Stránka 108 z 194

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 24. Okt 2017 10:30
od Lorenc
Blíži sa koniec októbra a žiadna EIA.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2017 07:15
od Hans36
"Hned ako bude EIA ideme razit" slova ministra su sice pekne ale, kde je ta EIA?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2017 11:10
od ondrejko_t
to je taka dost dobra otazka. lebo bolo ze EIA bude pred letom, v lete sa zacne razit. potom bude eia v lete a razit sa zacne v druhej polke roka. potom bude EIA na jesen a razit sa zacne do zimy. potom ze EIA bude ku koncu roka a razit sa zacne na zaciatku nasledujuceho roka.
jedine co je stale konstatne je ze sa bude razit 4 roky...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2017 13:19
od KN.SK
Ešte je tu ďalšie ročné obdobie - JAR. :) alebo skôr :( .

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 00:42
od daphne
Veľmi mu fandím,nech neprestane pokiaľ nezistí pravdu.. tiež by som rád videl geologický prieskum a posudok toho kopca a určite nie som sám.. https://www.facebook.com/alojz.hlina/po ... 5486004931

Len pokoj

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 08:11
od magnus
Všetky geologické prieskumy sú k dispozícii verejnosti v archíve GEOFONDu Ministerstva životného prostredia, samozrejme okrem tých najnovších už pre novú trasu tunela, tie sa tam fyzicky ešte nedostali. Kto reálne má záujem, proste tam zájde, zaregistruje sa a môže si čítať. To môže spraviť aj pán poslanec Hlina :-) a nemusí o tom písať siahodlhé výzvy cez médiá.
Treba povedať, že dnes žneme to, čo sa zasialo v období rokov 2005 - 2007, kedy sa mnoho vecí robilo v pokluse vďaka tlaku politikov (áno, klasické tlačenie na termíny spojenie BA- KE do roku XXXX). A teda aj príprava tohto projektu bola zrealizovaná tak ako to chceli politici - rýchlo a lacno (lacno rozumej bez bližšieho preštudovania možností trasovania a s cieľom maximálne vylúčiť drahšie stavebné objekty ako trebárs tunely). Vo vláde sedelo vtedy aj KDH, čiže pán Hlina by si teraz nemal prihrievať polievočku na niečom, čo môžno sám spôsobil (ak bol poslancom za KDH - to ja neviem). Ministrom bol Prokopovič (v odbornej verejnosti mal prezývku hodne inú), absolútne nekompetentný minister. V tomto vlákne sme to už preberali pár rokov dozadu, čo sa vtedy dialo. V tom projekte sú mnohé nášľapné míny, ktoré sa netýkajú len úseku v km 2 - 4, ale aj oblasti Liskovej a Ivachnovej, ktoré už niekoľko rokov postupne riešime, aby sa tá diaľnica vôbec dala postaviť.
Pokiaľ ja viem, tak EIA je hotová, pripomienkuje sa zo strany NDS a zo strany JASPERS. Potom bude zverejnená na Enviroportáli a pobeží klasický proces posudzovania a verejných prerokovaní. JASPERS nemá zásadné výhrady k tomu, aby sa po EIA spustilo razenie v režime "prieskumnej štôlne", aj keď je to riešenie netradičné. Ale je v súlade s našou legislatívou a to treba podľa mňa aj využiť na skrátenie času a toto chápu aj JASPERS a EÚ.
Otázky sú okolo financovania a pokračovania Zmluvy so zhotoviteľom, ale k tomu sa neviem vyjadriť. Po geologickej, hydrogeologickej a geotechnickej stránke je pripravené všetko na pokračovanie výstavby (tunela), ostatné objekty (hlavne mosty a sanácie zosuvov) ešte nie sú úplne jasné, nakoľko niektoré budú (ich technické riešenie) ovplyvnené práve procesom EIA. Buďte si istí, že nikto vedome ani zbytočne prípravu nenaťahuje, ale všetci chcú mať istotu, že argumenty, ktoré budú v EIA, budú nepriestreľné a preto sa to teraz obracia zo všetkých strán podstatne poctivejšie, ako sme boli na Slovensku zvyknutí. A hlavne sa tomu konečne dáva ten čas, ktorý sa tomu mal venovať v rokoch 2005 - 2007, eventuálne v roku 2010 v rámci prípravy PPP. Takže kľud, veci sa dejú.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 08:50
od Čumil
OT: Pan Hlina bol v obodobi 2005-2007 bezvyznamny saso.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 09:11
od Chamurapi
Čumil napísal:OT: Pan Hlina bol v obodobi 2005-2007 bezvyznamny saso.


nemyslim ze sa dodnes nieco na tom zmenilo

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 09:30
od Hank
Magnus - nesedia Ti celkom mena s datumami, kedze v roku 2006 sa zmenila vlada.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 09:47
od aquila
to nevadi, ze sa zmenila vlada, prokopovic rovnako tlacil na povrchovy variant .. inak to magnus pekn spisal

a hlina je len attention whore .. sa divim, ze zvolili za sefa KDH

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 10:35
od magnus
Hank napísal:Magnus - nesedia Ti celkom mena s datumami, kedze v roku 2006 sa zmenila vlada.


Áno ja viem, ale rozbiehalo sa to za Dzurindovej vlády, nasledujúca vláda na tom nič nemenila.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 19:18
od lukas107

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 19:29
od garip
diky magnus, ze si to takto pekne zhrnul, Hlina sa len snazi vytlct nejake politicke body (pritom v jeho argumentacii je plno faktickych chyb, napr. problemy nie su s geologiou v samotnom tuneli, ale su az v casti povrchovej trasy na juznych svahoch nad obcov Hrboltova), rovnako tak aj primator RK a ich trapne blokovania ciest, ktore k nicomu nevedu a len obmedzuju beznych ludi.
A ako si spomenul, je tu este vela nedoriesenych problemov aj v inych castiach useku, o ktorych vela ludi ani netusi, napr. to, ze sa zosuva kopec medzi mostami 215 a 216 nad Liskovou - prave v tomto useku mala viest dialnica po povrchu v 2 urovniach a zatial sa nevie, ci to tak aj zostane, alebo tu budeme mat druhe stlporadie alias Strazov, a rovanko zaujimavy je aj zosuv na konci useku pri Ivachnovej...

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 20:37
od tomenmen
v dnešnej reportáži na Markíze sa vyjadril primátor RK dosť jasne .. uvoľniť dlhovú brzdu a stavať .. môžeme si preto domyslieť, že blokády sú vhodné na to, aby naštvali ľudí a tí aby tlačili a kričali za uvoľnenie dlhovej brzdy .. a tá keď sa uvoľní, pôjdu peniaze hoja ďunďa .. a všetci budú spokojní, zainteresovaní sa nabalia, my diaľnicu aj tak dosť pravdepodobne mať dokončenú skôr ako 2026 mať nebudeme takže pre nás sa nemení nič, ale budeme radi že sa uvoľnila dlhová brzda .. a primátor RK sa znova možno stane primátorom .. takže balada .. a platiť budeme ešte desaťročia

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2017 16:50
od Chamurapi
uprimne dlhova brzda ziadnemu kradnutiu nebrani, je praveze kontraproduktivna lebo kradne sa rovnako akurat sa menej urobi aj dobreho

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2017 19:33
od tomenmen
smer chce z každého eura ktoré štát zaplatí aspoň 20%, prípadne aj viac keď je priestor .. takže nekradne sa rovnako :D .. čím viac peňazí sa minie tým viac sa rozkradne .. o tých 20% to mám z prvej ruky, keď chceš, choď s tým na kaliňákovú policiu alebo za ficovým generálnym prokurátorom ..

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2017 21:03
od juliustaryani
No neviem, ak sa i uvolni dlhova brzda, samozrejme to nebude neobmedzene, zdrojov na dialnice bude viac, ale ludom z Ruzomberka to nepomoze, lebo ziadny z tych usekov nie je pripraveny do vystavby, napr. Turany-Hubova ma byt podla optimistickeho scenara pripravene v roku 2021 na vyhlasenie tendra (spomenme si ako dlho trval tender na podobny usek Visnove, ...). Cize ak sa uvolni brzda do vystavby pojdu useky R2 na ktorych teraz ministerstvo dopravy intenzivne pracuje a ked budu useky pri RK pripravene tak budu navysene zdroje vycerpane. Ludia by mali pozadovat najma urychlenie pripravy, uvolnenie dlhovej brzdy momentalne pre Ruzombercanov nic nevyriesi, dialnice moze skor oddialit, kedze sa zacnu stavat ine ministrom preferovanejsie useky a s nimi mozu vzniknut nove problemy.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 03:34
od plš
Mládežníci, majte na pamäti, že na Slovensku existuje viacero brzd pri výstavbe diaľnic /ciest/, stále ich treba pripomínať, lebo stále do diskusie vstupujú "noví a odvážni diskutéri":
1. treba nad posteľ zavesiť graf https://ndsas.sk/uploads/media/priprava ... ova_os.png
2. Milín Kaňuščák sa raz v diskusii vyjadril, že keď bol na MD, stavbári z praxe tvrdili, že v SR môže byť vo výstavbe balík úsekov max za cca 1 mld Euro. Na viac v SR nie sú stavebné kapacity. Presvedčila nás aj Cintra z D4/R7, že španielskych stavbárov nedonesie, má záujem len odniesť zo Slovenska nejaké tie Eurá = profitovať z rozdielu vysúťažená cena mínus náklady
3. Árpi pracuje len s časom, ktorý má, teda do 2020+2 musí dostavať rozostavané resp. aj ostatné schválené úseky, aby neprepadli peniaze od EK.
Jeho ďalšou úlohou je pripraviť pre úseky DaRC stavebnú dokumentáciu, presvedčiť miestnych /OZ Triblavina, Krpeľany/ tak, aby v prípade získania peňazí sa mohlo stavať, či už za Érseka či po ňom.
Čo bude po Érsekovi? Kto vie? Možno sodoma-gomora crazy teamu Sulík-Matovič-Hlina.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 05:23
od Yoggy52
Ja to vidim na nejaku romsku stranu, ktora sa ujme moci, vramci solidarity :lol: Tie hlasy co si teraz kupuje SMER, tak by ich mohli dat svojej strane :)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 14:23
od medima
Sprava EIA je hotova, proces posudzovania vplyvov navrhnovanych cinnosti na zivotne prostredie bol riadne ukonceny a odovzdany na minzp. V decembri bude dostupna na verejne prerokovanie a od januara 2018 pokracuje razenie, a to este v den spravoplatnenia tejto spravy.
________________________________________
https://ndsas.sk/press/spravy/spravu-ei ... prostredia
________________________________________

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 15:08
od mareks96
Výborná správa pre Ružomberok a zvyšok Slovenka, napadá ma, či by aj tunely na úseku Turany-Hubová nešli začať ťažiť skoč formou prieskumného diela... ten úsek bude po roku 2020 trápiť kvantum ľudí, nakoľko bude jediný chýbajúci na D1 BA-KE a vytvorí sa tam neskutočný lievik

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 15:23
od Lorenc
Ok a kedy asi to zavesia na tento web.

https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... y-dialnice

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 15:30
od svaco
Dufam, ze nezrusia ziadnu dlhovu brzdu, lebo problemy pri RK su z ineho dovodu. Zrejme Fico zatlacil na primatora, aby mu pomohol oblbnut ludi okolo dlhovej brzdy a on potlaci na oplatku useky okolo RK. Minimalne ludia z inych kutov Slovenska by boli oklamani, lebo aj tak by sa nestavalo rovnomerne, ale hlavne tam, kde ma SMER svojich starostov a inych spriaznenych lokalnych politikov.

Navyse na dlhovu brzdu nie su momentalne ani teoreticke potreby, kedze dlh klesol niekde k 52% takze do 55 je dost daleko. Podla mna tu skor hrozi iny dovod na zrusenie brzdy a sice hrozi prasknutie akciovych bublin a scenar podobny z rokuov 2008/09 ked+ HDP klesol o cca 4.4% a potom by sa to zrusenie dalo vyuzit na hocicoc ine ako zabezpek na zle casy. Takze pozor na tieto drizty SMER-u }baja sa poklesu sa su schopni kvoli sebe potopit cele Slovensko, vid zrusenie premenlivej doby odchodu do dochodku a zafixovanie na 64 rokov, aby oblbli svojich volicov a podobne nezmysly, jednoducho hldaju polozky do dalsieho svojho socialneho balika a BUGAR je ticho).

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2017 08:45
od ferguson
Trochu mi nie je jasny postup pripravy stavby. Ked uz je hotova EIA, tak sa nikto nemoze zacat "stazovat", odvolavat...? Proste nejakym sposobom oddialit stavbu?
Jo a druha vec, podla grafu pripravy stavby na strankach NDS je EIA len v bode 3,4 roka a dalej je este dost vela veci po samotnu stavbu. Ako je to v tomto pripade? To su uz vsetky tie ostatne veci nachystane dopredu, ked maju zacat razit v januari 2018?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2017 09:23
od eric987
Citajte prosim pozorne, EIA nie je hotova ani nahodou, len NDS odovzdala Spravu o hodnoteni, t. j. dokument nevyhnutny na vydanie Zaverecneho stanoviska (co je rozhodnutie v ramci spravneho konania EIA), kompetentnemu organu. Konanie EIA este nemoze byt ukoncene, len su splnene podmienky na to, aby pokracovalo a vydalo sa rozhodnutie (Zaverecne stanovisko).