Moderátor: Moderátori
Snopko napísal:pozdravujem Ťa ( Vás)...
....ďík za pripomienku.... Tvoja pripomienka je bohužiaľ správna .... v úseku D1 Hubová - Ivachnová, je nedostatok vhodného násypového materiálu....
....ale nedostatok násypového materiálu do telesa diaľnice úzko súvisí s výškovým a smerovým vedením daného úseku diaľnice!
....nech sa páni projektanti z DPP na mňa nehnevajú... ale výškové vedenie predmetného úseku je dosť "nešťastne navrhnuté... (prevzaté s miernymi úpravami predchádzajúceho stupňa DUR)“
Od križovatky Hubová diaľnica D1 stúpa so sklonom 4,5% k západnému portálu tunela Čebrať, ktorý sa nachádza 130 - 140 m nad údolím Váhu, v ťažko prístupnom teréne.
Pripomienky k výškovému vedeniu vznesené na rokovaní konanom "in-situ" v roku 2006, boli zamietnutné pod stôl (dámy a páni ktorí sa daného rokovania zúčastnili dobre vedia, aké riešenie sa navrhovalo...).
Bohužiaľ bolo konštatované, že daný návrh „zbytočne“ predlžuje tunel Čebrať, ktorého západný portál bol „radšej osadený“ v päte rozsiahleho zosuvu v ťažko prístupnom bočnom údolí.
Navrhovaná alternatívna trasa tunela Čebrať ("....ako byť to malo (mohlo) byť, keby...."), bola odprezentovaná na Valnom zhromaždení STA pod názvom: „Optimalizácia smerového a výškového vedenia diaľnic dňa 17.01.2013.
Západný portál tunela Čebrať by nebol založený v päte zosuvu vo výške 130 – 140 m nad údolím Váhu v ťažko prístupnom bočnom údolí, ale na „ľahko prístupnej lúke v km 2,2 D1 Hubová - Ivachnová, kde v hraniciach súčasného dočasného a trvalého záberu by dochádzalo k zarazeniu tunela do masívu.
Geotechnicky náročné zaistenie súčasnej západnej portálovej jamy tunela Čebrať, kde je potrebné dlhými lanovými kotvami podchytiť pätu rozsiahleho zosuvu, by bolo nahradené "elatívne "ľahkým klincovaním" svahovov novej portálovej jamy v km 2,2 D1
.... len toľko do budúcna pre "možnú inšpiráciu" k trasovaniu diaľnic a rýchlostných ciest v horskom území ....
Snopko napísal:... kto je a bude zodpovedný??? ...správna odpoveď je: "NIKTO"
Ono ak su ceny "slovenske" (rozumej predrazene),tak to nie je zdrave. Taktiez ale nebolo zdrave, ked vyhladovane firmy vo "Figelovych" tendroch zdrali zo seba (a svojich subdodavatelov) kozu, aby uchytili aspon nejaku kost. Z extremu do extremu. A jedinym dovodom podla mna je nekoncepcnost a nekontinualita vo vystavbe, ktora potom sposobila takto extremy (bud sa nestavia nic alebo 13 usekov; bud sa da do PPP 1000km alebo ani jeden; fondy necerpame plynulo ale na konci obdobia rychlo/rychlo/draho). Byt takymto zlym managerom v sukromnej firme tak letim. Cele zle.
mb1000 napísal:Ono ak su ceny "slovenske" (rozumej predrazene),tak to nie je zdrave. Taktiez ale nebolo zdrave, ked vyhladovane firmy vo "Figelovych" tendroch zdrali zo seba (a svojich subdodavatelov) kozu, aby uchytili aspon nejaku kost. Z extremu do extremu. A jedinym dovodom podla mna je nekoncepcnost a nekontinualita vo vystavbe, ktora potom sposobila takto extremy (bud sa nestavia nic alebo 13 usekov; bud sa da do PPP 1000km alebo ani jeden; fondy necerpame plynulo ale na konci obdobia rychlo/rychlo/draho). Byt takymto zlym managerom v sukromnej firme tak letim. Cele zle.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.