Stránka 32 z 108

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2007 23:55
od konstrukt
Andrej napísal:A je uz zverejnena aj cena, ktoru ponukol? :)
Zatiaľ nie

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2007 14:31
od E499.3056
Už aby sa začalo stavať nie furt nejaké súťaže sa vyhlasujú, už to vidím o pár rokov, keď sa bude na každý pilier vyhlasovať súťaž.

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2007 15:10
od pohodak
tvojmu prispevku som popravde moc neporozumel :roll:

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 20:18
od E499.3056
Že na každý úsek, aj na ten, na ktorý by nebolo treba, vyhlasujú súťaž. Prečo nemôžu rovno na všetky? Keď to pôjde takto, tak potom bude aj na každý pilier súťaž - jeden bude mať pozlátenú výstuž a druhý bude mať betón z Dubaja napríklad.

... možný scenár ...

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 20:28
od Dialniciar
E499.3056 napísal:Že na každý úsek, aj na ten, na ktorý by nebolo treba, vyhlasujú súťaž. Prečo nemôžu rovno na všetky? Keď to pôjde takto, tak potom bude aj na každý pilier súťaž - jeden bude mať pozlátenú výstuž a druhý bude mať betón z Dubaja napríklad.


Dá sa spraviť aj súťaž na jednotlivé úseky, to je pravda. Spraví sa tender, kde budú všetky úseky na D1, ale napr. aj na celej diaľničnej sieti, t.j. D1-D4 a R1-R7. Potom sa bude presne vedieť, že Doprastav bude stavať v Prešove tunelový variant spolu s Metrostavom a že napríklad Skanska postaví úsek od Michaloviec po hranice s Ukrajinou. A samozrejme, budú známi víťazi na úsekoch cez PB atď. Lenže reálne si predstav, že niektoré úseky sa budú stavať o 2-10 rokov a potom bez ohľadu na cenu (lebo štátna expertíza je jedna vec a boj 10-20 silných stavebných firiem je druhá vec) sa bude stavať podľa určenia ceny štátom.

To nie je správne riešenie ani pre stavebné firmy ani pre štát a už vonkoncom to nie je správne riešenie pre občanov - platiacich dane.

A budem osobný: betón v Dubaji sa vyrába až z 80% dovezeného stavebného materiálu a jeho dovoz sem - to by bolo zaujímavé. Aj bez betónu z Dubaja a zlata na diaľniciach sú ich ceny enormné a je nutné každý úsek stavať čo najlacnejšie s rovnakou kvalitou a to sa dá len cez medzinárodný tender.

Ja neviem, ja si niekedy na tomto fóre pripadám ako niekde v dobe kamennej. :roll:

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2007 20:37
od Dialniciar
Keby to bol úsek za 1 mld. SKK a sme v Rakúsku, nepoviem ani pol slova, lebo v podstate poznám praktiky vyspelého sveta a mnohé vlády to dávajú priamym zadaním "svojej domácej firme". Prečo nie :?:

Ale úseky, ktorých hodnota presahuje 100, ba dokonca 200 mil. EUR, na takéto úseky je správne dať medzinárodný tender, ktorý len podporí súťaž na trhu. Sme trhové hospodárstvo a takéto tendre majú zmysel vtedy, ak sa bude aj daný úsek do 3 mesiacov stavať. Podmienky na takýto tender nie sú jednoduché, sú často na celé strany a v dvoch jazykoch naraz a musia byť zreteľné a jasné. A sme členom EÚ, takže aj právne "super čisté", aby sa ich výsledok nedal potom niekde napadnúť, respektíve spoľahlivo zrušiť. Lebo síce vyhrá medzinárodné konzorcium napr. 3 firiem, ktoré patria medzi 20 najväčších stavebných firiem sveta, ale ďalšie 2 takéto konzorciá nájdu 1 mil. EUR a pustia sa do boja o zakázku a v prípade, že má byť úsek spolufinancovaný EÚ, nastáva vážny problém pre Slovensko. A to je ďalšia vec - ďalší problém.

Slovensko je však rozvojová krajina a tak je správne, ak každý možný úsek ide cez tender. Niekedy sa to nedá, lebo tlačí čas od nových investorov, ale tu takéto niečo nie je.

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2007 00:09
od Andrej
E499.3056 napísal:Že na každý úsek, aj na ten, na ktorý by nebolo treba, vyhlasujú súťaž. Prečo nemôžu rovno na všetky? Keď to pôjde takto, tak potom bude aj na každý pilier súťaž - jeden bude mať pozlátenú výstuž a druhý bude mať betón z Dubaja napríklad.

Tento usek sa rozdeluje na 2 useky. Z nich 1 je uz kompletne pripraveny aj so stavebnym povolenim, na druhom sa este vykupuju pozemky + je tam par dalsich problemov. Kedze chceme mat tento usek co najskor, je dobre zacat 1. usek skor, aby na nom neboli zvysene naklady kvoli zrychlenej vystavbe, ako to zrejme bude pri druhom useku :wink:

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2007 00:22
od eucitizen
Ake dalsie problemy? :)

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2007 00:25
od Andrej
myslim, ze este stale nie je uplne vyriesena prelozka I/61 a par detailov okolo toho. Alebo uz bolo vydane stavebne povolenie aj na usek 0-5. km?

Re: ... možný scenár ...

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2007 13:18
od Tomas PO
Dialniciar napísal:Ja neviem, ja si niekedy na tomto fóre pripadám ako niekde v dobe kamennej. :roll:

Pita netreba brat vazne, vekovo zatial ani priatelku mat nemoze :)

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2007 22:50
od Lenny
Kdo nakonec staví tuto stavbu?
Bylo už vydáno SP?
Bylo už předáno staveniště?

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2007 17:50
od konstrukt
Lenny napísal:Kdo nakonec staví tuto stavbu?
Bylo už vydáno SP?
Bylo už předáno staveniště?
Stavbu dostalo združenie Manín, stavebné povolenie bolo vydané ale zatiaľ sa nerobí nič.

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2007 17:56
od i15
Zakladny kamen sa poklepavat nebude? Ved je to velmi vyznamna stavba...

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2007 21:51
od Lenny
Kdo jsou členové toho sdružení Manín?

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2007 21:55
od konstrukt
Lenny napísal:Kdo jsou členové toho sdružení Manín?
Zatiaľ to nie je verejne uverejnené.

Re: ... možný scenár ...

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2007 10:28
od E499.3056
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Ja neviem, ja si niekedy na tomto fóre pripadám ako niekde v dobe kamennej. :roll:

Pita netreba brat vazne, vekovo zatial ani priatelku mat nemoze :)
Ale treba, treba :wink:

Andrej: Ved to si ja tiez myslim. To, co je schvalene a pripravene by sa malo staviat aby potom nebol nahodou stavebny sklz, alebo predrazenie. Ale ficovlade bude zrejme prekazat, ze pokym sa dostavia II. usek, tak ten I. bude len tak stat bez premavky.

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2007 12:09
od LubosG
Ak by sa nezačal stavať druhý úsek, aj keď by to boli iba estakády či príprava staveniska, už tento rok, neohrozuje to už termín roku otvorenia CELÉHO úseku (I.+II.), teda rok 2010? Pýtam sa trocha tak z obáv, pretože druhý úsek sa začne stavať naplno asi až na jar a prvý úsek?? Ten je aj zložitejší takže to vyzerá opäť na šibeničný termín, možno sa v r. 2010 otvorí tradične najskôr polprofil a o polroka celý profil, aj keď estakáduv PB asi nie je možné uviesť do prevádzky v polovičnom profile? Napadá ma ešte možnosť dať do prevádzky najskôr len úsek PB-centrum - Vrtižer a neskôr prvú časť úseku od Sverepca, no neviem si predstaviť či by bolo vôbec možné napojiť cestu I/61 v PB na tú MÚK Centrum, zatiaľ možno dočasne.
Všetko sa uvidí v najbližšých mesiacoch, každopádne ak chcú odovzdať celý úsek Sverepec-Vrtižer v r. 2010 do užívania, mali by sa už konečne rozbehnúť a nie ísť takýmto slimačím tempom.

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2007 11:05
od Xenon
Váhostav to sice vyhral, ale možno bude spolupracovať s Doprastavom ?!? Spominal to kdesi tuná aj doprastavák a ja som zhodou okolností pri čakaní na vlak pred 2 týždňami stretol jedného pánka, prehodili sme pár slov a vysvitlo, že pán pracuje ako vodič, ktorý vozí robotníkov na stavby. Raz z Doprastavu, inokedy zase z Váhostavu. Ak by ma spoznal, tak srdečne pozdravujem a ďakujem za odvoz :) Pán iba medzi rečou utrúsil, že Váhostav síce vyhral, ale nemá nejaký žeriav na zloženie nejakých dielcov. Že zrejme zainteresujú Doprastav, lebo s mostami zrejme ten Váhostav nemá toľko skúseností. Takže takáto správa v štýle JPP odo mňa.

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 09:02
od Andrej
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8676

Po dlhom case sa neopakuje sprava, ze sa zacne stavat o pol roka :) (uz je to len par mesiacov :roll: )

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 10:27
od aquila
ale ked sme pri tom, aj tak je cena za tych druhych 5 km vyse 5 miliard otrasne vysoka .. :roll:

ok, je tam estakada & most pozdlz kanala .. ale aj tak ..

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 10:51
od Andrej
Ani sa necuduj, ved takmer 1 mld. Sk su vyvolane investicie, dalsia miliarda je podla mna zbytocna MUK PB Centrum :roll:
Navyse je to s DPH, doteraz sa vzdy udavala cena bez DPH.

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 11:12
od aquila
len prelozka I/61 je v ramci prvej etapy nie ? MUK PB centrum je fakt hovadina .. navyse mohol byt variant V8 a bol by pokoj ..

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 11:17
od devil
mna zaujala ta podmienka do dvoch rokov usek sprejazdnit. aj s MUK. a co ak budu nasledujuce 2 zimy tvrde ?

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 11:20
od aquila
hm.. moj osobny tip .. nic sa nestane ? :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 12:01
od Andrej
aquila napísal:len prelozka I/61 je v ramci prvej etapy nie ?

Neviem uz, do ktorej etapy patri I/61 ale mas tam este aj prelozku II/517, vymenu neviemkolko okien + X dalsich blbosti :roll: