D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod konstrukt » 06. Júl 2007 22:39

kvalitná dialnica napísal:ale keď zbúrajú most tak zavrú celú dialnicu, však :)?
Teoreticky pri búraní mosta mala byť diaľnica zatvorená. Zbúrať most a odpratať sutiny by travalo približne týždeň, takže uzávierka by nebola dlhodobá.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod aquila » 07. Júl 2007 02:27

joj, ale to by boli ine zapchy ;)

dufam, ze to budu burat aspon cez leto ;)

a taktiez dufam, ze budu prebudovavat stredy na NJ profile .. ako to robili a robia vo velkom teraz v reichu
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 07. Júl 2007 09:15

kvalitná dialnica napísal:ale keď zbúrajú most tak zavrú celú dialnicu, však :)?


neviem ako na SVK ale rakušáci to robia v prevádzke alebo v noci
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod eucitizen » 07. Júl 2007 09:20

No v Taliansku ked prebudovali dialnicu A1 medzi Modenou a Bolognou z 3+3 na 4+4 tak:

1. boli zachovane vsetky 3 pruhy, akurat na odstavnom sa robilo. Rychlost bla znizena na 90km/h a islo sa celkom plinule. Jediny problem bol zakaz predbiehania pre amionov a to niekedy sposobovalo kolony ked sa odbocovalo na Brennersku dialnicu.

2. niektore mosty sa prerobili bez problemov. Tam kde sa malo burat most, taj najrprv pripravili novu trasu cesty vedla starej. Potom sa namontoval ocelovy most a na noc sa zatvorila dilnica aby sa mohol osadi. Potom sa zbural stary most. Vacsinou sa zatvarala dialnica cez noc alebo cez vykend. Ale nikdy nie na tyzden.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Jurislav » 08. Júl 2007 14:04

johhan napísal:
kvalitná dialnica napísal:ale keď zbúrajú most tak zavrú celú dialnicu, však :)?


neviem ako na SVK ale rakušáci to robia v prevádzke alebo v noci
som zvedavy ako sa da burat most pocas premavky :shock:
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod haluska » 20. Júl 2007 17:31

budu sa burat vsetky mosty naraz ?alebo kolko mostov naraz sa zbura?
Obrázok používateľa
haluska
diskutujúci
 
Príspevky: 82
Založený: 17. Apr 2007 15:03
Bydlisko: vychodne a stredne slovensko

Odoslaťod aquila » 30. Júl 2007 17:45

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7557

aspon nejake pozitivne spravy z MDPaT .. len do akej miery to bude realizovane ?

resp uverim, az budu prechadzat prve auta :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod kaviarista » 31. Júl 2007 09:59

Doteraz som sa k tejto teme nevyjadroval, ale vcera som trochu popremyslal a dospel k nazoru, ze namiesto 3+3 by bolo lepsie postavit uplne novu dialnicu BA-SC-GA-NR. (nenapajat na R1 pri Seredi , ale az v Nitre)
Nebola by ani zdaleka tak draha ako pri Ziline a s ohladom na buducnost a na severnu tangentu pod Karpatami (v suvislosti s celym okruhom D4) by nadobudla novy rozmer.

V podstate dialnicu s podobnym trasovanim budeme v buducnosti potrebovat tak ci tak, kedze BA je geograficky umiestnena tak, ze takmer cely zvysok krajiny ma polozeny severovychodne. Na rozdiel od centristickych hlavnych miest, sa bude hviezdica zahustovat omnoho rychlejsie v tom severo-vychodnom smere.

Podla mna my sa nemalo rozsirovat na 3+3 nikdy, ale rovno na 4+4. A to vybudovanim novej paralelnej 4-prudovej dialnice vedla sucasnej D1. Viem si predstavit, ze by to nemuselo byt az tak radikalne drahsie, ako rozsirovanie z oboch stran na 3+3. Chcelo by to poctivu studiu. Napriklad by nebolo potrebne burat mostne konstrukcie nadjazdov, neboli by ziadne obmedzenia pocas vystavby atd.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 31. Júl 2007 10:06

aquila,
pockajme na tu studiu, ale podla mna sa do 8 miliard nezmestia.

teda mozno zmestia, ale na ukor bezpecnosti, ked na podjazdoch nebudu odstavne pasy.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod mel » 31. Júl 2007 10:08

kaviarista napísal:Doteraz som sa k tejto teme nevyjadroval, ale vcera som trochu popremyslal a dospel k nazoru, ze namiesto 3+3 by bolo lepsie postavit uplne novu dialnicu BA-SC-GA-NR. (nenapajat na R1 pri Seredi , ale az v Nitre)
Nebola by ani zdaleka tak draha ako pri Ziline a s ohladom na buducnost a na severnu tangentu pod Karpatami (v suvislosti s celym okruhom D4) by nadobudla novy rozmer.

V podstate dialnicu s podobnym trasovanim budeme v buducnosti potrebovat tak ci tak, kedze BA je geograficky umiestnena tak, ze takmer cely zvysok krajiny ma polozeny severovychodne. Na rozdiel od centristickych hlavnych miest, sa bude hviezdica zahustovat omnoho rychlejsie v tom severo-vychodnom smere.

Podla mna my sa nemalo rozsirovat na 3+3 nikdy, ale rovno na 4+4. A to vybudovanim novej paralelnej 4-prudovej dialnice vedla sucasnej D1. Viem si predstavit, ze by to nemuselo byt az tak radikalne drahsie, ako rozsirovanie z oboch stran na 3+3. Chcelo by to poctivu studiu. Napriklad by nebolo potrebne burat mostne konstrukcie nadjazdov, neboli by ziadne obmedzenia pocas vystavby atd.


V buducnosti ano, ale treba najprv D4, aby sme ju mali kde napojit. Cize v dalekej buducnosti. Dovtedy BA-TT treba rozsirit na 3+3.

Ci by to bolo drahsie to neviem, ale mne sa nezda 8mld / 40 km za rozsirenie vela. Nova Dx by bola asi o trosku drahsia :)
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod i15 » 31. Júl 2007 10:08

3+3 tam treba uz teraz, ale namiesto neskorsieho potrebneho rozsirovania na 4+4 pruhy by sa mohla postavit ta paralelna dialnica. Na starej potom zostane tranzit na povazie/Polsko, po paralelnej sa bude jazdit na Nitru/stredne Slovensko/Tatry, po R7 na vychod/Ukrajinu
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod aquila » 31. Júl 2007 10:19

2 kaviarista: neplanuje sa sice RC, ale cesta prvej triedy BA - SC- GA na 2+2 obchvat GA je napriklad uz tak stavany ..

3+3 ma celkovo vysoku priepustnost .. neni to sice tolko co 2+2+2+2 ale 4+4 ma zase vyssiu ako 2+2+2+2 ;)

do 8 miliard sa vlezu, ked nebudu prerabat tolko nadjazdov a MUK trnava ..

na 4+4 mozeme zabudnut ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod i15 » 31. Júl 2007 10:29

vzhladom k nature slovenskych vodicov mi 2+2+2+2 pripada lepsie ako 4+4 :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Andrej » 31. Júl 2007 10:31

kaviarista napísal:Podla mna my sa nemalo rozsirovat na 3+3 nikdy, ale rovno na 4+4. A to vybudovanim novej paralelnej 4-prudovej dialnice vedla sucasnej D1. Viem si predstavit, ze by to nemuselo byt az tak radikalne drahsie, ako rozsirovanie z oboch stran na 3+3. Chcelo by to poctivu studiu. Napriklad by nebolo potrebne burat mostne konstrukcie nadjazdov, neboli by ziadne obmedzenia pocas vystavby atd.

S tymto sa da suhlasit, hlavne ked ma tento usek este velky potencial.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Čavo » 31. Júl 2007 10:32

aquila napísal:2 kaviarista: neplanuje sa sice RC, ale cesta prvej triedy BA - SC- GA na 2+2 obchvat GA je napriklad uz tak stavany ..

Osobne si myslím, že I/61 by mali prerobiť na 2+2 skôr ako začnú prerábať D1 na 3+3 aspoň po SC, prípadne aj so severo-východným obchvatom SC a pripojení na križovatku pri Blatnom.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod mel » 31. Júl 2007 10:33

Podla mna BA-TT rozsirit bude treba tak ci tak. 3+3 nie je az tak vela, aj keby mala vzniknut kaviaristom spominana RC, pripadne 2+2 cesta I. triedy v tej trase. Stale bude potrebne mat BA-TT na 3+3. Dialkova doprava nepojde po nejakej spojke, pojde po dialnici.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod devil » 31. Júl 2007 10:51

podla mna by sa najskor mali urobit 2 veci a pokial mozno tak naraz, a to rozsirit BA-SC a opravit rozbitu betonku za sencom. potom by sa zhodnotilo ze kolko aut by preslo na SC-Sered a zvazilo by sa ci je lepsie postavit novu RC- SC-Sered alebo rozsirit SC-TT.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 31. Júl 2007 11:16

bude treba jedno aj druhe ... 3+3 bude treba kazdopadne ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 03. Aug 2007 00:25

nejake dalsie info o rozsireni ...

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7599

tunak infografika riesenie mostov ..

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2725
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod zahradnik » 03. Aug 2007 09:44

aquila napísal:tunak infografika riesenie mostov ..

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2725


pekna infografika... nepocital som mosty medzi BA a TT... na druhom obrazku, teda na novom stave ako to je navrhnute, je uvedene, ze 27 mostov sa opravi a 2 pribudnu nove.. to skutocne je mezi BA a TT 27mostov??? nesda sa mi to, asi to pojdem spocitat :-)
Obrázok používateľa
zahradnik
diskutujúci
 
Príspevky: 59
Obrázky: 15
Založený: 11. Feb 2006 22:28
Bydlisko: okres Nitra

Odoslaťod Čumil » 03. Aug 2007 09:57

zahradnik napísal:pekna infografika... nepocital som mosty medzi BA a TT... na druhom obrazku, teda na novom stave ako to je navrhnute, je uvedene, ze 27 mostov sa opravi a 2 pribudnu nove.. to skutocne je mezi BA a TT 27mostov??? nesda sa mi to, asi to pojdem spocitat :-)


Asi spocitali mosty, ktore idu ponad dialnicu a mosty, ktorymi dialnica prechadza ponad nieco, hoci aj v dlzke 10m
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

... a kedy a načo?

Odoslaťod zahradnik » 03. Aug 2007 16:18

a dalej, co ma napadlo... nedavno menili povrch na dialnici, tusim od hranice mesta az po Triblavinu, mozno Cataj ci kusok dalej...

okrem toho, ze miestami je ten povrch este horsi ako ten stary (moj subjektivny dojem), tak to znamena, ze ho mozno o dva-tri-styri roky znovu rozbiju a budu znovu natahovat (aspon na casti vozovky) novy povrch... neslo to spravit iba raz?
Obrázok používateľa
zahradnik
diskutujúci
 
Príspevky: 59
Obrázky: 15
Založený: 11. Feb 2006 22:28
Bydlisko: okres Nitra

Odoslaťod zahradnik » 03. Aug 2007 16:19

Čumil napísal:
zahradnik napísal:pekna infografika... nepocital som mosty medzi BA a TT... na druhom obrazku, teda na novom stave ako to je navrhnute, je uvedene, ze 27 mostov sa opravi a 2 pribudnu nove.. to skutocne je mezi BA a TT 27mostov??? nesda sa mi to, asi to pojdem spocitat :-)


Asi spocitali mosty, ktore idu ponad dialnicu a mosty, ktorymi dialnica prechadza ponad nieco, hoci aj v dlzke 10m


aaa, to ma nenapadlo.. to by aj mohlo byt mozne :-).. ale aj tak to prilezitostne spocitam :-)
Obrázok používateľa
zahradnik
diskutujúci
 
Príspevky: 59
Obrázky: 15
Založený: 11. Feb 2006 22:28
Bydlisko: okres Nitra

Odoslaťod Čumil » 14. Aug 2007 12:16

MH napísal:Križovatka Voderady sa už začala stavať, kompletne sprevádzkovaná by mala byť ku koncu roku 2007. (Zaslal: Pi Mar 16, 2007 19:03 )


Stale nic nevidim
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Andrej » 14. Aug 2007 19:22

Čumil napísal:
MH napísal:Križovatka Voderady sa už začala stavať, kompletne sprevádzkovaná by mala byť ku koncu roku 2007. (Zaslal: Pi Mar 16, 2007 19:03 )


Stale nic nevidim

Uz som odvtedy parkrat isiel tymto nadjazdom aj s pripravenym fotakom, stavebne prace vsak stale ziadne :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 33 hostí.