Stránka 3 z 69
Odoslané:
14. Júl 2005 12:56
od Alexander Velky
Ale faktom zostáva, že D1 PO-Svinia by sa mal začať stavať tento rok, takže nejaký posun tu bude.
Odoslané:
20. Aug 2005 12:59
od Branco
Nno, žeby kvôli siedmim občanom zase nastal nejaký posun?
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1274
Odoslané:
20. Aug 2005 15:14
od johhan
Ono to vyzerá tak že tí ľudia majú pravdu.
Odoslané:
20. Aug 2005 15:47
od devil
Ako sa mohlo stat, ze D "ma obluk", ktory priblizuje D k domom
A zaroven ako mohlo byt vydane stavebne povolenie na dom tak blizko D
Vsade sa snazia aby D boli cim dalej od obyvanych priestorov, tuto je asi snaha opacna.
Odoslané:
20. Aug 2005 17:49
od aquila
devil: ak som to spravne pochopil stavebne povolenie na ten dom sa vydal v case ked bol iny variant dialnice a potom zrejme NDS/VUC navrhli novy zrejme lacnejsi variant,ktory bude nahle ma mat nejaky "obluk" ktory zasahuje do intravilanu ..
na tejto ortofotomape pocitam ze to bude niekde v KM 96,0
http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=71
Odoslané:
20. Aug 2005 18:06
od devil
Mas pravdu, asi bolo skor st. pov. na dom. cize maju pravdu. Ak sud nedovoli zacat D tak sa to moze vliect dost dlho. Hovorilo sa ze tento usek ma ist z EU fondov, cize nakoniec moze byt problem aj s cerpanim penazi.
Odoslané:
21. Aug 2005 11:00
od Branco
Sedem občanov Malého Šariša žiada posunúť trasu diaľnice minimálne o 150 metrov mimo intravilán obce. Za nezmysel projektu považujú oblúk diaľnice, ktorý sa dostáva do ochranného pásma ich príbytkov
Hmm, je niekde definované, čo to znamená "ochranné pásmo príbytkov"?
Ak som tiež správne pochopil, žiadne demolácie domov v Malom Šariši nebudú, diaľnica bude o 150 m bližšie, ako si to niektorí občania prajú, to sa dá vyriešiť protihlukovými bariérami.
Odoslané:
21. Aug 2005 12:36
od aquila
branco: hej jasne ze sa to da vyriesit, ale proste nikoho by nepotesilo ze si postavy dom a potom mu tam supnu dialnicu ... ide o to ze stat to zase "pokakal" ... lebo vyzera ze ti ludia su v prave .. mno uvidime
Odoslané:
21. Aug 2005 12:52
od Lenny
Branco napísal:Sedem občanov Malého Šariša žiada posunúť trasu diaľnice minimálne o 150 metrov mimo intravilán obce. Za nezmysel projektu považujú oblúk diaľnice, ktorý sa dostáva do ochranného pásma ich príbytkov
Hmm, je niekde definované, čo to znamená "ochranné pásmo príbytkov"?
Ak som tiež správne pochopil, žiadne demolácie domov v Malom Šariši nebudú, diaľnica bude o 150 m bližšie, ako si to niektorí občania prajú, to sa dá vyriešiť protihlukovými bariérami.
Ochranné pásmo je u dálnic a rychlostních silnic 100 m od osy každého jízdního jednosměrného pásu. U ostatních silnic I. třídy je pásmo 50 m,
u silnic II. a III. pak pouze 15 m od osy komunikace, případně osy jednosměrného pásu při čtyřpruhovém uspořádání.
Odoslané:
21. Aug 2005 17:40
od Branco
Lenny: vďaka za informácie.
Inak v Bratislave pri výstavbe estakády za Gagarinovou táto prechádza tiež minimálne jednou oblasťou s rodinnými domami (napr. Hraničná ulica/. Rodinné domy sú ďaleko bližšie k estakáde, ako 100m.
No
Odoslané:
21. Aug 2005 19:43
od rbarat
No ja si myslím, že tí ľudia tam robia zbytočné problémy. V BA ide diaľnica pár metrov od domov, či priamo nad domami, a nič sa nedeje.
V prípade úseku Svinia-Prešov je tam protihluková stena, takže v tomto problém nie je.
Problém je v tom, ako je vydané územné rozhodnutie. Čo ja viem, tak je vydané tak, ako je naplánovaná aj diaľnica. Sú tam aj stavebno-technické dôvody, prečo ide diaľnica tak, ako ide. Do toho ale laici z dediny nevidia. Ak by sa menila trasa diaľnice, musel by sa iste meniť územný plán, čo niečo stojí (a nie málo) a projekt. Ak by došlo k tomuto, celé sa to zdrží na odhadujem 2 roky, pričom okrem času tu ide aj o nezanedbateľné ekonomické hľadisko. Pre tieto dôvody štát trvá na pôvodnom riešení. Ak sa zahodí pôvodný územný plán a trasa, celý proces nového schvaľovania, návrhov, povolení a potvrdení je veľmi dlhý.
Ten termín 2 roky odkladu je naozaj reálny. Ak tam boli plánované peniaze z fondov EÚ, je tu asi aj riziko, že o ne prídeme.
Celé to môže nakoniec skončiť tak, že diaľnica sa kvôli 8 ľudom nezačne stavať, pretože sa prešvihnú termíny čerpania financií. A nakoniec na to najviac doplatia tí dedinčania, čo proti tomu najviac protestujú, lebo doprava im pôjde priamo cez dedinu.
Osobne by som takéto problémy riešil tak, že by som na mieste NDS pripravoval čo najviac úsekov na výstavbu. Ak by niekde pár ľudí robilo problémy, tak by som peniaze dal tam, kde by problémy neboli (podobne ako pri obídení Pov. Bystrice). Malo by to akýsi výchovný efekt.
Je ale pravda, že samotná príprava úskov je finančne náročná, zrejme ale iná cesta nebude.
Odoslané:
21. Aug 2005 19:54
od johhan
"Nové riešenie odporučil aj Prešovský samosprávny kraj ako orgán územného plánovania, stotožnilo sa s ním aj Ministerstvo životného prostredia SR, ale investor ani rezort dopravy nemá ochotu meniť svoje rozhodnutie. "
Noo
Odoslané:
21. Aug 2005 20:20
od rbarat
Ono tá neochota súvisí práve s tým, že by sa musel meniť územný plán. A pokiaľ sa mení územný plán, tak sa musí uskutočniť územné konanie a všetky tie papierovačky okolo. To spôsobí to mnou spomínané možno až 2 ročné zdržanie. Navyše kto to zaplatí? To čo si myslia laici poslanci nie je zaujímavé, lebo nevidia komplexne do problému. A ministerstvo ŽP zohľadňuje vo svojom stanovisku len fakt, že čím ďalej od domov, tým lepšie. To je však len jedna strana mince.
Tu nejde o to, či niekto niečo odporučí alebo nie, tu ide o časové termíny a peniaze. Viem, že vypracovanie nového územného plánu len pre malú obec stojí niekoľko sto tisíc Sk a trvá to aj so schválením aj rok. K tomu prirátaj zmeny projektu, potrebné povolenia atď. a máme tu odklad 2 roky. Štátu zrejme horí termín, preto nechcú žiadne zmeny.
Ono aj tak nikdy všetkým nevyhovieš. A tam tá diaľnica nejde 5 metrov za domom.
Štát naozaj nemôže donekonečna ustupovať. Ja netvrdím, že treba ísť cez mŕtvoly, ale naozaj 8 ľudí, ktorí nemajú naozaj veľkú krivdu nemôže blokovať tak významnú stavbu.
Ono východniari na jedne strane horekujú, že sa tam nič nestavia, ale na druhej strane si za tento stav čiastočne aj sami môžu. Úsek Svinia-Prešov sa už 2 roky mohol stavať, nebyť tých obštrukcií z ich strany.
Samozrejme maslo na hlave má aj štát, ale velkou brzdou výstavby diaľnice sú práve tieto a podobné ťahanice s trasovaním a pozemkami. Viď. PB, kde to tiež neustále viazne. A kto na to najviac doplatí sú samotní miestni obyvatelia.
Ako som už napísal. Ak nechcú, nech sa tam nestavia a začne sa radšej niekde inde, kde nikto neprotestuje - napr. za Žilinou. Tam je všetko až po Martin mimo zastavaného územia, takže problémy podobného typu, ako pri Prešove asi nehrozia.
Osobne to vidím tak, že dnes je vôla a zrejme aj peniaze na začatie stavby diaľnice. Ak to bude pár jedincov torpédovať, dostaneme sa do časového sklzu a možno o tie 2 roky už nebude ani vôľa ani peniaze na stavbu.
Re: Noo
Odoslané:
21. Aug 2005 22:17
od Lenny
rbarat napísal:Ono tá neochota súvisí práve s tým, že by sa musel meniť územný plán. A pokiaľ sa mení územný plán, tak sa musí uskutočniť územné konanie a všetky tie papierovačky okolo. To spôsobí to mnou spomínané možno až 2 ročné zdržanie. Navyše kto to zaplatí? To čo si myslia laici poslanci nie je zaujímavé, lebo nevidia komplexne do problému. A ministerstvo ŽP zohľadňuje vo svojom stanovisku len fakt, že čím ďalej od domov, tým lepšie. To je však len jedna strana mince.
Tu nejde o to, či niekto niečo odporučí alebo nie, tu ide o časové termíny a peniaze. Viem, že vypracovanie nového územného plánu len pre malú obec stojí niekoľko sto tisíc Sk a trvá to aj so schválením aj rok. K tomu prirátaj zmeny projektu, potrebné povolenia atď. a máme tu odklad 2 roky. Štátu zrejme horí termín, preto nechcú žiadne zmeny.
Ono aj tak nikdy všetkým nevyhovieš. A tam tá diaľnica nejde 5 metrov za domom.
Štát naozaj nemôže donekonečna ustupovať. Ja netvrdím, že treba ísť cez mŕtvoly, ale naozaj 8 ľudí, ktorí nemajú naozaj veľkú krivdu nemôže blokovať tak významnú stavbu.
Ono východniari na jedne strane horekujú, že sa tam nič nestavia, ale na druhej strane si za tento stav čiastočne aj sami môžu. Úsek Svinia-Prešov sa už 2 roky mohol stavať, nebyť tých obštrukcií z ich strany.
Samozrejme maslo na hlave má aj štát, ale velkou brzdou výstavby diaľnice sú práve tieto a podobné ťahanice s trasovaním a pozemkami. Viď. PB, kde to tiež neustále viazne. A kto na to najviac doplatí sú samotní miestni obyvatelia.
Ako som už napísal. Ak nechcú, nech sa tam nestavia a začne sa radšej niekde inde, kde nikto neprotestuje - napr. za Žilinou. Tam je všetko až po Martin mimo zastavaného územia, takže problémy podobného typu, ako pri Prešove asi nehrozia.
Osobne to vidím tak, že dnes je vôla a zrejme aj peniaze na začatie stavby diaľnice. Ak to bude pár jedincov torpédovať, dostaneme sa do časového sklzu a možno o tie 2 roky už nebude ani vôľa ani peniaze na stavbu.
Vždy se najde někdo komu se nelíbí, že mu trasa vede za barákem a chce ji posunout tu o 5 metrů doleva, tu zas o 3 doprava a nikdo z nich nechápe, že to není možné. Problém poloměrů, stoupání atd.
Někdy není potřeba ani osmi lidí, aby blokovali výstavbu, stačí jedno ekologické sdružení z druhého konce republiky, které se bude ustavičně odvolávat a soudit a rázem se stavba zdrží i o 5 let.
Taky si nemyslím, že kvůli osmi lidem říct: Vy tady dálnici nechcete, kašlem na vás jdem stavět jinam. To není správný postoj, protože ta mlčící většina tam dálnici chce.
Odoslané:
22. Aug 2005 08:32
od fh
Otázka je, či tu bude štát cvičiť s občanmi, alebo si dajú štátni úradníci tú prácu a spravia si svoje povinnosti poriadne. U nás akokeby platilo-štát je boh,občan bezvýznámná otravná nula.
Odoslané:
22. Aug 2005 09:02
od johhan
Povedzme si ale jednu vec .. ked dotyční ludia pred pár rokmi stavali tak sa špecialne pýtali na ochranné pásmo dialnice ... vtedy bola trasa dialnice iná, ale už pri územnom pláne bolo všetko iné. Tak sa len tak pýtam, kde je serioznosť investora ? Ako by sa Vám páčilo keby napriek vyjadreniu investora že nebudete v ochrannom pásme dialnice bola o 2 roky situácia diametrálne iná. Osobne už len principialne by som bol na nich riadna "sviňa" a riadne im to skomplikoval. Pretože tu ako prvý klamal investor nie tí luďia. PB je trochu iná situácia.
Inak v tom úseku je znížená rýchlosť na dialnici na 100 km/h práve kôli tomu oblúku čo pôjde k dedine a budú sa musieť robiť kôli tomu drahé smerové a aj protihlukové úpravy. Investor si nedal ani námahu urobiť analýzu nákladovosti upraveného trasovania.
Odoslané:
22. Aug 2005 10:33
od bacon
Pri probleme Svinia - Presov som sprvu sa cudoval vychodniarom, ze preco nesuhlasia s dialnicou, ked im tak velmi chyba. Postupnym objasnovanim situacie vsak mam nazor, ze ti ludia maju pravdu.
Preto im drzim palce v boji s NDS.
Pretoze tento problem je tu uz viac ako rok, mozno pri ochote pristupit na poziadavky ludi, mohol byt davno vyrieseny. Lebo argument, ze zmena bude trvat niekolko rokov je typickym argumentom byrokratov na statnej sprave, ktori hodia bublinu do sveta aby si chranili svoj chrbat.
Je to moj nie odborny nazor, ale takto to vidim ja, so skusenostami v SR.
Odoslané:
22. Aug 2005 10:34
od aquila
johhan, cize na tej brozurke ten obluk nie je nakresleny ? ci ako to je ?
inak faktom je ze henta bezducha zmena tiez nie je dobra .. v PB bol iny problem ..
Odoslané:
22. Aug 2005 14:54
od johhan
aquila napísal:johhan, cize na tej brozurke ten obluk nie je nakresleny ? ci ako to je ?
inak faktom je ze henta bezducha zmena tiez nie je dobra .. v PB bol iny problem ..
Ak si dobre pamatám tak pôvodne bol úsek medzi 94 - 98 km priamy len mal pri stúpaní 3 pruhy. Potom sa v rámci šetrenia presadil úsek s 3 protismernými zákrutami a s 2 pruhmi na stúpaní s tým že terajší úsek je asi o 5% drahší .. aby sa dosiahla úspora tak bude úsek z nižšími parametrami .. teda 100 km/h ... no šetrenie po slovensky
Pre upresnenie teraz je tam tretí prídavný pruh na stúpaní .. len má 2 km .. pôvodne mal asi 4,5
Odoslané:
22. Aug 2005 17:01
od aquila
aha, tak to je bohovske setrenie ... nemam slov
Odoslané:
22. Aug 2005 18:16
od Lenny
Tady je jasný příklad, jak stát nejednáse svými občany na rovinu, pokud je to pravda.
Odoslané:
22. Aug 2005 22:11
od johhan
No nebral by som to až tak 100% ... možno mám ja zlé info
Odoslané:
22. Aug 2005 22:14
od Caesar
bacon napísal:Preto im drzim palce v boji s NDS.
Ten sa ale vyhrať nedá. Výhra občanov = žiadna diaľnica.
Odoslané:
23. Aug 2005 09:42
od johhan
Caesar napísal:bacon napísal:Preto im drzim palce v boji s NDS.
Ten sa ale vyhrať nedá. Výhra občanov = žiadna diaľnica.
Nepreháňaj, tam nikto nebojuje proti dialnici. Tam skorej ludia bojujú proti arogancii NDS. Problem sa vlečie už niekoľko rokov a zrovnávacia štúdia sa dá spraviť za 3 mesiace. Takže podporuješ postup NDS ?
Odoslané:
23. Aug 2005 09:49
od Caesar
johhan napísal:Caesar napísal:Ten sa ale vyhrať nedá. Výhra občanov = žiadna diaľnica.
Nepreháňaj, tam nikto nebojuje proti dialnici. Tam skorej ludia bojujú proti arogancii NDS. Problem sa vlečie už niekoľko rokov a zrovnávacia štúdia sa dá spraviť za 3 mesiace. Takže podporuješ postup NDS ?
Johhan,
ja som sa jasne vyjadril a nie je mojou povinnosťou tu so všetkým a so všetkými súhlasiť. Myslím si, že ja som už viackrát prezentoval svoj postoj voči takým inštitúciám ako sú MDPT/SSC/NDS/vláda/...
Ja som jasne povedal, ako to funguje. Ak vyhrajú občania, tak nebudú mať diaľnicu skôr, budú ju mať neskôr, ak vôbec niekedy. Pretože NDS ak aj má vo vedení "arogantný" spôsob jednania (so samosprávou), tak na vine si je samospráva sama, mala dostatok času na vyjadrenie svojich požiadaviek, no čo je hlavné, vedenie NDS rozhoduje. A ak sa niekto postaví proti vedeniu NDS, tak sa čo stane podľa teba? ... odvolá niekto kompetentný vedenie? Ak si to myslíš, tak snívaj ďalej. Práveže naopak, "vedenie NDS sa pomstí", tomu ver. Ak si to nemyslíš, tak potom neviem, kam smeruješ svojím príspevkom na mňa.