D1 - Bratislava Prístavný most

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Boli by ste za to aby bol pristavny most spristupneny ako 3-pruh?

Anketa bola ukončená dňa 17. Jún 2005 09:15

Nie
1
7%
Ano
13
93%
 
Celkový počet hlasov : 14

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod Hank » 30. Jan 2017 19:13

PK napísal:
StVO napísal:
PK napísal:Dalsia vec ktora by pomohla na Pristavnom Moste a obhchvate vseobecne je presunutie kamionov do uplne laveho pruhu. Terajsi system ked kamiony musia ist vpravo sposobuje, ze zavadzaju premavke v najexponovanejsom mieste, strete praveho pruhu a exitov/pripajacov.


To by si na moste namiesto jedneho kritickeho useku v kazdom smere dosiahol dva kriticke useky v kazdom smere, kde by sa preplietala premavka z pruhu do pruhu.
Ak je raz nieco zle stavebne postavene, dopravne znacenie to len velmi zriedka dokaze plnohodnotne napravit.
Poloodborný portál najmä o dopravnom značení
http://www.ocestnejpremavke.sk
Obrázok používateľa
Hank
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 418
Obrázky: 20
Založený: 10. Nov 2016 19:18

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod StVO » 05. Feb 2017 23:48

juraj1 napísal:
StVO napísal:Resp. v takýchto komplikovaných prípadoch by mala existovať predbežná značka už predtým prípadne prikázaný smer jazdy alebo zákaz odbočenia. Čiže, zákaz pre traktory a bicykle tam nemá vôbec čo hľadať a značka diaľnica má byť na začiatku vetvy, ktorá už vedie iba na diaľnicu.


https://www.google.sk/maps/@48.1283234, ... 6656?hl=en

Predbežná značka tam už je - viď link. Na návesti hore vpravo je značka diaľnice.

No to je úplne úžasná značka. Rovno z katalógu. Akurát, že ide o katalóg "Tak takto určite nie".

Ak by som mal popísať všetky chyby tej návesti, tak by to bolo na 20 strán. Takže preskočme smrteľné prehrešky voči informačnému dizajnu alebo že sa značka tvári ako predbežná, hoci je to posledná šanca na zmenu jazdného pruhu, či trebárs to, že sú tam vedľa priamej referencie na D1 vyznačené nepriame referencia na diaľnice a cesty kilometre ďaleko (D2, D4, I/63) tváriace sa ako keby sa na ne bezprostredne odbočovalo, zato tam chýbajú bezprostredne nasledujúce cesty I/2 a I/61. Značka má totiž jednu chybu, ktorá je absolútne zásadná, zavádza vodičov, môže viesť k ich chybným reakciám a v konečnom dôsledku levou mierou prispieť k vzniku dopravných nehôd - je totiž v rozpore s realitou a vyznačuje situáciu inak, ako je v skutočnosti.

Ide o portálovú značku so šípkami nad jednotlivými jazdnými pruhmi, čiže hovorí vodičovi, ako sa má radiť pred križovatkou do pruhov podľa jednotlivých cieľov (to je napokon primárny zmysel portálových značiek, nie aby boli "viditeľné", to by stačilo postrannú značku capnúť na vysoký stožiar). Teraz si predstavme vodiča neznalého miestnych pomerov, ktorý chce ísť smerom na Brno (vodiča znalého pomerov si predstavovať nebudeme, lebo ten na tú IS-ku ani nepozrie). Najprv malý bonus - dotyčný síce pomery nepozná, ale je pravdepodobné, že toľko vie, že má ísť po I/2 až kým nepríde na diaľnicu - to mu je však platné ako veveričke luskáčik, lebo číslo cesty I/2 tu záhadne mizne zo značenia. Koniec bonusu, nasleduje pointa. Vodič sa pri radení do pruhov intuitívne riadi tým, ako je cieľ vyznačený voči šípkam. A táto značka hovorí, že na smer Brno (aj Wien) sa treba držať v pravých dvoch pruhoch. Keďže dotyčný miesto nepozná, tak ide defenzívne a pre istotu si v takomto prípade skoro naisto vyberie pravý pruh... No, tak mu treba, mal vedieť, že slovenským značkám sa nedá veriť. O 100 metrov ďalej sa v prudkej zákrute dozvie (možno - ak vedľa neho zrovna nikto nepôjde), že má o pár metrov odbočiť doľava. Akurát, že je v zlom pruhu. Takže buď nešťastník skončí na Prístavnom moste, alebo sa to pokúsi na poslednú chvíľu strhnúť doľava - pri troche šťastia možno ani nikoho nezrámuje.

Mimochodom, keď na tom Prístavnom moste zistí, že je zle, zrejme sa na ďalšom exite pokúsi zísť dolu a otočiť sa cez vetvy. Smola. Buď skončí v Slovnafte alebo niekde na Bajkalskej a nikto ho nenavedie, kade má ísť. Vlastne najbližšia diaľničná križovatka, v ktorej sa dá bezproblémovo otočiť (čo by mala byť základná vlastnosť každej diaľničnej križovatky), je .... Senec!! Toľko malý postreh k projektovaniu našich diaľnic.

To, že symbol diaľnice je umiestnený na tej značke na zrejme nanevhodnejšom možnom mieste, kde ho prehliadne aj rys ostrovid, je popri týchto chybách len taká v podstate zanedbateľná nepríjemnosť.

Aby som bol spravodlivý, stavebné riešenie v tomto mieste je čistá katastrofa, a to najmä kvôli absolútne nevhodne trasovanej a ešte nevhodnejšie stavebne riešenej železničnej trati, inak takto asi najvedľajšejšej v BA. A táto značka nie je ani zďaleka najhoršia na Slovensku. Nie je ani v TOP 10.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod StVO » 06. Feb 2017 00:23

Hank napísal:
PK napísal:Dalsia vec ktora by pomohla na Pristavnom Moste a obhchvate vseobecne je presunutie kamionov do uplne laveho pruhu. Terajsi system ked kamiony musia ist vpravo sposobuje, ze zavadzaju premavke v najexponovanejsom mieste, strete praveho pruhu a exitov/pripajacov.


To by si na moste namiesto jedneho kritickeho useku v kazdom smere dosiahol dva kriticke useky v kazdom smere, kde by sa preplietala premavka z pruhu do pruhu.
Ak je raz nieco zle stavebne postavene, dopravne znacenie to len velmi zriedka dokaze plnohodnotne napravit.

O tom niet sporu. Ale nejde o nápravu - aj zlá situácia môže byť zlá trochu, veľmi alebo totálne a ide o to, nastaviť to na čo najmenšie škody. Preto ma tá idea zaujala: v niektorých situáciách je paradoxne dobrá idea vyrobiť ďalší menší lokálny problém, lebo sa vďaka nemu zmenšia následky iného, omnoho väčšieho problému. Napríklad viaceré systémy na dynamické sieťové riadenie CSS celkom zámerne vytvárajú v niektorých križovatkách kolóny vozidiel. Výsledkom je, že sieťou ako celkom všetci prejdú s menší zdržaním, ako keby riadiaci systém tie kolóny nevytvoril.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod Hank » 07. Feb 2017 16:19

To je pravda a keby sa museli preradovat uz pred vstupom do BA, tak by to mozno za uvahu stalo (a to je podla mna asi tak vsetko). Nejaky podobny pokus s ulahcenim napajania vozidiel z Bajkalskej tym, ze sa D1 zuzila pred mostom do jedneho pruhu, tu uz myslim skusali a velmi dlho to nevydrzalo. To je tak, ked sa tranzitny most vybuduje ako vnutromestsky. V idealnom pripade to vyriesi D4, kde by sa mali presunut vsetky tranzitujuce kamiony, inak ten obchvat nebude mat ani ten vyznam, aky sa deklaruje. Aj ked osobne som skor presvedceny, ze ani D4 mostu nepomoze, pretoze na nom nie je problem tranzit, ale praveze vnutromestka doprava rano a vecer.
Poloodborný portál najmä o dopravnom značení
http://www.ocestnejpremavke.sk
Obrázok používateľa
Hank
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 418
Obrázky: 20
Založený: 10. Nov 2016 19:18

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod Vlados » 07. Feb 2017 21:57

V čase keď sa most budoval/projektoval nikto nechyroval o nejakej tranzitnej doprave ako ju poznáme dnes a motorizácia bola úplne niekde inde.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod zoom » 07. Feb 2017 22:20

čo je vzhľadom na sídliska s rozsiahlým (v porovnaní s dnešnou výstavbou satelitov) potenciálom pre radiály trochu nelogické...
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod StVO » 21. Feb 2017 00:03

Musím sa zastať projektantov mosta - ich naozaj nemohlo na začiatku 80-tych rokoch ani napadnúť, že niekedy po tom moste pôjde 100+ tisíc áut denne. Úroveň motorizácie v Ostblocku bola chabá, individuálna doprava na dennej báze minimálna. Ešte aj keď vezmeme do úvahy Petržalku, kde sa rátalo s násobkom dnešného obyvateľstva, tak sa zároveň rátalo s tým, že cestujú prevažne hromadnou dopravou (to sa ešte rátalo aj s metrom). A trazit bol vtedy prakticky čistá nula - kto by asi tak kam tranzitoval cez Bratislavu, ktorá bola hraničným mestom v časoch železnej opony?
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod StVO » 21. Feb 2017 00:19

Hank napísal:To je pravda a keby sa museli preradovat uz pred vstupom do BA, tak by to mozno za uvahu stalo (a to je podla mna asi tak vsetko). Nejaky podobny pokus s ulahcenim napajania vozidiel z Bajkalskej tym, ze sa D1 zuzila pred mostom do jedneho pruhu, tu uz myslim skusali a velmi dlho to nevydrzalo. To je tak, ked sa tranzitny most vybuduje ako vnutromestsky. V idealnom pripade to vyriesi D4, kde by sa mali presunut vsetky tranzitujuce kamiony, inak ten obchvat nebude mat ani ten vyznam, aky sa deklaruje. Aj ked osobne som skor presvedceny, ze ani D4 mostu nepomoze, pretoze na nom nie je problem tranzit, ale praveze vnutromestka doprava rano a vecer.

On aj tranzit celkom narástol od momentu, čo dostavali R1, ale aj keby všetok zmizol, ešte stále by to Prístavný most zvládal iba ak by bol 6-štrajfový. Významná je ale zdrojová a cieľová doprava. A tu by práve D4 silne pomohla ako alternatívna trasa, keby sa postavila tak, ako bola pôvodne naprojektovaná, vrátane dynamického smerovania dopravy. Lenže prišlo tupé politické rozhodnutie - potom, čo jedni tupí politici (z opozície) drístali úplné hlúposti, reagovali iní tupí politici (vládni) ešte väčšou hlúposťou a celé to podporil nejaký tupý inštitút cifršpiónov, čo nemajú o doprave a IDS ani šajnu. Takže žiaľ, D4 bude mať 4 pruhy a teda nebude mať špičkovú kapacitnú rezervu, aby preberala v špičke dopravu z D1. Hlavne že tam nad**ú laserové skenery, kamery každých 80 metrov (to bude elegantné "stĺporadie"!) a iné nezmysly za ťažké love, čo si vymysleli naslovovzatí odborníci od PPP konzultanta. Našťastie sa podarilo zachrániť aspoň šírkové parametre mosta cez Dunaj.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod Vlados » 21. Feb 2017 01:14

až na to, že v danej šírke bude aj chodník a cyklocesta
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod robertko » 21. Feb 2017 08:09

a okrem iného v zmluve je aj to že ak nebude stíhať kapacita tak to musia dostavať - avšak vedia že tá kapacita tam nebude nikdy prekročená
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod StVO » 01. Mar 2017 20:55

Vlados napísal:až na to, že v danej šírke bude aj chodník a cyklocesta

To je zastierací manéver. Okrem toho, bude to vtipná cyklocesta, v ktorej budú stáť základy portálov a kde sa bude môcť cyklista s akútnou otravou kyslíkom do sýtosti nadýchať partikulátov z kamiónov a iných dieslov s nálepkou green, eko apod.:mrgreen:
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod StVO » 01. Mar 2017 21:02

robertko napísal:a okrem iného v zmluve je aj to že ak nebude stíhať kapacita tak to musia dostavať - avšak vedia že tá kapacita tam nebude nikdy prekročená

Ono je to napísané veľmi precízne tak, aby z toho nikdy nič nebolo.

Akokoľvek, u nás sa stále uvažuje, že cesta spája body A a B a vôbec sa neuvažuje o tom, že cesty tvoria sieť. Čo v prípade BA bude znamenať celkom slušnú sieť diaľnic s možnosťami alternatívnych trás pri poruchách na primárnej trase. Až na to, že tieto sekundárne trasy nebudú mať v špičke kapacitu absorbovať dopravu trebárs z D1. Pôvodný projekt s tým počítal, vrátane PDZ pred všetkými uzlovými križovatkami.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod Vlados » 29. Mar 2017 00:02

36402, vetva A1 a C2a budú ako húsenková dráha. Škoda budovy TTS Group, ktorá najviac bráni rozšíreniu Bajkalskej, minimálne od Prievozskej po D1 by sa žislo aby mala 3+3... už teraz to tam býva upchaté čo potom ako bude hotová R7?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod Vlados » 29. Mar 2017 09:03

Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod Yoggy52 » 29. Mar 2017 10:22

Upchate je to kvôli vodičom... ale najhoršia je asi odobocka na billu, kde chyba odbočovaci pruh... do balíčka ppp mohli rovno pribaliť aj prístavný most( najlepšie jeho sanáciu )
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod Vlados » 29. Mar 2017 10:31

V celej dĺžke by sa tretí pruh hodil, krajný by bol odpočovací/pripájací. Žiaľ ani pri rekonštrukcii križovatky s Trenčianskou sa na niečo také nemyslelo.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod Peterman » 29. Mar 2017 12:10

Pekný prepletenec, ale každý smer ma viac menej vlastnú rampu... t ak to bude výrazne bezpečnejšie a plynulejšie.
Vypadla možnosť odbočiť z R7 v smere do mesta na Prístavnú, ale to tam ani nie je potrebné, pretože asi 1 km južnejšie je MUK na R7 a tam je cez kruhac možnosť odbočiť aj v smere na Prístavnú ...

Čo sa urcite ukáže ako nevyhnutne po dokončení R7 je rozšírenie Bajkalskej na 3+3 (Bajkalská je uz dnes hlavná tangenciála / priečna komunikácia /, ktorá prepája všetky radialy na východnej strane mesta ) a ma na to aj dostatočne širkové usporiadanie... Škoda, že podjazd pod Prievozskou nebol uz postavený 3+3, a bude treba doriešiť Jarošovu ( pokračovanie Bajkalskej k Racianskej ) .... to by na dlhšiu dobu veľmi pomohlo plynulosti premávky.

Nechcem teraz písať o pokračovaní tunelom od VUZ ( zváračáku ) na Patronku ... ale aj na to urcite príde aby sa vytvoril ucelený okruh širšieho centre
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod fh » 29. Mar 2017 12:55

Peterman napísal:
Nechcem teraz písať o pokračovaní tunelom od VUZ ( zváračáku ) na Patronku ... ale aj na to urcite príde aby sa vytvoril ucelený okruh širšieho centre


Raz na to by malo prísť. A pomohlo by to . Pri súčasnom "Zurich Viedeň Berlín Dáme to" primátorovi ani náhodou. Ten deň po doručení podpisuje súhlas s novými herňami a odsúhlasuje rozmiestnenie nových hracích automatov, aby sa potom navonok prezentoval že bojuje proti nim. Tomu neverím ani dobrý deň.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod zoom » 30. Mar 2017 17:19

Ak Bajkalská na 3+3, tak určite treba 3 MUK (pre mna to su polovične MUK typu Bajkalská-Prievozska čo sa planuju) na Trnavskej, Vajnorskej, Račianskej, čo je vlastne súčasť tangenty (tunel). Tým pádom, má rozšírenie bez tangenty zmysel? Tu Bajkalsku si inak neviem predstaviť, teda viem ale nechcem.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod Vlados » 30. Mar 2017 17:43

Ak má BA problém opravovať povrchy ciest tak ťažko môžeme očakávať budovanie MÚK. Väčšinu rozšírení vybudovali deleloperi, aj to bolo v maximálne minimalistickej miere a raz dokonca cestu nezmyselne zúžili (Bajkalská pri 3 vežiach).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod zoom » 30. Mar 2017 18:02

To neplatí tak celkom, udržba ciest je zaležitosť rozpočtu mesta, R7 nie a ST zatial nevieme. Vidím to na PPP vnútorný MO BA :D
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod Vlados » 30. Mar 2017 18:08

Nakoľko MO BA patrí do úloh mesta tak jedine motivovaný primátor sa dokáže zadĺžiť za svojich 3-6 nástupcov.
BA buď zásadne zvýši dane, spoplatní parkovanie alebo vydupe slušný rozpočet od vlády.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod StVO » 31. Mar 2017 14:49

Vlados napísal:36402, vetva A1 a C2a budú ako húsenková dráha. Škoda budovy TTS Group, ktorá najviac bráni rozšíreniu Bajkalskej, minimálne od Prievozskej po D1 by sa žislo aby mala 3+3... už teraz to tam býva upchaté čo potom ako bude hotová R7?

Je to dosť brutal, ale musím povedať, že projektant naozaj dosť čaroval, vzhľadom na to množstvo priestorových obmedzení, ktoré tam je. Lepšie to už asi nejde.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod mjk » 05. Jún 2017 12:48

mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: D1 - Prístavný most / rekonštrukcia

Odoslaťod juancarlos » 05. Jún 2017 13:11

Túto stavbu bude realizovať NDS-ka (čiže príprava súťažných podkladov, súťaž atď...) alebo sa to bude realizovať v rámci R7?
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 22 hostí.