, že menšie mestá majú lepšie riešené cesty v meste ako Prešov.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Dendik » 09. Mar 2017 09:57

Ahoj Vlado, primatorka robi co moze. Mnozstvo jej usilia stroskotava na neschopnosti, sebeckosti a zrade tych...
...na ktorých sa už voda varí :D
Zvysok ktorý nema v kompetencii je zbytocne kommentovať.
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 09. Mar 2017 15:03

zaklad riesenia pre ZV je cesta mimo centra ale stale v intravilane s 3 MUK ale inac az na par sto metrov ma len 2 pruhy. tak sa mozeme bavit ci je lepsie mat 4 pruhy bez MUK alebo 2 pruhy a MUK na najdolezitejsich krizovatkach. ja si myslim ze tam kde je vela lokalnej dopravy je su lepsie 4 pruhy a viac krizovatiek aj bez MUK.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod jarino » 10. Mar 2017 15:51

Manuál pre novinárov Diaľničné sľuby politikov a realita – úplne odlišné svety Príloha č.3 z dielne INEKO venujúca sa Prešovu.

Prípadová štúdia – obchvaty Prešova

Ako vyriešiť hlavné dopravné problémy v Prešove a neutopiť 900 mil. € v tuneloch
V snahe sceliť diaľnicu D1 od Bratislavy po Košice sa zdá ako samozrejmé, že treba čím skôr postaviť aj úsek, ktorým diaľnica obíde Prešov. Reálne však hrozí, že pôjde o projekt s najnižšou hodnotou za peniaze na celej D1-ke. Prečo?

- Sotva 8-kilometrový úsek D1 Prešov západ – Prešov juh za 356 mil. eur bude najdrahším (až 45 mil. €/km) a zároveň najmenej využívaným úsekom D1. Dopravu v Prešove odľahčí minimálne.

- Dvomi rúrami tunela na tomto úseku by mala v roku 2021 jazdiť len polovica z počtu vozidiel, ktoré zvládne tunel Branisko s jednou rúrou. Premávka na jednu tunelovú rúru tak bude na úrovni 1/4 oproti Branisku a iba 1/5 oproti tunelu Horelica.

- Väčšinu tranzitu odvedie z mesta až spolu s luxusným Severným obchvatom za vyše 500 mil. € (na ktorý nie sú peniaze) alebo Východným obchvatom, ktorý by sa dal postaviť za polovičné náklady, ale nie je pripravený.

- Ani celý obchvat nevyrieši problémy spôsobované dopravou, ktorá cez Prešov neprechádza, ale má tam svoj cieľ.

Na obchvat s 3 tunelmi spolu za cca 900 mil. € bude Prešov čakať ešte veľmi dlho. Pritom štát môže pomôcť oveľa skôr mixom menej nákladných dopravných riešení, ktorého prvé prínosy mesto pocíti už v najbližších rokoch. A ktorý postupne pomôže doprave v stotisícovej metropole viac než upätosť na najdrahší variant obchvatu.

Prečo obchvat pomôže málo


Dopravno-inžinierske podklady k projektom D1 a R4 ukazujú, že Prešov je dopravne preťažený predovšetkým zdrojovou a cieľovou dopravou. Aj preto, že smery s konkurencieschopnou železničnou infraštruktúrou sú ponechané bez primeranej ponuky vlakov. Ich dopravnú obsluhu tak musia v zbytočne veľkej miere zabezpečovať cesty.

Najvypuklejším príkladom je preťažená cesta I/68 v smere Sabinov. Snaha napojiť ju na obchvat je hlavným dôvodom, pre ktorý sa úsek R4 – predstavujúci väčšiu časť (14 km) obchvatu Prešova – nevedie rovinatým terénom východne od Prešova ale kopcovitým terénom na severe. Tam si vyžiada dva tunely a násobne vyššie náklady.

Pritom až 87 % cestnej dopravy v smere od Sabinova tvorí zdrojová a cieľová doprava Prešova, teda vozidlá, ktoré svoju cestu začínajú alebo končia práve v tomto meste. Obísť Prešov potrebuje iba zvyšných 13 % vozidiel prichádzajúcich zo severozápadu. Aj z nich výrazná väčšina pokračuje do Košíc, teda prechádza mestom práve v smere, ktorý by mohla výborne obslúžiť železnica. Lenže neobsluhuje. Ani sa takáto možnosť nezvažuje.

V doterajšej príprave a rozhodovaní úplne absentuje multimodálne posúdenie, najmä overenie potenciálu výrazného zatraktívnenia verejnej osobnej dopravy na trati Lipany – Prešov - Košice. Ten je pritom zjavný.

Nevyužitý potenciál vlakového spojenia (+ absencia integrácie verejnej dopravy v meste a regióne)
Lipany – Sabinov – Veľký Šariš – Prešov
- až 60-minútový takt, 25-minútový ráno medzi 6. a 7.h ale potom vyše 2-hodinové okno!
- 32 km za 38 minút (žiadny zrýchlený vlak, všetky majú až 8 zastávok)
Prešov – Košice
- až 60-min. takt, ráno od 7:40 do 11:40 dokonca až 2-hodinové okná!
- 33 km za 42 minút (10 zastávok), v rannej špičke navyše až 18 min. čakanie v Prešove pre cestujúcich, ktorí cez Prešov iba tranzitujú v smere od SB do KE
- zrýchlené vlaky by trasu Prešov – Košice zvládli do 30 minút, lenže v ponuke chýbajú

Zabezpečenie 30-minútového taktu vlakov medzi Lipanmi a Prešovom v špičke (po 4 hodiny ráno i popoludní) a celodenné posilnenie ponuky zrýchlenými vlakmi medzi PO a KE by si vyžiadalo len malé nároky na zvýšenie počtu vlakových súprav oproti súčasnosti (dnes majú dlhé prestoje). Zvýšili by sa variabilné náklady – o cca 2 mil. € ročne.

K väčšiemu zatraktívneniu vlakovej dopravy na trase Lipany – Prešov – Košice by prispelo aj zaistenie bezpečného parkovania bicyklov, najmä pri staniciach situovaných na okraji obcí a menších miest (bez MHD). Ešte väčším impulzom by mohlo byť širšie nasadenie nových vlakových súprav, napríklad z projektov hradených z fondov EÚ.

Kapacita a vyťaženosť ciest


Údaje o intenzitách dopravy na hlavných vjazdoch do Prešova z rôznych sčítaní sa značne rozchádzajú, preto neuvádzame konkrétne údaje. Všetky dostupné dáta však potvrdzujú nasledovné:
- Príjazdové cesty do Prešova majú veľkú kapacitnú rezervu (zo západu a juhu D1, z východu 4-pruh od Kapušian na ceste I/18). Výnimkou je 2-pruhová cesta I/68 zo severu. Tá je však preťažená iba na úseku od Veľkého Šariša, z ktorého je to vlakom do Prešova len 10 minút, na zastávku Prešov - mesto dokonca len 6 minút! Lepšia ponuka vlakov tu určite pomôže.
- Preťažená je podstatná časť cestných ťahov, najmä však kľúčové križovatky vnútri Prešova. Ich priepustnosť by sa dala zvýšiť dynamicky riadenou svetelnou signalizáciou, takéto ľahko a rýchlo dostupné zlepšenie sa však využíva iba nedostatočne (aj na viacerých preťažených križovatkách doteraz chýba).
- Citeľné zlepšenie oproti dnešnému stavu prinesie oneskorené dokončenie tzv. Nábrežnej komunikácie. Tá od roku 2017 ponúkne motoristom ucelený 4-pruhovýprieťah západným okrajom mesta, práve v súbehu s úsekom D1 Prešov západ – Prešov juh.
- Na ďalšie zlepšenie – a plné využitie potenciálu Nábrežnej komunikácie - treba cca 8 mil. €. Tie chýbajú Slovenskej správe ciest na dobudovanie 4-pruhu na zúženom úseku Levočskej cesty ponad Torysu a modernizáciu (zvýšenie priepustnosti) križovatky Levočská (vybavuje sa stavebné povolenie, realizácia 18 mes. => reálne do r. 2019).
- Nábrežná komunikácia nemôže trvalo nahradiť diaľnicu, ale solídne obslúži dopravu na relácii západ – juh podstatne dlhšie ako do roku 2021 (ak by sa dokončenie úseku D1 v Prešove posunulo o pol roka pre zopakovanie tendra, mesto to pocíti oveľa menej ako sa dnes zdá).

Čo ukazujú dáta o tranzitnej doprave

- Podľa smerového dopravného prieskumu uskutočneného v septembri 2015 cez Prešov iba prechádzalo cca 9,5 tisíca vozidiel za 24 hodín, z toho iba 1,5 tisíca ťažších ako 3,5 tony. Výsledky prieskumu NDS nezverejnila a dlho ani sama nepoužila na zreálnenie dopravného modelu (INEKO ich získalo cez opakované infožiadosti).
- Podiel tranzitu zo všetkých vozidiel vstupujúcich do mesta predstavuje 1/3 v smere z juhu, 1/4 zo západu aj z východu a menej než 1/7 zo severu. Cez Prešov tak denne tranzituje 3-tisíc vozidiel v smere západ juh (a späť), cca 2,3-tisíca v relácii východ – juh a 2-tisíc v relácii východ – západ.
- Ťažká nákladná doprava cez Prešov je najsilnejšia medzi východom a juhom (Kapušany – Košice). O niečo slabšie sú tranzitné vzťahy juh – západ a východ – západ. Nikde to však v roku 2015 nebolo viac ako 500 tranzitujúcich vozidiel denne v kategórii nad 3,5 tony. Vyššie vnímané zaťaženie ciest tvoria vozidlá s cieľom alebo začiatkom cesty v Prešove.
- Výrazne najslabší je tranzit zo severozápadu (od Sabinova).

Ambícia napojiť na obchvat aj smer Sabinov (cez R4 severný obchvat + D1) teda nie je natoľko opodstatnená, ako sa to môže zdať vodičom čakajúcim ráno v niekoľkokilometrovej kolóne. Drvivá väčšina (87 %) z nich totiž smeruje do Prešova. Pritom práve potrebou napojiť na obchvat aj cestu I/68 zo Sabinova sa odôvodňuje Severný obchvat.
Dopravné prínosy Severného obchvatu by síce boli o niečo (málo) vyššie oproti alternatíve Východného obchvatu, náklady naň sú však až dvojnásobne vyššie. To znamená 250 - 300 miliónov eur navyše oproti riešeniu D1 + R4 východný obchvat. Aj takýto variant by pritom spoľahlivo obslúžil výraznú väčšinu dopravy, ktorú možno riešiť s pomocou diaľnic a rýchlociest v oblasti Prešova.

Aký obchvat Prešova ponúkne najvyššiu hodnotu za peniaze
- Severný obchvat Prešova ponúka o niečo (málo) vyššie dopravné prínosy a je pripravenejší, je však mimoriadne drahý (cca 530 mil. €). To jeho šance na skorú realizáciu zmenšuje (aj napriek pokročilej príprave). Najsilnejší nákladný tranzit v relácii Kapušany – Košice vedie okolo Prešova dlhšou trasou (o vyše 7 km).
- Východný obchvat nie je projektovo pripravený => jeho výstavbu nie je reálne začať skôr ako v roku 2022. Bol by podobne dlhý ako severný (cca 15 km), ale o polovicu lacnejší (230 - 280 mil. €). Nerieši síce smer Sabinov, avšak hlavné tranzitné relácie obslúži rovnako dobre ako severný obchvat. Hlavný vzťah Košice – Kapušany (smery Bardejov, Svidník) na medzinárodnom koridore sever – juh rieši najkratšou trasou, naopak predĺži slabší tranzit východ – západ.
- S posilnením verejnej osobnej dopravy (nutným aj keby sa staval severný obchvat) by mohol východný obchvat nadlho (najmenej 30 rokov) stačiť aj v polovičnom profile. Pri severnom obchvate hrajú proti dočasnému polprofilu dva tunely i menej priaznivé smerové i výškové vedenie (menej prehľadných úsekov na predbiehanie v prípade 1/2-profilu s obojsmernou premávkou).
- Časť z ušetrených stoviek miliónov eur sa môže využiť na posilnenie verejnej dopravy, časť na dynamické riadenie kľúčových križovatiek a zelenú vlnu v Prešove. Väčšina z úspory umožní skôr realizovať ďalšie úseky R4, R2 či D1 na východe Slovenska, alebo znásobiť rozpočet na obnovu rozpadávajúcich sa mostov a ciest I. triedy na celom Slovensku.

ZHRNUTIE
D1 Prešov západ – Prešov juh + R4 Prešov Severný obchvat
+ vysoký stupeň poznania a pripravenosti (hotová dokumentácia za milióny eur)
+ dá sa postaviť do roku 2023 (iba ak sa nájde financovanie od roku 2019)
+ prevezme všetok tranzit (aj zo smeru Sabinov)
– predĺži hlavnú tranzitnú reláciu ťažkej dopravy o vyše 7 km
– nevyrieši preťaženosť vjazdu od Sabinova
– výrazne vyššie náklady na výstavbu (cca 900 mil. €)
– polovičný profil na R4 Severnom obchvate problematický pre tunely a kľukatejšiu trasu (malý podiel prehľadných úsekov s možnosťou predbiehania aj pri obojsmernej premávke)
– polovičný profil na D1 nemusí stačiť dlhšie ako 20 r., lebo Severný obchvat vedie aj najsilnejší ťažký tranzit zo severovýchodu na juh okolo Prešova dlhšou západnou trasou (aj cez D1)
– vyšší OPEX (prevádzka a údržba 3 tunelov)

D1 Prešov západ – Prešov juh + R4 Prešov Východný obchvat
– nízky stupeň poznania a pripravenosti (potrebná projektová príprava za milióny eur)
– východný obchvat môže byť o 2-3 roky neskôr (výrazne dlhšia príprava, kratšia výstavba)
+ prevezme výraznú väčšinu tranzitu
+ najsilnejší nákladný tranzit v relácii (severo)východ – juh vedie najkratšou trasou
– nevyrieši preťaženosť vjazdu od Sabinova
+ výrazne nižšie náklady na výstavbu (najmenej o 250 mil. €)
+ R4 Východný obchvat v ľahšom teréne by bol priamejší a bez tunelov, 30 rokov stačí 2-pruh (možno nateraz ušetriť ďalších > 100 mil. €)
+ polovičný profil aj na D1 Prešov západ – juh by stačil najmenej 30 rokov, keďže ju zbytočne nepriťaží ťažký tranzit SV – juh (úspora ďalších > 100 mil. €)
+ nižší OPEX (prevádzka a údržba iba 1 tunela, polovičný profil na R4, možno aj na D1)

- Pri oboch variantoch je potrebné navyše riešiť obchvatom neodstrániteľnú preťaženosť vjazdu do Prešova od Sabinova. Navrhovanou preložkou cesty I/68 v intraviláne mesta (+ 130 mil. €) alebo skôr posilnením vlakového spojenia na trase Lipany – Prešov – Košice (+2 mil. €/rok).
- Dokončenie Nábrežnej komunikácie + rozšírenie križovatky Levočská i priľahlého 3-pruhového úseku ponad Torysu na 4-pruh, efektívnejšie riadenie križovatiek (zelená vlna) a zatraktívnenie vlakového spojenia môže zásadne zmierniť dnes pociťovanú naliehavosť výstavby obchvatu. To dáva priestor pripraviť o 250 – 450 mil. € lacnejšie riešenie s východným obchvatom (a prispôsobiť mu aj križovatky na koncoch úseku D1 Prešov západ – Prešov juh).
- Stavbu úseku D1 Prešov západ – Prešov juh je potrebné vysúťažiť nanovo, v tejto fáze bez komplikovanej a drahej križovatky Vydumanec (Prešov západ). Tú je potrebné zjednodušiť a až potom obstarať samostatne, pri kratšej lehote výstavby v porovnaní s tunelom sa dokončí naraz s celým úsekom D1.
Aj bez takéhoto delenia – teda pri novej súťaži na celý úsek D1 vrátane križovatky – sa dá eliminovať zbytočné predraženie vypustením vetiev neistej R4 aj neodôvodnenej betónovej vozovky mimo tunelov, a hlavne neobmedzovaním súťaže (zbytočnou časovou kolíziou, užšou súťažou, odrádzajúcimi požiadavkami, či krátkou lehotou na prípravu ponuky).
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod dragon » 10. Mar 2017 17:52

Na tento hnoj je vela uz co i len pouzit klavesovu skratku ctrl+c, ctrl+v...
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 10. Mar 2017 20:27

Dendik napísal:Ahoj Vlado, primatorka robi co moze.

Ahoj. Asi nemá správne kontakty, napr. ako Tatiana :wink: Bude sranda ak to predbehne tento úsek.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod JaNY » 10. Mar 2017 21:43

dragon napísal:Na tento hnoj je vela uz co i len pouzit klavesovu skratku ctrl+c, ctrl+v...


Ten presovsky dopravny gulas je podla mna celkom dobre zhrnuty. Popisalo sa uz tu toho dost a stale neni jasne co s tim. Mam tri veci: je dalsia chyba ze strategovia nenacasovali " prerabku" krizovatky Obr. mieru-Levocska uz skor. Keby sa to odovzdavalo naraz z Nabreznou, to by sa po dlhom case udialo nieco mudre v meste.
U zeleznice: urobyt zachytne parkovisko pri stanici vo V.Sarisi. Take primescke vlaky aby jazdili od Sarisa do Hanisky. zastavky Dubrava, Mukacevova, terajsia PO-mesto, Pavlovicovo nam., HL.st. ZVL, Haniska.
a tunel na D1 samozrejme ze by mohol byt jednorurovy. Ked nie su intenzity tak co ine s tim. A nakoniec presovcanom to moze byt jedno ci jedno alebo dvojrurovy. Maju dost starosti v meste.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stanley » 10. Mar 2017 22:12

jednorurovy dialnicny tunel nikde inde na svete nerobia, jednoznacne ma byt a musi byt dvojrurovy a aj bude dvojrurovy,v to pevne verim a dufam ze sa to aj zrealizuje tie cca 2km pod kalvarkou a ze druhe branisko sa uz opakovat nikdy nebude, sme maximalne na hanbu celemu svetu toto nikde inde nemaju takuto raritu aby zabudli postavit druhu ruru na dialnici a aj na tej jednej spravit megatunel tisicrocia.. otras hanba sme skurumpovany bananistan!!! a takych ako ty s tvojim zmyslanim by som dal okamzite vyhostit z krajiny ,hned by sme sa mali lepsie.. :oops: :evil: si neviem zivo predstavit keby taky tunel borik za Popradom alebo tunel sibenik pri Levoci postavili s jednou rurou.. to by sa vytvaral uzasny lievik predtym.. totalne zcestne a maximalne choré zmyslanie :oops: vsetci teraz len nadavaju aka maximalna brzda na D1 je teraz branisko ,vykaslalo sa na druhu ruru lebo vsetci ktori boli vtedy pri korytach "akoze setrili" pritom si ponapchavali vrecka ako sa dalo.. a vysledok teraz vidime , zneme co sme zasiali.. :evil:

edit admin: vulgarita odstranena
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stanley » 10. Mar 2017 22:31

a najma teraz ked mame moznost postavit klasicky 2rurovy tunel a plny dialnicny profil z eu penazi nie z nasich ako to bolo v 90rokoch ked sme este v eu neboli a eurofondy neboli k dispozicii-to zas uznavam bola diamentralne odlisna situacia , tak by sme to dnes o to skor a rychlejsie mali postavit a uz neotalat a hned pokial mozno este na jar zacat s pracami na vystavbe..
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod JaNY » 10. Mar 2017 23:28

ty si sa dohodol sam zo sebou ze bude dvojrurovy...no dobre. Kde sa robia tie lieviky na vychode pred tunelami? Pri tych intenzytach?
Dzamahiria je chudobna, ale mnohy maju ega vysoko. Trosku dlhsie pozit v zahranici a nasat zapadne zmyslanie odporucam, hned by bolo lepsie na SK :)
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod aquila » 11. Mar 2017 06:59

stanley: skludni sa s tym urazanim, upravil som ti tu cast prispevku.

a jednorurove tunely sa stavaju bezne.. vsak aj na slavnej D3 su tunely svrcinovec aj polana jeden profil a to aj ked maju par sto metrov
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod i15 » 11. Mar 2017 08:07

Radšej žiaden tunel, ako jednorúrový. Poloprofil nie je šetrenie, ak chceme šetriť, treba bojovať proti kartelom v stavebníctve a proti nafúknutej štátnej expertíze. Dobrý príklad je R4 KE-HU. Stavím sa, že keby sa to stavalo v polovičnom profile a vylúčili by Skansku, Doprastav by poloprofil postavil drahšie, ako Skanska postavila plný profil. Ale všetko by bolo v pohode, na úrovni 95% štátnej expertízy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Yoggy52 » 11. Mar 2017 08:20

Nepomohlo by, keby sa cena podla statnej expertizy zverejnovala az po otvoreni obalok?
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod robertko » 11. Mar 2017 09:02

najviac by pomohlo otváranie obálok ako bolo kedysi tj hned sa ukazala cena a potom sa riesia ostatne veci ...
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 33 hostí.