Stránka 107 z 194

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 18:03
od Jano1
^^ Nebudu. Budu chybat samozrejme mosty na casti Hubova - Likavka, ale aj 2 kratke mosty na Likavka - Ivachnova (217-00 a 219-00) a tiez 220-00 az 223-00.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2017 18:35
od snowman
tie uz mali suberzne stavat s ostatnymi, kratke mosty budu mat hned hotove tam toho nie je vela, pokial mas na mysli tie mosty hned pri konci sucasnej dialnice pri Ivachnovej, aby sa mohol pustit a oficialne otvorit na jar cely usek az po Likavku ,resp tunel Cebrat

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2017 11:47
od svaco
Je reálne aby podúsek Iva-Lik dali do konca roku 2018? Alebo to budú zámerne predlžovať, aby sa nemuseli vyhovárať, prečo neotvoria aspoň podúsek po Likavku.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2017 12:28
od ister11
svaco napísal:Je reálne aby podúsek Iva-Lik dali do konca roku 2018? Alebo to budú zámerne predlžovať, aby sa nemuseli vyhovárať, prečo neotvoria aspoň podúsek po Likavku.


Z mojho pohladu nie, aj ked prvym problemom je nedostatok materialu do nasypov, kt. malo zabezpecit razenie tunela. Aj keby sa zacalo s razenim zaciatkom roka tak podla mna NIE.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2017 20:51
od jarino
Boli zverejnené dodatky.
- v km 13,00 sa postaví priepust s vnútornými rozmermi 2x2 metre. Bude slúžiť ako prechod pre živočíchy. Požiadavka ŠOP.
- podrobný IGP a hydrogelogický prieskum časť A (práce z povrchu) je riešený pre vypracovanie Správy EIA. Spracoval ho CAD-ECO Bratislava a na odbore informatiky GEOFONDU zaevidovaný pod číslom 18/2016. Potreba týchto prieskumov bola vznesená ešte na jar 2016. Preukazuje realizovateľnosť variantnej trasy.
Táto úloha je základným podkladom pre stanovenie vystrojovacích tried pre razenie, podklad pre práce na portálovej jame a portáli a na mostoch 203 a 204. Zameral sa na posúdenie novej trasy voči pôvodnej, overenie geologickej stavby, overenie homogenity masívu v trase tunela, stanovenie deformačných a pevnostných parametrov horniny, zistenie hydrogeologických pomerov v trase tunela, zostavenie matematického modelu drenážneho účinku tunela, overenie stabilitných pomerov v mieste zárezov do svahov, zabudovanie monitorovacích prvkov pre sledovanie režimu podzmenej vody a stability svahov vo vybraných úsekoch, overenie agresívnych vlatností podzemných vôd na betón a železo, zaktualizovanie účelovej geologickej mapy oblasti. Zmena v sume 736 tisíc eur.
- zabezpečenie spracovania dokumentácie EIA so zahrnutím variantov VO, V1 a V2 až do schválenia MŽP SR. Predmetom zmeny je zaistenie potrebných činností vrátane IGHP trasy V2 pri západnom portáli v km 1,007 - 6,059, spracovanie technických podkladov pre V1 a V2 a správy EIA pre VO, V1 a V2 a zabezpečenie záverečného stanoviska MŽP SR ako podkladu pre vypracovanie ďalších stupňov prípravy. Zmena je spresnená v dokumente MŽP SR č. 1504/2217-1,7/ml. Zhotoviteľ bude rešpektovať odsúhlasené pripomienky JASPERS. Zmena v sume 233 tisíc eur.
- Zabezpečenie spracovania Správy EIA a zabezpečenie potrebných činností až do vydania právoplatného záverečného stanoviska MŽP SR. Zmena v sume 428 tisíc eur.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2017 07:58
od ondrejko_t
preco som sa lepsie neucil, hohol som robit EIA a bol by som zahojeny.
alebo byt pravnikom a zastupovat stat v sudnych sporoch :D
ale teraz vazne, ak je tu niekto z tohto fachu - je skoro pol mega za zabezpecenie a spracovanie EIA normalna suma?

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2017 08:11
od ister11
mna by stale zaujimal nejaky datum kedy ohlasia uz konecnu podobu EIA

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2017 08:55
od KN.SK
jarino napísal:Boli zverejnené dodatky.
- v km 13,00 sa postaví priepust s vnútornými rozmermi 2x2 metre. Bude slúžiť ako prechod pre živočíchy. Požiadavka ŠOP.
•••
Chvályhodné, len či sa tam zmestí nejaký šestnástorák. A ešte ktovie, či sa nejaká zver odváži vôjsť do tej tmavej, až čiernej, zuniacej diery.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2017 10:27
od Lorenc
- Zabezpečenie spracovania Správy EIA a zabezpečenie potrebných činností až do vydania právoplatného záverečného stanoviska MŽP SR. Zmena v sume 428 tisíc eur.


EIA mala byť tento mesiac. Tak neviem koľko sa to celé predĺži.

Je reálne aby podúsek Iva-Lik dali do konca roku 2018? Alebo to budú zámerne predlžovať, aby sa nemuseli vyhovárať, prečo neotvoria aspoň podúsek po Likavku.


Čombor zatiaľ nespominal ani dokončenie polovice úseku Li-Iv, i keď ku kampani by mu to pomohlo. Nespominala to ani NDS. Pre ľudí by mohol byť aspoň načrtnutý scenár dokončenia úseku Li-Iv. Napr koľko by to stálo naviesť z Višňového, ako by bola riadená doprava atď.

A pikoška: Čombor V kampani 2014 hovoril, že bol na Čebrati už cca 2000 razy za niekoľko rokov... Týždenne 3-4 razy. Ako do funkcie nastupoval prestali raziť a zatiaľ za tri roky fungovania sa to nezmenilo, takže úspech bude nie dokončenie úseku za jeho vlády, ale obnova razenia.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2017 10:51
od ondrejko_t
mozno tam chodil kopat a ked sa prestalo razit, stratili jeho navstevy opodstatnenie :D

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2017 14:19
od eric987
ondrejko_t napísal:preco som sa lepsie neucil, hohol som robit EIA a bol by som zahojeny.
alebo byt pravnikom a zastupovat stat v sudnych sporoch :D
ale teraz vazne, ak je tu niekto z tohto fachu - je skoro pol mega za zabezpecenie a spracovanie EIA normalna suma?

Zavisi od toho, co vsetko tam ma byt. Obvykle sa doklada aj hlukova a rozptylova studia, musia prebehnut merania v terene atd. Ak tam ma byt aj dalsi doplnkovy IGHP tak aj ano.

Ad byt pravnikom - ono pekne sa to pise od stola, pekne sa tiez pozera na cifry na ucte, druha vec, a to uz nikto nevidi, su dni, niekedy tyzdne ci mesiace stravene za PC, nad niekolko tisic stranovymi komentarmi, neustale hladanie / vytvaranie dier len aby sa vec vyhrala, vyhladavanie toho pre vec najvyhodnejsieho judikatu (najlepsie samozrejme niekolko) a ked uz viem ako na vec pojdem, tak este odhalovanie a riesenie moznych uskali. O tom, ze aj ked viem ze by som to mal na sude ustat a napriek tomu sa trasiem ze co zas sudcu dostanem a co za blbost vymysli radsej pisem len takto strucne. Cize pracujes denne tak od 7.00 do 19-20.00, ak hori lehota tak aj do 23.45 (este ze mame tie slavne elektronicke schranky) potom zalahnes a rano zasa budicek a prebera ta turecka sprcha lebo na klasicku nie je cas. A s tymi odmenami - ano, priznane su krasne, druha vec je ze sme radi ak co i len cast je uhradena, vsak pravnikom platit netreba, lebo maju dost (najnovsi slovensky sport) :D

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2017 06:55
od ondrejko_t
ono, trochu off topic, som tym nechcel znevazit robotu pravnikov, mam par dobrych kamosov medzi nimi. odmakaju si to. chapem.
ale toto je moc. ak by sudny spor trval 3 roky, a pravnik by na tom robil 7 dni v tyzdni po 16 hodin, mal by hodinovu mzdu skoro 1000€.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2017 12:44
od Tadeo_3A

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2017 13:24
od jarino
Na Narkóze tvrdia, že cez RK chodí 25 tisíc vozidiel, kandidátka na županku tvrdí 40 tisíc vozidiel. Ja čakám, kedy prekročíme magickú hodnotu 50 000... :lol: To by nechceli v tom meste zažiť, lebo by sa tam podusili.
A tiež čakám, kedy primátor okrem neschopnej NDS spomenie aj OZ Čistý domov. Celý protest o ničom a pre nič.
Čo také Prešov dokázal tými protestmi. Možno v očiach jednoduchšieho človeka veľa, ale v skutočnosti si dovolím pochybovať.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2017 13:53
od snowman
"Čína skôr postaví základňu na mesiaci, ako NDS diaľnicu v Ružomberku!" loool top transparent ale Max. výstižný!!! Ľudia nevzdávajte to, ten nátlak a blokády stupňujte ,držím vám palce! Toto je asi jediná účinná metóda na tú prehnitu mafiu vo vedení štátu a diaľnic..

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2017 14:10
od medima
Treba pritlacit este viac. A nestaci blokovat len miestne cesty, treba ist aj do hlavneho mesta odovzdat posolstvo z RK. Bohuzial, iny sposob ako dobudovat D1 od Turian po Ivachnovu asi neexistuje. Asi.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2017 15:11
od i15
jarino napísal:Na Narkóze tvrdia, že cez RK chodí 25 tisíc vozidiel, kandidátka na županku tvrdí 40 tisíc vozidiel. Ja čakám, kedy prekročíme magickú hodnotu 50 000... :lol: To by nechceli v tom meste zažiť, lebo by sa tam podusili.
A tiež čakám, kedy primátor okrem neschopnej NDS spomenie aj OZ Čistý domov. Celý protest o ničom a pre nič.
Čo také Prešov dokázal tými protestmi. Možno v očiach jednoduchšieho človeka veľa, ale v skutočnosti si dovolím pochybovať.


dosiahol D1 a vážne sa uvažuje nad R4..

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2017 16:02
od Pascal25Z
Sorry but it seems that the contractor is very slow in building the motorway.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2017 16:14
od jarino
i15 napísal:dosiahol D1 a vážne sa uvažuje nad R4..

Obchvat D1 už dosiahol predtým(vypísanie súťaže, akceptácia ponuky) a nad R4 sa taktiež vážne uvažovalo predtým, keď za Figeľa sa pripravovala DSP. Problém je, že samotnému Prešovu to aj tak nepomôže nejako extra, iba tranzitu, teda ak sa to vôbec komplet postaví.
A keby neboli blbí, tak už majú možno aj prerobenú križovatku pri Kauflande s druhým mostom ponad Torysu.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2017 16:31
od medima
To je co za blbost hovorit ze pomozem tranzitu a mestu nie? Ked pomozes tranzitu, ruka v ruke s tym ide, ze pomozes aj mestu. Odlahcis dopravu, vytazenost usekov, zapchy zmiznu, zyvsi sa priepustnost.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2017 16:49
od jarino
Keď zmizne tranzit, začnú viac jazdiť miestny. Obchvaty pomôžu iba čiastočne a dočasne. Možno v meste veľkosti Čadce natrvalo, ale v krajských mestách o veľkosti Prešova sotva. D4 tiež nejako extra BA nepomôže, na to by boli iné projekty. A to platí aj pre Prešov, ulice ako Sabinovská, Lesík delostrelcov, Vajanského atď budú mať problémy dovtedy, pokým ich nerozšíria alebo sa nezvýši počet komunikácii v samotnom meste -> napr. MK-3 a MK-5, viď Štúdia realizovateľnosti.

D1 Hubová - Ivachnová politikárčenie (?)

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2017 16:29
od KN.SK
Žeby zas politikárčenie a novinárska odbornosť viewtopic.php?f=35&p=200825#p200825 .

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2017 17:50
od atlan
jarino napísal:Keď zmizne tranzit, začnú viac jazdiť miestny. Obchvaty pomôžu iba čiastočne a dočasne. Možno v meste veľkosti Čadce natrvalo, ale v krajských mestách o veľkosti Prešova sotva. D4 tiež nejako extra BA nepomôže, na to by boli iné projekty. A to platí aj pre Prešov, ulice ako Sabinovská, Lesík delostrelcov, Vajanského atď budú mať problémy dovtedy, pokým ich nerozšíria alebo sa nezvýši počet komunikácii v samotnom meste -> napr. MK-3 a MK-5, viď Štúdia realizovateľnosti.

Po 105krat, obchvat presova ma na statosti stat. Preco by malo mesto investovat prostriedky aby riesilo to co ma realizovat stat?
Ak budu obchvaty presova mesto moze realne uvazovat nad upravami mrizovatiek v meste. Dovtedy to je nemyslitelne co si opravovat ked to znici tranzit a navyse by boli zapchy.
Tym ze sa zrralizoval aspon ten mini obchvat a kruhac. Ma mesto moznost nieco robit v tej casti mesta. Otazka je ci budu peniaze a plany. Ale dufam ze mesto je pripravene a ma financie na upravu ciest kde to je mozne.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2017 22:06
od jarino
Bavíme sa o štátnych investíciách. Štát má na starosti aj mnohé komunikácie či križovatky v samotnom meste a tie aj po dostavaní obchvatov budú naďalej v správe štátu a nie mesta... Sabinovská bude mať problémy aj potom a mesto sa bude môcť tomu iba prizerať. Mesto nemá ani financie, aby to nejako dlhodobo a koncepčne mohlo riešiť preložkou Sabinovskej. Lesík Delostrelcov ani Vajanského sa nafúknuť nedajú, nech sú v správe koho chcú. Tiež tam má význam iba preložka, ktorá by bola navrhnutá tak, aby prebrala toho čo najviac odtiaľ aj zo Sekčova.

Re: D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 23. Okt 2017 07:18
od Maxx787
preco sa bavite o presove pri ruzomberku???