D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod i15 » 11. Mar 2017 09:33

Pomohlo by zreálnenie štátnych expertíz. Pol roka trvá mediálny lynč, lebo cena nie je 30% pod štátnou expertízou. Kováčik je za zlého, lebo nedopraje Prešovu a východniari sú zlí, lebo chcú plytvať peniazmi. A Široký sa smeje vo svojej vile
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod mireceq » 11. Mar 2017 16:34

Pomohlo by zreálnenie štátnych expertíz.


Dobre to myslis, ale "zrealnenie" by vobec nepomohlo. Aj keby boli statne expertizy nizsie, stale by nemohli z principu sluzit na porovnavnanie s vysutazenou cenou. Expertiza nemoze odhadnut "trhovu" cenu - ktora zavisi od mnoho faktorov s ktorymi expertiza nemoze pocitat... Napriklad len z casoveho hladiska - koniec sutaze moze nastat x rokov po vypocte expertizy...

Aj keby bola expertiza najlepsia na svete, nie je ziadny "zakon" ze NDS nemoze nakupit za vyssiu cenu - napr. na Kysuciach sa bude stavat za cenu vyssiu nez je expertiza...

Bohuzial, jedinym riesenim ako zastavit kradnutie su lepsie personalne nominacie, a spolocenska atmosfera ktora netoleruje korupciu. A to na slovensku nemame ani tak skoro mat nebudeme... (nechcem o politike)
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stavbar_po » 11. Mar 2017 20:00

Zacina sa posuskavat, ze pri Zaborskom ma vyrast nova betonarka, ktora ma dodavat beton na D1 Prešov Zapad-Juh ...

Celkom dobre miesto na betonarku, vzhladom na dlhy cca 600 metrovy most cez rieku a zeleznicu v juznej casti dilanice a nedaleku novu rozsirenu Spravu dialnic,ktora bude mat velin pre vsetky tunely na Vychodnom Slovensku.

Tak sa asi predsa zacne tohto roku stavat Dialnica pri Prešove?
stavbar_po
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 0
Založený: 10. Feb 2016 10:06

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod medima » 11. Mar 2017 21:28

To je škandál.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stavbar_po » 11. Mar 2017 21:34

A preco by to mal byt skandal? Ved vitazny zhotovitel je pomaly rok znamy. Caka sa uz len na EIA, podla vyjadreni ministra dopravy aj ministra financii.
Nech sa to cim skor zacne stavat lebo pri pravdepodobnych predlzeniach vystavby ako to byva zvykom na SK sa toho obchvatu Presovcania nedockaju.
stavbar_po
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 0
Založený: 10. Feb 2016 10:06

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod jarino » 12. Mar 2017 23:33

i15 napísal:Kováčik je za zlého, lebo nedopraje Prešovu a východniari sú zlí, lebo chcú plytvať peniazmi. A Široký sa smeje vo svojej vile

Keby Kovalčík trochu inak na verejnosti podával svoje myšlienky a hlavne ich realizoval, keď bol na ministerstve, nebol by za zlého.
Jeho menšie riešenia:
- dokončenie Nábrežnej komunikácie v r. 2017,
- odstránenie 4-minútovej červenej na Levočskej ceste pri prejazde vlakov,
- rozšírenie križovatky Levočská i priľahlého 3-pruhového úseku ponad Torysu na 4-pruh,
- efektívnejšie riadenie križovatiek (zelená vlna),
- zatraktívnenie vlakového spojenia na trati Lipany – Prešov – Košice (zavedenie zrýchlených vlakov, nové súpravy, viac vlakov v špičke)
Neviem či to jeho posledné malé riešenie je reálne pre kapacitu trate. A hlavne zabudol, že vlaku trvá 30 kilometrov 42 minút.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod devil » 13. Mar 2017 10:26

bratislava - velka paka 30 km a 40 minut.

klasicka palcakovina na pondelok.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod dragon » 13. Mar 2017 13:32

POZOR, ten cas je za najidealnejsich podmienok!! Cestoval som trasou pravidelne a vdaka posratemu Kysaku a cakaniu spojov je to casto aj 50+ min. Nehovoriac o extremoch ako 65+ min, hlavne vo vecernych hodinach.
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod granite01 » 13. Mar 2017 17:42

Keď by sa zaviedla pravidelná taktovacia doprava, žiaden vlak by nemusel čakať v Kysaku.
V Švajci nečaká žiadny vlak na iný vlak (ani obyčajný osobný (regio)), radšej je počet spojov tak hustý (min.interval 1 hod. a je jedno či prac.deň , sviatok, nedeľa), že nedáva zmysel čakať na ďalší vlak a prenášať meškania na iné spoje.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod jarino » 13. Mar 2017 20:56

devil napísal:klasicka palcakovina na pondelok.

Áno? A v čom?

Myslím že v Hodnote za peniaze sa spomínal polhodinový takt počas špičky a hodinový mimo špičky ako ideál.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Tomas PO » 13. Mar 2017 21:22

i15 napísal:
devil napísal:intenzity su v oboch pripadoch vyse 20.000 aut. aj v NR je tranzit nakolko smer s-j R1 neriesi. ale aspon uznavas ze je tam maly rozdiel v prospech PO.



Ty vieš, koľko vozidiel jazdí v Prešove po Obrancov mieru a tak všeobecne po trase NK? Sem s tým, lebo SSC nepovažuje za potrebné to merať.
Na základe môjho pozorovania sa po otvorení NK zahltí odbočka doľava z OM na Levočskú.
Keď sa dokončí MÚK PO západ, tak sa Levočská smerom von z mesta rýchlo výprázdni, ale v opačnom smere bude problém. Autá, ktoré dnes stoja na starej ceste z Malého Šariša zahltia prvú svetelnú križovatku v smere do mesta.

1, SSC to ani nemoze merat, lebo to je MK (miestna komunikacia). Az po dostavani NK konecne po 25tich rokoch (OM sa dostavala v 1992) bude preklasifikovana na jednotku (doteraz celu jej udrzbu, VDZ, ZDZ, atd plati mesto)
2, odbocenie z OM na Levocsku smer MUK-zapad sa zdvoji rekonstrukciou krizovatky, ktora sa zacne stavat v dohladnej dobe. Problem ale bude odbocenie z Levocskej (smer z centra) na OM, kde aj po reko bude len 1 odb. pruh. Takze bude len velmi tazke tahat tranzit od SB ci VT na NK.
3, v tom by som ja osobne problem (pre presov) nevidel, avsak bude to problem pre tranzitujucich a dochadzajucich. jazdne prudy z D aj z I/18 sa plynule do PO dostanu a vsetko to zastane na prvej CSS pri Lidli, co je zaroven krizovatka s druhym najvacsim sidliskom v Presove (20 000 ludi). Druhy vyjazd zo sidliska je z opacnej strany, kde je ale problemova krizovatka s I/68, kde je pochopitelne na CSS silne preferovany smer od SB. A to iste plati pre krizovatku pri Lidli. Takze cele velke 20 000 sidlisko je blokovane jednotkami. V PB sa svojho casu k tomu stat postavil jasne - nie je obchvat - tranzit bude stat. Stat dal do inteligentnje krizovatky vtedajsich 150 000e a bocne, mestske smery mali krasne prejazdy a tranzit cakal dlhe minuty.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Tomas PO » 13. Mar 2017 21:30

Jano1 napísal:
i15 napísal:Keď sa dokončí MÚK PO západ, tak sa Levočská smerom von z mesta rýchlo výprázdni, ale v opačnom smere bude problém. Autá, ktoré dnes stoja na starej ceste z Malého Šariša zahltia prvú svetelnú križovatku v smere do mesta.

Zrejme mas na mysli tuto krizovatku:
https://www.google.sk/maps/@49.0020724,21.2198184,3a,75y,155.97h,75.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sWookvMQ7TXt3AJZ8YjD5dA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
Teda 3 jazdne pruhy od D1, z toho 2 v priamom smere - tie to pri vhodnom nastaveni semafora zvladnu. Zalezi teda na intenzite z vedlajsich, kolko casu moze dostat hlavna. Navrhujem pouzit riesenie zo ZA. Tam sa to riesi vypnutim(nezapnutim) semaforov a tranzit ide, co na tom, ze je problem aj odbocit dolava z hlavnej, nieto este odbocit dolava na hlavnu. Pocuvam oslavne piesne ako ma ZA perfektny stvorpruh cez cele mesto, tak nech aj PO si to vyskusa s vypnutymi semaformi.

ano jano, je to tato krizovatka a problem je popisany v prispevku vyssie. "bocna" lava vetva je defacto klucovy vyjazd z 20 000 sidliska (ano, vieme ist do detailov vid vyjazd Mukacevska, ktora ale tiez usti na I/68 a vyjazd z Clemetisovej pri Kauflande..)
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Tomas PO » 13. Mar 2017 21:33

ondrejko_t napísal:no a prerobil by som aj naslednu krizovatku pri kaufe v smere na NK. smer doprava ma sirku 2 pruhov a je tam realne len jeden. tak bud nech sa da na 2, alebo nech sa tam zrusi semafor a da sa len oranzove svetlo blikajuce, tym by bol prejazd plynulejsi.

teraz tam dva pruhy byt nemozu, lebo kvoli polomeru TIR sa tam nevojdu. semafor sa odstranit neda, lebo norma (paradoxne vsak prave odbocenie od kauflandu na levocsku existuje, ale to je pozostatok prastarej normy. vraj su ale snahy, aby sa tato norma zrusila). v ramci reko sa odbocenie zvacsi na dva pruhy (a to sa mal udiat uz pred 10 rokmi, ved je to smiesne posunutie obrubniku ... :( )
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Tomas PO » 13. Mar 2017 23:45

to su opat take teorie ze skvalitnit hromadnu dopravu. ano, v ideale by to samozrejme fungovalo (P+R, bajky, integrovana doprava, jednotne cest. listky, pravidelny takt atd atd). v praxi vsak v ramci OPIIky od ZA na vychod 0e. v praxi nove 671ky uz medzi KE a Lipanami nejazdia skoro vobec, mozno 1, max 2 supravy. neviem, ci su pokazene, ci ich presunuli inde, no proste nie su. jazdi tu dokonca 3 voznova klasicka suprava, ktoru sice vidim len ako posledny vlak, ale su to stare vozne od DB myslim. ranny, najvytazenejsi 6 vagonovy spoj, ktory v case neprevadzkovania statnych IC mal krasne nove vozne ma teraz opat tie prepacte za vyraz, najzgrcanejsie vozne ako zvnutra, tak zvonku. taka je realita.
kovalcik smiesne kritizuje 2 hodinovu dieru. ano, je medzi 8-10 hodinou, logicky, lebo ludia sa potrebuju dostat do PO do 8, aby boli v skole, v praci. vsetko ucelove...
a pritom som to uz pisal, presov ma svojim sposobom integrovanu dopravu, ked uz roky obsluhuje okolite obce (haniska, ruska n ves, zaborske, kanas, velky saris, fintice, vysna sebastova). na standardny listok, ktory sa da kupit v kazdom automate v meste. spoje su kvalitne, nizkopodlazne, s wifi, klimatizovane (posledne dodavky), na hlavnej ulici je prestupny terminal, posledne vecerne spoje sa na seba cakaju... cize toto tu funguje dobre. len my tu nemame jeden bus pruh, jednu MUK, je tu semafor na D, pri KO samostatna vevta NK bude vyustovat znackou daj prednost vjazdne bocnej vetve, druha vetva pojde cez KO, !/18 ka ide hranicou mestskej paniatkovej rezervacie.
no ale spat k zeleznici - potencial tu urcite je. ale podla mna za brutalne investicie. jednak nove supravy, jednak skapacitnenie trasy, co zahrna aj prelozku, ci zapustenie, ci vyvysenie trate v samotnom meste, kedze krizuje kriticke dopravne tepny, dobudovanie mestskych zastavok v pocte 2-3 a peronizacia Kysaku. a sme opat tam kde sme...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod stavbar_po » 15. Mar 2017 19:49

Do konca Aprila by mala byt postavena betonarka Strabagu v Zaborskom,ktora ma dodavat beton na usek D1 Presov Sever-Juh...Spustenie vystavby dialnice pri Presove sa blizi pani analytici :-) Tato betonarka by mala dodavat aj beton na obchodne centrum Forum Presov.
stavbar_po
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 0
Založený: 10. Feb 2016 10:06

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ot0 » 15. Mar 2017 22:35

Chcel by som sa opytat, ci napojenie z I/18 od Maleho Sarisa na D1 smer PP by malo byt dokoncene v ramci stavby D1 PO Zapad - PO Juh, alebo az ako sucast R4? A ak v ramci D1, je teoreticky mozne, ze to odovzdaju aj skor ako cely usek? Stalo sa nieco take na inych usekoch? Vdaka.
ot0
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 20. Okt 2015 09:08

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Vlados » 15. Mar 2017 22:57

celá MÚK je súčasťou stavby D1 (aj keď by nemusela). predčasné úžívanie je možné, závisí od mílnikov v zmluve, nemá to nejaký extra význam... to napojenie na D1 je myslené hlavne pre opačný smer.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Tomas PO » 16. Mar 2017 14:57

pozor, na muk svinia sa v smere na pp napojit neda, dalsie pripojenie bolo vo fricoviach, ktore je tiez zrusene, cize najblizsie az muk siroke
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod ot0 » 16. Mar 2017 16:54

Ved prave. To by MUK PO-Zapad mala vyriesit, ak povedzme ides z Maleho Sarisa a pod.
ot0
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 20. Okt 2015 09:08

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod medima » 20. Mar 2017 15:48

Niečo nové ohľadom podpisu zmluvy, či predsa už len tomu úseku amen?
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod Tomas PO » 21. Mar 2017 12:51

EIA vraj na jesen. dovtedy s pompou otvorenie NO a odstranenie semaforu a budeze
to clankov kolko presov za posledne mesiace dostal! :)
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod matiqos » 21. Mar 2017 13:03

hmm pekne sa zmenila jar na jesen... :)
matiqos
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 07. Aug 2013 19:39

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod caki » 21. Mar 2017 13:15

ako som uz vyssie spominal, ak sa minister dohodol s vitaznym konzorciom tak podpisu zmluvy nemoze zabranit ziadna chybajuca EIA. Rovnako si myslim, ze ani vystavbe. Inak by to pre tento usek bola dalsia premarnena sezona a dokoncenie najskor v roku 2022.
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod medima » 21. Mar 2017 22:18

hej EIA. Isto. Ale to, ze doprava jazdi stredom mesta a znecistuje ovzdusie, ktore dychaju tisice obyvatelov od malych deti az po starkych, a ktorym sa CO2 dostava do pluc, to nevadi tej slavnej Eji. Zdrzujeme vystavbu dialnice, aby sme ochranili stromceky a lisky a mysky, zatial co nicime ludi a sposobujeme im alergie a nicime vzduch a zapratavme ich pribytky prachom a smogom. Ale komu to vadi. Asi nikomu, inak by uz predsa sa nieco dialo. Takze potom nic. Vsetko je v poriadku.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Prešov, západ - Prešov, juh

Odoslaťod magnus » 22. Mar 2017 07:08

medima napísal:hej EIA. Isto. Ale to, ze doprava jazdi stredom mesta a znecistuje ovzdusie, ktore dychaju tisice obyvatelov od malych deti az po starkych, a ktorym sa CO2 dostava do pluc, to nevadi tej slavnej Eji. Zdrzujeme vystavbu dialnice, aby sme ochranili stromceky a lisky a mysky, zatial co nicime ludi a sposobujeme im alergie a nicime vzduch a zapratavme ich pribytky prachom a smogom. Ale komu to vadi. Asi nikomu, inak by uz predsa sa nieco dialo. Takze potom nic. Vsetko je v poriadku.

Toto je teda demagogia tazkeho kalibru.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: andel011, Andrej, Petroslav07 a 16 hostí.