Stránka 114 z 151

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2017 15:57
od Viktorius
LOL, ved sme zadlzeni....a sme stale v deficite...to znamena ze mame vacsie vydavky ako prijmy....a ja tu nevidim tiez peniaze, pokial si dalsie nepoziciame.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2017 18:41
od Yoggy52
:wink: nemali sme mat nahodou tento rok vyrovnany rozpocet?

tak to by sme museli mat inu vladu, ako tychto neschopakov :roll:

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2017 19:44
od medima
A to ze sme zadlzeni je cia chyba? Keby sa nekradlo a peniaze koncili tam, kde maju, zadlzeni nie sme. Ako argument toho ze nie su peniaze ti to teda neberiem. Pretoze peniaze su a kazdy, kto tvrdi, ze nie su, klame sam seba i okolie. Su a boli, len koncia nie na slovenkej dialnici, ale vo vreckach zlepencov. Uz tu viac nechcem citat ze nie su peniaze! Skuste iny argument, preco sa nestavia.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2017 20:16
od michaelse
na tento usek sa nekasle, priprava prebieha,ako je zname nekompetentnost a lobing skupin roky pretlacalo variantu cez nestabilne kopce a tak sme dnes uz mohli cez tento usek jazdit

priprava sa zacala odznova a bude trvat minimalne dalsie 2,5-3roky ak nie dlhsie,peniaze najdu kedze to bude posledny usek zo skladacky

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2017 20:32
od medima
Jasne, ze sa najdu. A co je dolezite, budu. Sledujme, kde skoncia.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2017 14:24
od Lorenc
Prešiel mesiac a stanovisko nieje.

https://www.aktuality.sk/clanok/467314/ ... l-dopravu/

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2017 16:38
od kiri
Najväčším otáznikom aj naďalej zostáva trasovanie D1 z Turian do Hubovej, kde sa trasa má zmeniť pre zosuv pôdy pri Šútove ešte z roku 2013. "Envirorezort sa vyjadruje k tomuto projektu Národnej diaľničnej spoločnosti z hľadiska posudzovania predpokladaných vplyvov na životné prostredie (tzv. proces EIA). Výsledkom tohto procesu bude záverečné stanovisko, v ktorom súhlasíme s realizáciou environmentálne najprijateľnejšieho variantu. Záverečné stanovisko z procesu EIA plánujeme vydať v máji,“ informoval hovorca ministerstva životného prostredia Tomáš Ferenčák.
..............
V prípade rozostavanej D1 platí, že pôvodne mala trasa diaľnice od Turian viesť údolím v zosuvovej oblasti prostredníctvom dvoch kratších tunelov. Aktuálne sa však počíta s dlhším tunelom Korbeľka.


zdroj: https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... a-zasekla/

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2017 21:26
od caki
tak konecne je tu zaverecne stanovisko: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/dialnica-d1-turany-hubova-2015-
Vitazom sa stava variant V2 s tunelom Korbelka a Havran

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2017 21:27
od Maxx787
konecne zdravy rozum... aspon jeho naznak.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2017 21:34
od caki
celkovo bolo dorucenych 800 stanovisk a 3 peticie
suhlas s V1 modifikaciami resp. nesuhlas s V2 - 325 stanovisk
suhlas s V2 resp. nesuhlas s V1 modifikaciami - 458 stanovisk
2 peticie podporilo V2 - 3604 osob
1 peticia za V1 - 11 osob
:)

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2017 21:57
od milan_KM
Stratených 10 rokov, vyhodené milióny na štúdie a to všetko len preto, lebo tento úsek mal vyhrať Doprastav a Váhostav so svojími mostárskymi technológiami vrámci PPP.

A mafián Fico vyhráva voľby aj naďalej.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2017 22:57
od stanley
huraaaa otvarajme sampanske ,kooonecne sa to pohlo o dalsi slepaci krok!

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2017 07:05
od rastislav5
Konecne objektivna EIA. Toto hodnotim ako najvacsie vitazstvo pre buducnost dialnicnej vystavby a dufam ze to bude precedens do buducnosti.
Sice stratime 3 roky oproti lepsie pripravenemu povrchovemu variantu (mozno aj viac, obstrukcie autorov neuznanych peticii sa nedaju vylucit, skor naopak), ale aspon skratime usek o 3 km.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2017 07:10
od Peterman
Tak sme sa vrátili vlastne k pôvodnému riešeniu .... konečne
Som zvedavý ake to naberie teraz tempo
Este keby tak fungovala koordinácia medzi NDS a železnicami pod gesciou ministerstva ( jedného - spoločného ) tak sa môže / mohol robiť sucasne aj železničný koridor - tunel, urcite by to vyšlo oveľa lacnejšie ... takto sa a mozno o 5 rokov začne stavať železničný tunel paralelene vedľa diaľničného ..
Je az zarážajúce ako viem premrhať šancu a neskoordinovat takéto dôležité stavby a premrhať tak zbytočne veľmi vela financií a času....
Toto žiaľ slovenská slabina ... žiadne systémové riesenia, minimálna koordinácia a možné spoločne riesenia pri stavbe infraštruktúry

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2017 08:58
od caki
ten zeleznicny tunel sa tam kesi v sprave spomenul, zaroven vsak dodali, ze je potrebna aj iniciativa ZSR a ta akosi nebola

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2017 09:29
od aquila
tak na ZSR je heslo, co sa nerobili za ferenc jozka, tak to sa nerobi ani teraz a drzia sa toho od monarchie :)

ale je to obrovsky krok vpred, radsej korbelku aj 2030, ako povrchovy variant. ano tunel velka fatra aj so zeleznicami by bolo super de luxe, ale aj toto je nadpomery dobra sprava

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2017 11:10
od jozin z bazin
Ako skuseny pesimista by som sa este netesil.

Toto je vysledok EIA, ktora je potrebna kvoli financovaniu z eurofondov.
Ak sa vsak niekto rozhodne, ze sa to bude stavat bez europskych penazi, tak cela EIA pojde do kosa a kludne sa moze vybrat iny "optimalny" variant.

Uverim az vtedy, ked sa osobne tymi dvoma tunelmi preveziem. Snad sa dozijem :-)

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2017 11:50
od pohodak
uplna somarina, EIA sa nerobi iba kvoli financovaniu z eurofondov

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2017 12:17
od medima
Teoreticky, cisto teoreticky a konspiracne a neviem co dalsie, moze sa stat ze bude uzinovy variant, ale to je asi tak mozne ako ze dneska spadne mesiac. Toto je uz zaverecne stanovisko, je koniec. Vitazom sa stal variant V2 a pojde sa do Korbelky. Teoretizovat o moznych inych trasach je uz ciste scifi, tu sa bavme o faktickych veciach. Nic do kosa nepojde, venovalo sa tomu vela odbornikov, papierovaciek, posudzovani, porovnavani.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2017 12:17
od aquila
tak tak, EIA uz je zavazna a by sa nedotali cez uzemko/stavebko ..

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2017 15:07
od Lorenc
Pozitívna info, uvidíme mesiac, či tam nespravia blokádu miestni a ide sa na DUR.

Peterman napísal:Tak sme sa vrátili vlastne k pôvodnému riešeniu .... konečne
Som zvedavý ake to naberie teraz tempo
Este keby tak fungovala koordinácia medzi NDS a železnicami pod gesciou ministerstva ( jedného - spoločného ) tak sa môže / mohol robiť sucasne aj železničný koridor - tunel, urcite by to vyšlo oveľa lacnejšie ... takto sa a mozno o 5 rokov začne stavať železničný tunel paralelene vedľa diaľničného ..
Je az zarážajúce ako viem premrhať šancu a neskoordinovat takéto dôležité stavby a premrhať tak zbytočne veľmi vela financií a času....
Toto žiaľ slovenská slabina ... žiadne systémové riesenia, minimálna koordinácia a možné spoločne riesenia pri stavbe infraštruktúry


Až tak to nevadí, keď sa vykope Korbeľka, bude tam aspoň IGHP a po skúsenosti vykopú tunel aj ŽSR, ale tam ide o Kraľovany a napojenie, ktoré ŽSR moc nevedia doriešiť.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2017 15:16
od aquila
v EIA spomina Snopko nejaky modifikovany variant zeleznice, ktory nepojde tunelom velka fatra ale bude do istej miery kopirovat dialnicu. cize napojenie na kralovany mi z toho vychadza tak ci tak pase.

a uz som to spomenul inde. trasa na kralovany je sice pekna ako turista (sam som ju absolovoval) ale sialene nepouzitelna. a uprimne, tie peniaze by som radsej videl napriklad v trnovci ako vrazat do tejto lokalny, ktora by paradoxne mala pre cestovny trh aj pre samotnu oravu vacsi prinost ak by sa v celej dlzke konvertovala na cyklotrasu uz aj s napojenim na dalsiu v polsku ..

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2017 17:19
od Lorenc
v EIA spomina Snopko nejaky modifikovany variant zeleznice, ktory nepojde tunelom velka fatra ale bude do istej miery kopirovat dialnicu. cize napojenie na kralovany mi z toho vychadza tak ci tak pase.
a uz som to spomenul inde. trasa na kralovany je sice pekna ako turista (sam som ju absolovoval) ale sialene nepouzitelna. a uprimne, tie peniaze by som radsej videl napriklad v trnovci ako vrazat do tejto lokalny, ktora by paradoxne mala pre cestovny trh aj pre samotnu oravu vacsi prinost ak by sa v celej dlzke konvertovala na cyklotrasu uz aj s napojenim na dalsiu v polsku ..


Orávka je rovnako potenciálna ako ZA-CA-PL. Nie v tejto rýchlosti ovšem. Jedine ako Tram train.
Veď si stačí sčítať všetky spoje bus vlak CP Dk-Kraľovany + Dk-Rk. Tak ich je v oboch smeroch cez 50 + 100 za deň. Tj cca 4000 ľudí za deň 1,5 mil za rok.
Ako ideálne by bolo Turany-RK železnica v tuneloch, železnica z Oravy na RK a jasne s tými Kraľovanmi súhlas, cyklotrasa od Ľubochne po Krpeľany v trase bývalej trate to isté na DK popri Orave. V stanici Ľubochňa spraviť cykloHUB do Šútova atď. celé cyklofacility. viď. mapa.

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=36241

Ešte by som postavil cestu 2.triedy z MÚK v Hubovej cez Komjatnú do Žaškova aby sa dalo prejsť do Terchovej na ZA, a tade by mohli chodiť aj autobusy z DK do Švošova na žel. zastávku.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2017 18:10
od medima
Trat nie je zmodernizovana este ani po Zilinu, nie to dalej na vychod. To je velmi vyhladove a hudba buducnosti. Kym sa zmodernizuje trat pri Turanoch, tak Korbelka sa uz bude rozsypavat. Je to nedohladne, neatraktivne a vobec, toto je forum venovane dialniciam. Bud ste dialniciar alebo zelezniciar ale nezaclanam tu a neotravujem s kolajami, ked mojim konickom je asfalt, hej?

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2017 18:56
od Lorenc
No to tak úplne nieje, lebo tento projekt mal jeden z prvých úvahu združenej investície ŽSR a NDS. A keby napr. železnice začali skôr tak poznáme pomery +- v Korbeľke. ŽSR sa tu skryli a nechali to na NDS. Takých rozumných investícií a plánov tu mohlo byť na Slovensku viac. Tak či tak je to z oboch strán veľmi náročný projekt.

Výsledok plánovania v tomto úseku je 10 ročné zdržanie, zbytočné pozemky a 2km kus diaľnice do poľa, z ktorej mohol byť obchvat Tvrdošína.
Hlavne medzi MT-RK má D1 z 6 km tunelov zrazu 12.