D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 06. Nov 2007 21:06

ELZ napísal:Nech je to akokolvek, priame zadania nie su OK.


Nie sú, ale išlo o čas voči investorovi. A cena je OK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 06. Nov 2007 22:20

Priamym zadaním sa zadávajú v meste Toronto nasledujúce veci:

- opravy ciest do 1 mil. CAD
- opravy chodníkov do 0,5 mil. CAD
- výstavba nových chodníkov a ciest pre jeden pruh do výšky 1,5 mil. CAD
- ...

Ide o to, že výšky týchto súm, ak by boli nižšie, tak už aj pri možnom ušetrení financií pri konkurenčnom boji tak sú natoľko vysoké administratívne náklady s vypisovaním súťaží a iných podkladov, že sa to nerobí.

V provincii Ontario zároveň hlavné správy a údržby ciest majú právo na priame zadanie opravy ciest, ak splnia podmienku, že sa stala vážna prírodná katastrofa a treba cestu do zimy opraviť (je v zlom stave a zároveň musí byť dôležitejšieho významu) až do výšky 12,2 mil. CAD na jednu stavbu, pričom nemôžu byť takéto stavby viac ako dve na jedno hlavné stredisko.

A viem, že priame zadania sú za obdobných podmienok bežné aj v iných provinciách a v mnohých štátoch USA.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 06. Nov 2007 22:42

Dialniciar napísal:Priamym zadaním sa zadávajú v meste Toronto nasledujúce veci:

- opravy ciest do 1 mil. CAD
- opravy chodníkov do 0,5 mil. CAD
- výstavba nových chodníkov a ciest pre jeden pruh do výšky 1,5 mil. CAD
- ...

Ide o to, že výšky týchto súm, ak by boli nižšie, tak už aj pri možnom ušetrení financií pri konkurenčnom boji tak sú natoľko vysoké administratívne náklady s vypisovaním súťaží a iných podkladov, že sa to nerobí.

V provincii Ontario zároveň hlavné správy a údržby ciest majú právo na priame zadanie opravy ciest, ak splnia podmienku, že sa stala vážna prírodná katastrofa a treba cestu do zimy opraviť (je v zlom stave a zároveň musí byť dôležitejšieho významu) až do výšky 12,2 mil. CAD na jednu stavbu, pričom nemôžu byť takéto stavby viac ako dve na jedno hlavné stredisko.

A viem, že priame zadania sú za obdobných podmienok bežné aj v iných provinciách a v mnohých štátoch USA.


:oops:

Reálne sa zmapuje stav ciest, ktoré potrebujú opravy a spraví sa naraz jeden tender, kde sa ponúknu vybrané úseky a približné rozpočty a následne je víťaz, ktorý opravuje cesty v celom bloku a takto sa postupuje takmer v celom meste, napriek tomu ročne sa opravia cesty v hodnote cca. 4 mil. CAD len s priamym zadaním, no vyberá sa osvedčená firma.

Hlavné stredisko má túto právomoc len ak to podpíše guvernér, ktorý tým zároveň podpíše množstvo iných právomocí pre samosprávy. Ale ročne ide znovu o sumu cca. 25 mil. CAD.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 06. Nov 2007 22:46

Dialniciar napísal:
ELZ napísal:Nech je to akokolvek, priame zadania nie su OK.


Nie sú, ale išlo o čas voči investorovi. A cena je OK.

Cena je vyssia ako statna expertiza ;) . Dokonca aj ta mi pripada trochu vela - ako moze mensia krizovatka stat viac ako obchvat Galanty?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod konstrukt » 06. Nov 2007 23:00

Andrej napísal:Tak a uz tu mame dalsie stavby zadane priamym zadanim

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8384

Krizovatka Voderady za vyse 200 mil. Sk? A kto iny ako Vahostav? :roll:
Ako si to myslel priamym zadanim, Váhostav ju dostal bez verejnej súťaže :?:
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Andrej » 06. Nov 2007 23:13

doprastavak napísal:Ako si to myslel priamym zadanim, Váhostav ju dostal bez verejnej súťaže :?:

Zo samotneho clanku:
"Zákazka na dodanie tovaru, na uskutočnenie stavebných prác alebo na poskytnutie služby sa zadáva z dôvodu mimoriadnej udalosti nespôsobenej verejným obstarávateľom, ktorú nemohol predvídať. A vzhľadom na vzniknutú časovú tieseň nemožno uskutočniť verejnú súťaž, užšiu súťaž ani rokovacie konanie so zverejnením," zdôvodnila NDS zvolený postup.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 06. Nov 2007 23:16

Andrej napísal:
Dialniciar napísal:
ELZ napísal:Nech je to akokolvek, priame zadania nie su OK.


Nie sú, ale išlo o čas voči investorovi. A cena je OK.

Cena je vyssia ako statna expertiza ;) . Dokonca aj ta mi pripada trochu vela - ako moze mensia krizovatka stat viac ako obchvat Galanty?


Veď práve - štát ušetril oveľa viac, než prerobil. Oveľa viac, než tento rozdiel totiž zarobil/ušetril na obchvate GA.

A Andrej ... to nie je celý obchvat, len kúsok cesty a jedno napojenie. GA dostane úplne celý obchvat. Nie len južný, ako si si myslel. Preto len I. etapa. To ako keby SSC stavala len I. etapu obchvatu v TT a II. etapa by bol obchvat na juhu mesta. :wink:

Štátna expertíza v regionálnych cestách je často vyššia, pretože bola spravená na iné hodnoty a normy. Tam sa to toleruje. Priamym zadaním má štát smolu. Ale ako hovorím, stále štát ušetril.

A že to je Váhostav ? Nuž, tieto zverejnenie v médiách sú hodne dlho po oficiálnom otvorení obálok. Reagujú len na vyhlásenie MDPT/SSC/NDS. A raz je to Váhostav, potom zase Doprastav, doprastavak. :wink:

V tejto vláde je silno preferovaná (podľa mňa) trojica stavebných firiem, jedna sa tak musí dostať viac do úzadia, v princípe však len skonsoliduje svoje aktivity, zníži ceny a je stále potrebná pre svoje kapacity.

Viac k tomu ja hovoriť nebudem.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 06. Nov 2007 23:21

Priame zadania sú inak v niektorých štátoch sveta (dokonca aj vo Fínsku) riešené aj formálne so súhlasom EÚ v prípade, že štát uzatvorí zmluvu so stavebnou spoločnosťou, že postaví cesty/diaľnice v hodnote 1 mld. EUR a zároveň bude mať na starosť údržbu niektorých vybraných úsekov (opravy). Inak vo veľkom rozsahu (miliardové zakázky) sa vo vypelých krajinách nerobia. (výnimka je vojna atď.)

Nerobte tu pre 200 mil. SKK "z komára somára". :arrow:

Investor (zahraničný) to potrebuje. NDS zanedbala postupy, spravila to takto. Ja neviem, asi tam majú len 1 človeka, čo má na starosť tendre aj internetovú stránku naraz, lebo kvalita za posledný rok prudko upadá, tam sa mali spraviť čistky a poriadne.

Ešte môžeme byť radi, že keď prišla KIA, že štát rovno nezadal priamym zadaním, že firma A postaví jeden úsek D1, firma B druhý úsek a firma C všetky cesty ku KIA - to sa spraviť nemohlo, nie je na to dosť peňazí. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 06. Nov 2007 23:37

Andrej napísal:
doprastavak napísal:Ako si to myslel priamym zadanim, Váhostav ju dostal bez verejnej súťaže :?:

Zo samotneho clanku:
"Zákazka na dodanie tovaru, na uskutočnenie stavebných prác alebo na poskytnutie služby sa zadáva z dôvodu mimoriadnej udalosti nespôsobenej verejným obstarávateľom, ktorú nemohol predvídať. A vzhľadom na vzniknutú časovú tieseň nemožno uskutočniť verejnú súťaž, užšiu súťaž ani rokovacie konanie so zverejnením," zdôvodnila NDS zvolený postup.
Zrejme tomu priamemu zadaniu dopomohla niečia politická ruka. Vo Voderadoch stavia Doprastav, má tam techniku a ľudí, takže by stavbu križovatky by mal hneď pod nosom. Váhostav musi teraz techniku, ľudí ťahať viac menej zo žiliny. Nejak sa tomu Váhostavu začalo v poslednej dobe dariť, ako sa dostal Široký do vlády a získava samé štátne zákazky. Hlavne ma zaskočilo to ako vycúval Váhostav z kartelovej dohody nevinne.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Andrej » 06. Nov 2007 23:46

Dialniciar napísal:Veď práve - štát ušetril oveľa viac, než prerobil. Oveľa viac, než tento rozdiel totiž zarobil/ušetril na obchvate GA.

To ale nie je zdrave zmyslanie - usetrili sme na 1 projekte, mozme prerobit na druhom :wink: Este k tomu to prevysuje statnu expertizu :!:
Osobne som nikdy "nehrabal" za Doprastav, ale v tomto pripade, ked ma stavbu doslova "pod nosom", je uz fakt podozrive, ze zakazku dostal opät Vahostav :wink:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 06. Nov 2007 23:58

Ak máte podozrenie, ba čo viac ste si na 100% istými, konajte, inak nie je zdravé myslenie čosi iné ... ja na tom nevidím nič divné, možno som zdegenerovaný.

Váhostav - SK má blízko stavby, nie síce priamo vo Voderadoch, ale má ich blízko.

Nejde o Doprastav a hlavne - kde je istota, že by stavali lacnejšie ?

A znovu - štátna expertíza sa môže presiahnuť o nejaké %, ak to bolo zadané priamo. :wink: Všade na svete to tak je, nechápem, že možeš ísť tak tvrdo proti konkrétnej veci proti zrovna Širokému, keď to tak je všade na svete, kde to tak možné je.

A Váhostav, to nie je neznáma firma. Doprastav sa tiež niekam dostal, prečo by sa nemohol Váhostav ? Položil ho Dzurinda uprednostnením Doprastavu. To vie každý, kto sa v tejto bradži pohybuje. A Široký - to sa volá lobbing. To potom aj Mota Engil ide stavať niečo pre NDS za cenu 400 mil. SKK, 48% nevykoná ona sama, lebo tu na to nič nemá. Tak prečo sme ju sem dali ? Mimochodom, na toto štátna expertíza bola a bola extra doplnená.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 07. Nov 2007 00:20

Dzurinda nepoložil Váhostav, tým že uprednostnil Doprastav. Váhostav si sami položilo vedenie podniku, zadĺžili ho a keď to už nevedeli zvládnuť, majetok previedli na dcérsku spoločnosť Váhostavu, Prvá slovenská tunelárska,a.s., ktorá si potom zmenila meno na Váhostav SK. Niečo podobné ako z bývalým Hydrostavom, len s lepším koncom.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

... môj názor ...

Odoslaťod Dialniciar » 07. Nov 2007 00:49

doprastavak napísal:Dzurinda nepoložil Váhostav, tým že uprednostnil Doprastav. Váhostav si sami položilo vedenie podniku, zadĺžili ho a keď to už nevedeli zvládnuť, majetok previedli na dcérsku spoločnosť Váhostavu, Prvá slovenská tunelárska,a.s., ktorá si potom zmenila meno na Váhostav SK. Niečo podobné ako z bývalým Hydrostavom, len s lepším koncom.


No tak to sa mýliš. Váhostav mal finančné problémy len preto, že sa spomalila výstavba diaľnic, mnohé úseky sa zakonzervovali, zrušili sa tendre v cestách I.-III. triedy a spomalili sa všetky stavby v ČOV/vodných dielach atď. Na to doplatil priamo Váhostav. Hydrostav už v tých časoch bol tunelovaný a ani tieto stavby už nepomáhali riešiť jeho situáciu. Je len a len logické, že firma si brala úvery, ale keďže zmrazenie trvalo nie do r. 2002, ale až do r. 2004, tak sa firma takmer položila a ona aj prakticky sa rozpadla, to, že zostal názov, to je už detail. Len málokto do toho presne vidí a potom sa tu píšu také veci, že ja sa nad tým smejem ... aj Doprastav mal problémy, i keď mal množstvo stavieb a pár prevzal po Hydrostave, tak sa neskôr platilo a to spôsobovalo problém ... len tou úžasnou dominanciou na trhu sa prebojoval vyššie a dlhodobo bol ťahaný kúpeným Metrostavom, čo bola investícia fakt dobrá, ale tiež posledná možná (už bol záujem od Skansky a zároveň DPS mal nejaké financie a nevedel, čo s nimi priamo na trhu, ktorý stagnoval).

To sú úplne odlišné situácie. A presne zmapované.

A fakt, že Doprastav má bližšie k SDKÚ a KDH a zároveň k HZDS je všeobecne známy. Váhostav má blízko k SNS a dnes k Smeru. Na tom ale nie je nič zlé a divné, že firmy majú svojich politikov, ktorí za ne bojujú a presadzujú ich záujmy, za to sa netreba hanbiť.

Ale to sme OT.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 07. Nov 2007 01:00

Váhostav skrachoval preto, lebo ho k tomu dotiahlo vedenie. A to konzervovanie stavieb je blbosť, pretože bola zakonzervovaná iba jedna stavba čo robil-Skalité Zwardoň. A mal vtedy zaujimavé zákazky aj diaľničné, ľavobrežná v Žiline,obchvat Čadce,tunel Branisko,tunel Horelica a množstvo iných. Mám množstvo Váhostaváckych novýn z tohto obdobia, ked sa toto dialo a tam je to popísané z ktorých príčin sa to robilo, ale z nedostatku výrobného programu to nebolo.Mal dosť roboty. Zaujimavé je že po krachu prevzala všetky stavby Váhostavu -Váhostav-SK. Váhostav získal aj stavbu diaľnice Vtižer-HP ale následne bola táto stavba pridelená Doprastavu a z akých príčin?
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod expwy » 07. Nov 2007 09:13

doprastavak napísal:Ako si to myslel priamym zadanim, Váhostav ju dostal bez verejnej súťaže :?:

Samozrejme...a čakal si niečo iné? Za bývalej vlády bol zase preferovaný Doprastav, takže si nemáte čo vyčítať.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod expwy » 07. Nov 2007 09:23

Dialniciar napísal:Investor (zahraničný) to potrebuje. NDS zanedbala postupy, spravila to takto. Ja neviem, asi tam majú len 1 človeka, čo má na starosť tendre aj internetovú stránku naraz, lebo kvalita za posledný rok prudko upadá, tam sa mali spraviť čistky a poriadne.

Je to vizitka nekompetentnosti časti vedenia, ktoré prijalo desiatky spriaznených zbytočných ľudí a nevie riadiť takýto kolos. Mladí aj starší kvalitní odborníci odišli do súkromných firiem (či už stavebných alebo projektových). Táto firma pracuje neefektívne, zaviedli sa mnohé komunistické praktiky - niet sa čomu čudovať.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod konstrukt » 07. Nov 2007 10:25

MH napísal:
doprastavak napísal:Ako si to myslel priamym zadanim, Váhostav ju dostal bez verejnej súťaže :?:

Samozrejme...a čakal si niečo iné? Za bývalej vlády bol zase preferovaný Doprastav, takže si nemáte čo vyčítať.
Mne sa nepáči technika priameho zadania, pretože to v niektorých prípadoch pôsobí ako dohadzovanie kšeftov vybraným spoločnostiam. :? V tomto regione má silné zastúpenie Doprastav a Cesty Nitra, je zaujimavé že tú zákazku nedostali oni, ale ďaleká žilinská firma.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 07. Nov 2007 10:56

doprastavak napísal:
MH napísal:
doprastavak napísal:Ako si to myslel priamym zadanim, Váhostav ju dostal bez verejnej súťaže :?:

Samozrejme...a čakal si niečo iné? Za bývalej vlády bol zase preferovaný Doprastav, takže si nemáte čo vyčítať.
Mne sa nepáči technika priameho zadania, pretože to v niektorých prípadoch pôsobí ako dohadzovanie kšeftov vybraným spoločnostiam. :? V tomto regione má silné zastúpenie Doprastav a Cesty Nitra, je zaujimavé že tú zákazku nedostali oni, ale ďaleká žilinská firma.


doprastavak, najprv si naštuduj, čo všetko staviate a vy a kde to staviate a potom sem poď písať, kto kde čo stavia. Samozrejme, že to je o dohadzovaní kšeftov, ale v rozsahu 200 mil. SKK to na kšefty nevidím, hlavne, ak v tomto roku bude mať váhostav obrat cez 6 mld. SKK. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 07. Nov 2007 11:21

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:
MH napísal:
doprastavak napísal:Ako si to myslel priamym zadanim, Váhostav ju dostal bez verejnej súťaže :?:

Samozrejme...a čakal si niečo iné? Za bývalej vlády bol zase preferovaný Doprastav, takže si nemáte čo vyčítať.
Mne sa nepáči technika priameho zadania, pretože to v niektorých prípadoch pôsobí ako dohadzovanie kšeftov vybraným spoločnostiam. :? V tomto regione má silné zastúpenie Doprastav a Cesty Nitra, je zaujimavé že tú zákazku nedostali oni, ale ďaleká žilinská firma.


doprastavak, najprv si naštuduj, čo všetko staviate a vy a kde to staviate a potom sem poď písať, kto kde čo stavia.
Ja viem veľmi dobre, kde čo staviame a asi najlepšie na tomto fore. A to sa týka aj iných firiem, nielen Doprastavu. Tak mi tu nepíš takéto veci.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 07. Nov 2007 12:10

doprastavak napísal:Ja viem veľmi dobre, kde čo staviame a asi najlepšie na tomto fore. A to sa týka aj iných firiem, nielen Doprastavu. Tak mi tu nepíš takéto veci.


Tak sa netvár, že ste najlepšia stavebná firma na Slovensku a že keď staviate jednu vec, musíte nutne aj druhú, lebo ste najbližšie. To potom - na čo ste išli do Azerbajdžánu :?: To je taká istá logika.

A presne ako MH napísal a potvrdil moje slová, vy si s Váhostavom nemáte čo vyčítať. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 07. Nov 2007 12:20

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Ja viem veľmi dobre, kde čo staviame a asi najlepšie na tomto fore. A to sa týka aj iných firiem, nielen Doprastavu. Tak mi tu nepíš takéto veci.


Tak sa netvár, že ste najlepšia stavebná firma na Slovensku a že keď staviate jednu vec, musíte nutne aj druhú, lebo ste najbližšie. To potom - na čo ste išli do Azerbajdžánu :?: To je taká istá logika.

A presne ako MH napísal a potvrdil moje slová, vy si s Váhostavom nemáte čo vyčítať. :idea:
Každá firma je v niečo lepšia, ako druhá. Do Azerbajžanu sme išli pre ten istý dôvod, ako v osemdesiatich rokoch do Iraku,Jemenu,Lýbii.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Čumil » 08. Nov 2007 14:21

Skusim vratit debatu k teme zopakovanim otazky, ktoru som tu uz kedysi polozil a vystvbou krizovatky sa stava aktualnou.
Bude sa zaroven realizovat aj nejaky obchvat Hrnciaroviec, alebo to dlhsi cas ostane v povodnom stave?
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Jurislav » 10. Nov 2007 17:31

Zákaz predbiehania platí aj v budúcom roku :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8434
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod pablito » 12. Nov 2007 13:36

Tak dalsie vyhlasenie NDS...

Rata sa s presavbou na 3+3 dod roku 2011, co znamena pri 3-och rokoch vystavby zaciatok na rok 2008. Vystavba ma byt od Trnavy po Ikea-u a ma sa prejst kompletne na betonovy povrch...


V plane je aj stavba troch nových križovatiek - pri Vajnoroch, Triblavine a Senci. Neviete niekto kde pri Senci to ma byt? Ved Senec ma uz teraz v podstate 2 napojenia na D1. Pri Triblavine to ma byt predpokladam napojenie na ten novy log. park.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8452
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod pohodak » 12. Nov 2007 13:43

pri SC to bude dostavba krizovatky blatne, kedze z tej "krizovatky" sa da momentalne dostat len na dialnicu smer BA,do TT sa nedostanes a z dialnice nezides vobec :)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 61 hostí.