D1 Hubová - Ivachnová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Snopko » 17. Jún 2014 18:07

....a pritom sa jedná o žltý FICID....a nie o červený. ....""oranžový"" (najčastejšie používaný na slovensku)...ešte nie je mediznárodne akceptovaný..... :-) :-) :-)
Snopko
diskutujúci
 
Príspevky: 99
Založený: 17. Feb 2006 16:24

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod granite01 » 17. Jún 2014 19:59

Snopko napísal:pozdravujem Ťa ( Vás)...

....ďík za pripomienku.... Tvoja pripomienka je bohužiaľ správna .... v úseku D1 Hubová - Ivachnová, je nedostatok vhodného násypového materiálu....
....ale nedostatok násypového materiálu do telesa diaľnice úzko súvisí s výškovým a smerovým vedením daného úseku diaľnice!
....nech sa páni projektanti z DPP na mňa nehnevajú... ale výškové vedenie predmetného úseku je dosť "nešťastne navrhnuté... (prevzaté s miernymi úpravami predchádzajúceho stupňa DUR)“
Od križovatky Hubová diaľnica D1 stúpa so sklonom 4,5% k západnému portálu tunela Čebrať, ktorý sa nachádza 130 - 140 m nad údolím Váhu, v ťažko prístupnom teréne.

Pripomienky k výškovému vedeniu vznesené na rokovaní konanom "in-situ" v roku 2006, boli zamietnutné pod stôl (dámy a páni ktorí sa daného rokovania zúčastnili dobre vedia, aké riešenie sa navrhovalo...).
Bohužiaľ bolo konštatované, že daný návrh „zbytočne“ predlžuje tunel Čebrať, ktorého západný portál bol „radšej osadený“ v päte rozsiahleho zosuvu v ťažko prístupnom bočnom údolí.

Navrhovaná alternatívna trasa tunela Čebrať ("....ako byť to malo (mohlo) byť, keby...."), bola odprezentovaná na Valnom zhromaždení STA pod názvom: „Optimalizácia smerového a výškového vedenia diaľnic dňa 17.01.2013.


Západný portál tunela Čebrať by nebol založený v päte zosuvu vo výške 130 – 140 m nad údolím Váhu v ťažko prístupnom bočnom údolí, ale na „ľahko prístupnej lúke v km 2,2 D1 Hubová - Ivachnová, kde v hraniciach súčasného dočasného a trvalého záberu by dochádzalo k zarazeniu tunela do masívu.
Geotechnicky náročné zaistenie súčasnej západnej portálovej jamy tunela Čebrať, kde je potrebné dlhými lanovými kotvami podchytiť pätu rozsiahleho zosuvu, by bolo nahradené "elatívne "ľahkým klincovaním" svahovov novej portálovej jamy v km 2,2 D1

.... len toľko do budúcna pre "možnú inšpiráciu" k trasovaniu diaľnic a rýchlostných ciest v horskom území .... 


Zaujímajú ma dve veci:
1. Znamená to, že alternatívne vedenie s tunelom Čebrať dĺžky 3 450m by bolo drahšie postaviť ako je súčasný navrhovaný stav?
2. Prečo by projektant sledoval nešťasné riešenie? Je v tom nejaký zámer? NApríklad že je názor, že tunely sú drahšie a sú brzdou pri stavbe dialnice? Alebo sú v tom nejaké osobné preferencie zúčastnených subjektov? Alebo je to o skúsenosti projektanta?
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 17. Jún 2014 21:21

To snopko: len ta upresnim, vyskovy rozdiel medzi vstupom do zap. Portálu tunela Cebrat a Váhom je cca 100 metrov a nie 130-140 metrov.
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 674
Obrázky: 213
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Snopko » 18. Jún 2014 00:54

Pozdravujem Vás
Nadmorská výška nivelety JTR v mieste západného portálu tunela Čebrať je 591,21 m
na porovnanie som zobral nadmorskú výšku údolia Váhu v križovatke Hubová 450 – 460 m.n.m (zdroj: DSP Pozdĺžny profil D1 Hubová – Ivachnová)
pre porovanie - nadmorská výška v úrovni štátnej cesty I/18 v pri Hrboltovej .... neviem skúste niekto doplniť .... naozaj neviem ....

Odpoveď pre Granite:
1.) Bohužiaľ na túto otázku neviem odpovedať, keďže neviem relevantne porovnať dodávateľské ceny za nerealizované Stavebné objekty versus potenciálne dodávateľské ceny za dlhší variant Čebrate.
...druhé bohužiaľ je z dôvodu, že na tomto úseku D1 sú “““divne nastavené ceny“““ za 1bm hotovej tunelovej rúry (razenie + stavebná časť). Stačí si porovnať podobné úseky s podobnými IGaHG pomermi a zistíte, že ceny tu sú ““posunuté opačným divným smerom““
.... inak to neviem slušne napísať ...

2.) „vtedy bola taká doba a vybral sa tento variant“, je síce chabé vysvetlenie, ale nerád by som sa niekoho dotkol svojim subjektívnym pohľadom na danú vec.
Odpoveď na otázku, prečo sa vybralo a rozpracovalo riešenie so snahou maximálneho povrchového vedenia trasy s vtedy maximálnym pozdĺžnym sklonom 4,5% (súčasná STN 73 6101 (z mája 2008) pripúšťa ešte väčšie až 6% sklony), je na dlhšiu debatu nad výkresmi a situáciami.... ale následne je zároveň potreba aj ozrejmiť ďalšie širšie súvislosti jedného a druhého variantu...

Cena za samotnú realizáciu tunela je dôležitá, ale bohužiaľ nie najdôležitejšia.... tento názor je predmetom zvlášť dlhých debát, ktoré by som tu veľmi nerád rozvíjal....

Doba výstavby tunelov, je samostatná kapitola, kde je síce pravda, že nastáva problém s rozvinutím počtu pracovísk a prác v tunelovej rúre, ale zas napr.: v náročných horských a klimatických pomeroch máte v tunelovej rúre počas celého roka konštantné podmienky výstavby (môžete stavať aj počas zimných mesiacov....atď...) ...ale toto je tak isto na dlhú diskusiu, kde si môžeme navzájom predkladať ďalšie a ďalšie argumenty pre a proti...

Jedným z možných riešení do budúcna je „súpervízia samotného projektu“ počas prípravy jednotlivých stupňov PD. Toto je celkom bežné v zahraničí.... Obstarávateľ - Investor tak získa aj „iný“ pohľad na danú vec... 
Snopko
diskutujúci
 
Príspevky: 99
Založený: 17. Feb 2006 16:24

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod devil » 19. Jún 2014 07:14

"...druhé bohužiaľ je z dôvodu, že na tomto úseku D1 sú “““divne nastavené ceny“““ za 1bm hotovej tunelovej rúry (razenie + stavebná časť). Stačí si porovnať podobné úseky s podobnými IGaHG pomermi a zistíte, že ceny tu sú ““posunuté opačným divným smerom““
.... inak to neviem slušne napísať ... "
.
teraz akym smerom, nedalo by sa vyjadrovat otvorenejsie ? lebo z kontextu debaty vyplyva ze cebrat ako prototyp lacneho tunela kt. sa budu donekonecna ohanat tunel-fans je vlastne dumping ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Snopko » 19. Jún 2014 10:25

....cena za 1bm tunelovej rúry (stavebná časť vrátane razenia) je 40% sumy, ktorú sme používali pre výpočet tunelov Veľká Fatra a Korbeľka na predchádzajúcom úseku D1 Turany - Hubová, keď sme "študovali" naozaj reálne ekonomickejší a hlavne k prírode šetrnejší tunelový variant.... :-) :-) :-)
....vychádzali sme zo "Slovenských cien", za ktoré bol na SK zrealizovaný tunel Bôrik - 1bm tunelovej rúry = 22 000,- €.... a podľa vtedajšieho vyjadrenia zástupcov MD sme uvádzali nereálne čísla!!!!

...neviem kto toto fórum číta a bude čítať.... ale na tejto súťaži "H-I", """niečo""" nepasuje!!! ....toto nevyzerá na dumping, ktorý "si zorganizoval (pardon - správne má byť uvedené vysúťažil...) a následne zobchodoval " kompetentný zástupca(ovia) Váhostavu s OHL.... (zmena podielov).... toto je hazard s budúcimi záväzkami voči subdodávateľom a ich susbdodávateľom !!! ....žeby "druhá Dubná Skala - Turany", akurát s náročnejšími SO???? ...kde zostala zodpovednosť kompetentných managerov berúcich vysoké managerské platy a odmeny??? ....kde sú kontrolné a poradenské spoločnosti, však to tiež nerobia za 5,- €!!!

.... kto je a bude zodpovedný??? ...správna odpoveď je: "NIKTO"
Snopko
diskutujúci
 
Príspevky: 99
Založený: 17. Feb 2006 16:24

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod KN.SK » 19. Jún 2014 13:23

Snopko napísal:... kto je a bude zodpovedný??? ...správna odpoveď je: "NIKTO"

... z manažérov. Ale zaplatia to daňoví (a aj iných poplatkov) poplatníci (= menejžeri). :|
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod LubosG » 19. Jún 2014 16:47

Ako tak čítam posledné príspevky od Snopka k výstavbe tohoto úseku, ktorá ešte ani vlastne poriadne nezačala, začínam mať obavy čo sa bude diať v blízkej budúcnosti a či vôbec sa začne normálne stavať, vybratý zhotoviteľ má problémov viac ako dosť, ten podiel na výstavbe úseku je teraz väčšinový tuším na strane OHL (70%)?
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 19. Jún 2014 16:55

to LubosG: ano podiel je 70% OHL ku 30% Vahostav.... nuz uvidime, co vsetko sa rozbehne do konca tohto roka, predpokladam, ze vsetko hlavne sa rozbehne az na jar 2015
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 674
Obrázky: 213
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mark6000 » 20. Jún 2014 10:38

Neviem či sú moje obavy na mieste. Neobávam sa toho, žeby to nepostavili; obávam sa toho, ako to postavia a o bezpečnosť takto postavenej diaľnice... aby to všetko nebolo odfláknuté, postavené z lacného nekvalitného materiálu a so zlými technologickými postupmi. Ale snáď na to tam je stavebný dozor... Aj tak sa podľa mňa nevyhneme pri tomto úseku dodatkom a predlžovaniu doby výstavby.
Obrázok používateľa
mark6000
diskutujúci
 
Príspevky: 158
Obrázky: 8
Založený: 29. Aug 2009 15:01

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mb1000 » 20. Jún 2014 10:48

Ono ak su ceny "slovenske" (rozumej predrazene),tak to nie je zdrave. Taktiez ale nebolo zdrave, ked vyhladovane firmy vo "Figelovych" tendroch zdrali zo seba (a svojich subdodavatelov) kozu, aby uchytili aspon nejaku kost. Z extremu do extremu. A jedinym dovodom podla mna je nekoncepcnost a nekontinualita vo vystavbe, ktora potom sposobila takto extremy (bud sa nestavia nic alebo 13 usekov; bud sa da do PPP 1000km alebo ani jeden; fondy necerpame plynulo ale na konci obdobia rychlo/rychlo/draho). Byt takymto zlym managerom v sukromnej firme tak letim. Cele zle.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Snopko » 20. Jún 2014 11:11

Ono ak su ceny "slovenske" (rozumej predrazene),tak to nie je zdrave. Taktiez ale nebolo zdrave, ked vyhladovane firmy vo "Figelovych" tendroch zdrali zo seba (a svojich subdodavatelov) kozu, aby uchytili aspon nejaku kost. Z extremu do extremu. A jedinym dovodom podla mna je nekoncepcnost a nekontinualita vo vystavbe, ktora potom sposobila takto extremy (bud sa nestavia nic alebo 13 usekov; bud sa da do PPP 1000km alebo ani jeden; fondy necerpame plynulo ale na konci obdobia rychlo/rychlo/draho). Byt takymto zlym managerom v sukromnej firme tak letim. Cele zle.

....ABSOLUTNY SÚHLAS....
Snopko
diskutujúci
 
Príspevky: 99
Založený: 17. Feb 2006 16:24

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod sergej » 20. Jún 2014 11:47

Stavebnym dozorom bude polska firma URS Polska :arrow:
https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=1406310&l=sk
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod granite01 » 20. Jún 2014 12:26

mb1000 napísal:Ono ak su ceny "slovenske" (rozumej predrazene),tak to nie je zdrave. Taktiez ale nebolo zdrave, ked vyhladovane firmy vo "Figelovych" tendroch zdrali zo seba (a svojich subdodavatelov) kozu, aby uchytili aspon nejaku kost. Z extremu do extremu. A jedinym dovodom podla mna je nekoncepcnost a nekontinualita vo vystavbe, ktora potom sposobila takto extremy (bud sa nestavia nic alebo 13 usekov; bud sa da do PPP 1000km alebo ani jeden; fondy necerpame plynulo ale na konci obdobia rychlo/rychlo/draho). Byt takymto zlym managerom v sukromnej firme tak letim. Cele zle.


Ano, žiaľ možno je to kombinácia nekoncepčnosti a zámernosti . . . tieto škody, ktoré spôsobila nečinnosť a nekompetentnosť vlády v rokoch 2006-2010 ešte dlho budeme počítať . . . najskôr odmietnutie čerpania EU fondov navrhnutých pôvodne Dzurindovou vládou, potom nečinnosť skoro 2 roky, potom zrušenie už pripravovaného obstarávania R1 cez EU fondy a dôraz na PPP projekty, pričom fondy ostávali nevyčerpané atď. na to sa potom nabaľovalo to všetko čo sa udialo za Figeľa a teraz do toho bankroty podnikov atď.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod jarino » 21. Jún 2014 22:34

Keď už o tom debatujete, tu je príhovor riaditeľa závodu Tunely, Skanska SK: http://www.ita-aites.cz/files/tunel/2014/tunel_2_14.pdf . Na strane 7. A sú tam aj iné dobré články, ale je to zamerané na tunely v zahraničí. No možno ďalšie čísla budú zamerané na slovenské tunely, keď ich ideme toľko rozostavať :)

V súčasnosti prebiehajú projekčné práce na portálových objektoch a pre razenie tunela Čebrať.
Samotná realizácia razenia tunela Čebrať je plánovaná na 8/2014.
Zdroj: http://www.ita-aites.cz/files/tunel/2014/tunel_2_14.pdf
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod braino.swk » 27. Jún 2014 20:58

krátky fotoreport z auta :D MUK Hubová
Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
braino.swk
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 4
Založený: 20. Sep 2011 12:08

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod jarino » 28. Jún 2014 22:06

Niektoré práce vidno aj z vlaku. Či už MÚK Hubová alebo úsek poza Liskovú (neviem, či nie presne toto: gallery/image_page.php?album_id=125&image_id=18957 ). Inak žiadne iné aktivity som nevidel...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod st09 » 06. Júl 2014 12:40

V tomto useku pokracuju prace na pristupovych cestach od I/18, nova pristupova cesta k vychodnemu portalu tunela Cebrat - asi do vysky nivelity vjazdu a hlavne prace na priprave plochy pre skladku odvalu zo stavby tunela. Pribudli aj mensie upravy geo vrtov v okoli portalu. Omylom som do suboru vo fotogalerii vlozil dve foto z useku DS-Turany, ospravedlnujem sa autorom!
st09
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 2099
Založený: 23. Nov 2009 21:33
Bydlisko: DK

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod rado » 09. Júl 2014 09:29

Výstavba diaľnice v plnom prúde - krátky článok na obecnej stránke Likavky
:arrow: http://www.likavka.sk/content/v-stavba- ... lnom-pr-de

Neviem či sa hodí do Monitoringu tlače? Každopádne prílohou je aj zopár fotiek toho, ako v súčasnosti vyzerajú práce v katastri Likavky.
Obrázok používateľa
rado
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 27. Feb 2008 20:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod plš » 14. Júl 2014 20:40

St09, krásne fotky, krásny kraj. Radšej málo slov: gallery/image_page.php?album_id=125&image_id=19590 . Čo sa stalo? Žeby logika zvíťazila?
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod jarino » 21. Júl 2014 16:15

Vari už prvé kolaudačné konanie na tomto úseku. Jedná sa o prekládky VTL plynovodov DN 300 v km 9,127 D1, DN 200 v km 9,705 D1 a DN 100 v km 10,7 D1. Združenie Čebrať je zastúpené OHL ŽS.
A stavebný dozor hľadá/hľadal ľudí: http://jobs.urs.com/sk/ru%C5%BEomberok/engineering-jobs
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Andrej » 21. Júl 2014 19:46

Uz vidno prace aj z I/18 v smere od Ivachnovej, informacna tabula je tiez na zjazde z D1. Takze pomaly sa zacina stavat na celom useku. Skoda, ze uz teraz je stavba v sklze. U miestnych prave koluje "vtip", ze aj na tejto stavbe bude meskanie odovodnene majovymi povodnami...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Andrej » 24. Júl 2014 22:11

Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Ister » 30. Júl 2014 17:30

Deje sa vobec nieco na tomto useku? ako nemyslim tym tie dva bagre a daka ta tatrovka to pokladam za mrtvy pohyb. Ak nie, tak co ich brdzi? Kedy sa to tu konecne rozbehne?
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Obrázky: 13
Založený: 10. Feb 2008 11:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod bzzi » 30. Júl 2014 22:22

Pozri si odkaz nad tvojím príspevkom a získaš približnú predstavu. Skutočne sa to rozbehne zrejme až na jar. Záleží od zimy. A zrejme sa bude raziť tunel, to môžu robiť celý rok.
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 550
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.