D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 04. Apr 2016 12:12

eric987: vdaka za obrazok. presiel som si tu stranku a ten obrazok s lepsimi detailami (origos v pdf) je tu (priamy link na pdf): https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... /id/717192

@aquila - na tej stranke co dal eric987 je toho naozaj kvantum a podla tych dokumentov je sucastou aj rozsirenie D1 s komplet exitmi a vybudovanie obchadzkovej trasy (docasna cesta C7.5/40) I/61 - podjazd, a prepojenie odpocivadla senec s podjazdom. bude tam aj dost terennych uprav:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... /id/717085
netvrdim ze je tych 23 mega malo, ale je toho viac ako len most. ale v cenach sa moc nevyznam, tak o cene radsej nebudem mudrovat... :)

mimochodom, niekde som zachytil, ze v tom podjazde mal byt semafor, ale podla tohto https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... /id/717126 tam maju byt len znacky P10 a P11. dost lacne riesenie a v tomto usporiadani podla mna aj nestastne. myslim, ze by to malo byt naopak - dat prednost premavke schadzajucej z D1, aby nehrozilo, ze na nej budu auta parkovat ako pred SC. aj ked premavka od Blatneho smerom na SC asi nebude extra velka, mohla by upchat odpocivadlo a aj pravy pruh D1. otvorenim tohto docasneho exitu sa nan totiz presunie zaujimava cast premavky z exitu SC. v podstate pojde o akusi demo verziu normalneho exitu MUK Blatne. bude to zaujimave...
myslim ze "inteligentne" semafory riadene senzormi by boli lepsim riesenim
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 204
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod au585 » 04. Apr 2016 12:27

Len nech to začnu stavať čo najskôr.
au585
nováčik
 
Príspevky: 7
Založený: 19. Jan 2016 15:11

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Majkl » 04. Apr 2016 12:37

Budu tam aj semafory. Znacky su ako nutnost pre pripad vypadku.
V súvislosti so stavebným objektom cestnej dopravnej signalizácie (CDS) nie sú navrhnuté žiadne stavebné úpravy. Tie sú navrhnuté v inom SO a súvisia s úpravou ostrovčeka v križovatke pri Červenom Majeri a s vybudovaním komunikácie vedenej popri diaľnici D1 slúžiacej ako dočasná obchádzková trasa cesty I/61. Celkovo bude uzol vyzerať ako sústava dvoch križovatiek, spojená jednopruhovým podjazdom popod diaľnicu D1. Vstup od Senca bude riešený ako štvorramenná križovatka s vstupmi od Senca, z podjazdu, z poľa a od záhradkárskej oblasti. Za podjazdom bude umiestnená trojramenná križovatka so vstupom od podjazdu, od Svätého Martina a od obce Blatné. Prednosť v jazde bude v prípade výpadku signalizácie riešená zvislým značením s prednosťou v jazde v smere od obce Blatné.
V celom uzle bude zvislým značením znížená rýchlosť na 30 km/h.
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laky » 04. Apr 2016 12:45

A kedy sa to zacne vlastne stavat? Podla mna najskor na jesen. Oktober moj skromny odhad. Inak idelalne aby tie stavby obchvat D4/R7 + triblavina + blatne a mohli by toho dat aj rozsienie dialnice dako spolu komunikovalo. To rozsirenie D1 od Ba po SC je asi v nedohladne či?
Laky
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Založený: 09. Dec 2015 12:37

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Majkl » 04. Apr 2016 13:37

aquila napísal:ak by ozaj "rekonstruovali" celi usek medzi MUK SC (bez) po MUK blatne, tak tu cenu by som este vedel prehlnut, ale ak to ozaj je len ten jeden most, tak je to sialene drahe

Aquila, podla sutaznych podkladov budu rozsirovat len okolie MUK Blatne.
Účelom diela je vybudovať nové dopravné prepojenie cesty I/61 v úseku Senec - Blatné s existujúcou diaľnicou D1, vo forme novej mimoúrovňovej križovatky MÚK „Blatné“ a zrekonštruovať príslušný úsek diaľnice D1 (km 29,600 - km 31,025 D1) zo súčasného stavu kat. D26,5/120 na kat.D33,5/120 (6-pruh) vrátane výmeny vozovky.

Dufajme, ze uz tam bude aj CB kryt.
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Pascalwb » 05. Apr 2016 22:49

Zaujimave, to spojenie s odpocivadlom sa naozaj planuje, ci to bol len navrh? (ak ano tak asi az po zburni sucastneho pripajaca)
Pascalwb
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Založený: 11. Feb 2016 23:55

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 06. Apr 2016 07:24

budem sa opakovat, ale cele je to kompletne chore - namiesto postavenia noveho mosta a nasledneho zburania stareho ideme stavat cca 800m dlhe docasne napojenie plus asi 2x100m k odpocivadlu senec a celu dopravu na I/61 drbneme do jednopruhoveho podjazdu so semaformi a toto cele za uplne sialenu cenu (znasobenu tym, ze MUK je v dietnejsom tvare rovnako ako MUK Senec) a ako bonus dobu vystavby cez 3 roky, ozaj nemam slov :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Andrej » 06. Apr 2016 10:12

To bude skutočne taká tragédia, obchádzať to po síce úzkej a rozbitej, ale nie príliš dlhej obchádzke cez Bodrog? Podľa Google maps to bude dlhšie o cca 5 minút, resp. 2 km. Myslím, že ten rok nie je taká vysoká cena za to, že sa konečne značne odľahčí Senec a značne sa urýchli aj jeho napojenie smerom na TT.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 06. Apr 2016 10:25

Andrej asi si myslel Boldog. znie to dobre, ale len teoreticky. prakticky bude Senec v totalnej kome. od Blatneho sa na D1 rano pripaja naozaj slusny pocet aut... a SC vyzera zle uz teraz - upchata Pezinska a tym padom cely SC.
ten podjazd, i ked jednosmerny, bude lepsim riesenim. ale akoze ako alternativna trasa to stoji za zvazenie... uvidime ako to bude v praxi
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 204
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Andrej » 06. Apr 2016 11:16

Samozrejme, Boldog som myslel, nejako sa mi pletú názvy :lol:

Od Blatného nebude možné pripojiť sa na diaľnicu počas prestavby mosta? To by mi prišlo ako oveľa väčší problém, ako dočasná uzávierka mosta ponad diaľnicu s možnosťami obchádzky.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 06. Apr 2016 13:13

andrej este raz - obchadzat sa to bude cez jednopruhovy objazd kde budu semafory (!) a treba kvoli tomu vybudovat 800m docasnej cesty...to ako ozaj nie je jednoduchsie spravit novy most a potom zburat stary?

inak realizacia ma trvat 20 mesiacov, teda takmer 2 roky, na druhej strane ked vyhlasovali tender bolo to cez 3 roky takze mozme pocitat s nejakym zosuvom alebo zaplavami :D
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Andrej » 06. Apr 2016 13:48

Cez Boldog to nebude jednoduchšie, ako čakať v zápche kvôli semaforom?

Nový most by sa bez zbúrania starého dal postaviť jedine v novej polohe = zbytočné zákruty a predĺženie cesty a záber ďalších pozemkov.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 06. Apr 2016 14:05

myslis ze novy most vedla stareho zaberie viac pozemkov ako 800m docasneho napojenia na odpocivadlo senec? a presmerovat premavku na ceste 1. triedy na toto:
https://www.google.sk/maps/@48.2649331, ... !1e1?hl=en

bude celkom sranda :) navyse aj na tej ceste je jeden iba jednopruhovy most
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Andrej » 06. Apr 2016 15:28

Pre osobnú dopravu nevidím problém, okrem toho mosta, veď tam nie sú 20 tisícové intenzity. Nákladná doprava by mala využívať obchádzku so semaformi. Prípadne je tu ďalšia možná obchádzka s lepšími parametrami cez Recu a Veľký Grob.

Nový 4-pruhový most s novým násypom v dĺžke cca 500 m + posun MÚK mimo starého napojenia - to je odhadom o 300 hektárov väčší záber pozemkov ako súčasné riešenie. Predpokladám teda, že dočasné napojenie bude v ochrannom pásme diaľnice, pre ktoré sa tak či tak vykupujú pozemky kvôli rozšíreniu diaľnice na 3+3 pruhy.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 07. Apr 2016 07:57

akoze to riesenie ze najskor postavit, potom burat by bolo fajn, ale urcite tam su tie nevyhody co Andrej popisuje. najhorsie by boli asi tie nove zbytocne zakruty - smerom od SC by sa to este dalo zakamuflovat do tej dlhej zakruty, ale od Blatneho nie. celkovo by to potom po novom vyzeralo asi dost divne. napada mi ale dalsie riesenie - pravdepodobne to bude draha blbost, ale riesilo by to aj most, aj priamost aj tie pozemky:
1. najskor vybudovat novy most pre buduci jeden smer (Blatne -> SC) medzi sucasnym mostom a exitmi (buduci priamy smer + odbocovaci pruh)
2. presunutie celej premavky zo stareho na novy most
3. zburanie stareho + vystavba noveho
4. premalovanie pruhov

nevyhody
- viac obmedzeni na D1
- vyssia cena
- v podstate 2 samostatne mosty (to by ale teoreticky mohla byt mozno skor vyhoda pri buducich opravach napr. mostnych zaverov, celkovej rekonstrukcie a podobne)

... alebo este inak: ta docasna komunikacia sa nemohla spravit z velkej casti uz rovno ako buduci pripajaci / odstavny pruh D1? to by znamenalo plnohodnotne rozsirenie D1 uz od toho podjazdu po MUK Blatne.
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 204
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Pascalwb » 07. Apr 2016 19:47

Andrej napísal:Samozrejme, Boldog som myslel, nejako sa mi pletú názvy :lol:

Od Blatného nebude možné pripojiť sa na diaľnicu počas prestavby mosta? To by mi prišlo ako oveľa väčší problém, ako dočasná uzávierka mosta ponad diaľnicu s možnosťami obchádzky.



Co som napatkovo pozeral tie pdfka tak by mal fungovat stary pripajac s tym, ze jeden pojde na dialnicu ako teraz a predtym bude odbocka na obchadzu. Pripajac zrusia az v nejakej pokrocilejsej faze.
Pascalwb
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Založený: 11. Feb 2016 23:55

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod eric987 » 08. Apr 2016 07:27

Laco napísal:akoze to riesenie ze najskor postavit, potom burat by bolo fajn, ale urcite tam su tie nevyhody co Andrej popisuje. najhorsie by boli asi tie nove zbytocne zakruty - smerom od SC by sa to este dalo zakamuflovat do tej dlhej zakruty, ale od Blatneho nie. celkovo by to potom po novom vyzeralo asi dost divne. napada mi ale dalsie riesenie - pravdepodobne to bude draha blbost, ale riesilo by to aj most, aj priamost aj tie pozemky:
1. najskor vybudovat novy most pre buduci jeden smer (Blatne -> SC) medzi sucasnym mostom a exitmi (buduci priamy smer + odbocovaci pruh)
2. presunutie celej premavky zo stareho na novy most
3. zburanie stareho + vystavba noveho
4. premalovanie pruhov


Potom naco stary most zburat a postavit nanovo, ked mozno postavit jeden novy vedla toho sucasneho a vec je vyriesena ? ;)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 08. Apr 2016 08:13

predsa pre jeho sirku - pruhy by museli ostat uzsie (MPR asi 110) a samozrejme bez odstavneho pruhu
https://www.google.com/maps/place/@48.2 ... d1c6970170

edit: pre jeho dlzku medzi piliermi samozrejme :)
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 204
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 08. Apr 2016 08:36

Andrej napísal:Pre osobnú dopravu nevidím problém, okrem toho mosta, veď tam nie sú 20 tisícové intenzity. Nákladná doprava by mala využívať obchádzku so semaformi. Prípadne je tu ďalšia možná obchádzka s lepšími parametrami cez Recu a Veľký Grob.


ta cesta je rozbita na kasu a ako hovoris - je v pohode OKREM mosta, ale to o retazi a najslabsom ohnivku pozname asi vsetci

Andrej napísal: Nový 4-pruhový most s novým násypom v dĺžke cca 500 m + posun MÚK mimo starého napojenia - to je odhadom o 300 hektárov väčší záber pozemkov ako súčasné riešenie.


tuto ti asi ustrelilo 2 nuly nie? aj keby si vykupoval 40-metrovy pas tak na dlzke 500m su to 2 hektare + posun MUK o 40m doprava pri pohlade od SC mas dalsieho tak pol hektara...a navyse I/61 by ostala v tom pripade takmer rovna
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Andrej » 08. Apr 2016 09:44

Pravdu mas, 3 hektare :-)

Opät sa ale opytam - bude to naozaj taky problem, ked budu az 3 moznosti obchadzky? 10 minut zdrzanie v trvani cca 1 rok za problem nepovazujem. Mozno sa to mohlo naplanovat inak - smer SC-Blatne presmerovat cez Boldog a Blatne-SC cez docasnu obchadzku a neboli by potrebne semafory.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 08. Apr 2016 09:58

z tohto pohladu nic nie je problem, ani dialnice niesu treba :) ja len hovorim ze existuje moznost ako to spravit rozumnejsie s minimalnymi obmedzeniami a za rovnaku cenu (nikto ma nepresvedci ze 30000m2 pozemkov bude stat viac ako 800m docasneho napojenia) ale to by sa muselo chciet...

PS: opat pripominam ze dlzka vystavby je 20 mesiacov a v tendri to bolo dokonca cez 3 roky takze kolko sa to realne bude obchadzat je vo hviezdach, ale rok to urcite nebude
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 08. Apr 2016 11:27

Andrej - tak ano 3 moznosti su urcite lepsie ako len jedna, len tie cez Boldog, pripadne Recu narazia na hustu premavku v SC. Teda takto - pri beznych intenzitach ziadny problem. Ten bude v rannych a poobednajsich spickach, kedy velka vacsina aut chodi do/z BA. Do BA to bude trochu horsie, ale z BA si myslim ze aj lepsie (nebude treba ist cez SC). plus sa zmensia kolony na D1 pred SC. len aby nevznikli pri docasnom exite - tam je ten odpajaci pruh omnoho kratsi. preto by som radsej uprednostnil smer na Blatne ako som pisal v inom prispevku...

Suhlasim aj s tym ze nejake obmedzenie pretrpiet je v pohode, je to bezne a celkom normalne... ale 20 mesiacov to bez mosta snad nebude (to je celkovy cas prestavby nie?). Most by sa mohol davat dole az po vsetkych upravach, ktore budu mozne a samozrejme az ked bude zabezpecene vcasne dodanie vsetkych casti noveho mosta. Okrem toho by bolo vhodne robit to cez letne prazdniny, ale to by som uz chcel asi privela...
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 204
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 08. Apr 2016 18:46

alebo tak ako tu urobili v skotsku pred par rokmi :) ale ani v cechach neni su na tom tak zle s casom ..


zdroj: YouTube.com
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Tomas PO » 08. Apr 2016 19:49

alebo riadena detonaz.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Rio13.zm » 08. Apr 2016 20:51

Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: paldo a 31 hostí.