Stránka 4 z 194

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2007 17:49
od Dialniciar
Možno to smiešne vyzerá, ale keby sme vybrali len priority, tak na D1/R1/D4 nie je kde dnes prestavať 20 mld. SKK, pričom celková hodnota nedostavaného bez PPP je cca. 250 mld. SKK ... samozrejme, že keby som bol ja minister, tak prestaviam maximum, čo je cca. 22 mld. SKK, ale už to dám na pripravený obchvat Svidníka (mimochodom, už sa mohol stavať), dám viac na úseky, kde sa škrtalo, aby sa výstavba posunula rýchlejšie, dám na opravu vozovky D2 atď. ... ale to je sen v rezorte dopravy. Len tým chcem povedať, že peňazí na tento úsek je dosť.

Lebo dávať dnes 20 mld. SKK ročne nie je problém, aj 25 mld. SKK nie je problém, takže rozostavať nové 2 stavby za 50-60 mld. SKK, ktoré sa budú stavať 5 rokov, nemôže byť problém, len nie sú pripravené. Sú to najnáročnejšie úseky, najdrahšie stavby, ale v pripravenosti musia byť na tom tak isto ako aj úseky niekde na nížine, kde mimochodom zase robia problémy ekológovia a mestá (R1).

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2007 21:54
od Stevqo
To je sila...Na Slovensku je to tak. Som zvedavy, ci vobec 2. polrok 2008 bude Visnove pripravene, nie to este stavat...

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2007 21:54
od Stevqo
Heh, opravujem, Hubova-Ivachnova. Neviem, preco ma napadlo Visnove :D.

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2007 00:09
od Dialniciar
Stevqo napísal:To je sila...Na Slovensku je to tak. Som zvedavy, ci vobec 2. polrok 2008 bude Visnove pripravene, nie to este stavat...


Samotný tunel bude pripravený a začne sa raziť bez ohľadu na to, či aj samotný úsek, lebo tam sú nejasnosti stále ...

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2007 16:37
od Stevqo
Mas na mysli Tunel Cebrat ?

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2007 16:59
od Dialniciar
Stevqo napísal:Mas na mysli Tunel Cebrat ?


Višňové.

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2007 18:02
od fh
Dialniciar napísal:
Stevqo napísal:To je sila...Na Slovensku je to tak. Som zvedavy, ci vobec 2. polrok 2008 bude Visnove pripravene, nie to este stavat...


Samotný tunel bude pripravený a začne sa raziť bez ohľadu na to, či aj samotný úsek, lebo tam sú nejasnosti stále ...


To je informácia, ktrorá ma teší. Nie je to tak dávno, keď som tu nadhodil, že čo bráni razeniu tunela. Myslím, že Johhan uviedol, že nie je celý úsek pripravený. Stále si myslím, že v záujme pokračovania a nadväznosti výstavby D1 je treba začať s Višňovým. Fakt ma to potešilo 8) .

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2007 19:50
od Stevqo
Tak tak ;). Je to velmi dobre ;).

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2007 14:02
od Dialniciar
Pozorovatel napísal:
Dialniciar napísal:
Stevqo napísal:To je sila...Na Slovensku je to tak. Som zvedavy, ci vobec 2. polrok 2008 bude Visnove pripravene, nie to este stavat...


Samotný tunel bude pripravený a začne sa raziť bez ohľadu na to, či aj samotný úsek, lebo tam sú nejasnosti stále ...


To je informácia, ktrorá ma teší. Nie je to tak dávno, keď som tu nadhodil, že čo bráni razeniu tunela. Myslím, že Johhan uviedol, že nie je celý úsek pripravený. Stále si myslím, že v záujme pokračovania a nadväznosti výstavby D1 je treba začať s Višňovým. Fakt ma to potešilo 8) .


Konečne kompetentní pochopili, že sa to inak nedá. A najväčšia sláva bude pri rozostavaní a potom až 5-6 rokov po dostavaní. Dovtedy táto stavba, samotný tunel bude odčerpávať miliardy SKK, ale je to posledná významná prekážka na D1 ...

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2007 14:08
od Dialniciar
Najväčší problém pri PPP na tomtú úseku sú pravámoci, ktoré by konzorcium malo. SR na toto nemalo nijako upravenú legislatívu a sotva sa presadilo samotné fungovanie PPP v SR. Pravdou je, že sú to stavby sa desiatky mld. SKK, spolu stavebne to bolo v hodnote takmer 100 mld. SKK, pričom štát by dal aj s mýtom cez túto sumu a to na desiatky rokov vopred. Nepodstatné, ktorá varianta PPP by sa vybrala. Problém bola pripravenosť. PPP môže natrasovať niečo, čo neexistuje vôbec, ale tu nie je ani moc čo trasovať: je to silno zastavané územie (ZA-RK) s jasným nutným napojením pri ZA a pri RK, potom slabá legislatíva cez nutnosť mať desiatky-stovky povolení a výkup pozemkov často vedený až k súdom ... na toto PPP nemá čas a očakáva sa to od štátu, resp., ak na to štát nemá, nechá 100% právomoc na PPP ... no a toto bolo úplne nemožné zase z hľadiska EÚ.

A keď na to nemalo PPP, tak zase sme zostali len pri tom, že štát+eurofondy, pričom aj pri PPP sa rátalo so spoluúčasťou EÚ.

Dnes je rok 2007, PPP nikde, ale stavať už treba. Aj tak sa už uvažuje nad tým, kto by to mal stavať - tender však bude medzinárodný, pretože ide o úplne inú situáciu ako Branisko: ide o dve rúry, o dlhý tunel, o to, že sa nesmie predražiť o desiatky %, uvažuje sa nad pevnou cenou, ... ale tender bude medzinárodný a čo sledujem, tak záujem bude enormný. A bude mať čo robiť aj stavebný sektor v regióne V4.

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2007 15:36
od pohodak
takze PPP na tomto useku(resp. HP-dubna skala) je definitivne pase?

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2007 17:50
od sergej
Pokiaľ viem úsek Hubová - Ivachnová nebol vládou schválený na PPP, bol len odporúčaný poradcom. Pilotný projekt mal byť HP-Turany.

BTW: prečo sa v téme o úseku Hubová - Ivahcnová bavíte o Višňovom? Navrhujem to trošku popresúvať.

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2007 18:27
od pohodak
to viem, ale myslim ze dialniciar hovoril o visnovom 8)

OdoslaťOdoslané: 05. Mar 2007 18:46
od sergej
No tak možno PPP na tomto úseku predsa len bude:

Z článku http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... highlight= :arrow:

"Za ďalšie problémové úseky výstavby diaľnice označil šéf rezortu dopravy tunel Višňové - Dubná pri Žiline, ktorý sa bude financovať sčasti z eurofondov a sčasti zo štátneho rozpočtu. Úsek do Ivachnovej by sa mal stavať na základe projektov PPP (verejno-súkromného partnerstva)."

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2007 11:44
od aquila
taka otazka, ked sa maju stavat useky co su pripravene, tento by tiez mal byt pripraveny ... bude stavat aj tento ? osobne si myslim, ze je dolezitejsi a prinosnejsi ako ZA zapad - ZA sever (brodno) ...

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2007 11:47
od expwy
aquila napísal:taka otazka, ked sa maju stavat useky co su pripravene, tento by tiez mal byt pripraveny ... bude stavat aj tento ? osobne si myslim, ze je dolezitejsi a prinosnejsi ako ZA zapad - ZA sever (brodno) ...

Áno mal by sa začať stavať aj tento úsek v plnom profile s tunelom Čebrať na prelome rokov 2008/2009.

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2007 11:57
od aquila
fuha, tak to by bolo super :)

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2007 20:53
od sergej
No ved ak chcu mat v 2013 dialnicu v KE, tak uz je aj nacase...

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2007 21:15
od konstrukt
Toto je najtažia časť stavby D1 od Žiliny po Ivachnovú a preto by NDS mala venovať viac času na riešenie tohto úseku. Niekde som čítal, že sa poriadne ani nevie kade presne má ísť diaľnica, vie sa to, ale v hrubých črtách.

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2007 21:23
od sergej
Nemyslím si, že je najťažší, Turany - Hubová bude zložitejší úsek.

Tento úsek by už mal byť pripravený/finalizuje sa, takže trasa musí určená. Veď pozri http://www.dialnice.info/images/big/hub ... chnova.jpg (5 MB)

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2007 21:23
od aquila
doprastavak zrejme myslel turany - hubova ... tam by jeho vyrok sedel ;)

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2007 21:27
od sergej
aquila napísal:doprastavak zrejme myslel turany - hubova ... tam by jeho vyrok sedel ;)


Jo a vyzerá to tak, že to je posledný nejasný úsek na severnej D1.

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2007 21:44
od konstrukt
aquila napísal:doprastavak zrejme myslel turany - hubova ... tam by jeho vyrok sedel ;)
Ano, myslel som úsek Turany-Hubová. Pre úsek Hubová-Ivachnová je úsek daný už aj projektovo.

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 11:43
od Andrej
MH napísal:
aquila napísal:taka otazka, ked sa maju stavat useky co su pripravene, tento by tiez mal byt pripraveny ... bude stavat aj tento ? osobne si myslim, ze je dolezitejsi a prinosnejsi ako ZA zapad - ZA sever (brodno) ...

Áno mal by sa začať stavať aj tento úsek v plnom profile s tunelom Čebrať na prelome rokov 2008/2009.

To pojde buduci rok na dialnice 30 mld a v r. 2009-2010 40 mld. Sk, ak chcu naraz financovat tunely Visnove, Cebrat a Povazsky Chlmec + prilahle useky?

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2007 15:37
od Dialniciar
Andrej napísal:To pojde buduci rok na dialnice 30 mld a v r. 2009-2010 40 mld. Sk, ak chcu naraz financovat tunely Visnove, Cebrat a Povazsky Chlmec + prilahle useky?


Začiatok výstavby nie je drahý, nákladné budú 2. a 3. roky razenia Višňového, kedy miliardy len tak poletia ... :o a zrejme sa bude zvažovať každá nová výstavba, ale ráta sa s novými úvermi cez NDS vo výške 15-20 mld. SKK a s min. výdavkami na opravy diaľnic. Okrem toho, tento rok sa všetky peniaze nevyčerpajú.

Pôjde na diaľnice toľko, aby:

1. bol dodržaný deficit štátneho rozpočtu pod 3% HDP
2. bola zabezpečená plynulá výstavba

A treba si tiež uvedomiť, že do r. 2009 sa dominatná časť rozostavaných diaľnic dnes, dostavia.

V podstate, ukáže sa, či táto vláda zvládne to, čo reálne plánuje a financuje (plánovanie, prípravné práce), pretože vstupujú do hry najdrahšie úseky diaľničnej siete: PB, ZA-RK, PO, D3, rozšírenie BA-TT a ešte výstavba R1 NR, R1 NR-ZM.

V r. 2010 sa reálne bude musieť dať na diaľnice 35-40 mld. SKK. Bude však HDP na úrovni cca. 2000-2200 mld. SKK, takže to budú cca. 2% HDP. Toľko dávalo dlhé roky na diaľnice napr. Španielsko, nejakú dobu aj Maďarsko, ČR dávalo len na výstavbu nad 1,2% HDP, ... my sme viazaní eurom a to bude spôsobovať, že sa bude musieť šetriť v sociálnej oblasti alebo privatizovať alebo ??? PPP na najdrahšie úseky, lebo platby budú až po dostavbe, po 5 rokoch a dovtedy môže štát ešte veľa postaviť a aj potom na platby bude zase vyššie mýto cez elektronickú formu z kamiónov.

Budúci rok bude stačiť dať 20-30 mld. SKK. To, čo dnes+inflácia.