D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod shmirgel » 26. Apr 2016 20:09

Videl som tam aj bager vykopavat korene a po roliach v okoli je dost farebnych kolikov, takze sa uz ocividne nieco deje. :)
shmirgel
návštevník
 
Príspevky: 24
Založený: 20. Dec 2014 21:02

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 27. Apr 2016 07:37

no jo miznu stromy, kriky... vcera dvaja chlapici postavali pri velkom strome co je pri najazde od Blatneho na D1. asi rozmyslali ako ho daju dole. je to fakt velky strom.
jeden chlapik tam samanil s kosackou ovladanou dialkovo. super hracka, tiez by som taku chcel... :)
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod rybana1 » 27. Apr 2016 08:51

ano zacali uz aj podla stranky NDS:
http://ndsas.sk/useky-blatne--krizovatka/44223s46308c

horsie vsak je ze zhotovitel poziadal o zmenu terminu ukoncenia stavby do 12/2018, vid:
https://facebook.com/D1Blatne/
rybana1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 315
Obrázky: 18
Založený: 23. Apr 2014 09:00
Bydlisko: TT

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Andrej » 27. Apr 2016 09:26

Podobné zmeny termínu dokončenia sa dejú bežne aj na iných stavbách, ktoré sa ukončia načas. Dôvodom môžu byť napr. sadové úpravy, opravy miestnych komunikácií a pod., ktoré nie je vhodné vykonávať v zimných mesiacoch, v tomto prípade v posledných mesiacoch roka 2017.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laky » 27. Apr 2016 09:45

Si robia srandu? Namiesto toho aby to do roka spravili, oni chcu dalsi rok!!!!! Dufam ze to Brecely zatrhne. Ked to nevedia stihnut naco sa hlasili do tendra? Do konca roka 2017 je casu dost. Cinania by sto spravili do konca tohto roku. Je to banda jedna. Tu na SR je stavebnictvo jeden velky kartel. Co je na tejto stave tazke? Jeden most? Aj tak by robili poriadne az od roku 2017.
Laky
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Založený: 09. Dec 2015 12:37

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Andrej » 27. Apr 2016 10:50

Laky, tá zmena termínu neznamená, že sa posunie aj termín sprevádzkovania križovatky. Ak sa nezmení aj zmluvný termín, tak sa posunú iba vybrané stavebné práce, ktoré nie je vhodné realizovať v zimných mesiacoch. Aj keď na týchto projektoch, ktoré mali byť už dávno pripravené v rámci koncepcie výstavby D1 BA-TT, sa ešte môže stať hocičo.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 27. Apr 2016 12:48

takze sa oblukom dostavame naspat k tomu, ze povodne tam bola doba vystavby cez 3 roky :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 27. Apr 2016 15:46

ale zate za drahsie, vid krasny priklad odskusany D3 skalite - svrcinovec
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 29. Apr 2016 07:17

mechanizmov pribuda, vcera uz zhrnali ornicu v mieste novej vetvy exitu od BA / na TT
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod jozin z bazin » 05. Máj 2016 20:33

jozin z bazin
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 472
Obrázky: 30
Založený: 14. Dec 2009 14:57

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod mb1000 » 06. Máj 2016 07:13

jozin z bazin napísal:Štát zverejnil komplexnú dokumentáciu ku križovatke Triblavina
http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21414

priamy download (110 MB)
http://www.ndsas.sk/ext_dok-dokumentacia-d1-krizovatka-triblavina/49198c


Komu sa to nechce prechadzat, tak nahlad na TS 2015 pre MUK bez kolektorov (s porovnanim s kolektormi):

cele:
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=33310

detail:
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=33311
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 06. Máj 2016 07:16

v podstate NDSka tam dala len dokumenty z EIA, ale ma zaujima to optimalne riesenie co maju predstavit koncom maja. co sa trosku bije s tym ,co tam dali ako prilohu (nie ze by som nebol rad, kedze tato verzia je radovo lepsia ako s kolektormi)

kazdopadne skor je zaujimave ze zrazu voe NDS dat ku konkretnemu useku dokumentaciu.

mohli by to davat aj ku ostatnym. alebo aspon blby link na enviroportal....
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Bager3 » 06. Máj 2016 08:31

Ak som spravne pochopil najvacsia zmena je v dlzke toho prefabrikovaneho podjazdu pod dilanicou. Je taky problem ten podjazd urobit v povodnej dlzke, tak aby sa zmena dala urobit aj neskor ? pretoze kruhove objazdy su v tej istej polohe.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 06. Máj 2016 11:20

na MUK blatne je na 99% zhrnuta ornica, vytazene dreviny a dnes rano to drtili na stiepku (samozrejme planovanie sa nezaprie a velky kamion zabera cely pruh na I/61 rano 7:30 ked idu ludia do prace), vykolikovane docasne napojenie na podjazd a zacali tam stahovat ornicu...na MUK triblavina si jeden bager spokojne kopkal zem :)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 10. Máj 2016 10:35

Vcera na ceste 503 od Pezinka na krizovatke s D1 riadila premavku policajtka, konecne niekto zariadil aby auta odbocujuce z D1 na Senec mali prednost pred autami z Pezinka. Vysledok, ziadna kolona na dialnici, asi 6 aut pred krizovatkou s 503 a zapcha od kruhaca v Senci az po Slovnaft pumpu (1km). Namiesto zdrzania 20-25 minut asi 6 minut. Z toho jasne vidno, ze na danom useku su 2 uzke hrdla, jedno krizovatka 503 s exitom z D1, druhe kruhac v Senci. To druhe ma trosku vacsiu priepustnost. Ak by sa zmenilo znacenie, aby auta od Pezinka davali prednost autam z D1, vyriesilo by to 70% problemov na danej krizovatke. Ak by sa zrusil prvy kruhac pri Senci vyriesilo by to dokopy 100% problemov na tomto mieste.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Chamurapi » 10. Máj 2016 11:40

nie je to celkom 100%, chodim tade denne, ti policajti tam chodia uz ako na klavir a casto nestacia ani oni,
zastavia premavku od Pezinka a aj tak je zapcha az na dialnicu, ten kruhac je najvacsi problem

zachytil som vsak info ze ho maju zvacsovat? co je na tom pravdy?
Chamurapi
návštevník
 
Príspevky: 47
Založený: 02. Feb 2016 13:11

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 10. Máj 2016 12:04

kruhac pred sencom nieje ani jediny ani najvacsi problem. uzke hrdlo je kompletne cela II/503. KO sa javi ako najvacsi problem prave preto lebo tam zcasti konci zapcha (zcasti preto, lebo auta iduce do SC zasa stoja pred KO BILLA).
je uplne jedno ci tam bude maly KO, velky KO alebo standardna krizovatka, pokial tato nebude mat naozaj poriadne dlhy odbocovaci pruh do SC, prakticky by tam musel byt dvojpruh. aj KO by teoreticky mohol ostat, ak sa pokracovanie po II/503 odfiltruje do toho noveho pruhu (vedeneho podjazdom). navyse KO ma vyhodu v tom ze by dokazali prejst vsetci, kdezto v spickovej premavke po II/503 by sa z V.Biela prakticky nedalo dostat keby tam bola obycajna krizovatka.
velky problem je SC - z hladiska dopravy je to asi najkatastrofalnejsie riesene mesto.
dalsi problem - absencia MUK Blatne. to by odfiltrovalo vyznamnu cast aut. som zvedavy co spravi ta obchadzkova trasa pocas vystavby MUK Blatne. z hladiska cestovania do/z BA sa zda ze to bude paradoxne lepsie.
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Rio13.zm » 10. Máj 2016 13:39

Ten kruhac mali davno zrovnat so zemou a vstup do mesta mal byt az cez MUK
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Sentilj » 10. Máj 2016 14:08

a Pezinskú ul. zjednosmerniť na smer výjazd zo Senca, vstup zostane MÚK+KO pri Tescu
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 10. Máj 2016 14:27

tak MUK by bolo urcite najlepsie riesenie... to bez debaty :)
@Sentilj: toto by poobednajsiu spicku tiez nevyriesilo. len by sa problem presunul z toho kruhaca na tu MUK a KO pri tescu. si zober ze vsetky auta z pezinskej by sa presunuli medzi KO Billa a KO/MUK Tesco, co by nutne upchalo aj MUK a teda aj II/503... a to nehovorim o dopade na obyvatelov pezinskej ulice, ktori by sli domov z prace cez minimalne 2 zapchate ulice uplne zbytocne...
riesenie jedine 2 pruhy pred SC + maly podjazd na II/503 pod vetvou na V.Biel. alebo normalna MUK ako spomenul rIO13.ZM, ale to by bolo drahe.
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Bager3 » 10. Máj 2016 15:12

Myslim ze problem sa vyriesi ak sa dokonci MUK Blatne
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 10. Máj 2016 16:34

Laco kruhac zvladne preniest max 1200aut/h. Pricom staci jedno auto zlava ktoremu najvytazenejsi smer da prednost a priepustnost ti okamzite klesne na 500aut/h = staticka zapcha a uz sa nerozbehne. Toto sa presne deje na tom kruhaci pred Sencom. Z dialnice tam prichadza do 800aut/h aj viac. 500 za hodinu prejde a po hodine ti tam stoji zvysnych 300aut.
Polovica z tychto aut smeruje dalej po 503 na smer Sladkovicovo, preto ak by sa zrusil ten kruhac pred Sencom tak do Senca na KO Tesco ti pride uz "len" 400aut/h co kruhovy objazd zvladne. A 400 aut/h spokojne bez zdrzania smeruje dalej za Senec.
Par aut z Velkeho a Maleho Biela sa vzdy vie dostat na dialnicu dookola po 61+503, nie ze momentalne kvoli nim trpia vsetci vodici na vychod od Senca.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 10. Máj 2016 16:35

Bager3: Ano dokoncenim MUK Blatne sa tento problem mozno vyriesi, ale to je stale horizont pocitany v mesiacoch az rokoch. Zrusenie toho kruhaca pri Senci je otazka max. jedneho tyzdna.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Bager3 » 11. Máj 2016 06:41

Uznavam ten kruhac je naprd brzdi dopravu. Ale nemyslim si ze sa niekedy s nim nieco bude robit. Dokonca ked si pozrete uzemko senca tak je pri pumpe navrhnuty dalsi kruhovy objazd (maly obcvad senca prelozka I/61). Proste nikto to nechce riesit.

Ak by sa mal kruhac zrusit tak ja by som navrhoval taketo riesenie.
Smer od dilanice do Senca by sa dalo odbocit len na Velky biel a rovno po 503.
Smer od Velkeho biela by sa dalo odbocit len smer 503 do Senca, ak by niekto chcel pokracova na dialnicu z Velkeho biela otocil by sa na Muk I61/II503 (kruhac pri Tesco)
Smer od Senca len rovno na dilanicu a odbocit len Na Pezinsku
Smer od Pezinskej ulice len odbocit na dialnicu. Ak By niekto zo Senca siel na dialnicu znovu by vyuzil kruhac pri (Tesco)

Dolezite technicke zabespacenie by bolo stredom cesty postavit Newjersy betony, aby si nikto nemohol odbocovat cez plnu ciarua do zakazu odbocenia.

Toto riesenia ale moze presunut cely problem na kruhac pri Tesco otazka je ake intenzity budu na tomto kruhaci ( je dost velky)? pretoze tu sa este pridava aj doprava z I61 od Bernolakova. Myslim ze uz niekedy niekto toto analizoval a zistil ze by to bolo horisie riesenie.
Ale ak nie? vie sa nikto k tomu relevantne vyjadrit ?
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 11. Máj 2016 08:22

Bager3: Asi bolo nacase podat hromadnu zalobu, za vseobecne ohrozenie. Tento problem nie je problem penazi, je to iba o ochote nieco spravit.
Vacsi kruhac nepomoze, pri malom kruhaci dokazes prejst priamo "vlnkou", 20-30km/h. Pri velkom sa pripajanie meni na T krizovatku, kde odbocujes doprava kolmo a to sa da znova len pod 30km/h, takze je to prast ako uhod.
Pisal som to tu uz velakrat, ale kruhace na cesty nepatria, su vyhodne oproti klasickej krizovatke len v uzkom pasme 600 - 1200aut/h. Pod 600aut/h kruhac netreba a nad 1200aut/h skolabuje a sposobi staticke zapchy. Do 1200aut/h je ovela vyhodnejsia semaforom riadena krizovatka 2+2 pruhy s detekciou auta z menej vytazeneho smeru.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.