Stránka 2 z 151

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2005 20:58
od Alexander Velky
johhan napísal:Tak to bol iný paškvil tá zmluva :-)


Johhan,

konkrétne na tomto príklade je to jasné:

Tu sa výrazne "nabalili" viacerí, pretože tá zmluva tak bola spravená zámerne. Jeden z najväčších tunelov v ČR krytí tými najvyššími.

Zmluva bola nevýhodná a odstúpili od nej a tiež to bolo nevýhodné viac, než ako to malo byť. :lol:

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2005 11:45
od kaviarista
Vsak na tej zmluve su snad nejake podpisy, nie? Do basy s nimi, az sa tak za nimi zaprasi :)

A viem si predstavit, ze na Slovensku je este vacsi bordel.

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2005 11:49
od Alexander Velky
kaviarista napísal:Vsak na tej zmluve su snad nejake podpisy, nie? Do basy s nimi, az sa tak za nimi zaprasi :)

A viem si predstavit, ze na Slovensku je este vacsi bordel.


Kaviarista,

nemôžeš toto hodnotiť, dokiaľ SR "nemá" skúsenosti s PPP. AKo to chceš hodnotiť?

Ale ak tam bude tá "predraženosť" pri PPP na úrovni nad 230%, tak to bude symbolom. :lol:

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2005 12:07
od mel
Alexander Velky napísal:
kaviarista napísal:Vsak na tej zmluve su snad nejake podpisy, nie? Do basy s nimi, az sa tak za nimi zaprasi :)

A viem si predstavit, ze na Slovensku je este vacsi bordel.


Kaviarista,

nemôžeš toto hodnotiť, dokiaľ SR "nemá" skúsenosti s PPP. AKo to chceš hodnotiť?

Ale ak tam bude tá "predraženosť" pri PPP na úrovni nad 230%, tak to bude symbolom. :lol:


Suhlas ... uz som to rozpisoval v inej teme ... jednoducho zratat, ze dialnica cez PPP nas stoji 86,7 mld = 25 Rokov x 3,47 mld SKK (rocny pausal) a povedat, ze nas by to stalo 48 mld a teda je to 2x take draheje populizmus ... treba ratat NPV ... inymi slovami 3,47 mld v roku 2005 nie je 3,47 mld v roku 2025... peniaze maju casovu hodnotu a preto za pozicku platis uroky ... inak to nie je ani pri PPP.

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2005 12:10
od Alexander Velky
mel napísal:Suhlas ... uz som to rozpisoval v inej teme ... jednoducho zratat, ze dialnica cez PPP nas stoji 86,7 mld = 25 Rokov x 3,47 mld SKK (rocny pausal) a povedat, ze nas by to stalo 48 mld a teda je to 2x take draheje populizmus ... treba ratat NPV ... inymi slovami 3,47 mld v roku 2005 nie je 3,47 mld v roku 2025... peniaze maju casovu hodnotu a preto za pozicku platis uroky ... inak to nie je ani pri PPP.


Nie, nepochopil si ma, ale nevadí.

Je rozdiel, či to bude do 200%, do 220-230% alebo nad 230%.

Ten rozdiel môže dosiahnuť aj financovanie diaĺnic z r. 2002, teda aj 10 mld. Sk rozdiel, naviac pre PPP.

Sú štáty, kde sa stavalo aj s 280%, ... a stavia sa dnes so 180%. :lol:

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2005 12:14
od Alexander Velky
mel napísal:Suhlas ... uz som to rozpisoval v inej teme ... jednoducho zratat, ze dialnica cez PPP nas stoji 86,7 mld = 25 Rokov x 3,47 mld SKK (rocny pausal) a povedat, ze nas by to stalo 48 mld a teda je to 2x take draheje populizmus ... treba ratat NPV ... inymi slovami 3,47 mld v roku 2005 nie je 3,47 mld v roku 2025... peniaze maju casovu hodnotu a preto za pozicku platis uroky ... inak to nie je ani pri PPP.


Budem ešte presnejší,

v EÚ a aj inde vo svete sa už uzatvárajú dohody aj o tom, ako bude nastavené PPP kde-tu a buď na to štát pristúpi alebo nebude stavať. A na slovenskom trhu možno bude mediálna hra pre celý svet, že tu bude 10 konzorcií, ale reálne sa vždy 2-3 dohodnú a to, ktoré vyhrá, dá "niečo" tým druhým 1-2.

Ak sa vie, že na Slovensku treba postaviť diaľnice za 500 mld. Sk, tak je to trh s cca. 13 mld. Euro, je to dosť, ale zároveň o niečo menšia suma sa dáva len v Nemecku ročne na cesty a železnice ... a na Slovensku táto suma bude platiť do r. 2030-2050.

Chápeš? :lol:

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2005 12:16
od Alexander Velky
Možno tu ani nebude "žiadna hra" a budú 2-3 konzorciá. O slovenský trh sa nikto biť nebude.

O český sa tiež nikto biť nechcel, pretože keby ano, tak to tam inak vyzerá a ČR bola naivná až moc. :lol:

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2005 12:19
od mel
Alexander Velky napísal:
mel napísal:Suhlas ... uz som to rozpisoval v inej teme ... jednoducho zratat, ze dialnica cez PPP nas stoji 86,7 mld = 25 Rokov x 3,47 mld SKK (rocny pausal) a povedat, ze nas by to stalo 48 mld a teda je to 2x take draheje populizmus ... treba ratat NPV ... inymi slovami 3,47 mld v roku 2005 nie je 3,47 mld v roku 2025... peniaze maju casovu hodnotu a preto za pozicku platis uroky ... inak to nie je ani pri PPP.


Nie, nepochopil si ma, ale nevadí.

Je rozdiel, či to bude do 200%, do 220-230% alebo nad 230%.

Ten rozdiel môže dosiahnuť aj financovanie diaĺnic z r. 2002, teda aj 10 mld. Sk rozdiel, naviac pre PPP.

Sú štáty, kde sa stavalo aj s 280%, ... a stavia sa dnes so 180%. :lol:


jasne, pochopil som ... ale tie cisla do 230, nad 230 su len fiktivne hranice, ktore sa nastavenim zmluvy a "povinnych vykonov" zo strany koncesionara mozu zmenit ...

k dalsiemu prispevku nemam co dodat ... je to jasne... :)

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2005 14:59
od kaviarista
AV, ked netecie , nech aspon kvapka. V konecnom dosledku sa ani velkym hracom nemusi oplacat vypustit mensie zakazky, lebo ten mensi hrac si na nich moze vybudovat casom velke meno.

Dufam, ze ta prva slovenska zmluva o PPP bude verejnosti pristupna. Mala by to byt zo strany statu podmienka, aby vitaz tendra suhlasil so zverejnenim konecnej zmluvy. Lebo tak ako pise mel, v konecnom dosledku moze byt kludne aj tych 230 percent pre stat vyhodnych, ak sa prenesie na konzorcium maximalny diel zodpovednosti.

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2005 15:40
od Caesar
kaviarista napísal:AV, ked netecie , nech aspon kvapka. V konecnom dosledku sa ani velkym hracom nemusi oplacat vypustit mensie zakazky, lebo ten mensi hrac si na nich moze vybudovat casom velke meno.

Dufam, ze ta prva slovenska zmluva o PPP bude verejnosti pristupna. Mala by to byt zo strany statu podmienka, aby vitaz tendra suhlasil so zverejnenim konecnej zmluvy. Lebo tak ako pise mel, v konecnom dosledku moze byt kludne aj tych 230 percent pre stat vyhodnych, ak sa prenesie na konzorcium maximalny diel zodpovednosti.


Malé firmy, pokiaľ si to veľkí hráči neželejú, tak ani nevstupujú na daný trh. Kaviarista, tu ide miliardy, ale len SKK, nie Eur. To je až pri PPP a tam sa uvidí, čo bude. AV chcel len naznačiť, že niekedy PPP stavia s väčším ziskom, než je rozumné aj keď splní všetky podmienky štátu, ... je lepšie na AV nereagovať, už neodpíše, keďže odišiel. 8)

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2005 15:50
od Alexander Velky
kaviarista napísal:Dufam, ze ta prva slovenska zmluva o PPP bude verejnosti pristupna. Mala by to byt zo strany statu podmienka, aby vitaz tendra suhlasil so zverejnenim konecnej zmluvy. Lebo tak ako pise mel, v konecnom dosledku moze byt kludne aj tych 230 percent pre stat vyhodnych, ak sa prenesie na konzorcium maximalny diel zodpovednosti.


Zmluva PPP nemusí byť verejnosti prístupná, stačí ak štát/minister zodpovie na základné otázky. :lol:

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2005 21:05
od Lenny
Dneska jsem jel vlakem kolem Krpelan a přemýšlel jsem jak tady chtějí nacpat dálnici do takového svahu. Vždyť je to nesmysl, daleko lepší je tunel Korbelka. Nějteří by měli trochu začít používat rozum a jít se podívat na to, o čem rozhodují.

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2005 21:13
od Antimander
Lenny napísal:Dneska jsem jel vlakem kolem Krpelan a přemýšlel jsem jak tady chtějí nacpat dálnici do takového svahu. Vždyť je to nesmysl, daleko lepší je tunel Korbelka. Nějteří by měli trochu začít používat rozum a jít se podívat na to, o čem rozhodují.


Svätá pravda.

Tu je ešte stále prežitok a obava z toho, že tunel je tá najdrahšia varianta.

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2005 23:40
od aquila
tiez dufam ze to pojde korbelkou ..

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 16:14
od Caesar
Lenny napísal:Dneska jsem jel vlakem kolem Krpelan a přemýšlel jsem jak tady chtějí nacpat dálnici do takového svahu. Vždyť je to nesmysl, daleko lepší je tunel Korbelka. Nějteří by měli trochu začít používat rozum a jít se podívat na to, o čem rozhodují.


Lenny,

po stránke stavebnej to problémom nebude. Všetko sa dá poriešiť, ak sa chce, len tá cena bude vysoká, pretože to bude manipulácia so zeminou vo väčšom rozmere a zrejme sa budú stavať trošku iné mosty/estakády.

Takže nakoniec zvýťazí variant tunelový. Dúfam. Aj keď je to jedno, niečo sa postaviť musí. 8)

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 16:16
od Caesar
aquila napísal:tiez dufam ze to pojde korbelkou ..


Ja som nebyť kaviaristu ani nevedel o tom, že sa chystá nejaká úprava v takom znení, že by tunel Korbeľka sa stavať nemal. Takže kaviaristovi ďakujem za upozornenie, aspoň som "v obraze" a adminovi za toto fórum, predsa len má význam. 8)

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2005 17:32
od Adaios
Na tomto useku by mal byt postaveny tunel s ohladom na ZP a moznosti, ktore tu su. Cena je len mierne vysia nez pri povrchovom - estakadovom variante.

Zalezi aj od PPP - ale zalezi aj od podmienok statu. Nie je mi jasne, preco sa tu ma stavat estakada, ked to je jedno co sa ceny tyka. :wink:

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2005 19:57
od aquila
ja len fakt dufam, ze v ramci PPP sa nakoniec spravi tunel, lebo estakada by bolo velmi zle ...

Moje nove info

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2005 09:34
od Adaios
aquila napísal:ja len fakt dufam, ze v ramci PPP sa nakoniec spravi tunel, lebo estakada by bolo velmi zle ...


V ramci PPP uz je snaha stavbarov presvedcit SR, ze treba nechat cely projekt na PPP a aj variant. Uvidime. :wink:

OdoslaťOdoslané: 17. Dec 2005 17:40
od aston
Pozrel som si dnes mapu dialnic a RC umiestnenu na stranke NDS, a.s. S prekvapenim som zistil, ze usek Turany - Hubova je tu zakresleny len v povrchovom variante. Tunelovy variant s tunelom Korbelka tu nie je zakresleny ani len alternativne....

Zaujimalo by ma teda ci to znamena, ze uz bolo rozhodnute a tento usek sa bude stavat ako povrchovy???

Zarazilo ma to hlavne z dovodu, ze este vela usekov na mape NDS-ky je zakreslenych variantne, vid napr. skvele trasovany usek na R4 so smerovanim cez Stropkov.....

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2005 15:57
od Adaios
aston napísal:Pozrel som si dnes mapu dialnic a RC umiestnenu na stranke NDS, a.s. S prekvapenim som zistil, ze usek Turany - Hubova je tu zakresleny len v povrchovom variante. Tunelovy variant s tunelom Korbelka tu nie je zakresleny ani len alternativne....

Zaujimalo by ma teda ci to znamena, ze uz bolo rozhodnute a tento usek sa bude stavat ako povrchovy???

Zarazilo ma to hlavne z dovodu, ze este vela usekov na mape NDS-ky je zakreslenych variantne, vid napr. skvele trasovany usek na R4 so smerovanim cez Stropkov.....


Ak da NDS, a.s. ako podmienku pre PPP, ze chce aby sa staval povrchovy variant, tak sa bude stavat povrchovy variant.

Toto PPP bude dost "zdeformovane" - dialnica si na seba dost nezarobi a SR bude musiet "doplacat" a okrem toho trasa je pripravena - co je v poriadku, ale uz nie je v poriadku ze sa planuje aj sposob, ako sa ma stavat a co sa ma stavat.

Ak je to deformovane zamerne pre "niekoho" tak uplne zbytocne, lebo estakady dokaze postavit ktorakolvek velka stavebna firma. A taka firma dokaze postavit aj tunely uplne bez problemov a pre PPP bude dolezite mat velke a silne stavebne firmy, aj ked samozrejme zrejme tu bude aj spolupraca domacich firiem. Uvidime.

Je dokazane, ze povrchovy variant je lacnejsi ako stavat tunel Korbelka na 60%. To ostatne je riziko, ze tomu tak nebude napriklad pre problemy s danym pohorim atd.

Ohladom upravenia severnej vetvy R4 nie je nic zle na tom, ked R4 pojde medzi Stropkovom a Svidnikom - je to prijatelne. :wink:

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2006 21:00
od Lenny
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=18199#18199

Trasy diaľnice sa dostávajú do zložitých hornatých terénov. Asi najzložitejšia stavba bude na D1 v úseku Turany – Hubová. Predpokladaný náklad zo štúdie je asi 20 miliárd Sk, dĺžka úseku je 16,5 km. Podľa skúsenosti je predpoklad vedenia trás v tomto teréne minimálne 250 miliónov korún na kilometer diaľnice, minimálne 500 miliónov korún na kilometer mosta a 1 200 miliónov korún na kilometer tunela.

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2006 22:48
od johhan
No Faktor má v tom riadny bordel :shock: Veď priemerný náklad na kilometer u tejto stavby vychádza 1,2 mld a on tu splieta niečo 250 mil/km dialnice pričom to bude minimálne 500 mil., pri estakáde 1 miliarda a 1,5 miliardy pri tuneli. Toto pretláčanie povrchového variantu je už silná káva.

Foto useku pri Krpelanoch a Sutove

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2006 22:20
od Tibx
Do fotogalerie som pridal nacrt useku oboch variant dialnice. Ak to nie je celkom spravne, opravte ma... :)

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=929

Re: Foto useku pri Krpelanoch a Sutove

OdoslaťOdoslané: 27. Feb 2006 23:00
od random
Tibx napísal:Do fotogalerie som pridal nacrt useku oboch variant dialnice. Ak to nie je celkom spravne, opravte ma... :)

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=929


ak mas mapu kde su vyznacene oba varianty tak sa na to mozem pozret popripade zakreslit do google earth predlohy ...
... jo ten tunel kolbelka asi nie je moc dobre v lavo hore ti konci vo vzduchu ... no ale potrebujem ten nakres variantov