D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 20:14

Andrej napísal:
Dialniciar napísal:1 MÚK v hodnote 0,7 mld. SKK ti prekáža a dáva dôvod na to, aby si "daroval" úsek za 30 mld. SKK na 25 rokov do budúcnosti :?:

Kde som ja pisal, ze mi prekaza MUK? ;)
NDS by ho "pozicala" na cca 10-20 rokov s tym, ze by sa vratil v skvelom stave na 4+4 pruhy ;)


Nechajme to. Ty si písal o tlakoch, nie ja. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 20:23

teoretik napísal:
Dialniciar napísal:
teoretik napísal:a co keby sa postavilo:

1. 3+3 pruhy na BA-TT
2. D4 juzna vetva
3. 2+2 pruhova D/RC BA-Sered
4. 1+1 R7 az po LC

:?:

V tom pripade by rozsirenie BA-TT na 4+4 nebolo tak skoro potrebne, lebo by v podstate existovalo az 6+6 pruhov pre smer BA - sever/vychod


teoretik, to, čo si ty napísal, je pekné, len žiaľ rozdiel medzi 3+3 a 4+4 je cca. 10 mld. SKK a za to nepostavíš ani 2. a ani 4. bod, ba čo viac sotva by si za to mohol postaviť bod č. 3 (jedine s využitím SC-Sereď). :idea:

Takže to už radšej rovno 4+4 ... a je to 8 pruhov. :idea: :wink:


2. D4 je potrebna, tak ci tak. Naklady na jej vystavbu su za ucelom tohoto porovnavania irelevantne.
4. R7... ok, beriem, to je prilis nakladne ako alternativna trasa... ale potrebna bude a jej vedlajsim efektom bude, ze odlahci D1.
3. BA-Sered je sice drahsie riesenie, ale ma aj vyssiu kapacitu... tych 10 pruhov vydrzi ani-si-netrufam-odhadnut dokedy :) A z hladiska pohodlia dopravy je to tiez lepsie riesenie.


- tak potom tam tú D4 nedávaj, keď to je irelevantné :wink:
- bude potrebná po dostavbe R2 po Lučenec, čo aj je priorita vlády, nakoľko po rozšírení D1 BA-TT, po dostavbe R1 a R2 po LC vznikne problém, že TT-NR budú stúpať intenzity aj na BB a vytvorí sa tlak na novú RC BA-KE, ak však taký tlak vôbec bude, inak je to tiež dovtedy irelevantné :wink:
- BA-Sereď ak stojí viac, je tiež irelevantná

Jednoducho teoretik, len teoretizuješ, ale prax ti unikla.

BA a jej doprave na východ stačí 50 mld. SKK. :idea:

1. Rozšírenie D1 BA-TT na 3+3 pruhy za 15 mld. SKK.
2. Výstavba novej RC na SC, investície do cesty I. triedy SC-Sereď nový povrch, nové podložie v hodnote 13-15 mld. SKK.
3. Výstavba D4 s nákladmi 20 mld. SKK.

A za 50 mld. SKK by si ani nepostavil 1/2 RC R7 po Lučenec. :idea:

A akých 10 pruhov teoretik :?: Veď ty nemôžeš rátať len pruhy ...

4+4 na D1 je viac ako 3+3 na D1 a 2+2 BA-Sereď. Nehovoriac o tom, že nielenže je to viac, ale ešte je to aj lacnejšie. :wink: Takúto kardinálnu blbosť som už dlho nevidel. :D Veď len výstavba RC BA-Sereď by stála viac ako 3+3 pruhy na D1 ... nemám slov. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2007 20:36

Dialniciar napísal:Nechajme to. Ty si písal o tlakoch, nie ja. :wink:

tak uz som pochopil ako si to myslel :)
mne neprekaza samotna MUK ale jej umiestnenie ;) tam ide len o efektivnost vynakladanych investicii resp. spravnu obsluhu uzemia, nic viac ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod i15 » 13. Nov 2007 20:48

Dialniciar:

1. D4 som spomenul preto, aby bol jasny "moj" casovy harmonogram
2. 3+3 + 2+2 je tych 10 pruhov ;) To je viac ako osem... preco to ma nizsiu kapacitu? Dnes je BA-TT spolocny usek pre severny, aj juzny tah. Keby sa postavila alternativna dialnica, premavka by sa prirodzene rozdelila.

ps: teoretik som a nikto mi v tom nezabrani :twisted: Na tomto fore nie som jediny prispievatel s radov laikov, ale dakujem, ze si mi to dal najavo ;)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 21:56

Andrej napísal:tak uz som pochopil ako si to myslel :)
mne neprekaza samotna MUK ale jej umiestnenie ;) tam ide len o efektivnost vynakladanych investicii resp. spravnu obsluhu uzemia, nic viac ;)


Ty sám píšeš v inom vlákne, ako raz bude mať PK+SC a oblasti blízko nich o 200.000 ľudí viacej a že by bolo dobré mať RC na PK, ... takže ak si to developer presadil MÚK, treba mu pogratulovať a volá sa to lobbing. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 22:01

teoretik napísal:Dialniciar:

1. D4 som spomenul preto, aby bol jasny "moj" casovy harmonogram
2. 3+3 + 2+2 je tych 10 pruhov ;) To je viac ako osem... preco to ma nizsiu kapacitu? Dnes je BA-TT spolocny usek pre severny, aj juzny tah. Keby sa postavila alternativna dialnica, premavka by sa prirodzene rozdelila.

ps: teoretik som a nikto mi v tom nezabrani :twisted: Na tomto fore nie som jediny prispievatel s radov laikov, ale dakujem, ze si mi to dal najavo ;)


- k D4 ok :wink:
- má a bude to mať nižšiu kapacitu, pretože to stojí oveľa viac ako D1 4+4, takže je to za 1. neporovnateľné a za 2. ak by si to chcel porovnať, poviem ti, že na počte pruhov už tam až tak nezávisí a za tú cenu by si dokonca dokázal spraviť 5+5 na D1 a bolo by to stále lacnejšie. :wink:
- neriešime alternatívnu trasu, zmenili sa pomery a samotná TT je silno naviazaná na BA :wink: , premávka by sa rozdelila len v pomere, že by klesli intenzity na TT-Sereď, resp. menej prudšie rástli, lebo aj TT a NR je už silno spájaná hospodársky :wink:

Ano, raz za čas to dám najavo, ešte stále som slabý odvar voči tým, čo sú tu vysoko kritickými v sekcii tunely. Pretože aj laik by mal mať svoje medze a nemal by sa stále povyšovať svojimi názormi na istú vec, hlavne, ak je jasné, že je to laik ... mňa zas dokáže vytáčať, že laikovia sa tu predbiehajú v riešeniach, ktoré sú totálne od veci. Ďakujem, že si mi to dal najavo. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2007 22:05

Dialniciar napísal:Ty sám píšeš v inom vlákne, ako raz bude mať PK+SC a oblasti blízko nich o 200.000 ľudí viacej a že by bolo dobré mať RC na PK, ... takže ak si to developer presadil MÚK, treba mu pogratulovať a volá sa to lobbing. :wink:

Keby presadil 1 MUK navyse, nehovorim nic. Tu vsak presadil MUK na ukor lepsieho riesenia ;) Snad uznas, ze ako je to naplanovane to daleko menej posluzi ako keby bola MUK na ceste Ch.Grob-Bernolakovo alebo C.Voda-Ivanka ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 22:24

Andrej napísal:Tu vsak presadil MUK na ukor lepsieho riesenia ;) Snad uznas, ze ako je to naplanovane to daleko menej posluzi ako keby bola MUK na ceste Ch.Grob-Bernolakovo alebo C.Voda-Ivanka ;)



... uznávam "len" to, že to, ako je celé rozšírenie je tak naplánované, že vo vyspelom svete by boli na mieste odvolaní všetci kompetentní na MDPT a NDS, čo to schválili. :!:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 16. Nov 2007 16:28

Šesť prúdov na diaľnici bude stáť 7 miliárd :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8509
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod LubosG » 17. Nov 2007 12:19

Veľmi som zvedavý na situáciu, keď bude všetko v plnom stavebnom prúde, aké zápchy tam budú, pretože už teraz je to koľkokrát hrozné, čo potom, keď bude obmedzená premávka a nebodaj by sa k tomu ešte pridala nejaká nehoda :roll:.
Ak máte niekto presnejšie info o tom ako to bude prebiehať, dajte vedieť. Možno budú jeden smer, napr. z BA na Senec občas presmerovávať na starú cestu alebo majú iné riešenia, možno nie, ale to som potom fakt zvedavý na premávku na tejto našej najvyťaženejšej diaľnici v SR. A ešte by ma zaujímalo či bude prestavba na 3+3 pruhy vykonávaná obojsmerne alebo na 2 etapy?
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod aquila » 17. Nov 2007 13:57

ja som tiez zvedavy... skor by mali rozsirit staru cestu aspon od starej seneckej po bernolakovo.. dost by to pomohlo...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 17. Nov 2007 14:25

aquila napísal:ja som tiez zvedavy... skor by mali rozsirit staru cestu aspon od starej seneckej po bernolakovo.. dost by to pomohlo...


To, čo pomáha, to sa tam zásadne robiť nebude. :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 17. Nov 2007 14:50

Ľuboš Gerža napísal:A ešte by ma zaujímalo či bude prestavba na 3+3 pruhy vykonávaná obojsmerne alebo na 2 etapy?


Pri sirke 28,5 sa da zviest doprava do povodneho 1 smeru na 2+2 pruhy. Kedze D1 ma sirku 27,5 m, netusim, ako to budu robit.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Lenny » 17. Nov 2007 17:53

Při rozšířování D1 u Prahy byly zachovany převažnou dobu 2+2 pruhy, došlo k zužení levého na 2 m, pravý zůstal stejný, tím došlo k zvětšení místa u odstavného pruhu. Výstavba probíhala na 4 etapy, 3 roky.

D1 je mezi BA - TT v kategorii D 26,5/150,120.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod E499.3056 » 18. Nov 2007 20:04

Niekde medzi SC a TT som videl ako uz jeden most bol odstaveny a uz tam buldozer bagroval podlozie a na to davali nejaku foliu.
Obrázok používateľa
E499.3056
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 16
Založený: 17. Sep 2005 16:39

Odoslaťod E499.3056 » 18. Nov 2007 20:05

Bagrovali podlozie na novu krizovatku
Obrázok používateľa
E499.3056
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 16
Založený: 17. Sep 2005 16:39

Odoslaťod Lenny » 19. Nov 2007 00:53

A pocitaji u teto krizovatky s rozsirenim dalnice na sestipruh?
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Čumil » 19. Nov 2007 01:07

Ano, bolo to tu niekde pisane, este na jar, ak ma pamat neklame.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod B; » 19. Nov 2007 09:54

Na krizovatke Voderady sa pohybovali nejake mechanizmy aj v sobotu poobede.
Cely rok nic a ked zacne zima aj sviatok/piatok...
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Rozširovanie diaľnice možno už o dva roky

Odoslaťod Majkl » 29. Nov 2007 09:47


Rozširovanie diaľnice možno už o dva roky


S rozširovaním diaľnice D1 v oboch smeroch o jeden jazdný pruh na úseku Bratislava - Senec sa v štúdii rekonštrukcie ráta v rokoch 2009 až 2011. Šesťpruhový nový úsek má zmierniť kritický stav na diaľnici.
:arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=57207#57207
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod Majkl » 09. Dec 2007 18:49

Do fotogalerie som pridal fotky z budovania novej krizovatky na D1 Voderady. :arrow:

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=130
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod Dialniciar » 11. Dec 2007 23:41

Toto mi došlo mailom s komentárom (preklad): "aj tak raz skončíte s vaším 3+3 takto:

Obrázok
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mapman » 12. Dec 2007 00:27

Dialniciar napísal:Toto mi došlo mailom s komentárom (preklad): "aj tak raz skončíte s vaším 3+3 takto:

Obrázok


Hmm vyzerá to podobne ako každodenná realita na D1 tesne pred Prahou... Dnes som tam takto stal dokonca o pol jednej, čiže mimo špičku...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Čumil » 12. Dec 2007 05:43

Ludia, naozaj musite citovat predchadzajuci prispevok pri reakcii?? A naozaj aj s obrazkom?
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Dialniciar » 18. Dec 2007 14:56

Skanska stavia pri Trnave obaľovňu asfaltových zmesí :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8852

- investícia v hodnote 150 mil. SKK
- TT VÚC ide opraviť od r. 2008 do r. 2009 cesty za 1,5 mld. SKK
- štát ide rozšíriť D1 BA-TT z 2+2 na 3+3 pruhy
- pokládka AB krytu na severný obchvat Trnavy
- plánovaný úver BA VÚC na cesty
- plánovaný úver NR VÚC na cesty


Ja by som aj čakal, že pri rošírení sa zároveň prestavia vozovka na CB kryt, ale na to Slovensko asi fakt teraz nemá a spraví sa to o 15-20 rokov, keď bude treba 4+4 pruhy ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 65 hostí.