Stránka 2 z 12

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2007 18:38
od Stevqo
Veru, veru, ten tunel Dargov by sa zisiel, rovnako tak z druhej strany Kosic tunel Soroska, hoci to s tymto dialnicnym usekom nesuvisi...

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2007 19:13
od Dialniciar
dragon napísal:
Jurislav napísal:Niekde som zachytil informáciu, že pri výstavbe tohto úseku bude nutná preložka cesty III.triedy. Neviete, o ktorú cestu ide?

:) Ked sa toto zacne stavat ak vobec niekedy ta cesta tam uz mozno ani nebude :lol:


Na diaľniciach a rýchlostných cestách sa robia nadjazdy (mosty) aj pre poľné cesty a aešte aj tie sa upravujú. A tie tu budú vždy. :idea: :wink:

Stevqo napísal:Veru, veru, ten tunel Dargov by sa zisiel, rovnako tak z druhej strany Kosic tunel Soroska, hoci to s tymto dialnicnym usekom nesuvisi...


Tunel Dargov do r. 2020 takýmto tempom stáť nebude ani na jednu rúru. Soroška snáď do r. 2020 bude.

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 14:11
od sezbrzni
Stevqo napísal:Veru, veru, ten tunel Dargov by sa zisiel,


zisiel by sa hlavne usek budimir - bidovce, nech sa doprava netaha cez sidliska

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 14:24
od i15
sezbrzni napísal:
Stevqo napísal:Veru, veru, ten tunel Dargov by sa zisiel,


zisiel by sa hlavne usek budimir - bidovce, nech sa doprava netaha cez sidliska


stacila by priblizne polovica useku po Kosicke Olsany, tunel Dargov a obchvat Secoviec. Ale ten obchvat je problem, lebo D1 je vedena dost mimo sucasnej cesty prvej triedy, takze defacto treba postavit cely usek Dargov-Pozdisovce. A Pozdisovce-UA je tiez uplne mimo, vobec nepretina sucasnu cestu. Stavba vychodnej D1 bude problematicka, budu sa musiet budovat velmi dlhe useky.

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 17:23
od Dialniciar
teoretik napísal:Stavba vychodnej D1 bude problematicka, budu sa musiet budovat velmi dlhe useky.


Ale nebude to finančne také náročné, pretože bude oveľa menej MÚK, menej rôznych preložiek, taktiež je tu ľahší terén, než napr. zastavaná oblasť v PB alebo hory od ZA po RK atď., ... okrem toho, aj tieto dlhé úseky sa rozdelia na viac úsekov, takže cena sa stlačí nižšie a ešte sa tiež zvažuje, že by sa staval len 1/2 profil, respektíve zvažuje sa, že odkiaľ sa ten 1/2 profil bude stavať, pretože od MI po Ukrajinu už je plánovaný dnes, aj keď sa vie, že to do r. 2015 realizované nebude. Ale postaví sa to na 1/2 profil, no so zemnými prácami a mostami ako na plný profil, takže potom sa to už ľahko dostavia. :idea:

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 20:57
od i15
Dialniciar napísal:
teoretik napísal:Stavba vychodnej D1 bude problematicka, budu sa musiet budovat velmi dlhe useky.


Ale nebude to finančne také náročné, pretože bude oveľa menej MÚK, menej rôznych preložiek, taktiež je tu ľahší terén, než napr. zastavaná oblasť v PB alebo hory od ZA po RK atď., ... okrem toho, aj tieto dlhé úseky sa rozdelia na viac úsekov, takže cena sa stlačí nižšie a ešte sa tiež zvažuje, že by sa staval len 1/2 profil, respektíve zvažuje sa, že odkiaľ sa ten 1/2 profil bude stavať, pretože od MI po Ukrajinu už je plánovaný dnes, aj keď sa vie, že to do r. 2015 realizované nebude. Ale postaví sa to na 1/2 profil, no so zemnými prácami a mostami ako na plný profil, takže potom sa to už ľahko dostavia. :idea:


Komplikovana bude v tom zmysle, ze sa bude dlhsie cakat na dostavanie usekov... kedze nekrizuju cestu 1.triedy, delenie na mensie useky asi neprichadza do uvahy. Teren je iste ovela prijatelnejsi, ale 42 km pre tento usek je skratka vela a uz vidim ako sa do toho bude chciet niekomu pustit :roll: Mozno by pomohol nejaky privadzac na Sobrance, ten by usek rozdelil na polovicu.

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 21:08
od Dialniciar
teoretik napísal:Komplikovana bude v tom zmysle, ze sa bude dlhsie cakat na dostavanie usekov... kedze nekrizuju cestu 1.triedy, delenie na mensie useky asi neprichadza do uvahy. Teren je iste ovela prijatelnejsi, ale 42 km pre tento usek je skratka vela a uz vidim ako sa do toho bude chciet niekomu pustit :roll: Mozno by pomohol nejaky privadzac na Sobrance, ten by usek rozdelil na polovicu.


Nebude sa dlhšie stavať. Či myslíš si, že teória hovorí, že 10 km sa stavia 3-4 roky a 50 km sa stavia 15 a viac rokov :?:

Môžem ťa uistiť, že či sa stavia 10 alebo 50 km pri tých istých podmienkach terénu, tak sa to stavia rovnako dlho, len to stavia viac ľudí a techniky a je to drahšie, ale zase je 5x viac hotového a nebudú sa stavať 4 úseky po 10 km, ale jeden 50 km úsek. :idea:

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 23:55
od i15
Dialniciar napísal:Môžem ťa uistiť, že či sa stavia 10 alebo 50 km pri tých istých podmienkach terénu, tak sa to stavia rovnako dlho, len to stavia viac ľudí a techniky a je to drahšie, ale zase je 5x viac hotového a nebudú sa stavať 4 úseky po 10 km, ale jeden 50 km úsek. :idea:


Jasne, plati klasicka trojclenka. Ale dlhy usek si potom vyziada vysoku potrebu robotnikov a strojov, takze sa skor prijme nejaky kompromis... ze ich bude pomenej a bude sa stavat dlhsie. Asi si nebudeme moct dovolit presunut tolko stavebneho potencialu na vychod, budu aj dalsie potrebne useky na stavbu.

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 23:57
od Dialniciar
teoretik napísal:
Dialniciar napísal:Môžem ťa uistiť, že či sa stavia 10 alebo 50 km pri tých istých podmienkach terénu, tak sa to stavia rovnako dlho, len to stavia viac ľudí a techniky a je to drahšie, ale zase je 5x viac hotového a nebudú sa stavať 4 úseky po 10 km, ale jeden 50 km úsek. :idea:


Jasne, plati klasicka trojclenka. Ale dlhy usek si potom vyziada vysoku potrebu robotnikov a strojov, takze sa skor prijme nejaky kompromis... ze ich bude pomenej a bude sa stavat dlhsie. Asi si nebudeme moct dovolit presunut tolko stavebneho potencialu na vychod, budu aj dalsie potrebne useky na stavbu.


teoretik, môžem ťa ubezpečiť, že súčasné stavebné kapacity, ktoré sú v SR by dokázali do 2 rokov bez problémov rozostavať 500 km diaľničnej siete naraz. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 23:59
od Andrej
teoretik napísal:Jasne, plati klasicka trojclenka. Ale dlhy usek si potom vyziada vysoku potrebu robotnikov a strojov, takze sa skor prijme nejaky kompromis... ze ich bude pomenej a bude sa stavat dlhsie. Asi si nebudeme moct dovolit presunut tolko stavebneho potencialu na vychod, budu aj dalsie potrebne useky na stavbu.

S tymto by nemali byt ziadne problemy, presun robotnikov je bezny pri kazdej stavbe.
Skor si myslim, ze ten dlhy usek sa rozdeli na viac podusekov, z ktorych bude na jednom nejaky problem (pozemky, protesty...), ktory potom zbrzdi spustenie celeho useku :roll: . Teda, aby sa nahodou nestalo, ze na Slovensku sa postavi nejaky usek uplne bez problemov :lol:

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 01:10
od i15
Dialniciar napísal:
teoretik napísal:
Dialniciar napísal:Môžem ťa uistiť, že či sa stavia 10 alebo 50 km pri tých istých podmienkach terénu, tak sa to stavia rovnako dlho, len to stavia viac ľudí a techniky a je to drahšie, ale zase je 5x viac hotového a nebudú sa stavať 4 úseky po 10 km, ale jeden 50 km úsek. :idea:


Jasne, plati klasicka trojclenka. Ale dlhy usek si potom vyziada vysoku potrebu robotnikov a strojov, takze sa skor prijme nejaky kompromis... ze ich bude pomenej a bude sa stavat dlhsie. Asi si nebudeme moct dovolit presunut tolko stavebneho potencialu na vychod, budu aj dalsie potrebne useky na stavbu.


teoretik, môžem ťa ubezpečiť, že súčasné stavebné kapacity, ktoré sú v SR by dokázali do 2 rokov bez problémov rozostavať 500 km diaľničnej siete naraz. :wink:


takze je to predsa len o peniazoch :)

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 10:59
od Dialniciar
teoretik napísal:takze je to predsa len o peniazoch :)


Čo je o peniazoch ? Diaľnice ? Tie sú vždy o peniazoch. Na rozostavanie 500 diaľničnej siete a udržať toto tempo (ročne tiež otvárať 100-200 km) by SR potrebovala ročne investovať cca. 120 mld. SKK.

Ale ty si napísal, že by neboli kapacity a to nemáš pravdu, tie tu sú.

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 13:01
od konstrukt
Tých 42 km diaľnice sa rozdelý na niekoľko úsekov, alebo sa bude realizovať naraz celých 42 km? :?:

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 13:12
od Dialniciar
doprastavak napísal:Tých 42 km diaľnice sa rozdelý na niekoľko úsekov, alebo sa bude realizovať naraz celých 42 km? :?:


Rozdelia sa na viacero úsekov, podobne ako pri Mengusovce-Jánovce.

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 13:13
od konstrukt
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Tých 42 km diaľnice sa rozdelý na niekoľko úsekov, alebo sa bude realizovať naraz celých 42 km? :?:


Rozdelia sa na viacero úsekov, podobne ako pri Mengusovce-Jánovce.
Nevieš koľko ich asi bude ? :?:

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 13:14
od Dialniciar
doprastavak napísal:
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Tých 42 km diaľnice sa rozdelý na niekoľko úsekov, alebo sa bude realizovať naraz celých 42 km? :?:


Rozdelia sa na viacero úsekov, podobne ako pri Mengusovce-Jánovce.
Nevieš koľko ich asi bude ? :?:


Nie.

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 21:35
od i15
Dialniciar napísal:
teoretik napísal:takze je to predsa len o peniazoch :)


Čo je o peniazoch ? Diaľnice ? Tie sú vždy o peniazoch. Na rozostavanie 500 diaľničnej siete a udržať toto tempo (ročne tiež otvárať 100-200 km) by SR potrebovala ročne investovať cca. 120 mld. SKK.

Ale ty si napísal, že by neboli kapacity a to nemáš pravdu, tie tu sú.


Myslel som si, ze nemame dostatocne kapacity, ale vidim ze problem je len v peniazoch... ze ich nie je dost :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2007 02:45
od Dialniciar
teoretik napísal:Myslel som si, ze nemame dostatocne kapacity, ale vidim ze problem je len v peniazoch... ze ich nie je dost :wink:


teoretik, mám ísť do detailov, alebo vieš aj sám niečo viac k tejto problematike ? Úprimne mi odpovedz. Kapacity, peniaze ? Kde ty vidíš hlavný problém ?

Vieš kto tu dnes operuje ? Skanska, čo tu pracuje si stu presunie kapacity na 100 km, DDM Group ich má na 150-200 km tiež, Strabag ich má bez problémov na 100 km, Francúzi cez Colas by mali kapacity na 80 km, Vinci na ďalších 100 km, ... a ešte sú tu známi J&P Avax, Gréci, bez problémov 50 km, Mota Engil tiež hneď 50 km ... a môžeme pokračovať. Financie ? SR nemusí ani 1 SKK a príde sem stavať niekto alebo viac firiem za 250 mld. SKK a to formou PPP alebo cez eurofondy atď. ... kapacity sú, peniaze tiež. Nie je to o tomto, dnes to nie je peniazoch, ale o príprave. Dnes prestaviaš maximálne 22-25 mld. SKK, môžeš sa aj rozkrojiť ale 30 mld. SKK v r. 2007 neprestaviaš ... môžeš mať takýto rozpočet, ale 7 mld. SKK neminieš.

Len triafaš už tisíckrát tu povedané (a nielen odo mňa ...). :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2007 10:44
od i15
Dialniciar napísal:
teoretik napísal:Myslel som si, ze nemame dostatocne kapacity, ale vidim ze problem je len v peniazoch... ze ich nie je dost :wink:


teoretik, mám ísť do detailov, alebo vieš aj sám niečo viac k tejto problematike ? Úprimne mi odpovedz. Kapacity, peniaze ? Kde ty vidíš hlavný problém ?

Financie ? SR nemusí ani 1 SKK a príde sem stavať niekto alebo viac firiem za 250 mld. SKK a to formou PPP alebo cez eurofondy atď. ...


Patrim medzi neodbornikov na tomto fore a snazim sa hlavne pouzivat logiku. Ta mi hovori, ze to je naozaj o peniazoch a o opaku si ma nepresvedcil, aj ked uznavam ze sa do toho rozumies viac, ako ja. Ze useky sa nestavaju, lebo nie su pripravene? Ved naco by sa pripravovali, ked na ich realizaciu nebudu peniaze. Problemom byva aj vykup pozemkov pre dialnicu - keby bolo dost penazi, vykup sa da urychlit.

Mimochodom, svoj omyl a to, ze nemame dostatocne kapacity na stavbu som uz 2x uznal, prosim nevracat sa k tomu stale dokola :) Tuto informaciu som mal od jedneho cloveka pracujuceho v oblasti infrastruktury.

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2007 11:14
od Dialniciar
teoretik napísal:Patrim medzi neodbornikov na tomto fore a snazim sa hlavne pouzivat logiku. Ta mi hovori, ze to je naozaj o peniazoch a o opaku si ma nepresvedcil, aj ked uznavam ze sa do toho rozumies viac, ako ja. Ze useky sa nestavaju, lebo nie su pripravene? Ved naco by sa pripravovali, ked na ich realizaciu nebudu peniaze. Problemom byva aj vykup pozemkov pre dialnicu - keby bolo dost penazi, vykup sa da urychlit.


Nemáš pravdu ani v tomto:

SR nemá dostatok projektov, dostatok úsekov, ktoré môžu ísť do výstavby a potom sa nestihnú minúť peniaze vyčlenené na výstavbu. Neminuli sa ani v r. 2005 ani v r. 2006 a vždy ide o celé miliardy SKK. No a okrem toho, sú priority D1 a R1 a tu sú najväčšie problémy. Veď všetci vedia, že úsek na R1 Žarnovica-Šáš. Podhradie keď sa musel odložiť lebo tam bola dokonca chyba, že NDS neinformovala vhodným spôsobom obyvateľov, tak SR nemala kam preložiť peniaze. To isté Mengusovce-Jánovce, keď J&P Avax vylúčili z tendra, tak hrozilo, že by nám aj peniaze z EÚ prepadli.

Pozri si dobre rozpočet MDPT a uvidíš, že sa každý rok presúvajú 3-6 mld. SKK na ďalší rok a to je smutné. SR a ani jedna vláda nevie stavať diaľnice. :arrow:

Mečiar staval až tak, že musel dávať firmám peniaze vopred.
Dzurinda to síce spomalil, ale niektoré úseky sa stavajú od r. 19961997 a ešte nie sú dostavané ako napr. Važec-Mengusovce, čo je druhý extrém, že sa peniaze síce prepadajú, ale na mnohých úsekoch sa šetrí.

V súčasnosti má SR na výstavbu cca. 20 mld. SKK a nie je ich kde na prioritách prestavať. Nakoniec, aj R3 Trstená a R3 Horná Štubňa, obidva tieto úseky majú problémy s prípravou. O PB ani nehovorím, o R1 už vôbec nie. Takže v súčasnosti to nie je peniazoch. Aj keby si mal 30 mld. SKK, tak ich dnes neprestaviaš a to nie že len na D1 a R1, ale ani na celej diaľničnej sieti a to by si ešte dal 3 mld. SKK na opravu celej starej vozovky na D2.

Tunel Višňové sa má začať stavať ďalší rok, ale vyzerá to tak, že sa začne samotný tunel bez úseku, čo nebude vadiť, lebo najdlhšie sa bude stavať tunel samotný. Ale už to poukazuje na problémy.

Dnes ísť stavať diaľnicu, to znamená milión papierov, posúdení, všetci do toho hovoria, každý chce ešte viac a dnes pripraviť úsek trvá ideálne 3-4 roky a ak sú problémy napríklad s trasou tak o 2 roky viac, ak s pozemkami, ďalší rok viac. Ak s ekológmi, tak ďalšie roky naviac, pretože sa zase všetky povolenia (100-200) musia znovu vybaviť. A to všetko okrem času stojí aj peniaze.

Čo je to dosť peňazí na výkup ? Pri Trnave, kde je najúrodnejšia pôda na Slovensku sa predala pôda 2-4x lacnejšie ako na slabo úrodných poliach pri Žiline na automobilku KIA. V ČR dokonca niektorí obyvatelia vyhrávajú nad štátom a ten im radšej dáva rovno milióny na nový rodinný dom. ČR má ale veľmi veľa projektov a ak nestačí riešiť diaľnice, presúva peniaze na nové obchvaty na cestách I. triedy, platí sa tam načas alebo dokonca mesiac-dva dozadu, projektov majú veľa a preto, keď aj nejaký úsek vypadáva, tak majú ďalšie dva, ale toto u nás tak nie je.

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2007 12:22
od sezbrzni
tak, tak, velka pravda... je to velmi smutne... :?

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2007 15:42
od Jurislav
Videl som jeden nákres a tam bol pre tento úsek ešte jeden návrh- že by viedla nie popri I/50 ale ponad Senianske rybníky (vlastne taká "skratka" ako rajecký variant). Neviete o tom niečo?

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2007 16:35
od Dialniciar
Jurislav napísal:Videl som jeden nákres a tam bol pre tento úsek ešte jeden návrh- že by viedla nie popri I/50 ale ponad Senianske rybníky (vlastne taká "skratka" ako rajecký variant). Neviete o tom niečo?


Keď si videl nákres, tak by si mal vedieť všetko. :wink:

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2007 17:19
od Jurislav
Hm, ale to bola čiste len mapka.

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2007 20:41
od i15
Jurislav napísal:Videl som jeden nákres a tam bol pre tento úsek ešte jeden návrh- že by viedla nie popri I/50 ale ponad Senianske rybníky (vlastne taká "skratka" ako rajecký variant). Neviete o tom niečo?


nemyslel si nahodou trasu popod Senianske rybniky? Na mapy.atlas.sk su vyznacene nejake plany, jedna trasa vedie okolo E50 a druha pod tymi rybnikmi cez "uzemie nikoho"