Atlan, prečo hovoríš AJ o sebe v tretej osobe?
Btw. 130 bolo vela pred 25 rokmi. Ber do úvahy aj technologický rozvoj. A nikde sa nepíše o MPR 200, ak dobre čítam.
Zipso napísal:No som nazoru ze pokial zvysenie rychlosti tak plosne na 140. Aj tak uz teraz ludia ktory sa chcu "legalne" ponahlat tak jazdia touto rychlostou. Okrem toho uspora casu pri 18 km useku je minimalna. V pripade celej D1 by uspora bola aspon trochu citelna. Zaroven by tomu malo predchadzat dynamicke znacenie lebo ludia niektory jazdia vzdy na max.a nehladia na aktualnu situaciu.
Legalna 140 je aj bez uvodzoviek, pokial viem tak zastavia ťa ked prekročíš MPR o 6km/h, pričom samotný tachometer (nie všetky) ti ukazuje o 5 km/h viac. A toto platí na cestách I. tried určite, potom som dostal info, že pri vyšších rýchlostiach (D/RC), kde merajú danú 130, tak je tá tolerancia väčšia. Čiže si vieme domyslieť, ako rýchlo by sa chodilo v prípade MPR 140.
A ak si dobre pamatám, tak ked sa znižovala MPR v obciach zo 60 na 50, padol argument, že to robia preto aby vodiči išli v obci max 60 a nie 70.
Tu úsporu nerátaj iba pre PO-KE. V prípade, že by sa to na jednom úseku zrealizovalo, určite by sa tlačilo aj na ďalšie možné.