Moderátor: Moderátori
EmBe napísal:Je to pekné, že riešite spoločný tunel NDS a ŽSR, ale ŠR modernizácie trate ZA-KE už dávno ukázala, že okolo Kraľovian sa pôjde v pôvodnej trase s malými modifikáciami.
slafko1 napísal:Mám veľkú radosť, že nakoniec sa stalo to, čo všetci normálne uvažujúci vedeli dávno... Len škoda tých stratených rokov....
magnus napísal:To sa ešte nevie presne, čo bude. Štúdiu zatiaľ nikto oficiálne nevidel
Štúdia realizovateľnosti (ŠR) Žilina-Košice-Čierna nad Tisou bola schválená Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky (MDVRR SR) dňa 1.2.2016. Predmetná štúdia sa zaoberala veľkým množstvom variantov (viac ako 30). V rámci ŠR boli v záverečnej fáze vzájomne porovnávané štyri alternatívy. Napokon bola schválená alternatíva 3.1., kde sa počíta s rýchlosťou 120,140 a 160 km/h tak, aby bola zatraktívnená železničná trať pri vynaložení prijateľných investičných nákladov. Výsledkom ŠR je, že väčšom rozsahu potvrdila už vyprojektované trasy a v niektorých prípadoch poukázala na nutnosť prepracovania projektovej dokumentácie.
Podľa schválenej ŠR je železničná trať v oblasti Kráľovej Lehoty a v úseku Turany - Ružomberok vedená prevažne v pôvodnej trase. Tunel v úseku ŽST Kraľovany - zast. Šútovo je situovaný taktiež v prevažnej miere v pôvodnej trase. V úseku Varín - Vrútky sú navrhnuté tri nové železničné tunely. Železničná trať v okolí Štrby a smerom na východ od Popradu by mala byť vedená prevažne v pôvodnom železničnom telese s lokálnymi preložkami železničnej trate.
Rasťo napísal:Minister sa chváli v TV, že o výsledkoch eia vedel dlhšie, tak predpokladám, že si mohli pripraviť podanie na predbežne oznámenie na vypracovanie Dur, zámer a Dsp a zverejniť ho okamžite po vydaní rozhodnutia Eia. Dúfam, že to teraz nebude nejakého pol roka vegetovat, že pripravujeme súťaž na PD.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.