Stránka 43 z 101

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2017 15:03
od peterle
Ale dnes by si bol rád, keby pred 30 rokmi postavili Prístavný ako 6 pruh, len kvôli tomu "že MOŽNO niekedy za pár desaťročí to bude potrebné?"

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2017 23:11
od Vlados
StVO napísal:
Jaro napísal:Diaľnice sa nestavajú na súčasný stav a nevymieňajú sa každých desať rokov. Stavajú sa na približne 50 rokov. Skúste sa zamyslieť ako to bolo pred 30 rokmi s cestami a s parametrami automobilov. A skúste si odvodiť aké budú parametre áut, stupeň motorizácie a z toho vyplývajúce požiadavky na cestnú infraštruktúru o ďalších 30 rokov. Vidíme aké problémy prináša rozšírenie diaľnice Bratislava-Trnava a koľko rokov obmedzení pre motoristov je pri rekonštrukcii diaľnice do Prahy. Preto vôbec nepovažujem normy na diaľnice a RC za megalomanské a ich zmäkčenie by v dlhšom časovom horizonte prinieslo straty časové, straty PHM a finančné pri častejších rekonštrukciách úsekov. Ako príklad obrovskej finančnej a časovej náročnosti dávam rekonštrukciu hlavného ťahu železničnej trate ktorá sa už zrejme nikdy nedokončí keďže eurofondy vyschnú.
Ja netuším, čo bude o 30 rokov. Presne tak, ako to netušia tí, ktorí robia tým projektom DIP-ky: oni len idú podľa nejakej schválenej metodiky, ale výpovedná hodnota výstupných čísel je len o málo vyššia, ako keby sa to hádalo z krištáľovej gule.

Čo ale viem určite, že sa dovtedy nezmenia fyzikálne zákony. Takže odstredivé sily zostanú rovnaké, priľnavosť pneumatík k vozovke sa zaručene nezhorší (skôr naopak), nebudeme spomaľovať pomalšie atď. Všetky zásadné veličiny ovplyvňujúce dizajn diaľnice zostanú buď nezmenené, alebo sa dokonca zlepšia. Takže niet dôvodu stavať "pre istotu" veci megalomansky, keď pravdepodobnejší je skôr opak.

Jediné, čo môže narásť, sú intenzity...ale to je potom jeden jediný parameter, počet jazdných pruhov. Ale mám dneska stavať 6-pruh len kvôli tomu, že MOŽNO niekedy za pár desaťročí to bude potrebné?

Pokiaľ ide o BA-TT, tak keby si niekto nemenovaný pred 10 rokmi nevymyslel šialený 10-pruh (tie paralelné pásy v poliach, môjtybože!!), tak už to mohlo stáť.

O 30 rokov možno budú osobné dopravné prostriedky jazdiť ako jazdné súpravy, kde bude každý dodávať toľko energie koľko bude potrebnej na jeho podiel, súprava bude čo meniť rýchlosť čo najefektívnejšie, odpájanie a pripájanie bude možné za jazdy, na 2+2 ceste s odstavnými pruhmi možno vojdu veľa seba 3-4 súpravy, súpravy budú o sebe vedieť takže nebude hroziť náhodná kolízia, kolízia so zvieraťom (ak ešte nejaké budú žiť mimo zoo :) ) alebo človekom bude identifikovaná senzormi popri cestách, pre každý úsek cesty bude vypočítaná maximálna rýchlosť za daného počasia a tá bude modifikovaná na základe sklady súpravy, "cestná" daň bude platená iba za km, % obsadenosti cesty a súpravu ako celok (samostné vozidlo zhodne ako súprava), vozidlá budú v tom čase na spôsob operatívneho leasingu s full servisom (výrobca už bude vedieť naprogramovať tisícku kazítiek v jednom vozdle na sekundu presne po skončení záruky), výška platby sa bude odvíhať od najazdenej dĺžky + prepravovanej hmotnosti + rýchlosti - veku. Takéto sci-fi vtesná zabezpečí aj 10 násobnú vyššiu kapacitu ciest a zároveň zvýši prepravné rýchlosti na nepoznanie. Je otázne či o 30 rokov bude mať zmysel niekde cestovať :?:

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2017 08:02
od eric987

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 14. Feb 2017 22:01
od EmBe
Miroslaw, v porovnaní s mojou foto z 29.1. - kde sú teraz? na ktorých pilieroch? :D
gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=36008
Z Tvojej foto to neviem dobre rozoznať :)
gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=36132

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 00:30
od Vlados
vyzerá to bez zmeny

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 19:16
od miroslaw
EmBe napísal:Miroslaw, v porovnaní s mojou foto z 29.1. - kde sú teraz? na ktorých pilieroch? :D
gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=36008
Z Tvojej foto to neviem dobre rozoznať :)
gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=36132

EmBe - neviem presne o koľko segmentov postupili od 29.1.2017. Bol som fotiť len od Bánovej, smerom ďalej same blato :D Ale myslím si že idú dobrým tempom, taký môj laicky odhad :D

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2017 21:03
od medima
Apríl 2005: Je v plane realizovat tento usek? Lebo Ovciarko je podla highways. sk zastavene a uzatvorene. Dialnica potom pojde cez Zilinu? Termin je vo hviezdach.
Február 2016: kde sú teraz? na ktorých pilieroch?, idú dobrým tempom..
tak dúfam, že podobne to dopadne aj s ostatnými úsekmi, ktoré sú ešte len v pláne..

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2017 22:54
od StVO
peterle napísal:Ale dnes by si bol rád, keby pred 30 rokmi postavili Prístavný ako 6 pruh, len kvôli tomu "že MOŽNO niekedy za pár desaťročí to bude potrebné?"

Ani nie, lebo zhodou okolností v tomto prípade ani 6-pruh nestačí a aj tak by sa musel prestavovať... Ale hlavne, keby sme mali všade stavať "pre istotu" 6 pruh, lebo možno možno raz to bude potrebné, tak nie že dnes nemáme diaľnicu do Košíc, ale nemali by sme ju zrejme ani do Trenčína...

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2017 22:58
od StVO
Vlados napísal:O 30 rokov možno budú osobné dopravné prostriedky jazdiť ako jazdné súpravy, kde bude každý dodávať toľko energie koľko bude potrebnej na jeho podiel, súprava bude čo meniť rýchlosť čo najefektívnejšie, odpájanie a pripájanie bude možné za jazdy, na 2+2 ceste s odstavnými pruhmi možno vojdu veľa seba 3-4 súpravy, súpravy budú o sebe vedieť takže nebude hroziť náhodná kolízia, kolízia so zvieraťom (ak ešte nejaké budú žiť mimo zoo :) ) alebo človekom bude identifikovaná senzormi popri cestách, pre každý úsek cesty bude vypočítaná maximálna rýchlosť za daného počasia a tá bude modifikovaná na základe sklady súpravy, "cestná" daň bude platená iba za km, % obsadenosti cesty a súpravu ako celok (samostné vozidlo zhodne ako súprava), vozidlá budú v tom čase na spôsob operatívneho leasingu s full servisom (výrobca už bude vedieť naprogramovať tisícku kazítiek v jednom vozdle na sekundu presne po skončení záruky), výška platby sa bude odvíhať od najazdenej dĺžky + prepravovanej hmotnosti + rýchlosti - veku. Takéto sci-fi vtesná zabezpečí aj 10 násobnú vyššiu kapacitu ciest a zároveň zvýši prepravné rýchlosti na nepoznanie. Je otázne či o 30 rokov bude mať zmysel niekde cestovať :?:

Tak to si presne vystihol :D Každopádne, je síce ťažké hádať, čo z toho sa splní a čo nie, ale to kasírovanie a zdanenie online a okamžite, tak to je na betón 8)

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2017 23:02
od StVO
Ozaj, keď už sme pri tejto téme, má niekto znalosť, ako sa vyrieši pripojenie tohto úseku na I/64, keď teda privádzač je súčasťou stavby LL-Dubná skala a teda časovo to jaksi nehrá? Alebo diaľnica na ten rok-dva bude dočasne končiť v lufte a do Žiliny budeme schádzať cez dedinské uličky?

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2017 00:02
od 1mmortal2
Privadzac je sucastou tejto stavby, nie LL-Dubna Skala.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2017 01:07
od StVO
Ale vysúťažený bol do Lietavská Lúčka - Dubná skala.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2017 01:12
od Vlados
ak sa nemýlim, tak sa budeje len druhá etapa (od MÚK na server)

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2017 08:01
od ANDi
Nie, privadzace mali byt samostatne sutaze. Potom pred par tyzdnami to ako dodatok (II. etapu, severne napojenie na ZA) priklepli dreamteamu, hoci ten nestavia MUK... Lebo sa "zrazu" zbadali, ze sa to nestiha vysutazit a postavit v termine, lebo akosi si nikto za 3 roky na ministerstve nespomenul, ze sa nevyhlasila sutaz...

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2017 09:17
od sergej
Uz som to tu niekde pisal, privadzac je rozdeleny na tri casti. cca 1km krizujuci dialnicu je sucastou useku LL-Dubna skala. Na zvysok mal byt samostatny tender. Potom sa to rozdelilo na dve samostatne stavby, jeden usek smerom na Porubku, druhy smerom na Zilinu. A potom "zbadali", ze nestihaju, tak je zamer prilepit to k useku HP-LL. Dodatok zatial podpisany nie je.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2017 14:51
od majo-majo
Otazka znie, ci sa potom dakedy dockame vystavby tretej casti smerom na Porubku...

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2017 22:07
od StVO
sergej napísal:Uz som to tu niekde pisal, privadzac je rozdeleny na tri casti. cca 1km krizujuci dialnicu je sucastou useku LL-Dubna skala.

Aha, tu je ten pes zakopaný. Križovatka ako taká je súčasťou LL-Dubná skala...len som myslel, že k tomu prifarili aj privádzač, aspoň smerom na Žilinu. V konečnom dôsledku je to jedno, lebo úsek Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka takto končí niekde v lufte a žiaľ, nepodarilo sa to vysúťažiť tak, aby boli zhodné termíny dokončenia oboch úsekov.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2017 19:09
od Vlados
Termín na postavenie MÚK je zhodný s termínom HP - LL.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2017 13:26
od Jano1
A to mas odkial?

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2017 19:14
od peter2616
Bolo to uvedene v decembri 2016 ale zatial sa nic nestavia tak so zvedavy kedy to chcu stihnut

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 07. Mar 2017 22:10
od EmBe
Na YT kanáli NDS pribudlo niekolko vizualizácií. Niektoré už na fóre boli.
Je tam aj tento úsek:

zdroj: YouTube.com

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2017 21:12
od Driver
Dnes som trochu prispel k stavbe tohto useku :D zacali sme robit kotvy na rimsy pre estakadu 209 v L.Lúčke takze sa bude rimsovat super :D

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2017 21:20
od EmBe
Estakáda LL dňa 29.3.17 - 3 foto:
gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=36412
Už sú skoro aj druhým pásom nad cestou I/64. Chýba už len asi 130 m do konca. Od 29.1. do 29.3. spravili cca 200 m.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2017 18:45
od Jonathan
Aj druhý most v HP je vysunutý, výrobňa rozobratá. Je potrebné zabetónovať krajnú oporu a dorobiť násyp.

Re: D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka + privádzač LL

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2017 00:16
od EmBe
Pred pár dňami som šiel cez LL a na ľavom páse chýbalo do konca už asi iba 10 m mostovky.
To dokumentuje aj dnešný článok ŽD: http://zilinskedialnice.sk/estakada-v-l ... okoncenim/