D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 30. Jún 2016 15:54

Cela ta saskaren okolo "rozsirovania" D1 od Zlatych Pieskov po Trnavu je na smiech. Uplne zbytocna vec a vyhodene peniaze, kapacitne momentalne 3+3 po Trnavu vyhovuje. Problem je na Zlatych pieskoch kde sa 4 pruhy spajaju do 2.
Napriklad "rozsirenie" obchvatu na 3+3 od Zlatych Pieskov az po Hornbach by extremne pomohlo. Zopar miest sa uz rozsirilo na 3+3, pomohlo, ale da sa viac.
D1 momentalne nepotrebuje rozsirovanie, treba opravit cestu na Pezinok a Staru Senecku. Kazdodenne kilometrove kolony na obchvate pri odbockach na Racu a Senec to dokazuju. Rozsirit na plnohodnotne 2+2 a dialnica bude "poloprazdna".
Mame tu nedavno zrekonstruovanu cestu Senec - Sered, bez dedin, akurat domrvenu kruhovymi objazdmi. Tato cesta ak by bola 2+2 ako pokracovanie 2+2 Starej Seneckej by odviedla 50% zataze D1 po Trnavu a odbocku na Nitru.
Treba riesiet kazdy bod vstupu a vystupu z Bratislavy a nie vsetko smerovat na jedno miesto a vsetci sa stretneme na "parkovisku" na Zlatych Pieskoch.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Andy » 30. Jún 2016 18:39

Tak ja sa napriklad stahujem do juznej casti Bernolakova, a co som tak pozeral mapu, tak aj ked postavia Triblavinu, stale sa mi viac oplati jazdit po starej seneckej, cize ani len vsetci do tych bezprostrednych obci nebudu chciet ist po D1.
Obrázok používateľa
Andy
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 18. Sep 2005 15:20
Bydlisko: Bratislava - Ružinov

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Pascalwb » 30. Jún 2016 19:33

PK: Ale zase v spicke dostava BA-SC D1 celkom zabrat aj na tych 3 pruhoch, nehovoriac o piatkoch. Tam by tie 4+4 celkom uvolnili tu suvislu premavku aut vo vsetkych pruhoch. Za takych 5-10 rokov by sa to urcite zislo. Hlavne by bolo treba nieco spravit s tym lievikom pri Poluse od Zlatych pieskov.
Pascalwb
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Založený: 11. Feb 2016 23:55

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 30. Jún 2016 20:35

s tym lievikom pri poluse moze urobit nieco elektricka ;)

ani 10+10pruhov po trnavu nevyriesi problem uz nemoznosti nafuknut cesty v bratislave.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 30. Jún 2016 20:57

križovatku malo riešiť predĺženie Tomašikovej, predĺženie je už dnes nereálne. rozšírenie križovatky o jeden pruh je ešte možné a lievik by bol pred Polusom alebo pred Bajkalskou.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 01. Júl 2016 13:11

Pascalwb napísal:PK: Ale zase v spicke dostava BA-SC D1 celkom zabrat aj na tych 3 pruhoch, nehovoriac o piatkoch. Tam by tie 4+4 celkom uvolnili tu suvislu premavku aut vo vsetkych pruhoch. Za takych 5-10 rokov by sa to urcite zislo. Hlavne by bolo treba nieco spravit s tym lievikom pri Poluse od Zlatych pieskov.


Ano, ale ved presne o tom vravim, ze ak by sa skapacitnili cesty na Pezinok a Senec(Sered) tak by uz D1 na Senec zabrat nedostavala a bola by vybavena na mozno 10 rokov.
Momentalne mas cestu na Pezinok orezanu kruhacom vo Vajnoroch na 1200aut/h a cestu na Senec orezanu semaforom pred Ivankou na tiez asi 1200aut/h. Ak by tam boli plnohodnotne cesty 2+2 bez uzkych hrdiel tak by to bolo 6000aut/h na Pezinok a 6000aut/h na staru Senecku.
D1 ma maximalnu kapacitu momentalne 3 pruhy smerom von okolo 9000aut/h. Cize momentalne smerom von z BA mame 11400aut/h maximum. Po rozsireni cesty na Pezinok a Senec by to bolo 21000aut/h. Cize takmer zdvojnasobenie kapacity.
Rozsirenie D1 na 4+4 smerom von zvysi aktualnu kapacitu z 11400 na 14400aut/h. Ale kapacita D1 je orezana uzkymi hrdlami na obchvate 2+2 kde sa pri exitoch a pripajacoch miesa doprava, takze realny prinos 4+4 na D1 bude nula.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 01. Júl 2016 13:32

Vlados napísal:križovatku malo riešiť predĺženie Tomašikovej, predĺženie je už dnes nereálne. rozšírenie križovatky o jeden pruh je ešte možné a lievik by bol pred Polusom alebo pred Bajkalskou.


Vlados jazdim tadial denne, od Senca na Prievozsku, Waze ma casto namiesto obchvatu navadza po Vajnorskej - Bajkalskej. Rozum mi zastava kto dokazal vymysliet tie zuzenia Vajnorskej z 2+2 na 1+1 ked je lavy pruh pouzity len na odbocovaci. Na celej dlzke Vajnorskej po Bajkalsku by sa dalo spravit smerom do BA 2+2 co by extremne pomohlo premavke v Bratislave. Lievik pri Bajkalskej by nenastal, pretoze tam by mohol kludne cely lavy pruh odbocovat dolava. Realne rozdelenie premavky tam je take, ze 50% ide rovno a 50% dolava. Bajkalska ma este dostatocnu rezervu aby tuto premavku utiahla.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 01. Júl 2016 21:48

Ťažká to otázka... tie zúženia sú tam z obdobia keď zaťaženie ciest bolo nízke a bolo záujmom mať široké nástupištia. Podobne to bolo aj račianskej radiále.
"Rozšírenie" Vajnorskej na 2+2 by s hneď prejavilo upchatím Bajkalskej, už čoskoro sa ešte viac zahustí. Choré ju bolo zúžiť za odbočením na 3 veže, namiesto aby developer vybudoval odbočovací pruh. Pred Rosumom práve rozširovali odbočenie na Trenčiansku. Škoda, že neurobili aspoň prípravu v križovatke na 3+3.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod juancarlos » 02. Júl 2016 10:26

Toto už začína pripomínať cirkus.
http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... letantske/
Zaujímavé, že som ešte nepostrehol názor na Triblavinu od najlepšieho odborníka vo vesmíre na dopravu p. Kovalčíka z INEKO. Veď tu sa predsa schyľuje k nenormálnemu mrhaniu peňazí. Že by za tým niečo bolo?
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod mb1000 » 03. Júl 2016 13:44

http://img.ndsas.sk/mediacentrum/obrazky/Triblavina.jpg

Nacrt posledneho riesenia podla NDS, 3+3 plus 2+2 kolektory, rozumej 5+5, spolu s pripojenim z Triblaviny na I/61, ktora je rozsirena na 2+2 s MUK... Vsimnite si aj napojenie I/61 2+2 na Ivanku pri Metre cez 2 samostatne krizovatky.x
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod ANDi » 03. Júl 2016 14:30

To je hovadina :D A tie kruhace najviac...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 03. Júl 2016 17:13

heh, ak je to pravda je na min dop a v NDSke zopar rozumnych ludi. pekne vybabrali s aktivistami. na papieri to bude 2+3+3+2, v realite 5+5 s tym ze cez VDZ tam budu dva pruhy dane ako kolektory. super riesenie ;) gratulujem!

34035

aj ked skoda, ze si peticiari neuvedomuju, ze keby tlacili namiesto blbych kolektorov na rozsirenie I/61 aspon po MUK bernolakovo pri metre, ma to vacsi efekt...

mb1000, nech ta to nemyli, to ze tam je rozsirenie I/61 zakreslene , neznamena nic. toto je zakreslene 10+ rokov. a ze obce v prospech devekoperov kaslu na uzemny plan kraasne vidno na novej krizovatke pre DHL...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod i15 » 03. Júl 2016 18:19

5+5 pruhov ako v 10 miliónovej metropole :D
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 03. Júl 2016 18:31

suhlasim... bohuzial.. pricom 3+3 a rozsirenie cesty by bolo lacnejsie a efektivnejsie... sme ale na slovensku...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 05. Júl 2016 15:43

tak zaujimave fakty ohladne triblaviny.. aj peticiari tam maju svoje zaujmi ...
na cele s Mrvom z vajnor, ktory chce ist zjavne za zupana ...

34042

Obrázok
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 25. Júl 2016 09:39

krizovatka Blatne: uz sa robi podklad pre tu docasnu komunikaciu (Blatne => podjazd), je tam zvalcovany strk ak som dobre videl. a zopar bazenov... :lol:
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 01. Aug 2016 06:30

krizovatka Blatne: uz sa asfaltuje docasna komunikacia. po dalsich dazdoch sa bazeny zmenili na nove slnecne jazera.
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 01. Aug 2016 11:22

vystavba MUK blatne sa rusi, areal sa preklasifikoval na chovny rybnik a areal pre vodne vtactvo
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod milosD » 02. Aug 2016 07:32

...asi sa to nevola Blatne len tak... :)
milosD
diskutujúci
 
Príspevky: 201
Obrázky: 11
Založený: 28. Jan 2009 13:15

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 02. Aug 2016 08:51

podobnr ako optimisti v ciernej vode chceli zahlbit dialnicu pod uroven terenu a v dedine maju spodnu vodu uz pri okopavani a tiez sa to nevola coerna voda aka mociar pre nic za nic ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 02. Aug 2016 11:51

niekomu nevysvetlis, mne dedo rozpraval ako bol kedysi mociar pomaly az po grob, z uzemia ciernej vody sa stala sus v podstate az ked zacali programovo vysusat jursky sur, staci jemny dazdik a rigoly plne, na uliciach sa mozu clnkovat

PS: blatne je u nas vzdy len sarfia! :D
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod jarino » 02. Aug 2016 12:14

Šarfia z chorvátštiny má aj nejaký význam? Či ten istý?
Tam by som nechcel mať dom...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 02. Aug 2016 13:02

sarfia je v pohode. tam spodne vody niesu tak plytko. kludne aj 30metrov podla lokality (smer PK). ten nazov mozno ma nieco s podou - je taka ilovitejsia, ked je mokra tak je dost mazlava a smyklava.
vraj ma blatne madarsky nazov Sárfű - co znamena nieco ako "blatova trava", ci "blatna trava"
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 02. Aug 2016 13:05

pokial viem bahniska okolo blatneho boli skor smerom na vychod, smer cataj/SC niekde tam ako je momentalne D1
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod KN.SK » 02. Aug 2016 13:33

jarino napísal:Šarfia z chorvátštiny má aj nejaký význam? Či ten istý?
...
Vo wikipédii: Blatné (historicky slov. Šarfia, maď. Pozsonysárfő, nem. Hiltendorf alebo Scharfing, chorv. Šarfija) je obec na Slovensku...
Doslovný preklad (kalk) z maďarského názvu Pozsonysár je Bratislavské vriace blato; ale jednoduchšie: Bratislavské Blato/Blatá. Ten slovenský i chorvátsky názov je (asi) ovplyvnení - skomolenina - z čias Uhorska, kde bola maďarčina jediným úradným jazykom, a dosť často (takmer na 100 %) pôvodné zemepisné názvy, nielen obcí, preložili do maďarského jazyka alebo ho prispôsobili. A potom sa po čase 'vžili'. Napríklad: Poltár je i maďarsky Poltár, ale niekde som čítal, že sa pôvodne slovensky obec volala Pltár, čo sa ťažko pre Maďarov "vyslovovalo", tak si ho prispôsobili vložením "o" a tak vznikol Poltár.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.