Stránka 4 z 69

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 12:21
od johhan
Caesar napísal:A ak sa niekto postaví proti vedeniu NDS, tak sa čo stane podľa teba? ... odvolá niekto kompetentný vedenie? Ak si to myslíš, tak snívaj ďalej. Práveže naopak, "vedenie NDS sa pomstí", tomu ver.


No nechajme sa prekvapiť ... aby tu zanedlho nebolo "husto" a "veterno" :-)

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 12:23
od Caesar
johhan napísal:No nechajme sa prekvapiť ... aby tu zanedlho nebolo "husto" a "veterno" :-)


Ja pevne verím, že bude. Idú voľby a snáď nastanú zmeny, pretože takto sa tu už ďalej stavať nedá. 8)

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 12:29
od JG
Je to tam zvlneny teren, ale mne to pripadalo, ze naprojektujme co najviac zataciek, pokial mozno s nedostatocnym polomerom, co najdlhsia trasa, pokial mozno s co najviac mostami. Pripadne dodatocne vyberieme variant proti ktoremu budu ludia protestovat a tak sa vystavba zablokuje.

Myslim, ze este okatejsi priklad bol variant D1 Hricovske Podhradie - L.Lucka - Visnove. SSC presadzovala dlhsi variant s viacerymi zatackami a dva tunely navyse. MottMcDonald navrhol realizovat samozrejme lacnejsi variant, bez dvoch tunelov a navrhol skratenie nezmyselne dlhych mostov. Za narocnejsi projekt dostane projektant viac penazi, tak preco by sme nejake tunely neprihodili. Blbe bolo, ze priama trasa neprechadzala cez pahorok, tak urobime obluk a uz tam treba tunel.

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 14:01
od Caesar
JG, to snáď ani nemyslíš vážne. O tom, aká bude diaľnica/RC nerozhoduje faktor/babka, ale normálni(y) inžinieri a nie na základe politickej objednávky, ale na základe svojich odborných a pracovných skúseností.

To už veľmi nenávidíš D1. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2005 12:10
od JG
Caesar napísal:JG, to snáď ani nemyslíš vážne. O tom, aká bude diaľnica/RC nerozhoduje faktor/babka, ale normálni(y) inžinieri a nie na základe politickej objednávky, ale na základe svojich odborných a pracovných skúseností.

To už veľmi nenávidíš D1. 8)


Tak Ti dam lapidarnejsi priklad ako sa daju robit veci horsie.

Most ponad D3 tesne pri statnej hranici vedie rovno do domu/budovy. Pritom na celom useku dlhom 700 metrov od hranice je medzi D3 a I/12 jedina budova. Pritom by stacilo most posunut o 5 metrov vedla.

A vseobecne reci o tom ako sa vsetci snazia vsetko urobit co najlepsie a najkvalitnejsie a este neviem ako dokonale ma nezaujimaju. Ja vidim realitu a nema zmysel sa na vseobecnej urovni bavit o tom aky dokonaly svet nam SSC/NDS/MDPT pripravuje. A spoliehaju sa na to, ze vymozitelnost prava na Slovensku je velmi problematicka, zvlast voci statu a jeho byrokracii.

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2005 13:02
od Caesar
JG napísal:Tak Ti dam lapidarnejsi priklad ako sa daju robit veci horsie.

Most ponad D3 tesne pri statnej hranici vedie rovno do domu/budovy. Pritom na celom useku dlhom 700 metrov od hranice je medzi D3 a I/12 jedina budova. Pritom by stacilo most posunut o 5 metrov vedla.

A vseobecne reci o tom ako sa vsetci snazia vsetko urobit co najlepsie a najkvalitnejsie a este neviem ako dokonale ma nezaujimaju. Ja vidim realitu a nema zmysel sa na vseobecnej urovni bavit o tom aky dokonaly svet nam SSC/NDS/MDPT pripravuje. A spoliehaju sa na to, ze vymozitelnost prava na Slovensku je velmi problematicka, zvlast voci statu a jeho byrokracii.


Ale to je potom tvoj problém, keď si myslíš, že vieš všetko najlepšie ty. Zmýlil si si potom zamestnanie.

Konkrétne tá budova tam nie je jediná a ide tam aj o pozemky a technické riešenia, takže najprv si zisti, čo vlastne píšeš. A už čakám, ako ma napadneš, že ani neviem, o ktorý úsek ide. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2005 14:26
od JG
Caesar napísal:Ale to je potom tvoj problém, keď si myslíš, že vieš všetko najlepšie ty. Zmýlil si si potom zamestnanie.

Konkrétne tá budova tam nie je jediná a ide tam aj o pozemky a technické riešenia, takže najprv si zisti, čo vlastne píšeš. A už čakám, ako ma napadneš, že ani neviem, o ktorý úsek ide. 8)


1. A akaze este ina budova tam je medzi D3 a I/12?
2. A co to je za super technicke riesenie, ze nemoze byt most posunuty o 5 metrov?
3. A o projektovej dokumentacii sa asi SSC/NDS dozvedela vcera, ze nedokazala pozemok vysporiadat alebo upravit projekt za osem rokov vystavby/zdrzovania vystavby?

Prečo sa stále háda niekto s Caesarom a naopak?

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2005 14:31
od Antimander
JG, ja si nemyslím, že je vhodné neustále útočiť vo svojich príspevkov práve na Caesara a znevažovať neustále význam diaľnic D1 a D3. Prezentuj si svoje názory na svojej stránke. Čo aj robíš v konečnom dôsledku, ale význam je takmer nulový.

Svojimi názormi sa nebezpečne blížiš nie 3. sektoru, ale p. Mesíkovi. :wink:

Re: Prečo sa stále háda niekto s Caesarom a naopak?

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2005 15:13
od JG
Antimander napísal:JG, ja si nemyslím, že je vhodné neustále útočiť vo svojich príspevkov práve na Caesara a znevažovať neustále význam diaľnic D1 a D3. Prezentuj si svoje názory na svojej stránke. Čo aj robíš v konečnom dôsledku, ale význam je takmer nulový.

Svojimi názormi sa nebezpečne blížiš nie 3. sektoru, ale p. Mesíkovi. :wink:


Mna by zaujimalo aka je tam este ina budova?

A celkom by som rad vedel, ktorou vetou som znevazil D1 alebo D3?

A dobre viem, ze tie stranky maju takmer nulovy vyznam, ale niekomu snad poskytnu aj nejaku uzitocnu informaciu. A nerobim to pre peniaze, ani pre slavu. A vobec ma nenapadne sutazit, kto bude mat viac prispevkov na tomto fore.

Takze celkovo niekolko, podla mna konkretnych otazok v tychto dvoch mojich poslednych prispevkoch. Ale nemusite odpovedat, na vseobecne keci, ze to bolo lepsie technicke riesenie, nie som zvedavy.

Re: Prečo sa stále háda niekto s Caesarom a naopak?

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2005 16:28
od Antimander
JG napísal:Mna by zaujimalo aka je tam este ina budova?

A celkom by som rad vedel, ktorou vetou som znevazil D1 alebo D3?

A dobre viem, ze tie stranky maju takmer nulovy vyznam, ale niekomu snad poskytnu aj nejaku uzitocnu informaciu. A nerobim to pre peniaze, ani pre slavu. A vobec ma nenapadne sutazit, kto bude mat viac prispevkov na tomto fore.

Takze celkovo niekolko, podla mna konkretnych otazok v tychto dvoch mojich poslednych prispevkoch. Ale nemusite odpovedat, na vseobecne keci, ze to bolo lepsie technicke riesenie, nie som zvedavy.


JG,

neodpovedal si na moju 1. vetu, ale nevadí.

Budova tam priamo vidno nie je, má tam však "čosi" vo vlastníctve MO SR, podľa mojich info. Ale Caesar asi narážal na siete. Ale neviem, nechcem hodnotiť jeho príspevok ani jeho myslenie.

Okrem toho, ja som nenapísal, že tvoje stránky sú zlé ... to si príliš vzťahovačný a zle si to pochopil. Ja som len napísal, že ten text, ktorým útočíš na GR NDS má takmer nulovú "efektivitu". Myslím si inak, že odvádzaš dobrú prácu na svojich stránkach.

Mne je jedno, kto tu má koľko príspevkov. Aj keby si ich ty mal 10 000, tak je mi to jedno. Aj keby ich tu mal Caesar 1 mil., tak je mi to jedno. Rozumieš? Ja som nič o počte príspevkov nepísal!!! Tak si vyprosujem takéto jednanie so mnou.

"Ale nemusite odpovedat, na vseobecne keci, ze to bolo lepsie technicke riesenie, nie som zvedavy" ... no comment, ja však tiež nie som zvedavý na neustále hádky. Najprv však vyštuduj nejaký technický odbor, získaj prax a potom si súď a píš čo chceš.

Pochop tento príspevok ako chceš, mne je to jedno. :P

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2005 16:46
od Caesar
JG napísal:1. A akaze este ina budova tam je medzi D3 a I/12?
2. A co to je za super technicke riesenie, ze nemoze byt most posunuty o 5 metrov?
3. A o projektovej dokumentacii sa asi SSC/NDS dozvedela vcera, ze nedokazala pozemok vysporiadat alebo upravit projekt za osem rokov vystavby/zdrzovania vystavby?


A ja som si myslel, že je ti všetko jasné. Nebudem komunikovať s človekom, ktorý znevažuje DPS. 8)

Re: Prečo sa stále háda niekto s Caesarom a naopak?

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 08:02
od JG
Antimander napísal:
neodpovedal si na moju 1. vetu, ale nevadí.

Budova tam priamo vidno nie je, má tam však "čosi" vo vlastníctve MO SR, podľa mojich info. Ale Caesar asi narážal na siete. Ale neviem, nechcem hodnotiť jeho príspevok ani jeho myslenie.

Okrem toho, ja som nenapísal, že tvoje stránky sú zlé ... to si príliš vzťahovačný a zle si to pochopil. Ja som len napísal, že ten text, ktorým útočíš na GR NDS má takmer nulovú "efektivitu". Myslím si inak, že odvádzaš dobrú prácu na svojich stránkach.

Mne je jedno, kto tu má koľko príspevkov. Aj keby si ich ty mal 10 000, tak je mi to jedno. Aj keby ich tu mal Caesar 1 mil., tak je mi to jedno. Rozumieš? Ja som nič o počte príspevkov nepísal!!! Tak si vyprosujem takéto jednanie so mnou.

"Ale nemusite odpovedat, na vseobecne keci, ze to bolo lepsie technicke riesenie, nie som zvedavy" ... no comment, ja však tiež nie som zvedavý na neustále hádky. Najprv však vyštuduj nejaký technický odbor, získaj prax a potom si súď a píš čo chceš.

Pochop tento príspevok ako chceš, mne je to jedno. :P


Antimander,
1. Ja som to pisal obidvom, ale mozno to nebolo jasne z toho textu. Ty si Antimander nesutazil kto bude mat viac prispevkov.
2. tu Tvoju prvu vetu som chapal ako oznamovaciu, nie ako otazku. Nemam ziadny zaujem utocit proti Caesarovi ani Doprastavu. Doprastav bol najlepsou stavebnou firmou v oblasti vystavby ciest a dialnic na Slovensku. Dnes su tu ale aj nove firmy Skanska a Strabag, ktore su s Doprastavom porovnatelne (nemyslim obratom) a ktorych vyznam na Slovensku bude pravdepodobne dalej rast.
3. Tvoje prispevky su zvacsa velmi prijatelne a nesnazim sa s nikym hadat. Som ale presvedceny o tom, ze niektore projekty nie su celkom v poriadku a ked budem pisat o buducich projektoch, ku ktorym nema skoro nikto pristup, tak nebude jasne o com je rec. Ked sa snazim poukazat na Ladce-Sverepec, Vrtizer-HrPodhradie,Skalite, kde si to moze pozriet aj ten co nema projektovu dokumentaciu, tak Caesar reaguje vseobecnym balastom. Keby bola dokumentacia na internete alebo by ju bolo mozne zverejnit, tak sa mozeme bavit aj o buducich projektoch.
4. Skalite je vylucne problem SSC/NDS, bolo na to dost casu a zbabrali to.

Ale stale by ma zaujimalo, ako sa mi podarilo "znevažovať neustále význam diaľnic D1 a D3"?

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 08:19
od JG
Caesar napísal:A ja som si myslel, že je ti všetko jasné. Nebudem komunikovať s človekom, ktorý znevažuje DPS. 8)


Ja sa len divim nad rozhodovacim procesom pri projektoch, procesom pri obstaravani stavieb a pri zabezpecovani vystavby a to vsetko je na MDPT/SSC/NDS. Nemam nijaky zaujem znevazovat Doprastav, ktory je najvyznamnejsi zhotovitel dialnic a RC na Slovensku a stavby su relativne kvalitne. Urcite to robi lepsi dojem nez to co predvadzal Hydrostav na Ladce-Sverepec.

Len by nemuseli liat prebytocny beton na luku pri Predmieri a dufam, ze to potom trochu prisypu hlinou nech to nie je vidiet a po roku po skonceni stavby to dazde obnazia.

Re: Prečo sa stále háda niekto s Caesarom a naopak?

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 10:13
od Antimander
JG napísal:Ale stale by ma zaujimalo, ako sa mi podarilo "znevažovať neustále význam diaľnic D1 a D3"?


Stačí si prečítať tvoje posledné príspevky a dovolím si povedať, že napr. oproti obdobiu spred 2-3 mesiacov si dosť zmenil význam v nich.

Neuveriteľne silná kritika všetkého a všetkých na jednotlivých úsekoch D1 a D3 a obhajoba R1, ... aspoň takto som to pochopil ja. No a keď sa k tomu pridá aj ten tvoj text na tvojej stránke, kde priamo "útočíš" na GR NDS, tak to potom vyznieva do toho, že nie si zástancom výstavby D1 a D3. Sám hovoríš o tom, že sú príliš drahé atď.

Lenže JG, to sa vedelo už v r. 1996, že diaľnica D1 bude oveľa drahšia než prepojenie R1+R2. :wink:

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2005 12:16
od Caesar
JG napísal:Ja sa len divim nad rozhodovacim procesom pri projektoch, procesom pri obstaravani stavieb a pri zabezpecovani vystavby a to vsetko je na MDPT/SSC/NDS. Nemam nijaky zaujem znevazovat Doprastav, ktory je najvyznamnejsi zhotovitel dialnic a RC na Slovensku a stavby su relativne kvalitne. Urcite to robi lepsi dojem nez to co predvadzal Hydrostav na Ladce-Sverepec.

Len by nemuseli liat prebytocny beton na luku pri Predmieri a dufam, ze to potom trochu prisypu hlinou nech to nie je vidiet a po roku po skonceni stavby to dazde obnazia.


No comment. 8)

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2005 16:11
od Adaios
Tento usek je velmi dolezity, pretoze je to jeden usek, ktory ma byt stavany aj z vychodu SR, aby sa dala dialnica D1 dostavat do r. 2010-13 a zaroven sa tym ma dat najavo vychodu SR, ze D1 uz sa realne blizi, pretoze uz sa stavaju useky na dialnici D1 aj od PP v smere ku KE.

Zlyhala NDS, a.s., pretoze su problemi s pozemkami, ale to sa da riesit, je tam cas. SR nema dost dobry zakon na vyvlastnenie, presnejsie boji sa ho pouzit. Zatial. :wink:

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2005 11:37
od Branco
Na pis.sk je uvedený termín začatia november 2005. Je to ale len tvrdenie jedného z diskutujúcich. NDS by sa mala poponáhľať s týmto úsekom, aspoň kvôli upokojeniu verejnosti, ktorá žiada rýchlu diaľničnú výstavbu 8)

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2005 15:56
od aquila
myslim, ze tu su stale problemi a tak ako sa nezacalo minuly rok, nezacne sa ani tento a sukromne si myslim, ze bude zazrak ak sa zacne co i len buduci rok .. bohuzial ..

tunak zlyhali miestne urady, ked vydali stavebne povolenie pre dom co je v ochranom pasme dialncie ..

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2005 23:52
od Adaios
aquila napísal:myslim, ze tu su stale problemi a tak ako sa nezacalo minuly rok, nezacne sa ani tento a sukromne si myslim, ze bude zazrak ak sa zacne co i len buduci rok .. bohuzial ..

tunak zlyhali miestne urady, ked vydali stavebne povolenie pre dom co je v ochranom pasme dialncie ..


Tento usek uz hranici s podozrievanim vasej vlady, ci to je vobec mozne takyto postup, ktory je na dialnici D1 inak netolerovany. :wink:

Otazka

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2005 09:54
od bacon
Mam jednu otazku. Ak som to dobre pochopil, miestny urad vydal stavebne povolenie na stavbu rod. domu (domov) v ochrannom pasme dialnice. Majitel (ia) domu (ov) sa odvolal (i) a chce posunutie dialnice dalej od jeho domu. Vsetko chapem.
Takze moja otazka je: Co sa v takomto pripade robi, ked nastane takato situacia? A druha vec, preco to tak dlho trva? Nie je jednoduchsie dat postavit majitelovi novy dom niekde inde a ist zacat stavat dialnicu, co sa mi zda jednoduche, alebo menit trasovanie dialnice, co je urcite omnoho narocnejsie. Ulohou je zacat stavat co najskor, si myslim.
Takze toto je moja otazka na ludi, ktori robia v tejto oblasti a vedia mi odborne odpovedat.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2005 11:18
od random
problem je ze pravdu maju obaja ... tak NDS ako aj majitelia ... dom je v ochrannom pasme ... co by tak nevadilo dialnici (na slovensku je to pomerne casto .. hlavne na starsich dialniciach ... ale uz sa to nerobi) ale vadi to jej majitelom ... vydane rozhodnutie bolo chybne a za tuto chybu by niekto z miestneho uradu mal prist o hlavu :P ... toto sa nerobi ... na druhej strane majitelia nechcu odist ... a pretrasovanie dialnice hodz aj len o tych 150m dalej od domov by zasiahlo minimalne 3km dialnice ... takze by bolo nutne vynalozit este raz tolko nakladov na geologicky prieskum ... atd ... NDS alebo kto predtym tiez asi nemyslel na dobro vsetkych ked trasoval tu dialnicu tak ako ju trasoval ... pretoze je tam obluk v ktorom bude za zhorseneho pocasia 130ka zivotu nebespecna ... co je zleee ... keby som mal byt hnusny tak poviem ze : naco su nam dialnice na ktorych sa bude jazdit pomalsie ako na beznych cestach ...

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2005 12:12
od bacon
Jasne chapem, cize patova situacia, ale co teraz, co sa robi pre to aby sa zacalo stavat? Je jedno ci v novej trase alebo starej. Lebo rok sa o tom hovori, no neviem co robi.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2005 12:21
od Adaios
bacon napísal:Jasne chapem, cize patova situacia, ale co teraz, co sa robi pre to aby sa zacalo stavat? Je jedno ci v novej trase alebo starej. Lebo rok sa o tom hovori, no neviem co robi.


Nechcem hodnotit postupy vasich institucii v takomto probleme, ale vseobecne a dost dolezite je napisat, ze dokial je na D1 co stavat a dokial je menej penazi nez pocet usekov, tak problem nie je.

Teraz sa da spatne hodnotit, ze zrejme nebolo spravne, aby sa stavalo rychlejsim tempom aj od vychodu SR v smere na zapad, lebo na to nebola vasa krajina zrejme dostatocne pripravena. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2005 12:35
od random
ja viem ze je to scestna predstasva .. ale hned ako vznikol ten problem tak sa malo upustiot od aktualneho trasovania a mala sa zacat nova studia ... teraz sa s tym uz nic neda robit ... a kym sa vsetko rozhodne uplynu aj 3-4roky ... to uz mohla stat aj pretrasovana dialnica

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2005 12:57
od bacon
Tak ako Adoas pise, je to stav, ktory vyhovuje aj statu, ze nemusi davat zdroje na nejaku "nezaujimavu" dialnicu. Skoda, lebo ak tieto roky 05 - 06 sa bude relativne dost odovzdavat do uzivania, potom nastane stav, kedy sa tempo spomali vdaka nezacatiu vystavby takychto usekov.
.... ale vlastne to je bezna prax, na ktoru sme si zvykli, pred volbami km a km, potom ticho a hluchota