Stránka 106 z 151

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 06:54
od magnus
johhan napísal:Takže už je to vonku ? ... dlho čakali :-) Samozrejme nič nie je 100% kým to nestojí a nejazdí ale údolný variant bol pre EU veľmi ťažko priechodný .. ale keď si niekto nechcel dať 15 rokov povedať :-)
.
Nejaké drobnosti k článku a tomu všetkému:
- variantov Korbeľky je niekoľko - asi 5 - pričom asi 3 využívajú už postavenú trasu dialnice aj s MUK Turany - teda nie je nutné stavať novú MUK
- cena je skutočne odhadovaná na 900 mil. € ale ... na DG bolo prezentované že za úsek Turany - Likavka :!:
- rok 2023 - preto tak neskoro že sa má posúdiť celý úsek Turany Likavka a zoptimalizovať ho.
- v "lufte" sa pohybuje požiadavka - návrh na financovanie z junckerovho fondu za 0% ako triangel Turany - Hubová - Likavka + Hubová - Komjatná - Dolný Kubín ( prieskumný balonik ) - prípadne PPP

magnus napísal:A ja navrhujem úplne novú trať Varín - Terchová - Zázrivá - Istebné - Dolný Kubín. Je to možno sci-fi (sme na Slovensku), ale kto pozná aglomeráciu terchovskej doliny, vie, že je tam veľký potenciál na koľajovú dopravu.

Toto tu už tiež existuje niekte v šuflíku ako Žilina Terchová Zázrivá Námestovo Rabka-PKP .. ale ani verzia DK-TS-Zakopane PKP nie je na zahodenie ... :-)


Jeeeej tak takú štúdiu by som chcel vidieť, kto to spracoval? To je podľa mňa budúcnosť.

K tým variantom Korbeľky - áno, bolo ich niekoľko, pričom niektoré sa zmietli hneď zo stola ako nepriechodné z rôznych hľadísk. Vzhľadom na okrajové podmienky a cieľ minimalizovať vplyvy na prostredie je aktuálny variant ktorý sa posudzuje asi ten najlepší. Optimalizovať by sa samozrejme ešte dal, aj s ohľadom na podzemné vody a železničný koridor. Ale myslím, že si treba počkať a neradovať sa predčasne. Aspoň ja som zatiaľ opatrný skeptik :-)

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 07:19
od Andrej
Neuveriteľné, ako dokáže Palčák ohýbať svoje tvrdenia podľa aktuálnych priorít vlády. Zrazu nezamlčiava, že k cene údolného variantu je potrebné pripočítať aj cenu za sanáciu svahov a doba prípravy Korbeľky je iba o málo dlhšia.
Pred dvoma rokmi nám vychádzala Korbeľka výhodnejšie. Bola síce drahšia, ale keď sme k tomu prirátali sanačné opatrenia, ktoré bolo treba spraviť, aby sa zachoval údolný variant, vychádzala výhodnejšie,

viewtopic.php?f=35&t=21328

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 07:26
od garip
naco tam je ten clovek, ked si nevie zastat svoj nazor? rovnako naco nam je cely VUD, ked aj tak tvrdia to, co im nakazu z ministerstva....

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 07:51
od Peterman
Uz som to tu pisal, ak by VUD Žilina skutočne presadzoval odborné stanoviská a riešenie, možno by sme pri tomto úseku nestratili 5-7 rokov betónovýmu variantami pre spriaznené stavebné spoločnosti.
Ale asi vedenie ústavu je menované štátom, resp. ministerstvom dopravy, tak v záujme zachovania svojich miest tak aj konajú.
Mnohokrát keď som počúval vyjadrenia Palčáka, som mal dojem že nepovie ani A ani B, alebo oboje, len aby bol čistý.
A na niektoré veci naozaj je niekedy lepší zdraví sedliacky rozum (samozrejme koncepčné a celoštátane záujmy treba akceptovať)

Ešte mám taký dotaz na Veľkú Fatru - tento variant je trasou najkratší (i ked najdlhší tunel) i najviac smerovo aj výškovo vyhovuje aj železničnémi koridoru, prečo sa vypúšťa??? Z dôvodo veľkej dlžky tunela?? ako som pozeral aj profil tak v dvoch miestach prechádza v malej hlbke nad Ľubochnianskou a Hubovskou dolinou a tam by bolo možné vytvoriť pracovné vstupy do tunela a raziť zo 6 strán súčasne, ale myslím, že zo 4 strán minimálne (Ľubochninska dolina), V Hubovskej doline by to bolo asi komplikované, tam je nadložie vyššie... To je moja otázka, kto vie o tomto viac...

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 08:01
od random
skus si precitat celudiskuziu v tomto vlakne ... dozvies sa ;)

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 10:35
od aquila
inak aj tak je skoda, ze sa boja tunelov, lebo ked si to zoberieme, korbelka ma plan 5852m plus 2825m, teda 8677 m dokopy
versus tunel velka fatra 9435m , cize cca 750 m rozdiel, co uz podla mna velky rozdiel nie je..

pricom aj velka fatra by sa s najvacsou pravdepodobnostou dala razit na 6 celbach .. o benefite v pripade spolocnej razbe spolu so zeleznicnym tunelom je skoda hovorit ..

blbe len bude, ked budu vsetky useky okolo tunelov hotove a co potom s vyrobovym materialom ?

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 10:47
od Bager3
Otazka mozno trochu odveci Ak by sa na razenie Korbelky alebo Velkej Fatry pouzil TBM dal by sa ten isty TBM pouzit aj na razenie tunela Male Karpaty. Ak ano myslim ze by to stalo na zvazenie. Oba tunely Aj Male karpaty aj Velka fatra su priblizne rovnako dlhe. Samozrejme by sa stratila vyhoda 6 Celieb na jednu tunelovu ruru pri tunely Velka fatra.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 10:55
od mino
Zaujimave spravy :) vysledok studie ma byt tusim znamy oficialne do konca mesiaca, tak si pockajme, hlavne potom ako sa s tym popasuju na politickom poli...
Co sa tyka privadzaca v Turanoch, v pripade Korbelky urcite luxusne riesenie s ktorym uz nic nespravime, ako vyhodu vidim aspon tu ze v pripade vystavby Korbelky to bude trasa skracujuca obchadzku po 1/18 o 2km v parametri dialnice :)

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 15:21
od Lukasino
Minister by mohol presadiť tunel Veľkú Fatru (asi len sen), aj tak je to politická mŕtvola aj s jeho stranou a je skoro isté že po roku 2020 už v politike nebude a eurofondy do 2020 sú takmer vyčerpané, kradnúť moc z čoho nemá tak prečo sa nezachovať ako správny minister a spraviť niečo dobré. Široká verejnosť ho bude nenávidieť, mnohoročné zdržanie mu bežní občan neodpustí ale každý kto myslí aspoň trocha do budúcnosti bude rád. EU by takýto projekt určite podporila a celková cena bude určite nižšia ako stavať samostatne diaľnicu a samostatne rekonštruovať železnicu. Ak by sme sa vydali touto variantov, začiatok výstavby tipujem na 2019 a koniec na 2027-2029

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 17:03
od i15
aquila napísal:inak aj tak je skoda, ze sa boja tunelov, lebo ked si to zoberieme, korbelka ma plan 5852m plus 2825m, teda 8677 m dokopy
versus tunel velka fatra 9435m , cize cca 750 m rozdiel, co uz podla mna velky rozdiel nie je..


celkovo nie je veľký rozdiel, ale v prvom prípade ideš cez tunel max 3:30min a v druhom 5:30

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 18:04
od Xenon
Topic off.

Už druhý tu píše, že Sieť skončila. By som rád vedel odkiaľ beriete tú istotu :) . Lebo jeden zaplatený prieskum? A kde boli tie naše úžasné agentúry, keď Sieť mala pred voľbami podľa odhadov nad 10% a Kotleba bol hlboko pod vstupom do parlamentu? Inými slovami, prieskumy sa u nás robia nie preto, aby zistili aktuálny stav, ale preto, aby cielene manipulovali ľudí (jedni majú dosť veľa % - zvačša zadávateľ prieskumu, a ďalší majú až príliš málo % - politický oponent, odkaz voličom - neoplatí sa ich voliť, Váš hlas prepadne). Sieť som nevolil, ale zatiaľ sú mi celkom sympatickí. Ak vydržia v tomto duchu, tak im dám nabudúce hlas. Takže zatiaľ určite neskončili.

Topic on.
gallery/image_page.php?album_id=169&image_id=20695
Ako rozumieť tomuto staršiemu obrázku? Korbeľka (tmavomodrá) pretína trasu tunela Veľká Fatra (svetlohnedá)? Je to skutočne tak? Mimoúrovňové kríženie? A čo ten horninový masív, no problem kríženie 2 tunelov nad sebou? Lebo ak som to správne pochopil, Veľká Fatra má byť v budúcnosti železničný tunel, Korbeľka (ak bude) - diaľničný. Takže teoreticky by sa mohli stavať oba.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 18:45
od i15
1 získaný hlas na 1000 stratených :) drivivá väčšina voličov v BA a KE prešlo ku SaSke, to znamená nezvratný pokles pod 3%

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 19:43
od Mayllo
Xenon napísal:Topic on.
gallery/image_page.php?album_id=169&image_id=20695
Ako rozumieť tomuto staršiemu obrázku? Korbeľka (tmavomodrá) pretína trasu tunela Veľká Fatra (svetlohnedá)? Je to skutočne tak? Mimoúrovňové kríženie? A čo ten horninový masív, no problem kríženie 2 tunelov nad sebou? Lebo ak som to správne pochopil, Veľká Fatra má byť v budúcnosti železničný tunel, Korbeľka (ak bude) - diaľničný. Takže teoreticky by sa mohli stavať oba.


zle tomu rozumieš, tunel velká fatra mal byt dialnično zelezničný čiže by mali ist cca subežne, bud korbelka alebo VF nie oba, ale o VF sa nikdy vážne neuvažovalo, bola to len možnost, opravte ma ak som zle vysvetlil

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 21:29
od Milos
Xenon, na tej mapke, na ktorú si sem dal odkaz (20695) ani nie je tunel Veľká Fatra, ale nejaký iný variant. Tunel Veľká Fatra je zakreslený pekných pár stoviek metrov južnejšie :arrow: http://www.asb.sk/fotogalerie/inzinierske-stavby/tunel-velka-fatra-komplexne-riesenie-dopravy-na-useku-d1-turany-hubova-foto/02tarosi

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 21:46
od aquila
alebo tu je porovnanie korbelka vs. velka fatra

9820

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 22:07
od jarino
aquila napísal:aj napriak zakladaniu tejto stranky mam velmi rad aj zeleznicu, ale musim povedat, ze keby sa trat 181 na oravu zrusila, az taka katastrofa by to nebola, lebo ta trat je ozaj katastrofalna a jej prerobenie by bolo drahsie ako tunel velka fatra. neni normalne aby 56 km trvalo skoro 2 hodiny ..

osobne si myslim, ze paradoxne by viac orave pomohlo, keby to prerobili na spickovu cyklocestu aj s vyuzitim byvalych vleciek a malo by to radovo vacsi prinos pre ekonomiku ako trgacajuce sa bagety .. co by aj suhlasilo, lebo v podstate tu trat vies v pohode preist za tu dobu aj bicyklom .. kedze priemerka je 27 kmh ...

vid uz aj vlastne co sa stalo na mieste pokracovanie trate z trstenej do polska ..

http://www.zeleznicne.info/view.php?cis ... 84ozila%93

Tak až takto som nemal odvahu to napísať. Možno teraz je Oravka trošku atraktívnejšia kvôli bezplatným lístkom. Navrhovaná trať ZA - Terchová - Orava by podľa mňa oveľa viac vystihovala požiadavky, totiž spojenie s krajským mestom, kde je tej roboty najviac prípadne školy, čo je teraz vlakom dosť nerealizovateľné, hoci možné. To ale môžme snívať, to by prichádzalo do úvahy iba ak by bola nutná preložka súčasnej trate. Najjednoduchšie riešenie v prípade realizovania Veľkej Fatry by pre železnice bolo posielať vlaky na Oravu z Vrútok. Pravdepodobne by ale bol zrušený úsek cez Stankovany.

Existuje v prípade variantu Veľkej Fatry aj predpoklad, ako by pokračovala železnica smer Ružomberok? Na tom obrázku to potom vyzerá na rovnako dlhý tunel, čo je už dosť nerealistické.
http://static.asb.sk/buxus/images/cache ... tarosi.jpg

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 23:32
od Xenon
Milos napísal:Xenon, na tej mapke, na ktorú si sem dal odkaz (20695) ani nie je tunel Veľká Fatra, ale nejaký iný variant. Tunel Veľká Fatra je zakreslený pekných pár stoviek metrov južnejšie :arrow: http://www.asb.sk/fotogalerie/inzinierske-stavby/tunel-velka-fatra-komplexne-riesenie-dopravy-na-useku-d1-turany-hubova-foto/02tarosi


Ops. Milos/aquila, dík za opravu. Tým je moja otázka bezpredmetná :D

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2016 05:33
od magnus
To nie je iný variant to žlté, ale navrhovaná železničná trať v zmysle starej štúdie SUDOPu. Tunely sa mali križovať v masíve. Na tej schéme to nie je samozrejme zladené ani na povrchu. Dá sa to spraviť aj takto ale aj trať aj diaľnica sa ešte dá optimalizovať tak, aby kríženie bolo mimo tunela.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2016 07:30
od EmBe
jarino napísal:Existuje v prípade variantu Veľkej Fatry aj predpoklad, ako by pokračovala železnica smer Ružomberok? Na tom obrázku to potom vyzerá na rovnako dlhý tunel, čo je už dosť nerealistické.
http://static.asb.sk/buxus/images/cache ... tarosi.jpg


Už bolo rozhodnuté, že železnica pôjde v pôvodnej stope, v údolnom variante.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2016 14:14
od Snopko
Pozdravujem Vás.
No s tou železnicou bohužiaľ nemáte pravdu.... v tomto úseku určite nie...

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2016 14:31
od Snopko
To: Jarino.
...varianty pokračovania železnice smerom na Ružomberok sú nasledovné:

- železničný tunel dĺžky cca 6 190 m v prípade zaústenia modernizovaného koridoru do západného zhlavia stanice Ružomberok (zachovanie stanice na pôvodnom mieste)

- železničný tunel dĺžky cca 8 510 m v prípade zaústenia modernizovaného koridoru do západného zhlavia novej stanice Ružomberok
vybudovanej v mieste odstavaného nádražia Lisková

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2016 14:55
od aquila
to by bola ozaj super sprava, ak by to tak bolo, len sa bojim, ze kvoli zeleznice od kralovian vyssie to neprejde, lebo je blbost mat staru aj novu zeleznicu .. citaj, dopadne to ako pri oscadnici, kde tiez by viac ziskali keby si dali namiesto zachovania starej trate podmienku vybudovania cyklotrasy v telese starej trate .. ale to sme OT a prispevky presuniem

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2016 15:45
od braino.swk
Snopko napísal:To: Jarino.
...varianty pokračovania železnice smerom na Ružomberok sú nasledovné:

- železničný tunel dĺžky cca 6 190 m v prípade zaústenia modernizovaného koridoru do západného zhlavia stanice Ružomberok (zachovanie stanice na pôvodnom mieste)

- železničný tunel dĺžky cca 8 510 m v prípade zaústenia modernizovaného koridoru do západného zhlavia novej stanice Ružomberok
vybudovanej v mieste odstavaného nádražia Lisková


Existuje prosím k tomu aj nejaká štúdia?
Bol by som veĺmi nerád aby sa menila poloha ŽST Ružomberok, nakoľko je len na skok od centra mesta a 100m od autobusovej stanice. Aj keď si uvedomujem priestorové obmedzenia a obávam sa či to bude postačovať pre zriadenie TEN-T stanice.

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2016 17:19
od Peterman
Snopko: to je potešujúca sprava, len či to tak bude, verím že sa konecne ninisterstvo rozhýbe a začne pripravovať spoločne projekty železníc a dialnice kde sa dá. A tu sa to vyslovene pýta. Držím palce.

Aquilla: ináč zachovania pôvodnej trasy cez kralovany by bolo fajn aj pre lokálnu na Oravu a jej napojenie, osobná doprava by jazdila starou trasou a ostal by tento priestor pripojený na železnicu. Zrušenie by nebolo šťastne riešenie ( viem, že trať nie je ideálna a čas dopravy je značný ), nerušme aj tých par lokálov, ktoré este mame. A možno by stačila aj jednokolajka a druha polovica bývalého koľajového zvyšku by sa mohla prebudovať na cyklotrasu. Tu by to mohlo byt dobre riešenie. BTW: takto sa to rieši na mnohých miestach aj v Alpských krajinách ( nemám teraz narýchlo nejaké foto, ale lokálna doprava využíva zvyčajne staré trate, ktoré obsluhujú zabývané lokality a diaľkové zeleznice su vedené skrátenými trasami, ktoré obsluhujú väčšie sidla a prestupové uzly).

Re: D1 Turany - Hubová

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2016 20:29
od jarino
Snopko, ďakujem za ozrejmenie. Nebolo mi to moc jasné. To by som bol veľmi zvedavý ako ŽSR by si s tým poradili. Zatiaľ akosi sa všetkému vyhýbajú. Viď aj plánovaná stavba iba tých najľahších úsekov medzi ZA a KE.

Držať iba pre osobáky trať Kraľovany Ružomberok by nemalo zmysel. Rýchliky, nákladné vlaky, IC-čka, EC-čka a iné súkromné kategórie by chodili Veľkou Fatrou prípadne inou tunelovou variantou. A pre 20 osobákov to celé držať asi nebude moc ekonomické, osobáky chodia plné hlavne v špičke medzi Žilinou a Vrútkami. Potom sa to už značne vyprázdňuje. Oravky by sa vypravovali z Vrútok, odtiaľ by to potom malo zmysel, keďže je to prestupová stanica a križovatka.
Dnes každý pozerá na čas. A Oravke to trvá teda dosť dlho, ako už bolo spomenuté.