teoretik napísal:Dialniciar napísal:teoretik napísal:a co keby sa postavilo:
1. 3+3 pruhy na BA-TT
2. D4 juzna vetva
3. 2+2 pruhova D/RC BA-Sered
4. 1+1 R7 az po LC
V tom pripade by rozsirenie BA-TT na 4+4 nebolo tak skoro potrebne, lebo by v podstate existovalo az 6+6 pruhov pre smer BA - sever/vychod
teoretik, to, čo si ty napísal, je pekné, len žiaľ rozdiel medzi 3+3 a 4+4 je cca. 10 mld. SKK a za to nepostavíš ani 2. a ani 4. bod, ba čo viac sotva by si za to mohol postaviť bod č. 3 (jedine s využitím SC-Sereď).
Takže to už radšej rovno 4+4 ... a je to 8 pruhov.
2. D4 je potrebna, tak ci tak. Naklady na jej vystavbu su za ucelom tohoto porovnavania irelevantne.
4. R7... ok, beriem, to je prilis nakladne ako alternativna trasa... ale potrebna bude a jej vedlajsim efektom bude, ze odlahci D1.
3. BA-Sered je sice drahsie riesenie, ale ma aj vyssiu kapacitu... tych 10 pruhov vydrzi ani-si-netrufam-odhadnut dokedy
A z hladiska pohodlia dopravy je to tiez lepsie riesenie.
- tak potom tam tú D4 nedávaj, keď to je irelevantné
- bude potrebná po dostavbe R2 po Lučenec, čo aj je priorita vlády, nakoľko po rozšírení D1 BA-TT, po dostavbe R1 a R2 po LC vznikne problém, že TT-NR budú stúpať intenzity aj na BB a vytvorí sa tlak na novú RC BA-KE, ak však taký tlak vôbec bude, inak je to tiež dovtedy irelevantné
- BA-Sereď ak stojí viac, je tiež irelevantná
Jednoducho teoretik, len teoretizuješ, ale prax ti unikla.
BA a jej doprave na východ stačí 50 mld. SKK.
1. Rozšírenie D1 BA-TT na 3+3 pruhy za 15 mld. SKK.
2. Výstavba novej RC na SC, investície do cesty I. triedy SC-Sereď nový povrch, nové podložie v hodnote 13-15 mld. SKK.
3. Výstavba D4 s nákladmi 20 mld. SKK.
A za 50 mld. SKK by si ani nepostavil 1/2 RC R7 po Lučenec.
A akých 10 pruhov teoretik
Veď ty nemôžeš rátať len pruhy ...
4+4 na D1 je viac ako 3+3 na D1 a 2+2 BA-Sereď. Nehovoriac o tom, že nielenže je to viac, ale ešte je to aj lacnejšie.
Takúto kardinálnu blbosť som už dlho nevidel.
Veď len výstavba RC BA-Sereď by stála viac ako 3+3 pruhy na D1 ... nemám slov.