Moderátor: Moderátori
svaco napísal:Termín 12/2021 je trochu divný, ak sa pozrieme na pôvodný termín na stránke NDS, tak:
Zmluvný začiatok výstavby: 12/2013
Zmluvné ukončenie výstavby: 06/2017
čiže 3 roky a 6 mesiacov (3,5 roka).
Dnes keď je možno viac ako polovica úseku postavená je termín dostavby 4 roky a 4 mesiace, trochu divné nie? To čo mali pôvodne spraviť za 3,5 roka dnes odhadujú na ďalších 4,33 roka, dokopy na 7,88 roka (nový rekord tuším na SK). Možno niekto vie odhadnúť koľko percent je dnes hotových (samozrejme tunel je dnes OUT) ale mosty sú na tom celkom dobre. Aspoň vo východnej časti úseku. Povedzme, že je 50 percent hotových. tzn. že na ďalších 50 percent je treba viac času než doteraz.
Ak je toto pravda, tak aspoň dúfam, že niekto súdny rozhodne o dokončení pod-úseku od Ivachnovej po Likavku (hoci i len v polprofile), nech sa aspoň toto využíva a aspoň trochu odbremení Ružomberok a jeho dennodenné kolóny.
Podľa názoru ružomberskej radnice ide o výsmech do tváre všetkých Ružomberčanov, obyvateľov regiónu a celej motoristickej verejnosti. Mesto Ružomberok preto žiada ministra dopravy a výstavby o vyvodenie personálnej zodpovednosti. „Neustále vyhováranie sa na proces EIA, je už za pomyselnou hranicou únosnosti. Na jar roku 2015 už bola známa nová trasa tunela Čebrať, ktorá bola skutočnými odborníkmi predstavená ako riešenie na obídenie geologicky aktívnych území. Začal proces EIA, ktorý bol z nepochopiteľných príčin v júni 2016 NDS zastavený. Nový proces EIA mal byť podľa pôvodných prísľubov dokončený v októbri 2017, no už teraz je všetkým jasné, že to nebude skôr ako na jar roku 2018,“ hovorí primátor Igor Čombor.
Národná diaľničná spoločnosť mala plán na urýchlené začatie výstavby diaľnice, ktorý v Ružomberku na mestskom úrade prerokovala koncom minulého roka. Užívanie diaľnice bolo naplánované na jún 2019. „Počas procesu EIA ako jeho súčasť a požiadavka mali byť vykonané dva geologické prieskumy, povrchový a podpovrchový. Materiál z geologických prieskumov sa mal zabudovať do telesa diaľnice, čo by urýchlilo jej výstavbu. Nič z toho sa však nekoná,“ pokračuje I. Čombor
V roku 2019 spoločnosť Mondi SCP spustí výrobu na novom papierenskom stroji, ktorý je strategickou investíciou vlády SR. S tým súvisiaci ďalší nárast dopravy bude pre Ružomberok bez dobudovania diaľnice doslova ekologickou „katastrofou“.
jarino napísal: ale v tomto prípade sú iné problémy
ondrejko_t napísal:Tzn. ze 2 roky ani pes nestekol na tej stavbe, len sa tutmaci dohadovali, ci dlhsi tunel, ci stabilizacia kopca. prisli odbornici a povedali ze dlhsi tunel. potom sa to zaseklo a vratili sa papalasi k povodnemu variantu, aby nakoniec po 2 rokoch pochopili, ze radsej dlhy tunel.
Takze ano, za taketo zdrzanie moze vlada a NDS
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 40 hostí.