D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 03. Nov 2015 22:41

Nie je jasné o čom všetkom píšeš.
1. BA-TT v režime 2+2 by bola večšia katastrofa ako je to teraz, nakoľko rozšírenie I/61 v nedohľadne, R1 po BA v ďalej nedohľadne (Praha-Mirošovice sú 3+3 aj s úzkym odstavným pruhom).
Aký kolektor má 2+2?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Tomas PO » 03. Nov 2015 22:45

Sorry, zle som to napisal, status uz nejde editovat, takze oprava:

Sice nie som zastancom 3+3 na D1 BA-TT (lebo to nema ani Brno-Praha, ci Budapest (okrem smeru od HU) a tu v PO nam chodi tranzit po miestnych komunikaciach - absurdistan), avsak pri tento krizovatke by to chcelo skutocne dobudovat poriadne celu MUK so vsetkym ako ma byt na 3+3, kolektory a podobne, zacat nejake dva km pred MUK a skoncit po 1km.
Podla videi sudiac sa zhup nezda velky, mozno na zaciatku opatrnost, ale po case si vodici zistia, ze aj vyssia MPR je bezpecna.
Co je podla mna chybou je debilne VDZ. Preco odbocuje len jeden pruh na Senec, ked kolektor je dvojpruhovy? Pravy odbocovaci nech ostane, lavy nech je priamy smer TT a zaroven odbocovaci smer SC. Srafovanie zrusit a plynule prejst na dvojpruh.
Podla videi sa kolony tvoria, lebo vsetci stoja v kolektore v lavom pruhu a pravy je volny. Chyba aj znacka zipsovania. A preto to zuzenie na konci kolektora, ked opat pokracuju dva pruhy?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod eric987 » 11. Nov 2015 10:56

Dnes bolo uverejnene vyhlasenie VO na MUK Blatne: http://www2.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestn ... 289F69771D
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod vladi87 » 11. Nov 2015 17:59

Co sa tyka sucasneho pripojenia na D1 v smere od Blatneho, nie je nahodou cast z neho docasna prelozka cesty I/62 pouzivana pocas vystavby D1 pred 40-mi rokmi? Akoby pokracovanie tejto cesty je mozne vidiet aj v smere od Senca.
Obrázok používateľa
vladi87
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 403
Obrázky: 8
Založený: 05. Jún 2009 07:38

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod LubosG » 11. Nov 2015 18:42

Príde po dostavbe križovatky Blatné aj k zmene jej názvu, myslíte? Napr. Senec - Sever a súčasná MÚK Senec by sa možno premenovala na Senec - Juh? To ma len tak napadlo, keď sa teraz v posl. dobe menia názvy niektorých MÚK.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Kanky » 11. Nov 2015 20:49

Tato muk by mala byt priorita a mozno by aj nebolo odveci oslovit nejake zahranicne firmy, ktore vedia stavat rychlo (dodrzia termin), kvalitne a za primeranu cenu
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod vladi87 » 11. Nov 2015 21:37

vladi87 napísal:Co sa tyka sucasneho pripojenia na D1 v smere od Blatneho, nie je nahodou cast z neho docasna prelozka cesty I/62 pouzivana pocas vystavby D1 pred 40-mi rokmi? Akoby pokracovanie tejto cesty je mozne vidiet aj v smere od Senca.

mal som na mysli samozrejme I/61
Obrázok používateľa
vladi87
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 403
Obrázky: 8
Založený: 05. Jún 2009 07:38

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod vladi87 » 11. Nov 2015 21:47

Tomas PO napísal:Sorry, zle som to napisal, status uz nejde editovat, takze oprava:

Sice nie som zastancom 3+3 na D1 BA-TT (lebo to nema ani Brno-Praha, ci Budapest (okrem smeru od HU) a tu v PO nam chodi tranzit po miestnych komunikaciach - absurdistan), avsak pri tento krizovatke by to chcelo skutocne dobudovat poriadne celu MUK so vsetkym ako ma byt na 3+3, kolektory a podobne, zacat nejake dva km pred MUK a skoncit po 1km.
Podla videi sudiac sa zhup nezda velky, mozno na zaciatku opatrnost, ale po case si vodici zistia, ze aj vyssia MPR je bezpecna.
Co je podla mna chybou je debilne VDZ. Preco odbocuje len jeden pruh na Senec, ked kolektor je dvojpruhovy? Pravy odbocovaci nech ostane, lavy nech je priamy smer TT a zaroven odbocovaci smer SC. Srafovanie zrusit a plynule prejst na dvojpruh.
Podla videi sa kolony tvoria, lebo vsetci stoja v kolektore v lavom pruhu a pravy je volny. Chyba aj znacka zipsovania. A preto to zuzenie na konci kolektora, ked opat pokracuju dva pruhy?


Ahoj Tomas, mylis sa. Kolony sa tvoria jednoducho preto, ze pripajac z dialnice D1 na cestu II/503 ma velmi kratky pripajaci pruh na Senec, na Pezinok je dokonca Stop, vela aut prudi smerom od logistickych centier do Senca a vela kamionov vychadza aj z centier medzi tymto zjazdom a pumpou Agip. Nemalou mierou sa podielaju aj samotni vodici -:prvy sa uz davno pohne a vozidlo za nim este ani neradi do 1..potom to vyzera ako harmonika..no a ceresnickou na tejto dopravnej torte plnej lekvaru je kruhac v Senci :)..bavime sa teda minimalne o 4 faktoroch..no a potom su tu spekulanti jazdiaci do poslednej chvile v odbacacom pruhu na Pezinok a potom odbacivsi na Senec ;)
Obrázok používateľa
vladi87
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 403
Obrázky: 8
Založený: 05. Jún 2009 07:38

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 12. Nov 2015 00:15

vladi87 napísal:
vladi87 napísal:Co sa tyka sucasneho pripojenia na D1 v smere od Blatneho, nie je nahodou cast z neho docasna prelozka cesty I/62 pouzivana pocas vystavby D1 pred 40-mi rokmi? Akoby pokracovanie tejto cesty je mozne vidiet aj v smere od Senca.
mal som na mysli samozrejme I/61

preložka počas výstavby mosta na I/61.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod ecce » 13. Nov 2015 18:15

Ak chcu robit Blatne 2 roky, tak 6-pruh asi tiez tak skoro nebude. Je dost malo pravdepodobne, ze hy strhli dve senecke MUK naraz.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 13. Nov 2015 20:06

rozsirovanie D1 na 6 pruh tak skoro nehrozi podla mna, lebo to by musel financovat kompletne stat a fico da radsej do socialnych balikov ako do D1 ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod expwy » 13. Nov 2015 21:21

Nielen túto stavbu by musel financovať štát...

Kohézny fond - všetky peniaze alokované na druhé fázy + momentálne súťažené D3 CAB - SVR, D1 POZ - POJ, D1 BUD - BID + v rokoch 18/19 dofinancovanie dostavby čisto zo ŠR;
ERDF - 400 mil. rezervované na cesty I. triedy (v tom druhé fázy: NO, BJ, BR,..) + 200 mil. na R2 SAC - KOL (asi jediný projekt, ktorý Jaspers nespochybňuje) + dofinancovanie zo ŠR

Akákoľvek vláda dá peniaze zo štátneho rozpočtu predovšetkým na dofinancovanie úsekov spomenutých vyššie + D3 Brodno - KNM, D3 KNM - CA, D1 Turany - Hubová, R2 TN - BN, R2 Kriváň - LC, R2 Soroška, R4 PO-severný obchvat, R3 Orava, teda na všetky ostatné projekty, ktoré sú potrebné a nie sú na ne peniaze z OPII 14-20 ako na rozšírenie BA - TT. Len tieto stavby sú cez 3 mld €, a to nehovorím o financovaní D4/R7 cez ŠR.

Chcem vidieť politika, ktorý ľuďom povie, že miesto úsekov spomenutých vyššie bude radšej financovať D1 BA - TT a D4/R7. Taký podľa mňa neexistuje, jednalo by sa totiž o politickú samovraždu.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod ANDi » 13. Nov 2015 21:34

A plnohodnotne rozsirenie tohto useku ma aku cenu odhadnutu?
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod expwy » 13. Nov 2015 21:48

D1 BA Vajnory - Triblavina 3,5 km; 110 mil. € (po D4 6-pruh + kolektory, od D4 8-pruh, zdvihnutie nivelety D1 o 1,5 m)
D1 Triblavina - Blatné 10,6 km; 304 mil. € (8-pruh)
D1 MÚK Blatné 1,5 km; 27 mil. € (6-pruh)
D1 Blatné - Trnava 19,9 km; 303 mil. € (6-pruh)
jedná sa o investičné náklady vrátane prípravy
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Kanky » 13. Nov 2015 22:46

a to teraz ta nulta etapa na MUK Senec bola akoze robena uz na 8 pruh?
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Majkl » 14. Nov 2015 08:01

Expwy, ak by sa zacala stavat D4 je podmienkov zvysit niveletu na D1 aby sa D4 zmestila pod D1? V tomto pripade by rozsirenie D1 aspon v tomto useku muselo realizovat tak ci tak alebo je to inak?
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod expwy » 14. Nov 2015 09:58

Je to presne tak, prvý úsek sa musí realizovať spolu s D4.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod ANDi » 14. Nov 2015 10:54

A ten 8 pruh je namiesto kolektorov? Predtym sa tusim 8 pruh nespominal...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod expwy » 14. Nov 2015 11:08

Áno kolektory sa nebudú budovať az do Senca. Samozrejme zostanú tam, kde maju aj reálny význam. Teda v zložitejších križovatkách s viacerými výjazdmi, čiže Senec, medzi Vajnormi a uzlom s D4 "Bratislava-Východ" kvôli dĺžke priepletov. Časť z kolektorov vychádza este v uzle D1/R1 Trnava. 8-pruh bude zanikať v križovatke Senec subtrakciou pravého jazdného pruhu do kolektora križovatky.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod mareks96 » 14. Nov 2015 14:47

Aspon po senec by to mohli stihnut do 2020... Bude aj CB povrch ci to je uz pase?
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 508
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Kanky » 14. Nov 2015 15:43

expwy napísal:... 8-pruh bude zanikať v križovatke Senec subtrakciou pravého jazdného pruhu do kolektora križovatky.

Ved si predtym pisal, ze 8 pruh bude usek triblavina-blatne....ci ako? Za muk senec pojde kolektor s5 na d1 ako 8 pruh az po blatne?
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod ANDi » 14. Nov 2015 17:32

No predtym mali byt kolektory dlhsie, ich zrusenie chvalim a tak nejak ako marek pise, bolo by fajn keby sa to zacalo riesit postupne a cim skor, a necakalo sa, kym sa zozenu financie na cely usek... Tie ceny nie su az take hrozne, ked si to porovname so splatkami za PPP...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod mareks96 » 14. Nov 2015 17:44

Ak sa podari cervenym ten PPP nezmysel tak pojde usek Vajnory-triblavina spolu s nim, usek senec-blatne by mal ist spolu s MUK, jediny chybajuci usek bude Triblavina-Senec co by sa do 2020 dalo stihnut. Zvysok by kludne aj mohol pockat
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 508
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 14. Nov 2015 19:23

Namiesto rozšírenia na 4+4 sme mohli postaviť nový jazdý pás pre jeden smer a následne prerobiť/rekonštruovať existujúce 2 pásy na jeden. Ušetrilo by sa na búraní mostov. Takýto postup by mal výhodu v ďaleko menších obmedzeniach počas rekonštrukcie D1.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod michael89 » 14. Nov 2015 19:36

Na A1 do 2miliónoveho Hamburgu je 3+3, celý Berlín (prieťah 113 aj obchvat A10) má 3+3, my načo potrebujeme 4+4? :D
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 27 hostí.