Moderátor: Moderátori
aquila napísal:no myslim, ze usek hubova - ivachnova je tiez docela realny, cize by tam boli okolo roku 2011/2012 "diery" akurat medzi zilinou a turanmi a medzi janovcami a braniskom
Pacho napísal:Neviem ci som to celkom pochopil, ale postavia turany hubova, tak budeme mat teda bohovsku dialnicnu "skakavu" siet = pridem do strazova, musím preskoscit ZA-MT, pridem pred RK, ktory zasa musim "preskocit", ked boh da dostanem sa do Janoviec, kde budem "preskakovat " levocu, prejdem popod Branisko, aj to len napoly, stamade si "preskocim" do Svinnej, vlastne "osiparne", a nakoniec si "preskocim" este presov a s hrkou biedou s dostanem pred KE, a koniec. Takto D1-nebude ani 2020. Samozrejme budme radi kazdemu km dialnice, nech je kdekolvek, lebo vsade ju treba, ale toto je velmi divne riesenie.
mirkobb napísal:Skor to vypada na neochotu pustat sa do tunelovych variantov po skusenostiach s Braniskom,asi slovenski stavbari este nevyzreli na talianskych machrov..? A je tu este jeden faktor,ktory tu pred "nedavnom" nebol,tunely su zranitelnejsie z hladiska terorizmu,ale taktiez nasledne aj v suvislosti väcsieho dopadu v pripade hromadnych retazovych havarii v uzavretom priestore!
Dialniciar napísal:mirkobb napísal:Skor to vypada na neochotu pustat sa do tunelovych variantov po skusenostiach s Braniskom,asi slovenski stavbari este nevyzreli na talianskych machrov..? A je tu este jeden faktor,ktory tu pred "nedavnom" nebol,tunely su zranitelnejsie z hladiska terorizmu,ale taktiez nasledne aj v suvislosti väcsieho dopadu v pripade hromadnych retazovych havarii v uzavretom priestore!
Okrem Braniska sa úspešne postavila Horelica a Sitina. A okrem toho v SR existuje dosť veľa významných železničných tunelov. To nie je o stavbároch, ale o peniazoch. Náročné úseky sa odkladajú a odkladajú a odkladajú ... aj keď už sa realizujú úseky, kde cena je 1,1 mld. SKK, ale je tu strach dať 2 mld. SKK na 1 km za dvorjrúrový tunel.
pohodak napísal:Dialniciar napísal:mirkobb napísal:Skor to vypada na neochotu pustat sa do tunelovych variantov po skusenostiach s Braniskom,asi slovenski stavbari este nevyzreli na talianskych machrov..? A je tu este jeden faktor,ktory tu pred "nedavnom" nebol,tunely su zranitelnejsie z hladiska terorizmu,ale taktiez nasledne aj v suvislosti väcsieho dopadu v pripade hromadnych retazovych havarii v uzavretom priestore!
Okrem Braniska sa úspešne postavila Horelica a Sitina. A okrem toho v SR existuje dosť veľa významných železničných tunelov. To nie je o stavbároch, ale o peniazoch. Náročné úseky sa odkladajú a odkladajú a odkladajú ... aj keď už sa realizujú úseky, kde cena je 1,1 mld. SKK, ale je tu strach dať 2 mld. SKK na 1 km za dvorjrúrový tunel.
kdesi tu na fore som tusim zachytil info, ze povrchovy variant ma byt drahsi o 2mld,alebo sa mi to len zdalo
johhan napísal:UPS, pardon, Slovenský kras .. asi som sa už chcel cítiť ako v raji
Ako kedy Devil, niekedy je tunel z ekologockého hľadiska horší variant pretože hlavne pri tuneloch nad 2 alebo 3 kilometre ( neviem presne ) pri portáloch a pri vetracích šachtách všetko zahynie lebo je tam vysoká koncentrácia splodín. Pri Višňovom to bude najviac viditeľné.
A Korbeľka ? Povrchový variant bude drahší asi o 2 mld SKK.
pohodak napísal:kdesi tu na fore som tusim zachytil info, ze povrchovy variant ma byt drahsi o 2mld,alebo sa mi to len zdalo
kaviarista napísal:pohodak napísal:kdesi tu na fore som tusim zachytil info, ze povrchovy variant ma byt drahsi o 2mld,alebo sa mi to len zdalo
Povrchovy variant vyjde na priblizne tie iste peniaze ako tunelovy, lebo Korbelka skrati trasu o cca 3 km.
Len kde su teraz, do pekla, ti nasi zeleni? Pri Donovaloch maju len kopec dristov o nejakych biotopoch, ale ked ma prist skutocna tema ako Korbelka tak su ticho.
Korbelka by znamenala rapidne znizovanie emisnych plynov, znatelne uspory pohonnych hmot a tym aj ekonomicke odovodnenie vysky poplatku za pouzivanie dialnic. Na rozdiel od Donovalov, tu by skutocne doslo aj k viditelnemu zlepseniu biotopov u zveri.
Adaios tvrdil, ze dokonca ani bezne prevadzkove naklady tunela nemusia byt vyssie ako u paralelneho estakadoveho variantu.
Existuje vobec aspon jeden ako-tak logicky dovod, preco nestavat Korbelku?
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.