Stránka 110 z 194

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 08:45
od Lorenc
par tisic aut co ide na polsko mozno uvolni ale nezabrania spekulantom aby sa neotacali za likavkou spat na Ziliny..vsak uvazuj


Mohli by cestu 1/59 na 4 kilometroch stredom smerovo rozdeliť navŕtaním zábran ak by to bolo možné a otočiť by si sa mohol až vo Valaskej Dubovej kde by stáli sem tam fízli...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 15:30
od ferguson
Kto pojde odkial a kam? A kde sa to chcu otacat? Nejako som to cele nepochopil.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 17:13
od ondrejko_t
svaco napísal:
Neverím, že hotový úsek nechajú ležať ladom 3 roky a Ružomberčania s tým budú OK.



hotovy usek? :) ftipalek. nemaju problem nechat lezat hotovy usek pri ZA a povedat ze na zaklade nepredvidanej geologie.
tu je len hotova nosna konstrukcia mostov, ostatne si mozu a budu planovat tak, aby toto hotove nebolo a maju poriesene...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 18:14
od rado
ferguson napísal:Kto pojde odkial a kam? A kde sa to chcu otacat? Nejako som to cele nepochopil.

Bolo to myslené zrejme tak, že ak by sa hypoteticky otvoril úsek Likavka - Ivachnová len pre tranzit východ - Orava, tak aby ho tranzit východ - západ nevyužíval otočením sa cez Likavku a vjazdom do RK po I/59 - a ďalšie úvahy o tom ako im v takom otočení zabrániť.

svaco napísal:Tú informáciu máš odkiaľ?
Neverím, že hotový úsek nechajú ležať ladom 3 roky a Ružomberčania s tým budú OK.

Svaco, tak ako už bolo spomenuté, síce nikdy nehovor nikdy, ale momentálne má ten úsek ďaleko od dokončenia, takže nie je čo nechať ležať ladom. Stavebné práce (aspoň teraz) nie sú rozvrhnuté tak, aby bol úsek na východ od Likavky dokončený skôr než celý úsek Hubová - Ivachnová. Stavajú sa len mosty, nerobí sa prakticky nič v úsekoch medzi nimi, pretože sa do násypov rátalo s výrubom z tunela Čebrať.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2017 18:45
od Lorenc
Stavebné práce (aspoň teraz) nie sú rozvrhnuté tak, aby bol úsek na východ od Likavky dokončený skôr než celý úsek Hubová - Ivachnová. Stavajú sa len mosty, nerobí sa prakticky nič v úsekoch medzi nimi, pretože sa do násypov rátalo s výrubom z tunela Čebrať.


Ak sa začne raziť napr. v januári (sám tomu neverím) myslíte, že Li-Iv by nešlo dokončiť za 8 mesiacov?

Nk mostov 212, 213, 215 sú hotové.
214 bude hotový do mesiaca.
216 bude dokončený tak max do polovice januára. (Chýbajú už len dve polia, jedno je k tomu kratšie)
Preložku 1/18 stačí dofinišovať.

Materiál by sa dal teda dovážať na násypy aj po nových mostoch hlavne cez Váh.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2017 08:42
od Rasťo
Mam info priamo od ohl, ze nds im nechce dovolit razit ani tych 500m ktore su totozne s povodnym variantom. Dorobia mosty a kyn nebudu mat material z tunela nasypy nebudu robit. Zaujimave je ze vahostav sa vraj uplne stiahol zo stavby odisli na d3, ze tam maju lepsie ceny. Zhotovitel naozaj chce stavat ale nemoze...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2017 09:41
od garip
tak dodatok ku zmluve mal byt vcera podpisany. Pokracuje teda na stavbe zdruzenie OHL-ZS + Vahostav. A s razenim tunela sa urcite v januari nezacne, malo by to byt az vo februari/marci.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2017 09:56
od garip
Lorenc napísal:
Stavebné práce (aspoň teraz) nie sú rozvrhnuté tak, aby bol úsek na východ od Likavky dokončený skôr než celý úsek Hubová - Ivachnová. Stavajú sa len mosty, nerobí sa prakticky nič v úsekoch medzi nimi, pretože sa do násypov rátalo s výrubom z tunela Čebrať.


Ak sa začne raziť napr. v januári (sám tomu neverím) myslíte, že Li-Iv by nešlo dokončiť za 8 mesiacov?

Nk mostov 212, 213, 215 sú hotové.
214 bude hotový do mesiaca.
216 bude dokončený tak max do polovice januára. (Chýbajú už len dve polia, jedno je k tomu kratšie)
Preložku 1/18 stačí dofinišovať.

Materiál by sa dal teda dovážať na násypy aj po nových mostoch hlavne cez Váh.

urcite za 8 mesiacov nestihnes dokoncit usek medzi Likavkou a Ivachnovou. Ved tam je len medzi mostami zhrnuta ornica, ziadne odkopy, zarezy, zarubne mury, nic (dobre, na par usekoch je spraveny odkop a navezena podkladna vrstva kamena). A chyba este most 217 v Martinceku nad dialnicou + most 219 v Ivachnovej.
A doplnim ta, ze na SO 210 chyba posledne pole NK, 211, 212 a 213 su hotove NK, na 214 toho chyba este viac, ten spolu s 216 sa dokonci az dalsi rok, a 215 je hotova.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2017 22:30
od duro_z_dediny
rado napísal:Bolo to myslené zrejme tak, že ak by sa hypoteticky otvoril úsek Likavka - Ivachnová len pre tranzit východ - Orava, tak aby ho tranzit východ - západ nevyužíval otočením sa cez Likavku a vjazdom do RK po I/59 - a ďalšie úvahy o tom ako im v takom otočení zabrániť.


Myslím, že garip objasnil súčasný stav aj s blízkym výhľadom, ale chcem sa vrátiť k tomu hypotetickému presmerovaniu časti D1 na most cez Váh do RK. Keď pominieme tranzit na Oravu a do Poľska zo severnej D1 (ale aj ten by odľahčil RK), čo strašné by sa vlastne stalo, ak by sa premávka tlačila späť do RK cez Likavku ? Premávka by sa rozdelila na smer čo by sa ťahal na križovatku pri Mondi smerom BB a na križovatku cez Váh od Likavky. Možno by sa to oplatilo smerovo zanalyzovať, lebo minimálne každotýždenná zápcha pred Ružomberkom by sa rozdelila na 2 časti. Jedna časť premávky by sa odpojila na Donovaly a druhá by sa tlačila na I/18 od Likavky. V každom prípade by sa zápcha pred RK od východu znížila. Je možné, že Likavka by bola proti tomuto riešeniu, ale to už je na zastupiteľstve RK rozhodnúť, ktorý traffic jam je vlastne vhodnejší.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2017 09:07
od i15
ako sa teraz jazdí z D1 do RK? po starom, alebo cez MÚK Ivachnová? mám obavy, že MÚK Ivachnová nebude zvládať nápor vozidiel a preto bude nutné poslať časť vozidiel cez Likavku

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2017 09:54
od asdfr
Neviem ako myslis teraz, ale dva tyzdne dozadu sa od Mikulasa z D1 islo po starom. Dialnica plynule prechadza na I/18 a cez ziadne MUK sa neprechadza.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2017 10:26
od Vlados
MÚK Ivachnová to bude zvládať... jednoducho skôr bude miesto kde vznikne jeden pruh. Je otázne ako sa k náporu vozdiel postavia obyvatelia Ivachnovej, je tam síce zopár domov, ale zo zopár vozidiel im tam vznikne pravidelne stojaca kolóna až do otvorenie celého úseku.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2017 11:57
od tomenmen
takže takto páni .. zmluva podpísaná, čakáme na EIA .. https://www.ta3.com/clanok/1117308/stav ... hnova.html

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2017 12:35
od medima
Cakat na EIU je ako cakat na nic, proste cakame, kym sa dockame. Nikto nevie kedy to bude a ci to bude. Ze je zmluva podpisana, teda nic nedokazuje, lebo je tu nieco, co len tak lahko nikto neprelomi. EIA. Gordicky uzol vsetkych usekov vo vystavbe od Presova az po Ruzomberok a Trencin a od Sniny az po Bratislavu. Dami a pani, prichadza EIA. Matka vsetkych problemov vsetkych dialnic sveta, vlastne len Slovenska :)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2017 14:37
od vladovav

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2017 14:41
od vladovav
Verejné prerokovanie Spoločné verejné prerokovanie pre obce Hubová, Švošov bude dňa 4.12.2017 o 15:30 v KD Hubová, pre obce Ivachnová, Liptovský Michal dňa 4.12.2017 o 18:00 v KD Ivachnová. Pre mesto Ružomberok a obce Likavka, Martinček, Lisková bude v Kultúrnom stredisku v Likavke dňa 05.12.2017 o 16:30

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2017 15:22
od rastislav5
Dolezite bude, aby sa obyvatelia Hrboltovej neodvolali. V opacnom pripade sa dokoncenie posunie o pol roka az rok. Hadam si to Ruzobmerok, pod ktory Hrboltova patri a ktory najviac trpi, ustrazi.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2017 11:36
od rempo
vycuc z dodatku
lehota predlžená do 30.6.2022
míľnik č.2 prerazenie oboch rúr do 819 dní od právoplatností EIA
míľnik č.3 do 180 dní od právoplatností EIA vyraziť 450m v oboch rúrach/v rátané už vyrazených metrov/ od východného portálu
platnosť EIA sa očakáva 1.2.2018
je tam toho viac vrátane harmonogramu

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2017 14:44
od aquila
nejako mam dojem, ze budeme radi, ak sa to dokonci do konca 2022.

kazdopadne za mna, skoda stratenych 2ch rokov, ale som skor rad, ze sa ten tunel predlzil a som bol dost v soku, ze cenu navysili len o 65 mio euro. co suma sumarum nie je az take hrozne, za cely tento usek s dvomi plnohodnotymi MUK, 3,6 km dlhym tunelom a dost mostov/estakad ..

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2017 10:25
od rastislav5
Tiez to tak vidim. Bohuzial ine riesenie ako predlzit termin vystavby, co znizuje do do urcitej miery cenu (ako naopak zrychlenie zvysuje cenu) nebolo, ak si chceli este nechat priestor na dalsie nepredvidane navysenia. Ale hlavne, ze sa dohodli a nemusi byt nova sutaz. Teraz uz len aby EIA nadobudla pravoplatnost a nikto sa neodvolal.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 16:38
od Ister
vladovav napísal:Verejné prerokovanie Spoločné verejné prerokovanie pre obce Hubová, Švošov bude dňa 4.12.2017 o 15:30 v KD Hubová, pre obce Ivachnová, Liptovský Michal dňa 4.12.2017 o 18:00 v KD Ivachnová. Pre mesto Ružomberok a obce Likavka, Martinček, Lisková bude v Kultúrnom stredisku v Likavke dňa 05.12.2017 o 16:30


Mate niekto info ako to tam prebiehalo?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2017 07:52
od magnus
Prebiehalo to vcelku pokľudne.
Ivachnová, Liptovský Michal - ľudia sa zaujímali hlavne o protihlukové opatrenia v súvislosti s cestou 1/18
Hubová, Švošov - bola vznesená požiadavka na vybudovanie inteligentného prechodu pre chodcov v Hubovej a doplnenie cyklochodníka pozdĺž cesty 1/18
Lisková, Hrboltová, Martinček - tu to bolo viac búrlivé, ale v zásade požiadavky možno zhrnúť nasledovne:
- zamedziť prejazdom techniky cez obec Hrboltová - boli predstavené prístupové cesty na stavenisko, cesty na prevoz rúbaniny a materiálu a trvalé cesty pre PaZZ. Cez obec sa bude iba sťahovať jednorázovo technika na lokalitu, inak celá doprava bude mimo obecných komunikácií
- ochrana pred hlukom v Liskovej - v súvislosti s cestou 1/59 boli navrhnuté protihlukové opatrenia
- p. poslankyňa MČ žiadala doplnenie do hodnotenia EIA aj variantu s 4,2 km tunelom s portálom v km 1,5, vysvetlil som jej že je to riziková záležitosť z hľadiska geológie i hydrogeológie a preto sme tento variant ani nenavrhovali do procesu EIA. Predpokladám, že ju niekto "očkuje" týmto variantom.
- ostatné pripomienky sa týkali čistenia komunikácií, prietočnosti potokov na stavenisku, padania "bordelu" z mostov do záhrad a podobne
Najčastejšie boli ale emotívne spomínania typu"už pán Mečiar v 1993 sľúbil diaľnicu..." a "kto je za to zodpovedný..." a podobne, čiže nič konštruktívne.

Myslím, že Hrboltová bude podstatne menej zasiahnutá výstavbou ako v pôvodnej verzii, a pokiaľ nebudú nezmyselne tlačiť na ďalšie predĺženie tunela tak by to mohlo prejsť. V tom vidím najväčšie riziko, že budú tvrdohlaví a budú chcieť okrem prstu ukusnúť aj ruku :-) V tom prípade vidím reálne zastavenie a zakonzervovanie stavby :-)
Jo a ešte jeden fešák tam opäť navrhoval pravidelné blokovanie cesty 1/18 každý piatok v domnienke, že to určite pomôže skrátiť termín dostavby diaľnice. Svatá (s)prostota :-)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2017 12:46
od vladovav
tak jak som si myslel my sami si to predlžujeme tým že každý špekuluje :D

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2017 14:29
od garip
dik za zhrnutie magnus, tou Liskovou si asi myslel Likavku, ze? a ku tym perlickam na koniec sa naozaj tazko vyjadruje...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2017 06:39
od esteen
A pán Slávik nebol?