D1 Považská Bystrica západ - Považská Bystrica Sever

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: To Adoas

Odoslaťod Adaios » 10. Dec 2005 20:01

rbarat,

toto by som od teba necakal. Sklamal si ma. Ja sa snazim diskutovat, nemam dovod sa hadat. Nemam dovod na take konanie. Naopak.

Nesuhlasis so mnou - OK. Ani ja s tebou. Co teraz? Toto je forum, diskusia. Relativne na urovni. Keby som nebol moderator, tak pouzijem tvrde slova, pretoze si ma urazil. Alebo to mam napisat po grecky? Nie. Na co?

rbarat napísal:Pozri sa Adoas, neviem čo reaguješ za Dy.


Pretoze Dy z tohoto forumu odisiel z viacerych dovodov. Pretoze to co si pisal o udrzbe tunelov a estakada nie je pravda. Ale tebe prekaza, ze som sa zhodol s Dy, ktory ta oznacil za "extremistu" - vies bol som to ja, ktory ten spor zastavil. Mas kratku pamat rbarat.

rbarat napísal:A poriadne si prečítaj čo som napísal.


To ma vyzyvas? Alebo ziadas? ... Ja viem citat a mozem povedat, aby si ty precital moj prispevok lepsie.

rbarat napísal:Dy som označil za klamára preto, že o mne napísal, že som extrémny zástanca estakád, čo nie je pravda. Na takéto tvrdenie nemal žiadne dôvody, lebo jednak som predkým, ako toto napísal v diskusiách na tomto webe tak nereagoval, aby to mohol napísať a za druhé ani v diskusii po tomto jeho hanlivom a vymyslenom tvrdení nikdy nevystupoval tak, že by to niekto mohol tvrdiť.


Predtym dovod nebol vobec ziadny a preto som aj ako moderator zasiahol, ale vidim ze Dy sa nemylil. Uviedol si vseobecny priklad, ze udrzba tunela je drahsia ako udrzba estakady, to nie je pravda a tak mal Dy so spatnou platnostou podla mna pravdu. Podla mna.

rbarat napísal:Myslím si, že si zbytočne konfrontačný a asi ťa baví sa s niekým tu hádať.


Ano? ... OK - skus odpovedat na tento odsek, vyvrat ho:

Adoas napísal:prevadzkove naklady tunelov su vo vseobecnosti lacnejsie nez prevadzkove naklady estakad. Teraz sa mozeme bavit konkretne - ale zakladny argument zostava. Technologie o ktorych ty pises su v nakladoch tunela. A to na velmi vela rokov dopredu, pretoze je tam dlhy zarucny a lacny pozarucny servis - vies kolko je takych firiem, ktore robia tuto technologiu, tu plati velky system oprav aj po dostavbe a dlhorocnej prevadzke tunelov, pretoze sa stavaju dalsie tunely. A teda ked to chces takto chapat - OK - na estakade musi byt meteorologicke zariadenie. Okrem toho estakada podlieha vplyvom meteorologickym atd. - estakada sa musi castejsie opravovat. A ano, musi sa porovnavat tunel na plny profil a estakada na plny profil, inak to nema vyznam, lebo ked sa opravuje a kontroluje zariadenie v jednej rure, tak sa premavka presunie do druhej rury - mytny system je dalsi argument pri ktorom vyhrava tunel, pretoze tunel si na seba zarobi rychlejsie, pretoze je to uspora casu, pretoze na estakadach casto je silny vietor - dnes je to takto rbarat a spochybnujes nieco co jednoducho je na smiech, odpust mi, ale je to tak - okrem toho ty casto pises o dopravnych nehodach (DN), stavaju sa DN aj v tuneloch ale len malokedy su takeho rozsahu aby vznikol vazny poziar a nasledne explozia ale DN sa na estakadach stavaju ovela castejsie. Namraza, lad. A naklady na udrzbu v zime - ze nejde o posypovy material pises ty - ale ide a hlavne aj o naftu. Zima je dlha rbarat. A tunel zimu nepozna.


Argumenty - napis proti argumenty, napis, ze toto nie je pravda. Prosim napis to. Lebo na to odpovedat si zabudol v tomto svojom poslednom prispevku.

Reagoval si na Dy, ze ty mas stavebne a ekonomicke vzdelanie ... ako keby ho nikto iny nemal, tak Dy a ja sme ti uviedli ze nie si uplne sam. Toto je hadka/konfrontacia? Toto? - OK.

rbarat napísal:Sú samozrejme úseky, kde je tunel lepší, ako to bolo pri Branisku a Sitine.


Aha. Precital si moj prispevok? Ano? Ako si ho precital, ked o Branisko som napisal ze je neefektivny, ked je na jednu ruru, ... hlavne je ze ty ma tu vyzyvas aby ja som cital lepsie tvoje prispevky. Myslis si ze za to ze som Grek, ze neviem po slovensky? - OK - Precitaj si prosim lepsie moje prispevky, najdes tam odpoved na tunel Branisko.

rbarat napísal:A čo sa týka nehôd v tuneloch. Za posledných 5 rokov sa stali ťažké nehody v tuneloch v zahraničí, kde uhorelo veľa ľudí. Je pravda, že to boli jednorúrové tunely, ale povedze si pravdu, v podmienkach Slovenska sa tak ľahko druhej rúry nedočkáme ani pri Branisku. Ostatné dlhšie plánované tunely na D1 sa tiež plánujú najskôr ako jednorúrové. Takže s týmto rizikom musíme počítať nadlho. Ja som nebezpečenstvo požiaru spomínal preto, lebo niektorí v diskusii velebili tunely a ja som chcel upozorniť na tento vážny problém jednorúrových tunelov.


Povedzme si pravdu? - Ja povazujem za neslusne aby si ty pisal o tom, co ja si myslim ze je pravda.

Neviem odkial cerpas info, ale na D1 sa budu stavat tunely na 2 rury hned cez PPP.

Stalo sa niekolko nehod, je to smutne, niektori prisli o priatelov, rodinu. :cry: Nezneuzival by som takyto stav. Na estakadach a dialniciach zomrelo ovela viac ludi ako v tuneloch. A tiez je to smutne. :cry:

rbarat napísal:Finančná situácia je bohužiaľ taká, že nám nedovolí stavať hneď dvojrúrové riešenia.


PPP vam to zmeni. A vies rbarat, estakada a tunel budu na D1 medzi ZA a RK v rozdieli 200 mil. SKK na 1 km. Kto ma na estakadu, ten ma aj na tunel.

rbarat napísal:Tak mi prosímťa nepodsúvaj, čo som nenapísal. Ja sa vyjadrujem obecne k technológii a je mi fakt jedno, čo kde bude. Toto je odborný web, nie diskusia na SME, kde sa ľudia navzájom urážajú. Fakt si prečítaj, čo som napísal, nikdy som nevelebil obecne jeaké riešenie. Vyjadroval som sa len k tomu konkrétnemu súeku v PB, o ktorom je táto téma


Ja som nepodsunul ani jedno info, len argumenty a fakty, ktore ty ignorujes. Nie je ti vobec jedno, co kde bude, lebo staci si precitat tvoje prispevky. Je to relativne odborny web, to je pravda ale ty si ma urazil. Ty na si urazil teraz v tomto prispevku. Tema je k PB - ale diskutuje sa tak ako ty si zacal. Ty si napisal, ze treba posudzovat vseobecne udrzbu a ked sa proti tebe "otocilo", tak si napisal, ze treba posudzovat konkretne.


Nemusis so mnou suhlasit, nemusis mat taky isty nazor, ale ja ta ako moderator tohto forumu ziadam, aby si sa zdrzal osobnych sporov na tomto forume - zacal si ty voci mne, ja som ti to nevratil. A nevratim. Len zopakujem, ze osobne spory na tomto forume su zakazane a treba ich riesit cez IS a zaroven ja na osobne spory cez IS nereagujem. Mam aj inu pracu, nez sa hadat. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 10. Dec 2005 20:16

Maximo napísal:Myslel som len na tú, čo pôjde ponad mesto a nie tie, čo pôjdu už mimo a ponad Váh...


OK - estakada to bude pekna ak sa bude stavat podla toho navrhu, ktory je znamy - inak to posudit neviem. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Ako malé deti ste tu ... a ani jeden neustúpi

Odoslaťod Caesar » 10. Dec 2005 20:30

rbarat a Adoas:

Ešte raz tu budú osobné spory na tomto fóre, tak budem zasahovať inak než teraz. Vymazal som ich (3 vaše príspevky) z fóra, pretože to na fórum nepatrí.

Konkrétne rbarat - nehodnoť prosím kto tu má byť a kto nie. Napísať, že Adoas sem nepatrí, ... to si prehnal. Tam, kde je spor tak tam sú na vine vždy všetci, ktorý sa hádajú. A teda aj ty. Jasné?

Konkrétne Adoas (platí aj pre Leonidasa) - drž sa témy, estakáda o PB a ak ti niekto neodpovedá na niektorú tvoju časť tvojho príspevku alebo ak sa ti zdá, že ťa urazil niekto tak si buď istý, že chyba bude niekde inde než tam, kde tebe sa to zdá. Drž sa odborných argumentov. Ako modrátor si síce zasiahol, ale spor sa rieši "zastavením, nie spomalením". Jasné?

Tento príspevok nebude(te) ani rbarat ani Adoas nijako komentovať, nijako hodnotiť, vezmete ho na vedomie! :!: A odporúčam Vám aby ste nepokračovali v inej téme, lebo ja budem zasahovať znovu, ale ráznejšie než teraz.

Dodatok: Toto fórum nebude posudzovať kto z vás dvoch má pravdu, keď sa hádate. Toto fórum to nezaujíma. :!:
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Termín začatia

Odoslaťod rbarat » 10. Dec 2005 20:39

Neviete niekto prosím nejaké čerstvejšie informácie, kedy začne výstavba tohoto úseku? Ja mám posledné info, že by sa malo začať začiatkom roka 2006, možno január alebo február.

Prípadne, aké kroky musia nasledovať?
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Odoslaťod fh » 10. Dec 2005 20:46

Estakáda to bude pekná ak sa bude stavať podľa toho návrhu ktorý je známy... Hm, tak zrejme sú aj iné, verejne neznáme návrhy. Ale je v tejto fáze možné, že nakoniec by sa postavila iná estakáda? Možno by sa aj našli argumenty o časovej náročnosti, cene etc...,ale nechcem špekulovať.
Len ma tá veta zaujala. :wink:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Adaios » 10. Dec 2005 20:55

Pozorovateľ napísal:Estakáda to bude pekná ak sa bude stavať podľa toho návrhu ktorý je známy... Hm, tak zrejme sú aj iné, verejne neznáme návrhy. Ale je v tejto fáze možné, že nakoniec by sa postavila iná estakáda? Možno by sa aj našli argumenty o časovej náročnosti, cene etc...,ale nechcem špekulovať.
Len ma tá veta zaujala. :wink:


:lol:

Ja neviem, uz je vydane stavebne povolenie, pozemky uz su vysporiadane?

Ta estakada bude narocna na cas - a bude problem ju dokoncit do r. 2007, ... ja som skutocne len pocul ze by mohla byt aj ina, ale to nic neznamena. Ale zase na druhu stranu, snazim sa, ked uz tu reagujem "pokryt" vsetky moznosti - napisem ze bude tato na 100% a za 20 dni bude ina - co ja potom? :?:

Pozorovatel - si pozorny citatel, ale ja ti lepsiu odpoved nedam, lebo to je len moj nazor, ze by mohla byt nakoniec ina estakada nez aka je teraz planovana.

Osobne si myslim, ze sa bude stavat ta co je teraz oficialne zverejnena - alebo teda takto - je oficialne zverejnena ta estakada?
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod fh » 10. Dec 2005 21:16

Adoas, boli zverejnené vizualizácie (Aquila sem dal linky 26.5. do tejto témy), zatiaľ iné nepoznám a je faktom, že či sú oficiálne, tiež nebolo povedané. Pozemky sa vysporadúvajú, ale nie je to ešte ukončené. Ono toto je dobrá otázka a smeruje k tomu, že tu stále nie je úplne jasno. 8)
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Adaios » 10. Dec 2005 21:37

Pozorovateľ napísal:Adoas, boli zverejnené vizualizácie (Aquila sem dal linky 26.5. do tejto témy), zatiaľ iné nepoznám a je faktom, že či sú oficiálne, tiež nebolo povedané. Pozemky sa vysporadúvajú, ale nie je to ešte ukončené. Ono toto je dobrá otázka a smeruje k tomu, že tu stále nie je úplne jasno. 8)


Pekne navrhy, ... nemozem sledovat vsetky temy, to sa neda, ja som tu kratku dobu na to, aby som precital vsetky prispevky.

Ja mam taku istu estakadu - taku istu som videl, takze bude asi tato.

Jasno tu este nie je, lebo sa nedava prilis na verejnost ako prebieha stav. Ale snad sa to zlepsi. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Stavebné povolenie...

Odoslaťod rbarat » 10. Dec 2005 22:40

Tiež by ma zaujímalo, či je alebo nie je vydané stavebné povolenie....
Prípadne, v akom konkrétnom štádiu to je...
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Odoslaťod magnus » 12. Dec 2005 11:16

rbarat:
ja tvoje argumenty beriem a chapem, ale aj tak si myslim to, co som napisal. Mimochodom, myslim, ze co sa seizmickeho zatazenia a klimatickych vplyvov tyka, nie su tunel a most rovnocenne. Most je na tom daleko horsie. To len na okraj.
Tiez si nemyslim, ze by sme mali taketo stavby stavat na zaklade len ekonomickeho pozadia. Toto su stavby vyrzane zasahujuce do prostredia a preto by sa na ne mali klast daleko vyssie poziadavky ako je len cena. Cize pocas vystavby liniovej stavby by sa mali riesit aj sirsie vztahy. A pokial stat teda (podla teba) nema na to, aby riesil veci komplexne, tak nech si to odlozi na obdobie, ked na to bude mat. Inak sa budeme stale tmolit v trvalom provizoriu, ktore vsetci pozname z doby spred 16 rokov.
Cize ja to beriem takto. Pokial ma niekto vyslovene racionalny pristup, alebo nazvime ho technokraticky, tak je to jeho vec. Ja mam Slovensko dost rad na to, aby mi bolo luto kazdeho zniceneho priestoru v krajine. Ostatne, ma to tiez aj ekonomicky efekt - pokial niekde postavis cestu, uz sa to uzemie nebude dat dalej zhodnocovat - ani ekonomicky (ak neratam myto). pokial tam bude stavba v podzemi, povrch je stale volny a moze tam byt dajme tomu obytny subor, fabrika, alebo hospodarsky les - proste je mozne to iste uzemie zhodnotit aj druhykrat. Preto som zastancom tunelovych stavieb, a to nielen na dialnici, ale aj na zeleznici, v mestach (u nas stale malo pouzivane kolektory, podzemne garaze....), proste vsade.
Je to vec nazoru. Ja ti tvoj neberiem, ale myslim si, ze ciste ekonomicke hladisko je velmi skreslujuce a argumetovat tym, ze teraz na to nemame, je dost zle, pretoze tento stat uz mal na vseliake vystrelky. Ja si stale myslim, ze je to len vecou planovania a drzania sa koncepcie a vizie do buducnosti.
Ale ako som bol napisal - kazdy to vidi inak a toto je forum na vymenu nazorov. Ja ti svoj nevnucujem, iba ta informujem, ze su aj ine nazory na riesenia :-)

Adoas: nemyslim, ze mam protistatne nazory. Iba si myslim, ze vyspela Europa je myslenim niekde inde, ako sme my :-) Tu sa zatial kladu len ekonomicke kriteria na prve miesto, ale nie vsade to tak je. Takze tolko. Inak vcelku suhlasim.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

To magnus

Odoslaťod rbarat » 12. Dec 2005 12:46

Magnus,

v podstate sa dá s tebou súhlasiť. Ja som netvrdil, že rozhoduje len a len ekonomické hľadisko. Ak sa nemýlim, aj pri Branisku sa vraj uvažovalo aj s povrchovýmn variantom, ale tam to bola naozaj hlúposť.Ekonomické hľadisko je ale dosť podstatné. Samozrejme prírodu netreba znásilňovať. Ako som spomínal, na úsekoch sa robia varianty riešenia a vyberá sa ten lepší. Okrem ekonomiky sú tam aj iné dôvody.

Ja som tiež za to aby sa vybral najlepší variant. Jeden extrém je všetko povrchovo, druhý extrém je všetko pod zemou. Pravda je uprostred a myslím si, že takto sa aj D1 realizuje.

Bohužiaľ, tento štát nemá na to, aby robil tunely aj tam, kde to vyslovene netreba. Netreba sa za to hanbiť, nemali na to ani iné krajiny. Tu by som poznamenal, že podľa mňa zasa nemôžeme čakať, ako si napísal na čas, keď peniaze budú, pretože táto krajina potrebuje diaľnice už dnes a včera bolo neskoro.

Východ potrebuje čo možno najrýchlejšie kvalitné cestné spojenie, inak tam veľa investorov nepríde. Však preto zostali aj automobilky na západe.

Takže by som to zhrnul asi tak, že treba stavať čo najrýchlejšie s prihliadnutím na konkrétne geologické pomery územia a iné vplyvy, ako je ochrana ŽP a ekonomiku výstavby. Toto sa myslím realizuje.

Niekedy sú konkrétne úseky dosť veľkorysé, ako napr. Ladce-Sverepec a Vrtižer-HR. Podhradie. Vrtižer-Hr.Podhradie tým, že je vedený medzi korytami Váhu je z veľkej časti na pilieroch, čo ho dosť predražuje. Ja viem, že je to protipovodňová ochrana, ale je otázka, či sa to nedalo riešiť aj inak. Na druhej strane to zasa umožňuje voľný pohyb živočíchov, ktorým diaľnica nepretína prístup k vode. Takže zrejme sa tu uplatnilo aj toto hľadisko.

Vyložene vyhodené peniaze sú ale v úseku Ladce-Sverepec, kde sa robili mosty kvôli motokrosovej dráhe a absolútne zbyočné odpočívadlo pod estakádou, kvôli čomu sa museli robiť nájazdy k a od odpočívadla.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Odoslaťod fh » 12. Dec 2005 13:06

rbarat, čo je viac predraženie- odpočívadlo pri Národnom motokrosovom areáli, alebo tunelovanie, zastavenie výstavby, búranie nosných stĺpov a znovu ich postavenie, konzervovanie stavby a jej pomalé rozbiehanie za drahšie ceny ?
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Moderátorská pripomienka

Odoslaťod Caesar » 12. Dec 2005 13:42

rbarat,

to čo ty kritizuješ sa volá vyvolaná investícia.

A odporúčam aby si sa držal danej témy. Tém je tu dosť, kam môžeš presunúť svoje ďalšie názory na Motokrosový areál, ekonomickú situáciu SR, výstavbu tunelov atď. A to sa týka aj ostatných. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod magnus » 12. Dec 2005 13:49

Rbarat:
ved jasne. Ale ved ja som napisal, ze akceptujem estakadove riesenie ale zaroven som vyjadril svoj nazor, ze sa mi moc nepaci a aj dovody. Cize uz nic nezmenim na tom, co sa ide realizovat (a dufam, ze s tym trochu pohnu, lebo je to akesi zaspate). Len som chcel prezentovat svoj nazor, ze nie vzdy je najlacnejsie riesenie aj najkomplexnejsie a najlepsie.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod magnus » 12. Dec 2005 14:15

Este pre rbarat:
Som ti slubil link na tie zeleznice, takze tu je:
http://www.beg.co.at/

Je to aj v zeleznickej sekcii tuna na fore. Je to celkom zaujimavy a velky projet, rozplanovany na dvadsatrocie dopredu.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod jano.z » 12. Dec 2005 20:01

Nedá sem nenapísať ...

Nadávate tu na Považskobystričanov, pánov Smatanu a Dunaja. Ale nerozmýšľali ste nad tým, kto má pravdu?

Pokrok za každú cenu sa nosil za režimu pred rokom 1989. Teraz by mal byť stredobodom každého hodnotenia človek, nie pokrok.

Dialnica síce povedie ponad najužšie miesto PB, ale za to v bezprostrednom okolí jej najhustejšie obývaných oblastí, školských zariadení a podobne. Ako by ste sa vy cítili, keď vám 500m od baráku budú bručať autá? Lebo v projekte sa o protihlukových opatreniach taktne mlčí ... Vibrácie sa šíria dosť ďaleko a dosť mohutne. Zo súčasnej prevádzky na I/61 ide na Rozkvete vybiť okná. A to je tienený kadejakými stromami. A to autá chodia rýchlosťou slimáka s obrnou (križovatka). Čo až pôjdu 130 ...

Takisto pochybujem, že sú v poriadku papiere, pretože v priestore niektorých stavieb diaľnice je povolená IBV (a na niektorých miestach aj prebieha) ...

diaľnicou sa zaberie značné množstvo poľnohospodárskej pôdy (kašľať na ňu), židovský cinotrín zo 17 storočia (aj na ten sa môžme, aj tak je značne zdevastovaný) potom na diaľnicu padne 17 domov (kašlem už menej až vôbec) a jeden chránený krajinný areál (čoho mi je dosť ľúto)

Osobne:
Veľmi sa teším na to, že budem z okna vidieť priamo na pilier tak veľkolepej stavby akou bezpochyby D1 je.

Takisto sa teším na nepretržitý hluk a vibrácie spôsobené prevádzkou, možno aj na výhľadovú demoláciu domu, kde bývam z dôvodu narušenia statiky objektu ...

Určite super šmak bude mať potom aj vzduch tu v meste (CO2 je ťažší než všetky ostatné zložky vzduchu).

Ukazujete tu kopec príkladov na diaľnice natrasované cez obývané oblasti ... myslíte si, že tam to všetci prijali? Naopak, vo všetkých spomínaných oblastiach bežia aj protesty, niektoré aktéri robia celkom nevedomky (detičky zvyšujúce bezpečnosť dopravy hádzaním kameňov do áut a pod.)
Čo by ste VY robili, keby vám oznámili, že 50 metorv od vášho domu povedie diaľnica?

Na estakáde je super bezpečnosť dopravy - živo spomínam na z estakády (bóóže jak sa to tam za Mikulášom volá) padnutý kamión kúsok od baráku ... nechcel by som v tom dome bývať

Náš štát peňazí na rozdávanie nemá. Ale keď sa našli miliardy na podporu zahraničných investorov, prečo sa nenájdu aj na zvýšenie úrovne života časti občanov (lepšiu dopravnú situáciu výmenou za predošlé uvedené podmienky za zlepšenie nepovažujem)

Keď môže mať obchvat Bytča, prečo ho nemôže mať aj Bystrica?

Geologické podmienky: Hlboké sedimantárne náplavové kužele v celom úseku trasy za mestom až po napojenie na objekt "Vrtižer", vyžadujúce si nesmierne komplikované založenie telesa cesty ... to sa to bude budovať ...

Vedenie diaľnice estakádou v tejto trase je NEPRIJATENÉ nie len pre mňa, ale aj pre zhruba 75% obyvateľov mesta.

Porozmýšľajte nad sebou, kým niečo poviete ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 12. Dec 2005 20:30

JoHnZ,

Nedá sem nenapísať ...


Na toto ma pravo kazdy. Kazdy kto sa vie slusne spravat. Forum je o tom, ze sa vymienaju nazory a zaroven sa tak da dozvediet viac ... a niekedy sa stane zazrak a clovek zmeni na nieco nazor. Vynimocne.

Nadávate tu na Považskobystričanov, pánov Smatanu a Dunaja. Ale nerozmýšľali ste nad tým, kto má pravdu?


Vies co je to pravda? Definicia tohoto slova? Pravda je dost nestabilny pojem v dialnicnej vystavbe. Kto nastavi pravdu? Kto urci co je a co nie je pravda?

... pochybujem, že sú v poriadku papiere ...


Nie si sam ... vsetci pochybujeme nad tym, ze sa tato estakada zacne stavat a kedy sa zacne stavat a aku bude mat podobu a co bude jej sucastou a ci nakoniec nebudu este dalsie zahranicne zaujmy, lebo SR potrebuje mozno "repete" - opakovanie je "matka mudrost" a mozno sa nebude stavat ziadna estakada, avsak ani ine riesenie ...

Veľmi sa teším na to, že budem z okna vidieť priamo na pilier tak veľkolepej stavby akou bezpochyby D1 je. ... Takisto sa teším na nepretržitý hluk a vibrácie spôsobené prevádzkou, možno aj na výhľadovú demoláciu domu, kde bývam z dôvodu narušenia statiky objektu ... Určite super šmak bude mať potom aj vzduch tu v meste (CO2 je ťažší než všetky ostatné zložky vzduchu).


Obyvatel PB ktory bude byvat v blizkosti akejkolvek stavby - to nemusi byt a nie je len dialnica, to moze byt chemicka tovaren atd. nie je rad, ak stat nieco take schvali. Vsetko co pises je negativne, zmeni to zivot, ale nie az tak dramaticky ako pises - estakada pre PB bude esteticky riesena a ziadny hluk, ziadne vibracie nehrozia ani nebude viac znecisteny vzduch nez je teraz - ... to totiz potvrdia aj ekologovia. Len to nebude taky stav ako keby smerovala dialnica mimo mesta, to je pravda.

Ale na vine tohoto stavu je aj samotne mesto, aj samotni obyvatelia. Aj stat, ale zial - stat je ten, ktory ma silu presadit cokolvek. A akokolvek de facto. Osobne si nemyslim ze je este realne zrusit vystavbu tak ako to je planovane - nemam tam ziadny obchod ak by sa tak nestalo, ale na Slovensku je KIA a ta este velmi vyrazne zasiahne aj do sucasnej dopravy v meste PB.

Toto su len fakty, nic viac.

Ukazujete tu kopec príkladov na diaľnice natrasované cez obývané oblasti ... myslíte si, že tam to všetci prijali? Naopak, vo všetkých spomínaných oblastiach bežia aj protesty, niektoré aktéri robia celkom nevedomky (detičky zvyšujúce bezpečnosť dopravy hádzaním kameňov do áut a pod.)
Čo by ste VY robili, keby vám oznámili, že 50 metorv od vášho domu povedie diaľnica?


O tomto je ale stat - jeho rozhodovacie moznosti a tolearancia obyvatelstva s jeho konanim. O tomto je demokracia. Diktatura by zasiahla so zbranami a "bez reci", ale diktatura takto nemusela zasahovat, pretoze ludia si ani nedovolili protestovat. Tolko k zakladom, aku silu a vplyv ma protest. Protest ak bude nasilny - tak stat pouzije nasielie - vodne dela, armadu. V zaujme statu. V zaujme hospodarstva. V zaujme vsetkych obyvatelov.

Pises co by sme robili? ... Teda v tejto casti budem osobny aj ja. Estakadove riesenie je o tom, ze dialnica pojde nad mestom a s detmi to nebude mat nic spolocne. Fakt. A osobne by som nerobil nic. Nic. A viem si to velmi dobre predstavit. Ja som sa uz raz stahoval, ked sa stavala dialnica, len system v mojej krajine je taky ze stat sa postaral aspon ciastocne o byvanie v inej lokalite.

Na estakáde je super bezpečnosť dopravy - živo spomínam na z estakády (bóóže jak sa to tam za Mikulášom volá) padnutý kamión kúsok od baráku ... nechcel by som v tom dome bývať


Stane sa. Stavaju sa nehody a ja zase dam osobny nazor: Teraz sa v PB stavaju smrtelne dopravne autonehody, ktore presli svetom - ... To je akoze lepsie? Zase - hrozi ze spadne nejaky kamion, tak ako lietadlo - fakty, teraz lietadiel pribuda a aj zrazky lietadiel s autami a domami pribudaju - USA, Nigeria, ... zase je to len o tom, ze dialnica pojde nad mestom.

Náš štát peňazí na rozdávanie nemá. Ale keď sa našli miliardy na podporu zahraničných investorov, prečo sa nenájdu aj na zvýšenie úrovne života časti občanov (lepšiu dopravnú situáciu výmenou za predošlé uvedené podmienky za zlepšenie nepovažujem)

Keď môže mať obchvat Bytča, prečo ho nemôže mať aj Bystrica?

Geologické podmienky: Hlboké sedimantárne náplavové kužele v celom úseku trasy za mestom až po napojenie na objekt "Vrtižer", vyžadujúce si nesmierne komplikované založenie telesa cesty ... to sa to bude budovať ...


Ten 1. odsek ja komentovat nebudem, pretoze nie som Slovak.

2. odsek - neboli tu casove komplikacie 9 rokov - PB mala sancu a kazdy kto tvrdi ze nie, je klamar. A upozornujem ze ako moderator tohto forumu sa nebude reagovat invektivov na tento moj odsek, pretoze ja som nikoho neoslovil. To varujem vopred.

3. odsek - stavia sa aj pod morom a problem to nie je. Nie je doba mamutov.

Vedenie diaľnice estakádou v tejto trase je NEPRIJATENÉ nie len pre mňa, ale aj pre zhruba 75% obyvateľov mesta.


Na taketo tvrdenie nemas pravo. Pretoze ho nemas ako dokazat. Je to len tvoj pocit, nic viac. A keby si aj mal pravdu - stat rozhodol v statnom zaujme.

Porozmýšľajte nad sebou, kým niečo poviete ...


Plati aj pre druhu stranu.

Dodatok: Odporucam pre dalsiu komunikaciu slusnost a najdenie a precitanie dalsich tem a nazorov. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 12. Dec 2005 20:42

adoas: pekne si to zhrnul ;) ja uz ani nemam co dodat, sme to tu debatovali X krat ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 13. Dec 2005 00:40

Adoas:

Poďme od konca:
Ja som nad sebou porozmýšľal (a nikoho som neurazil ani som si toho neni vedomý, len som reaogval na predoľlé príspevky, síce som už trochu mierne dosť OD, ale nevedel som tu o tom)

Ad tých 75% ... presne toľko percent z populácie mesta sa podpísalo pod petície za vyškrtnutie variantu 2a ... takže dokázané máme ...

Šanca: nebola, ministerstvo, dopravoprojekt, ani Hydrostav v podstate nikdy nepracovali s inou variantou než 2a, mesto bolo postavené pred možnosť buď a) alebo a) ...

Stavia sa aj pod morom: Tak prečo ministerstvo vyhlasuje za neriešiteľný problém obyčajnú Domanižanku?

Nehody: Súčasný stav stojí s veľkým prepáčením za *********. Ale estakáda ho oveľa nezlepší, bude toho menej, ale skôr bude veselejšie pozerať sa, čo v prípade búračky bude ...

Detičky to bolo len o tom, že aquila na mňa na inej diskusii (nie tu) vytiahol Einsteinovu ulicu v BA, tak som si spomenul na zopár incidentov s ňou spojených ...

Hluk: Videl som v Prahe špeciálne odhlučnenú cestnú komunikáciu na estakáde ... a nedalo sa tam vydržať ...

A inak by som veru chcel vidieť, ako nebude znečistený vzduch v okolí tej estakády ... to čo som videl (a cítil (!)) v Beluši bolo hrozné.

Podľa projektu, ktorý bol k dispozícii na verejné pripomienkovanie totiž nemala byť estakáda nijak uzatvorená či už protihlukovými stenami, alebo čímkoľvek iným (argumentovalo sa financiami)

A mimochodom, mal som možnosť počuť na túto tému p. ministra Prokopoviča, a z jeho vyjadrení mi bolo jasné, že MDP&T berie ako jedinú možnosť variant s estakádou. Mesto naopak o tomto nechce ani počuť, resp. to berie len s rozsiahlymi (a pre ministersto neprijateľnými) kompenzáciami (a tichučko do týchto lokalít povolilo IBV). Dohoda teda ďaaaaaaaleko ...

No a do toho aquila tvrdí, že na jar sa bude stavať ... hmm ... no veď uvidíme ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod johhan » 13. Dec 2005 01:17

JoHnZ

Ak si si prečítal túto diskusiu tak si si musel všimnúť že tu je málokto nadšený variantom ktorý sa schaválil v PB.

Lenže realita je taká že tu bez viny nie je nikto, ani PB ani NDS.

Je realitou že PB chcela ku každému variantu nejaký "darček" naviac a bolo jedno či to boli tunely či estakády. Cena darčeku sa vždy pohybovala okolo 2 mld. pre PB. Tak sa nečuduj že NDS tlačí najlacnejší variant.

Obhajuješ PB, prečo teda tvoje mesto žiada v každom variante križovatku v meste ?? Prečo mestu nestačí dialničná križovatka pred mestom a za mestom, ale chce ju mať oprostred mesta ??. Prečo chce PB prekládku cesty v meste aj pri tunelovom variante ?? tak isto výstavba bytov pri tulenovom variante ? za čo kompenzáciu športovým arealom keď dialnica bude v tuneli ?

Si na nás agresívny ako keby sme boli nadšený tým že tam bude estakáda nad mestom. Pre mňa osobne je to najhorší a najdrahší variant. Ale bohužiaľ najrýchlejšie realizovateľný.

PB nevedela za 20 rokov zmeniť územný plán z Rajeckého na Považský variant - pričom sama naň tlačila. Už 9 rokov je 100% jasné že bude považský variant a mesto zmenilo územný plán pred 2 mesiacmi.


To tvoje heslo ma pobavilo: Preč s diaľnicami, Slovensko potrebuje modernú železničnú sieť a kombinovanú dopravu!
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Koksolam » 13. Dec 2005 02:25

Ja len dodam, ze suhlasim, ze variant cez PB je najhorsi, ale najrychlejsi. Tu uz ide iba o cas. Kazdy ma maslo na hlave, ale PB asi najviac, nic pre nich nebolo dobre, nastala vvarianta o vas bez vas, bohuzial.
Exhalaty z estakady...uviedol tu kolega priklad s Belusou...lepsie estakada ako teraz cez mesto, rozdiel pocitis.
Takisto by som neprirovnaval hluk s specialne odhlucnenej estakade v Prahe. Tam to stoji uz pekne dlho a ani dodatocne riesenia uz asi nepomozu a okrem toho intenzita v Prahe bude vzdy minimalne dva krat vyssia ako v PB, preto by som nemsiesal jablka s hruskamy. Problem moze byt jedine so spojkamy na estakadu, uznavam, nemusi byt nic idealne, ani gumovy lem v spojke, sam osobne som zafinisoval pred par rokmy na rekonstrukcii D1 pri Senci 4 dilatacky a iba tri uspesne, jedna bola priznavam iba skokansky mostik. Odvtedy mam ale zavezok, nikdy za finiser, zmenil som firmu aj kvalifikaciu, dialnice ostali uz iba moje hobby
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Adaios » 13. Dec 2005 11:01

JoHnZ,

tvoj podpis: "Preč s diaľnicami, Slovensko potrebuje modernú železničnú sieť a kombinovanú dopravu!"

Ja ti odporucam, aby si prestal zneprijemnovat svojimi prispevkami toto forum a diskusiu na nom.

Toto forum je o dialniciach, ty si zasadne proti nim, alebo len vynimocne by si s nimi suhlasil a nie je to tu o tom. Tu na tomto forume su predovsetkym zastancovia dialnic potom ciest, ale aj zeleznic, letisk atd.

Tvoje prispevky su kontraproduktivne, odmietas citat moje argumenty ako reakciu na tvoje - pridavas si dalsie.

Mesto sancu malo, vobec nevies o com bolo rozhodovanie v PB.

Ak budes pokracovat vo svojom "style" a tempe tak na tomto forume skoncis.

A uz len na zaver: SR podla teba ma peniaze na zahranicnych investorov a nie na drahsie dialnice: Si na obrovskom omyle, pretoze SR chyba rocne 1-1,5 mld. EUR. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Caesar » 13. Dec 2005 11:19

JoHnZ,

Ad tých 75% ... presne toľko percent z populácie mesta sa podpísalo pod petície za vyškrtnutie variantu 2a ... takže dokázané máme ...


Ani zďaleka nie.

Šanca: nebola, ministerstvo, dopravoprojekt, ani Hydrostav v podstate nikdy nepracovali s inou variantou než 2a, mesto bolo postavené pred možnosť buď a) alebo a) ...


Ani to nie je pravda.

Stavia sa aj pod morom: Tak prečo ministerstvo vyhlasuje za neriešiteľný problém obyčajnú Domanižanku?


Držme sa pôvodného textu, ako si ty narážal na problém s výstavbou estakády cez mesto. Adoas ti jasne napísal že sa stavia aj pod morom a teda ani výstavba jednej estakády nebude žiadny problém. Keď už si začínaš svoje argumenty tak sa ich drž, lebo sa ti to vracia ako bumerang.

Nehody: Súčasný stav stojí s veľkým prepáčením za *********. Ale estakáda ho oveľa nezlepší, bude toho menej, ale skôr bude veselejšie pozerať sa, čo v prípade búračky bude ...


Zaujatý pohľad zaujatého PB-čana. V prípade estakády budú DN ale menej a nebudú také DN aby každé auto spadlo z estakády dole. Nebude PB 1. mesto sveta, kadiaľ pôjde estakáda.

Detičky to bolo len o tom, že aquila na mňa na inej diskusii (nie tu) vytiahol Einsteinovu ulicu v BA, tak som si spomenul na zopár incidentov s ňou spojených ...


Tu nie si na inej diskusii ... tu sa treba vedieť správať, neurážať a treba vedieť diskutovať. Otvorene - si nováčik, snaž sa. Všetko, čo si zatiaľ napísal sa dá vziať ako veĺmi vážne argumenty, ale muselo by to byť inak napísané a "opreté" o reálne skúsenosti.

Hluk: Videl som v Prahe špeciálne odhlučnenú cestnú komunikáciu na estakáde ... a nedalo sa tam vydržať ...


PB už sa porovnáva s Prahou?

A inak by som veru chcel vidieť, ako nebude znečistený vzduch v okolí tej estakády ... to čo som videl (a cítil (!)) v Beluši bolo hrozné.


Toto tiež nie je pravda, lebo diaľnica zlepší vzduch oproti pôvodnému stavu. A zase, drž sa svojich argumentov, tie boli pri terajšom a v novom štádiu v PB. Pred a po estakáde.

A mimochodom, mal som možnosť počuť na túto tému p. ministra Prokopoviča, a z jeho vyjadrení mi bolo jasné, že MDP&T berie ako jedinú možnosť variant s estakádou. Mesto naopak o tomto nechce ani počuť, resp. to berie len s rozsiahlymi (a pre ministersto neprijateľnými) kompenzáciami (a tichučko do týchto lokalít povolilo IBV). Dohoda teda ďaaaaaaaleko ...


PB vždy chce kompenazáciu vo výške 1-1,5 mld. SKK, takže sa nečuduj tomu, že sa vyberá estakádové riešenie.

...

Tvoj podpis "Preč s diaľnicami, Slovensko potrebuje modernú železničnú sieť a kombinovanú dopravu!" je zaujímavý, ale ja byť tebou tak neprichádzam diskutovať na diaľničné fórum. Máme tu aj sekcie o železniciach, ... ale to je len "vedľajší produkt" fóra. Máme tu zástancov tunelových riešení aj estakád, ... ale treba vedieť slušne komunikovať. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Koksolam » 13. Dec 2005 11:27

Suha;s s caesarom, nieco podobne som nacrtol aj ja v prispevku vyssie.
Mam ale dotaz na caesara, myslim, ze mas najlepsie info o tom,ako co u nas napreduje. Dotaz je kedy podla Teba je realne PB komplet estakada v dvojpruhu, teda kedy sa nielen planuje, ale podla Teba aj realne bude hotova a jazdit sa nanej, myslim, ze to zaujima strasne vela motoristova aj nefanatickych Bystricanov.
Ak bude mozne odpovedat, vopred dakujem a nie len za seba
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod eucitizen » 13. Dec 2005 11:30

JoHnZ napísal:No a do toho aquila tvrdí, že na jar sa bude stavať ... hmm ... no veď uvidíme ...


JoHnZ,

To mame brat ako vyhrazku?
Tu nikto neni extremista za estakadu, 99% ludi na tomto fore uz konecne dufa ze sa zacne stavat cez PB. lebo my svetci vidime ake je to zle prechadzat cez tvoje mesto.

A si myslis ze ked zablokujete schvaleny variant tak stat hned zacne staat druhy? Ja si myslim ze stat sa na vas nakoniec vykasle, nebude stavat tento usek, bude dialnica pred a po PB, toto uz spominal davnejsie Dialniciar.

A este jeden dotaz: nepaci sa ci ze budes sa pozerat z okna na piliere, ale ti vyhovuje ze 200 m od teba mas zapchatu krizovatku? Ked zacne fungovat KIA tak uz vobec ty a tvoji obcania nebudu moct pouzivat auto cez PB. PB bude de facto rozdelena na 2 casti,od jednej do druhej sa bude tazko prechadzat. A smrad budes cititl viac a viac.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 38 hostí.