D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod sven » 13. Nov 2007 10:11

Neviete nahodou, kde bude napojena buduca D4 s D1? Vznikne nova MUK alebo sa pri rozsirovani DI na 3+3 zohladnuje uz aj D4?
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Odoslaťod expwy » 13. Nov 2007 10:17

aquila napísal:skor mam dojem, ze niekto hodne vplyvny z ciernej vody si nechal urobit prijazd domov ...

Správny dojem, sú na to obrovské politické tlaky, preto sa táto križovatka bude budovať v rámci tohto projektu...
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod expwy » 13. Nov 2007 10:24

sven napísal:Neviete nahodou, kde bude napojena buduca D4 s D1? Vznikne nova MUK alebo sa pri rozsirovani DI na 3+3 zohladnuje uz aj D4?

Nezohľadňuje sa a to je obrovská chyba, neviem si dosť dobre predstaviť, toľko križovatiek na jednej kope ako budú Vajnory, D1/D4 Ivanka-sever (dôležitá križovatka 2 diaľnic) a Triblavina. V tomto úseku by som to vyriešiel buď súvislým kolektorovým prepojením týchto troch križovatiek, alebo konfiguráciou min. 4+4 na tomto úseku.

Chyba tohto rozšírenia je, že sa zase ako obvykle na SK šije horúcou ihlou a idú sa robiť polovičné riešenia za menej peňazí, len aby to bolo čo najrýchlejšie a netrpela tým ostatná výstavba diaľnic na strednom a východnom SK.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2007 10:29

MH napísal:Chyba tohto rozšírenia je, že sa zase ako obvykle na SK šije horúcou ihlou a idú sa robiť polovičné riešenia za menej peňazí, len aby to bolo čo najrýchlejšie a netrpela tým ostatná výstavba diaľnic na strednom a východnom SK.

tak ono sa to v podstate rozsirenim ani neda nazvat, ked vlastne iba zuzia stredny pas a zaberu kus krajnice. Ja len dufam, ze ked sa budu burat a znovu stavat nadjazdy, ze sa tam bude aspon ciastocne ratat s 4+4.

A s tou D4 som to nepochopil. To sa s nou nepocita najblizsich 15 rokov ked na nu vobec nemyslia? :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 13. Nov 2007 10:31

pritom daleko logickejsie by bolo zburat most medzi grobom a bernolakovom, urobit tam novu MUK s napojenim na I/61 a urobit mini obchvat grobu ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod expwy » 13. Nov 2007 11:13

Andrej napísal:Ja len dufam, ze ked sa budu burat a znovu stavat nadjazdy, ze sa tam bude aspon ciastocne ratat s 4+4.

Tak na to zabudni Andrej :D
Andrej napísal:A s tou D4 som to nepochopil. To sa s nou nepocita najblizsich 15 rokov ked na nu vobec nemyslia? :roll:

Zrejme sa nejaká časť bude stavať v rámci PPP a to skôr ako si mnohí myslia.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod pohodak » 13. Nov 2007 13:03

len aby toto nase sucasne PPP na D/R1 nedopadlo pruserom (comu by som sa uprimne az tak necudoval), potom zrejme ziadna D4 nebude :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod expwy » 13. Nov 2007 13:11

V rámci rekonštrukcie úseku BA - TT by som ešte spravil to, že kolektory z MÚK Senec by som predĺžil až po MÚK Blatné (z ktorej by mala byť plnohodnotná MÚK), týmto by vlastne vzniklo kvázi "nediaľničné" prepojenie II/503 a I/61 a vznikol by vlastne severný obchvat Senca.

A čo je už úplna utópia,v tzv. seneckom záreze (od MÚK Senec po bývalé odpočívadlo Senec) by som postavil hĺbený tunel 2+4+4+2 diaľnica + kolektory tvoriace severný obchvat SC. Terajší zárez zasypal a vznikli by tak nové možnosti rastu priemyselnej zóny Senec v okolí MÚK Senec.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod expwy » 13. Nov 2007 13:13

pohodak napísal:len aby toto nase sucasne PPP na D/R1 nedopadlo pruserom (comu by som sa uprimne az tak necudoval), potom zrejme ziadna D4 nebude :roll:
Ale bude, tlaky firiem, developerských spoločností a iných lobystických skupín zo SK a aj Rakúska sú tak silné, že žiadna vláda si nebude môcť dovoliť ich ignorovať.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod pohodak » 13. Nov 2007 13:16

mam strach ze ak bude PPP naozaj _velky_ priekak akakolvek vlada to zase vytiahne a bude riskovat svoje % u volicov :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod zvonec » 13. Nov 2007 13:32

aquila napísal:skor mam dojem, ze niekto hodne vplyvny z ciernej vody si nechal urobit prijazd domov ...


Pretlacil to a dotiahol to do konca developer, ktory robi (robit bude)momentalne masivnejsiu vystavbu na ciernej vode, viacmenej ta krizovatka bola uz planovana dlhsie, len akosi sustalky chybali... :)

sustalky = $$$
Obrázok používateľa
zvonec
diskutujúci
 
Príspevky: 95
Založený: 11. Júl 2005 15:03
Bydlisko: EU

Odoslaťod zvonec » 13. Nov 2007 13:36

MH napísal:V rámci rekonštrukcie úseku BA - TT by som ešte spravil to, že kolektory z MÚK Senec by som predĺžil až po MÚK Blatné (z ktorej by mala byť plnohodnotná MÚK), týmto by vlastne vzniklo kvázi "nediaľničné" prepojenie II/503 a I/61 a vznikol by vlastne severný obchvat Senca.

A čo je už úplna utópia,v tzv. seneckom záreze (od MÚK Senec po bývalé odpočívadlo Senec) by som postavil hĺbený tunel 2+4+4+2 diaľnica + kolektory tvoriace severný obchvat SC. Terajší zárez zasypal a vznikli by tak nové možnosti rastu priemyselnej zóny Senec v okolí MÚK Senec.


MH, mas dobre myslienky, pekny priklad na nieco podobne je klasika tunel Viedni na A23, tak ako si spominal v threade o rak dialnicach

Len keby sa na to nasiel niekto, kto by vedel mysliet do predu, a trocha planovat... :roll:
Obrázok používateľa
zvonec
diskutujúci
 
Príspevky: 95
Založený: 11. Júl 2005 15:03
Bydlisko: EU

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 13:48

Rozšírenie D1 BA-TT na 3+3 pruhy by v najlacnejšej verzii stálo 12 mld. SKK. Bez dostatočného ochranné pásma atď.

Rozšírenie D1 BA-TT na 3+3 pruhy vo verzii s pridaním nových MÚK, dostavby križovatky Blatné, oprava križovatky D1xR1 a jej prestavba na 2 pruhy odbáčacie aj pripájacie, lebo ide o najväčšiu diaľ. križovatku na Slovensku a ešte dlho pôjde by stálo 15-17 mld. SKK.

Rozšírenie D1 BA-TT na 3+3 pruhy s prípravou nadjazdou a výkupom pozemkov na výstavbu a prestavbu na 4+4 pruhy by stálo cez 20 mld. SKK.

Rozšírenie D1 BA-TT na 4+4 pruhy by podľa medzinárodnej cestnej federácie (ktorá to odporúča už priamo takto rozšíriť) by stálo cca. 34 mld. SKK.

MDPT však chce vynaložiť 8, max. 9 mld. SKK. :idea:

A z tohto to aj vychádza. Realizovať sa teda bude to najlacnejšie riešenie, upravené a zoškrtané na požadovanú sumu, preto sa aj robili 2 roky rôzne štúdie.

MH: to, čo si napísal, to by sa všade na západ stavalo, premyslelo by sa to možno aj 5 rokov, ale o ďalších 4-5 by to bolo postavené. A vydržalo by toto riešenie ďalších 20 rokov a ešte by aj podporilo celý región. Žiaľ, je to utópia. Na Slovensku.

Andrej: čo ja viem, tak len 2 nadjazdy budú rátať s rozšírením na 4+4 pruhy, ale napríklad sa ani všetky nadjazdy už obnovovať nebudú.

D4 štát stavať sám nemôže, nemá za čo pri nastavených prioritách a tak zostane len PPP. Ak to bude rozumný štát, tak až to bude o 5 rokov, tak to bude bez tieňového mýta a žiadne splátky stavby ani nič podobné.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2007 14:03

napadla ma taka kacirska myslienka - zverit usek BA-TT PPP s podmienkou pociatocneho rozsirenia na 3+3 s kompletnou pripravou na 4+4 a vystavbou novych krizovatiek. Intenzity su tu velmi vysoke, investicne naklady primerane, takze by to mohlo byt aj bez tienoveho myta. :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 14:07

Andrej napísal:napadla ma taka kacirska myslienka - zverit usek BA-TT PPP s podmienkou pociatocneho rozsirenia na 3+3 s kompletnou pripravou na 4+4 a vystavbou novych krizovatiek. Intenzity su tu velmi vysoke, investicne naklady primerane, takze by to mohlo byt aj bez tienoveho myta. :)


To je všetko pravda, ale štát by zase prišiel o vysoko výnosný úsek. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2007 14:11

vysoko vynosny usek, ale s nutnostou vysokych investicii v najblizsich rokoch, na ktore NDS nema ;)
myslim, ze najblizsie roky budu tie investicie prevazovat nad vynosmi, takze je to na zvazenie ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 16:28

Andrej napísal:vysoko vynosny usek, ale s nutnostou vysokych investicii v najblizsich rokoch, na ktore NDS nema ;)
myslim, ze najblizsie roky budu tie investicie prevazovat nad vynosmi, takze je to na zvazenie ;)


Áno, ale to, čo si ty napísal, to ešte nie je kacírska myšlienka, pretože by to nič neriešilo. ... investor prestavia na 3+3 s úpravami na prestavbu na 4+4 o 20 rokov, pričom sám by to 20 rokov prevádzkoval. Štát z toho nemá nič a o 20 rokov dostane diaľnicu, ktorú bude treba rozšíriť a nebude mať z čoho a pri tej zástavbe, aká sa plánuje už to nepôjde zadarmo ... takže skôr nech to investor cez PPP prestavia rovno na 4+4 pruhy, nech to prevádzkuje 25 rokov a nech mu štát prvých 15 rokov dáva po 1 mld. SKK (+rast o infláciu). Štát získa super kvalitu, stratí príjem na mýte ročne vo výške pár sto mil. SKK, ale zase ušetrí na prevádzke a opravách.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 16:37

Andrej napísal:vysoko vynosny usek, ale s nutnostou vysokych investicii v najblizsich rokoch, na ktore NDS nema ;)
myslim, ze najblizsie roky budu tie investicie prevazovat nad vynosmi, takze je to na zvazenie ;)


NDS hospodári s 20 mld. SKK, takže na to má a je to len o prioritách. Ak by som bol ja GR NDS a riadil naozaj firmu (hoci v rukách štátu) bez vplyvov politických a tlakov stavebných firiem s prihliadnutím na dopravné problémy štátu, tak s 20 mld. SKK by som tlačil na isté veci:

- údržba, opravy - max. 500 mil. SKK
- príprava, pozemky, štúdie - max. 1 mld. SKK
- chod NDS, kapitálové výdavky (kamery, vozový park atď.) - max. 500 mil. SKK

A mám 18 mld. SKK na výstavbu. :arrow:

Prvé 2 roky - dostavba všetkých rozostavaných úsekov a príprava tendrov na priority: D1, D3, D4 a R1.

Nechce sa mi teraz to ísť do detailov (nevhodné vlákno)

Dostavba R1: 24 mld. SKK, bez sev. obchvatu BB a s konkurenčným bojom max. 20 mld. SKK.

Prestavba D1 BA-TT: bez problémov za 18 mld. SKK aj s výhľadom na 4+4 pruhy.

K tomu PPP na D1, úplne celá až po KE - a na zníženie finančnej záťaže prenájom celej R1. Tú však opraviť a na TT-NR dať CB kryt.

Štát sa tak môže zameriavať sám ešte stále na D3 (+eurofondy). Neskôr cez ďalší balík PPP riešiť D4.

Potom štátu zostane buď možnosť mať ročne 10 mld. SKK na výstavbu alebo diaľniciam pridať. A riešiť R2-R7.


Tým chcem povedať Andrej, že peniaze sú a sú tu aj možnosti ... ďalší úver vo výške 15 mld. SKK. Mýto prinesie samotnému štátu z úsekov, kde PPP nie je a nebude 2 mld. SKK - to bude riešiť splátky všetkých úverov.

A ako som
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 16:38

A ako som povedal inde ... diaľnice na Slovensku nebudú biznisom pre štát. Takže vždy budú viac potrebné investície ako prichádzajúce výnosy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2007 18:07

Dialniciar napísal:Áno, ale to, čo si ty napísal, to ešte nie je kacírska myšlienka, pretože by to nič neriešilo. ... investor prestavia na 3+3 s úpravami na prestavbu na 4+4 o 20 rokov, pričom sám by to 20 rokov prevádzkoval. Štát z toho nemá nič a o 20 rokov dostane diaľnicu, ktorú bude treba rozšíriť a nebude mať z čoho a pri tej zástavbe, aká sa plánuje už to nepôjde zadarmo ... takže skôr nech to investor cez PPP prestavia rovno na 4+4 pruhy, nech to prevádzkuje 25 rokov a nech mu štát prvých 15 rokov dáva po 1 mld. SKK (+rast o infláciu). Štát získa super kvalitu, stratí príjem na mýte ročne vo výške pár sto mil. SKK, ale zase ušetrí na prevádzke a opravách.


Myslel som to tak, ze dnes by to postavil na 3+3 s tym, ze ked intenzity prekrocia urcitu hranicu, prestavia to na 4+4. Preto on sam by mal motivaciu stavat co najefektivnejsie s vyhladom do buducnosti. Taktiez by co najefektivnejsie vyriesil MUK a neboli by tu riesenia vyplyvajuce z vplyvu niektorych ludi ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod i15 » 13. Nov 2007 18:49

a co keby sa postavilo:

1. 3+3 pruhy na BA-TT
2. D4 juzna vetva
3. 2+2 pruhova D/RC BA-Sered
4. 1+1 R7 az po LC

:?:

V tom pripade by rozsirenie BA-TT na 4+4 nebolo tak skoro potrebne, lebo by v podstate existovalo az 6+6 pruhov pre smer BA - sever/vychod
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 19:32

Andrej napísal:Myslel som to tak, ze dnes by to postavil na 3+3 s tym, ze ked intenzity prekrocia urcitu hranicu, prestavia to na 4+4. Preto on sam by mal motivaciu stavat co najefektivnejsie s vyhladom do buducnosti. Taktiez by co najefektivnejsie vyriesil MUK a neboli by tu riesenia vyplyvajuce z vplyvu niektorych ludi ;)


1 MÚK v hodnote 0,7 mld. SKK ti prekáža a dáva dôvod na to, aby si "daroval" úsek za 30 mld. SKK na 25 rokov do budúcnosti :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 19:34

teoretik napísal:a co keby sa postavilo:

1. 3+3 pruhy na BA-TT
2. D4 juzna vetva
3. 2+2 pruhova D/RC BA-Sered
4. 1+1 R7 az po LC

:?:

V tom pripade by rozsirenie BA-TT na 4+4 nebolo tak skoro potrebne, lebo by v podstate existovalo az 6+6 pruhov pre smer BA - sever/vychod


teoretik, to, čo si ty napísal, je pekné, len žiaľ rozdiel medzi 3+3 a 4+4 je cca. 10 mld. SKK a za to nepostavíš ani 2. a ani 4. bod, ba čo viac sotva by si za to mohol postaviť bod č. 3 (jedine s využitím SC-Sereď). :idea:

Takže to už radšej rovno 4+4 ... a je to 8 pruhov. :idea: :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2007 19:40

Dialniciar napísal:1 MÚK v hodnote 0,7 mld. SKK ti prekáža a dáva dôvod na to, aby si "daroval" úsek za 30 mld. SKK na 25 rokov do budúcnosti :?:

Kde som ja pisal, ze mi prekaza MUK? ;)
NDS by ho "pozicala" na cca 10-20 rokov s tym, ze by sa vratil v skvelom stave na 4+4 pruhy ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod i15 » 13. Nov 2007 20:13

Dialniciar napísal:
teoretik napísal:a co keby sa postavilo:

1. 3+3 pruhy na BA-TT
2. D4 juzna vetva
3. 2+2 pruhova D/RC BA-Sered
4. 1+1 R7 az po LC

:?:

V tom pripade by rozsirenie BA-TT na 4+4 nebolo tak skoro potrebne, lebo by v podstate existovalo az 6+6 pruhov pre smer BA - sever/vychod


teoretik, to, čo si ty napísal, je pekné, len žiaľ rozdiel medzi 3+3 a 4+4 je cca. 10 mld. SKK a za to nepostavíš ani 2. a ani 4. bod, ba čo viac sotva by si za to mohol postaviť bod č. 3 (jedine s využitím SC-Sereď). :idea:

Takže to už radšej rovno 4+4 ... a je to 8 pruhov. :idea: :wink:


2. D4 je potrebna, tak ci tak. Naklady na jej vystavbu su za ucelom tohoto porovnavania irelevantne.
4. R7... ok, beriem, to je prilis nakladne ako alternativna trasa... ale potrebna bude a jej vedlajsim efektom bude, ze odlahci D1.
3. BA-Sered je sice drahsie riesenie, ale ma aj vyssiu kapacitu... tych 10 pruhov vydrzi ani-si-netrufam-odhadnut dokedy :) A z hladiska pohodlia dopravy je to tiez lepsie riesenie.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: cPalo a 12 hostí.