D1 Hubová - Ivachnová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 19. Jún 2017 15:34

Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod jolu » 21. Jún 2017 19:54

V piatok o 16.30.ohlásená blokáda cesty pri MONDI na 40 minút.
jolu
diskutujúci
 
Príspevky: 130
Obrázky: 106
Založený: 21. Sep 2014 19:29

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 23. Jún 2017 19:19

http://www.ta3.com/clanok/1107921/nespo ... tepnu.html

Aspoň napísali reálne číslo 30-40000 denne. Lebo, čo som videl, tak to nejak tak osciluje.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod medima » 23. Jún 2017 21:22

Spraavne. Tlieskam. Na hrube vrece hruba zaplata. Ked to neslo po dobrom.. treba si pokracovanie razenia tunela Cebrat vydobit tvrdsim sposobom.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod JaNY » 24. Jún 2017 01:17

Hanba statu. Narod musi srajkovat zeby NDS sa trochu rozhybal... smutne. Ale nech ludia trenuju, zide sa to pri rieseni este tazsich veci v tej dzamahirii.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 24. Jún 2017 13:38

Tu je to čierne na bielom.

Národná diaľničná teraz oficiálne čaká na to, aby novú trasu posvätil rezort životného prostredia. NDS zatiaľ zadal vypracovať podrobné prieskumy. Z verejne dostupných dokumentov vyplýva, že diaľničiari majú povolenia, aby začali raziť dve tunelové rúry v dĺžke 1,2 kilometra v novej trase. Ako prieskumné dielo. Dokumenty sú pritom z konca januára, pokyn na začiatok prác doteraz neprišiel. Dosiaľ sa robila len časť prieskumu – ten na povrchu. NDS sa bráni, že prieskumné dielo ešte nerieši, lebo ho možno nebude treba a povrchové zisťovanie bude stačiť.


Z konca januára do vydania EIA koncom októbra tj. ďaľších min 9 mesiacov v čudu.

Stavbu by to však mohlo urýchliť. „Prieskumné dielo predstavuje len časť prác na tuneli, je však jedným z prvkov, ktoré môžu prispieť k výraznému skráteniu celkovej lehoty výstavby a uvedenia diaľnice do prevádzky,“ povedala Jana Matulajová, šéfka komunikácie OHL, ktorá úsek stavia. Podľa nej stavbári s takouto geologickou úlohou v harmonograme prác počítajú a rovnako rátajú aj s využitím takto vyťaženého materiálu.


viewtopic.php?f=35&t=22617
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Jano1 » 25. Jún 2017 08:20

Mozno na buduci rok zacnu vykupovat pozemky pod novu trasu. :roll:
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod magnus » 27. Jún 2017 07:53

Vykupovanie pozemkov sa týka len oblasti nového západného portálu tunela a zosuvov Lisková a Ivachnová (kde asi bude treba sanáciu robiť na širšom páse), a tam to až tak neponáhľa. Keď bude jasné záverečné stanovisko MŽP k EIA, potom sa môže robiť DÚR a vykupovať pozemky. Dovtedy je jasné, že si to NDS na vlastné triko nevezme. A s tým nespravia nič ani výkriky do tmy ako tuná vyššie :-) Je pravda, že sa stratili dva roky prešľapovaním na mieste, ale žiaľ to je daň za voľby a spolitizovanie všetkých štátnych inštitúcií. Blokádami ale ten proces neurýchlia, na všetko sú zákonné lehoty a tie sa musia dodržať, inak nám celý projekt otrepe EÚ o hlavu. Takisto sa MUSÍ spraviť EIA a verte, že podmienky sa riadne pritvrdili. Takže ak nechceme, aby nás niekto nachytal na hruškách, musia sa poctivo spraviť všetky kroky, vrátane prieskumov, a to chce samozrejme čas.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod svaco » 27. Jún 2017 16:11

Všetko sa dá pochopiť, ale aspoň by som sa snažil vísť v ústrety miestnym a makal by som aspoň na dokončení druhej 1/2 úseku a síce Likavka - Ivachnová (hoci by to bolo len v polprofile), nech ľudia vidia, že sa im snažím pomôcť a nie sú mi ľahostajní. Aj 10 percent zníženie tranzitu je lepšie ako nula.

Úplne najjednoduchšie je kašľať na všetko a celý úsek otvoriť naraz až keď bude hototvý tunel, veď dokončené mosty nech kľudne ležia ladom aspoň netreba zimnú údržbu. Nikto nevie, čo bude, ale minimálne je pravdepodobnosť, že zníženie premávky v meste a na starej ceste by mohla znížiť aj nehodovosť, emisie a ďalšie externality smerom k lepšiemu. No Slovákovi a hlavne ak nie je miestny je to jedno, veď načo si komplikovať robotu keď tam nebývam a málokedy prechádzam týmto úsekom.

Ak by som bol minister, tlačil by som svojich podriadených do čo najskoršieho dokončenia časti, ktorá nie je problémová a tým by som si aspoň čiastočne snažil udobriť miestnych, ktorí po vzore PO a Kysuce začali štrajkovať. Bojím sa, že tými štrajkmi sa pomaly otvára Pandorina skrinka, ale s týmto mohli ľudia na MD počítať, že ľudí možno nasierať len do určitej hranice resp. známe porekadlo o džbáne, s ktorým sa chodí po vodu.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Vlados » 27. Jún 2017 17:05

Ono to také jednoduché nie je nakoľko sa počítalo s materiálom z budovaného z tunela. Ak začneš ťažiť zo zemníkov alebo lomu tak potom niekde budeš musieť uskladniť vyťažený materiál z tunela. Vyťažený materiáln nemôže ísť kdekoľvek... Takže okrem ústretovosti ku prírode sú za tým aj zbytočné ekonomické náklady.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod MVO » 28. Jún 2017 08:31

svaco napísal:Všetko sa dá pochopiť, ale aspoň by som sa snažil vísť v ústrety miestnym a makal by som aspoň na dokončení druhej 1/2 úseku a síce Likavka - Ivachnová (hoci by to bolo len v polprofile), nech ľudia vidia, že sa im snažím pomôcť a nie sú mi ľahostajní. Aj 10 percent zníženie tranzitu je lepšie ako nula.

Úplne najjednoduchšie je kašľať na všetko a celý úsek otvoriť naraz až keď bude hototvý tunel, veď dokončené mosty nech kľudne ležia ladom aspoň netreba zimnú údržbu. Nikto nevie, čo bude, ale minimálne je pravdepodobnosť, že zníženie premávky v meste a na starej ceste by mohla znížiť aj nehodovosť, emisie a ďalšie externality smerom k lepšiemu. No Slovákovi a hlavne ak nie je miestny je to jedno, veď načo si komplikovať robotu keď tam nebývam a málokedy prechádzam týmto úsekom.

Ak by som bol minister, tlačil by som svojich podriadených do čo najskoršieho dokončenia časti, ktorá nie je problémová a tým by som si aspoň čiastočne snažil udobriť miestnych, ktorí po vzore PO a Kysuce začali štrajkovať. Bojím sa, že tými štrajkmi sa pomaly otvára Pandorina skrinka, ale s týmto mohli ľudia na MD počítať, že ľudí možno nasierať len do určitej hranice resp. známe porekadlo o džbáne, s ktorým sa chodí po vodu.


Slovakovi, ktory nie je miestny sa necudujem, ze nebojuje. Ako chces bojovat, ked nepoznas mieste pomery?
Je lespie hrat sa na riaditela Zemegule, ktory sa rozumie vsetkemu a kecat sprostrosti?
MVO
diskutujúci
 
Príspevky: 186
Obrázky: 12
Založený: 20. Jún 2014 13:08

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mb1000 » 28. Jún 2017 08:52

MVO napísal:Slovakovi, ktory nie je miestny sa necudujem, ze nebojuje. Ako chces bojovat, ked nepoznas mieste pomery?
Je lespie hrat sa na riaditela Zemegule, ktory sa rozumie vsetkemu a kecat sprostrosti?


Na to su predsa voleni zastupcovia. Od lokalnych obecnych/mestskych cez kraj az po ministerstva. Tito by mali medzi sebou komunikovat a vsetkym by malo ist o rozumne riesenie. Zaroven by mali vsetci zastupcovia zrozumitelne komunikovat s ich volicmi. Bohuzial na to sme este nedozreli.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod svaco » 28. Jún 2017 11:57

MVO napísal:
Slovakovi, ktory nie je miestny sa necudujem, ze nebojuje. Ako chces bojovat, ked nepoznas mieste pomery?
Je lespie hrat sa na riaditela Zemegule, ktory sa rozumie vsetkemu a kecat sprostrosti?


Na vysvetlenie, keďže to asi nie každý pochopil keďže som použil nepriame pomenovanie. Tým Slovákom som myslel všetkých kompetentných počnúc zamestnancami ministerstva, ktorí sú zodpovední za tento úsek ako aj pracovníkov NDS, ktorým hľadanie riešení ako urýchliť výstavbu a nekomplikovať život miestnym počas prebiehajúcej stavby, vyplýva priamo z náplne práce a platnej zamestnaneckej zmluvy.

Ak to niekto zobral osobne, akože je Slovák, ale nie miestny (rozumej Ružomberčan + okolie), tak nech sa neuráža, len možno nevie čítať medzi riadkami. Odporúčam aspoň občas čítať aj iné texty ako novinové správy alebo posty v tomto a tomu podobných fórach a diskusiách :) .
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod pedro » 29. Jún 2017 06:44

svaco napísal: Na vysvetlenie, keďže to asi nie každý pochopil keďže som použil nepriame pomenovanie. Tým Slovákom som myslel všetkých kompetentných počnúc zamestnancami ministerstva, ktorí sú zodpovední za tento úsek ako aj pracovníkov NDS, ktorým hľadanie riešení ako urýchliť výstavbu a nekomplikovať život miestnym počas prebiehajúcej stavby, vyplýva priamo z náplne práce a platnej zamestnaneckej zmluvy.

Jaska. Zodpovední sú zamestnanci, ktorí po rýchle odvedenej práci čakajú týždne až mesiace na podpisy "poradcov" (rozumej výpalníkov) a riaditeľov. :D Ťažko hodnotiť tomu, ktorý nepozná terajšie pomery v NDS aj inde. V tých štátnych firmách teraz nejde o riešenie problémov ale o BIZNIS !! a za to veru zamestnanci podľa môjho názoru nemôžu...ani omylom.

k veci: Zhotoviteľ bol pár dní dozadu požiadaný o zabezpečenie PD pre podrobný IGHP formou prieskumného diela...
pedro
diskutujúci
 
Príspevky: 81
Obrázky: 43
Založený: 26. Apr 2013 18:38

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod svaco » 29. Jún 2017 09:02

Zamestnanec je aj minister aj štátny tjomník aj šéf NDS aj jeho zástupcovia a snáď bez týchto ten biznis asi nie je možný a ak áno tak tam nemajú čo robiť. Viem, že nejaký posledný referent na ministerstve je len figúrka, ale ak príde na niečo, čo je v rozpore so zákonnými pravidlami, mal by sa ozvať aj on, minimálne dať aspoň anonymný tip na Transparency International a/alebo ďalšie mimovládky, ktoré sa snažia upozorňovať na korupciu (viď prípady Zuzany Hlávkovej a jej 2 kolegov z MZV pri prípade agentúry EVKA).

Viem, že pri neanonymnom upozornení hrozia človeku 2 veci:
1. pokus o zbavenie sa človeka v danej inštitúciu (nazvime to nepriamy vyhazov)
2. v prípade dokonania bodu 1. nominácia na ocenenie BIELA VRANA

ČO je menej a čo viac, nech si zodpovie každý sám.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 30. Jún 2017 09:16

NDS by mala robiť, čo sa dá malo to byť hotové tento rok 12/2017 aspoň Likavka- LM. Podľa tempa výstavby by sa to dalo stihnúť ak by v 3/2017, začali raziť prieskum v trase a mohli už pracovať na násypoch. Predpokladám, že NK všetkých mostov dokončia do konca septembra. Ďalší reálny termín, o ktorý by sa mali snažiť dokončiť po Likavku je 4/2018. A toto by mala NDS začať vyhlasovať.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 30. Jún 2017 18:57

NK mostov na useku od Likavky po Ivachnovu by mali byt hotove do konca roka okrem mosta SO 214. Tam to vyzera, ze posledna etapa betonaze sa uz bude robit na pevnej podpornej konstrukcii a nie na sucasnej vysuvnej skruzi. Skruz sa musi do konca roka rozobrat a presunut na inu stavbu, preto je dost mozne, ze mostovka bude hotova az na zaciatku roka 2018.
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 671
Obrázky: 212
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod jolu » 30. Jún 2017 19:36

Na 214 to vypadá na zrýchlenie výstavby.Dnes sa posúvala skruž na ďalšie pole a ostáva ich ešte sedem.Posledné pole bolo hotové za cca tri týždne takže by to do konca roku mohlo byť hotové.No uvidíme.
jolu
diskutujúci
 
Príspevky: 130
Obrázky: 106
Založený: 21. Sep 2014 19:29

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 04. Júl 2017 12:11

http://www.mtr.sk/videoarchiv/2017-07-0 ... uzomberku/

Fico o doprave. Vyzýva NDS a MD na kontrolný deň na stavbe, aby vysvetlili ako ďalej s týmto úsekom.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod jarino » 04. Júl 2017 12:22

To je len obyčajné "upokojovanie" situácie, aby voliči neboli nasratí. Však je už jasné, čo ďalej...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 07. Júl 2017 11:37

To je len obyčajné "upokojovanie" situácie, aby voliči neboli nasratí. Však je už jasné, čo ďalej...


Nič nieje jasné. Mali by určiť termín dostavby úseku Likavka-Ivachnová. Ako Hubová Ivachnová I.úsek.
A ten druhý nieje vôbec istý keďže v aktuálnom stave NDS si nik nezoberie na triko razenie prieskumného IGHP v budúcej trase. A kde tunel vyjde v Hrboltovej? Čo keď tam budú bojkotovať umiestenie portálu. Alebo tam ochranári nájdu bývať v biotope myš so štyrmi hlavami.

V októbri bude len EIA. A kým nebude DUR,DSP tak si možno netrúfnu raziť nič. Nechcem to nejak dramatizovať, ale posledný stanovený termín 12/2019 už prestáva platiť a tiež pri nedoriešenom financovaní, sú tieto postupy veľmi ťažké predvídať. A keď už by to bolo jasné, ako a za ako dlho prebehne doplnkový tender so stanovenými lehotami...

Najlogickejšie by bolo v tejto situácii v zmluvnej cene vyraziť poloprofilový tunel VHS, a tým by bol aj prieskumom IGHP, keby tam bol fakt problém stále je to menšie riziko ako raziť dve rúry.

NK mostov na useku od Likavky po Ivachnovu by mali byt hotove do konca roka okrem mosta SO 214. Tam to vyzera, ze posledna etapa betonaze sa uz bude robit na pevnej podpornej konstrukcii a nie na sucasnej vysuvnej skruzi. Skruz sa musi do konca roka rozobrat a presunut na inu stavbu, preto je dost mozne, ze mostovka bude hotova az na zaciatku roka 2018.


A čo chcú robiť na 213 do konca roka? Podľa zrýchleného tempa, ktoré som odsledoval by to mohlo byť vysunuté koncom septembra. Most ponad Váh a železnicu dtto.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod jarino » 07. Júl 2017 22:31

Jasné je, čo sa bude robiť. Pred rokom nebolo ani to.
Termín dostavby? Sám píšeš, že v októbri bude EIA, následne DUR a DSP. Tak aká je pravdepodobnosť, že ak by niekto teraz povedal nejaký termín dostavby, tak to vtedy bude? Ešte keď sa čaká na materiál z Čebraťa.
Projekty OPII by mali byť hotové do 2023, takže to je hraničný termín. Ale už sú problémy s Nástrojom na prepájanie Európy. České dráhy chcú, aby aj projekty financované cez CEF mohli byť dokončené v roku 2023 a nie 12/2020. Majú totiž problémy s implementáciou ETCS do rušňov/nikto sa neprihlásil do tendrov/, uvidíme či sa im to podarí a či to bude jedna výnimka alebo ako.
A keby sa v tom "poloprofilovom" tuneli objavil problém, tak čo s druhou rúrou? Experiment číslo 2?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 08. Júl 2017 10:57

Jasné je, čo sa bude robiť. Pred rokom nebolo ani to.
Termín dostavby? Sám píšeš, že v októbri bude EIA, následne DUR a DSP. Tak aká je pravdepodobnosť, že ak by niekto teraz povedal nejaký termín dostavby, tak to vtedy bude? Ešte keď sa čaká na materiál z Čebraťa.


1. Bez EIA a DUR,DSP si zatiaľ nikto netrúfol na razenie prieskumného IGHP v predpokladanej budúcej trase, ale raziť by sa mohlo potiaľ, koľko bude treba objemu materiálu na násypy v tomto úseku. Tým by sa eliminovalo riziko, čo ak sa ukážu nepredvídateľné skutočnosti tak by po 0.5 kilometri IGHP napr. mohli pretrasovať trasu. Tak či tak sa to udialo aj po 200m razenia tunela Čebrať 2km z východného portálu nič sa teda nevyrazilo zbytočne.


A keby sa v tom "poloprofilovom" tuneli objavil problém, tak čo s druhou rúrou? Experiment číslo 2?


2. S tou jednou rúrou som to myslel aj v eliminovaní problémov s tendrom a čas. Vec je, že celý úsek je zazmluvnený na 2km tunel. Predĺženie nacenili sadzobníkovo na 100mil. eur. Pochybujem, že zakontrahujú Váhostav, podobne sa totiž uvažovalo aj v L.Lúčke, kde išlo o 5 násobne nižšiu sumu a vieme ako to dopadlo. Ale tiež vieme, že to trvalo cez 6 mesiacov navyše...

Tak navrhujem scenár, nemusí byť presný, ale pre predstavu ako to asi môže prebiehať vzhľadom na okolnosti.
Faktom je, že rozhodnutia sa robia v ukončených fázach. Ani tender neprebehne skôr ak nebude na stole projekt.

I.úsek Li-Iv
1. Mal by sa zhotoviteľ dohodnúť s NDS na dĺžke potrebného IGHP, vzhľadom na objem násypov na dokončenie Li- Iv. (Začiatok ražby prieskumného diela 7/2017- 4/2018) objem odhadujem, v prípade by sa mohla pridať pár stometrov druhej rúry (4m za deň x 240dní/ 8mesiacov)
2. Stanoviť termín dostavby, a urobiť všetko preto aby to bolo hotové ako plnohodnotný úsek. (napr. 7/2018)

II.úsek Iv-Hu
1. Dokončil by sa projekt EIA, DUR, DSP (10/2017-6/2018)
2. Doklepli by sa veci ohľadom zmluvy a projekt aby VHS mohol pokračovať so stavbou od Hu po západný portál + jedna rúra. (6/2018- 12/2020)
3. Sprevádzkovanie Hu -Iv s poloprofilovým tunelom (1/2021)
3. Tender na dostavbu druhej rúry. (6/2018- 2/2019)
4. Podpis zmluvy dostavby druhej rúry (3/2019- 12/2022)
5. Finálne sprevádzkovanie úseku Hu-Iv 1/2023.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Ister » 20. Júl 2017 09:53

podla poslednych fotiek od REMPA zo dna 20.7.2017 by mohli stihnut dokoncit vsetky mosty do konca roka
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Obrázky: 13
Založený: 10. Feb 2008 11:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mostovka » 20. Júl 2017 12:01

podla tych fotiek by som to tipoval na otvorenie useku Ivachnova-Likavka niekedy na jar bud.roka.. to stihaju. aj to pomoze aj ked tunel este nie je, ten je momentalne ajtak totalne v nedohladne, myslim jeho celkove dokoncenie a sprevadzkovanie.. kazdopadne na mieste obcanov RK by som pokracoval a este stupnoval a zintenzivnoval blokady hlavneho tahu(aj ked to ide na ukor samotnych vodicov ktori usekom prechadzaju), ale v tomto ich plne chapem a podporujem. pustat len sanitky, policie a velmi urgentne pripady.
mostovka
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 12. Júl 2017 17:07

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 46 hostí.