D1 Hubová - Ivachnová

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Peter77 » 25. Jún 2016 07:38

Tak začína to byť zaujímavé. OHL ŽS prestáva platiť včas a v plnej výške. Prečo ??? Žeby sa nám stavba pozastavila ?
Peter77
nováčik
 
Príspevky: 3
Obrázky: 10
Založený: 25. Jún 2016 07:30

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod plš » 25. Jún 2016 14:29

Určite narušené je fakturovanie podľa "míľnikov" t.j. odovzdávané celky podľa zmluvy. OHL-ŽS nemôže kompletovať násypy, lebo nemá materiál z tunela. Ďalej nemôže kompletovať mosty, lebo nemá zásypový materiál za krajné opory: Čo bude môcť fakturovať /?/ bude ukončenie mostoviek mostov pre prvý z 1+1 smer, a to vychádza pre všetky mosty až niekedy na stred leta. To skôr budú vedieť miestni odborníci garip, st09...
Alebo chceš, aby stavbári fakturovali NDS obhliadku staveniska, zriadenie stavebného dvora a privezenie búdok Toi-Toi?
Ohľadom míľnikov dal vyčerpávajúce školenie Andrej. Polistuj, vyhľadaj a naštuduj!
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Peter77 » 25. Jún 2016 21:57

Takže bude pauza. Alebo si zhotovitelia vezmú úver a vyplatia, už vykonané práce subdodávateľom a na finále to budú požadovať od investora.
Peter77
nováčik
 
Príspevky: 3
Obrázky: 10
Založený: 25. Jún 2016 07:30

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod jarino » 25. Jún 2016 23:06

Na stránke NDS je uvedená posledná faktúra z dňa 18.3.2016 v hodnote cca 1,24 mil. eur. Dovtedy aspoň raz mesačne.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 26. Jún 2016 13:50

viem len, ze vo stvrtok bol na stavbe pritomny riaditel celej OHL-ŽS, ake su zavery neviem....tiez som nieco pocul o moznosti zakonzervovania celej stavby na neurcitu dobu, zrejme, dokym sa nezacne razit tunel...
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 673
Obrázky: 213
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Ister » 26. Jún 2016 14:46

vazne nerozumiem ako im vsetko tak dlho trva..vie mi niekto vysvetlit ako je to mozne ze to uz riesia dva roky?
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Obrázky: 13
Založený: 10. Feb 2008 11:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod JANO » 26. Jún 2016 19:17

Ďalšia časť fotoreportáže z výstavby diaľnice pri obci Likavka :
http://orava-liptov.sk/d1-vystavba-likavka-2.htm
JANO
návštevník
 
Príspevky: 44
Obrázky: 1
Založený: 10. Feb 2008 20:25

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod magnus » 27. Jún 2016 08:29

Áno, trvá to dlho a žiaľ svetlo na konci tohto administratívneho tunela je v nedohľadne. Dnešný stav je len výsledkom zlých politických rozhodnutí v minulosti i súčasnoti. Ponajprv Dzurindovej vlády, ktorá chcela silou mocou zlacňovať diaľnice a vtedy došlo k masívnej redukcii tunelových riešení či už na úseku Turany - Hubová ale neboli vypočuté ani návrhy na optimalizáciu trasy Hubová - Ivachnová už v roku 2006. Všetky nasledujúce vlády prebrali to čo ukovali za Prokopoviča (tam vzniklo problémové trasovanie cez zosuvné územie i hmotnicový problém). Druhý problém boli nerealistické ceny v tzv. Figeľových tendroch a tretí problém sú marcové voľby - od volieb nechce nikto na NDS prebrať zodpovednosť a jasne povedať, ako riešiť vzniknutú situáciu na tomto úseku diaľnice. Na zmene trasy sa spravil už kopec roboty (a nezaplatenej) ale v súčasnosti sú všetky práce súvisiace s tým pozastavené. Čo znamená odďaľovanie dokončenia tohto úseku diaľnice v akomkoľvek variante na neznámo kedy. Na ťahu je teraz NDS a.s.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod mino » 27. Jún 2016 13:27

A co konkretne treba na zmene trasy este doriesit, nejake projektove detaily alebo celkove posudzovanie? Verejnosti je zname v podstate len predlzenie tunela s novym vyustenim na zapadnej strane...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Maxx787 » 27. Jún 2016 14:29

no zmena trasy okrem predlzenia tunela pojednava aj o zmene trasy razenia tunela v jeho este "povodnej" dlzke. teda projektovanie viac nez len toho 1,6 km predlzenia. okrem toho sa rusia nejake mosty a zarez pri hrboltovej. a teda treba preprojektovat mosty a zarezy po vyjazde z tunela kezde ten sa nenachadza v mieste stareho VP + 1,6 km ale trochu viac na sever tusim.
ak ma niekto nejake info tak sem s nimi. aj ja som zvedavy v akom je to stadiu :-)
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 27. Jún 2016 18:17

Z posúdenia, ktoré bolo spracované v rámci štúdie realizovateľnosti vyplynuli závery, ktoré platia aj
pre posudzovanú stavbu R1 Ružomberok, juh – križovatka D1.
 Z kapacitného posúdenia vyplýva že rýchlostná cesta R1 v úseku Ružomberok, juh – križovatka D1
musí byť realizovaná v plnom profile.
 Rýchlostná cesta R1 odbremení súbežnú cestu I/59, no na území mesta Ružomberok budú aj
napriek výstavbe obchvatu mesta nutné úpravy na komunikačnej sieti mesta - skapacitnenie cesty
I/18 od križovatky I/18 – I/59 až po privádzač na križovatku MÚK Ružomberok, východ



Spomínane zkapacitnenie sa týka Tatranskej cesty medzi Administratívnou budovou Mondi a OMW.
Mohli to urobiť SSC už tento rok, keď máme čakať na D1.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Ister » 27. Jún 2016 20:02

podla toho kolko je tam miesta na rozsirenie cesty tak by to nemal byt vobec problem a to nemusia ani nic burat.
Ister
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Obrázky: 13
Založený: 10. Feb 2008 11:32

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 27. Jún 2016 20:48

Projekt na to nebol robený aspoň o takom neviem. Miesta tam až tak nieje musel by sa zbúrať plot Mondi v prípade 4 pruhov.
Je tam miesto na tri pruhy 10,5 metra + 2 krajnice 2,0 m . Jedine že by šlo spraviť menej ako 3,5 metra na pruh.

http://mu-ruzomberok.gisplan.sk/mapa/za ... 1485.5&z=8
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod magnus » 28. Jún 2016 05:45

mino napísal:A co konkretne treba na zmene trasy este doriesit, nejake projektove detaily alebo celkove posudzovanie? Verejnosti je zname v podstate len predlzenie tunela s novym vyustenim na zapadnej strane...

No doriešiť treba úplne všetko. Najprv treba dohodnúť, či bude stavbu ďalej realizovať združenie OHL a Váhostav alebo sa rozviaže zmluva a bude sa zmena súťažiť nanovo. Potom treba vysúťažiť okrem zhotoviteľa i projektanta, dozory, geotechnický monitoring, realizovať geologický prieskum. Treba spraviť všetky stupne dokumentácie vrátane novej EIA, DÚR, DSP, DP, DRS. Získať stavebné povolenie. Zatiaľ sa nespravil ani prvý krok, to je to čo píšem, že rozhodnúť musí NDS resp. ministerstvo ako ďalej a s kým. Kým oni budú prešľapovať na mieste tak sa nedá nič robiť.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 28. Jún 2016 09:35

magnus napísal:No doriešiť treba úplne všetko. Najprv treba dohodnúť, či bude stavbu ďalej realizovať združenie OHL a Váhostav alebo sa rozviaže zmluva a bude sa zmena súťažiť nanovo. Potom treba vysúťažiť okrem zhotoviteľa i projektanta, dozory, geotechnický monitoring, realizovať geologický prieskum. Treba spraviť všetky stupne dokumentácie vrátane novej EIA, DÚR, DSP, DP, DRS. Získať stavebné povolenie. Zatiaľ sa nespravil ani prvý krok, to je to čo píšem, že rozhodnúť musí NDS resp. ministerstvo ako ďalej a s kým. Kým oni budú prešľapovať na mieste tak sa nedá nič robiť.


To je fakt v podstate pre novú trasu tunela sa nerobil IGHP pri poslednom to trvalo polroka ak sa nemýlim. Je šanca že by boli problémy s pohybmi aj pri razení nového tunela 3650m ? Zmeny ÚPN RK Likavka a EIA prebehli pokiaľ viem na novú trasu a teda technické riešenie detailnejšie existuje, z toho môže vychádzať aj suma 100mil eur čiže reálne 45 mil eur. I keď neviem prečo to nepočítali podľa vytendrovaného tunela, keď NDS hovorila do médií.
Veď aj tak to je len zmena stavby pred dokončením proces bude dúfajme skrátený podľa podmienok, ak nie potom by som videl ako opodstatnenú úvahu zrušiť realizáciu tunela Čebrať a vytendrovať nanovo Lubochňa-Likavka.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod JANO » 28. Jún 2016 21:27

Ďalšia fotoreportáž z výstavby D1, most SO 210 pri obci Likavka. Tentoraz je reportáž zameraná hlavne na stavebné stroje pracujúce na tomto stavenisku :
http://www.orava-liptov.sk/d1-vystavba-likavka-3.htm
JANO
návštevník
 
Príspevky: 44
Obrázky: 1
Založený: 10. Feb 2008 20:25

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 29. Jún 2016 13:00

gallery/image_page.php?album_id=125&image_id=34018
dnes sa betónuje 2. etapa nosnej konštrukcie ľavého mosta, presne pred 5 týždňami, t.j. 25.5.2016 sa betónovala 1. etapa... ak pôjdu týmto tempom, tak o 15 týždňov by mohol byť ľavý most kompletne zabetónovaný (ešte budú 3 etapy), avšak, nakoľko nie je hotový násyp na opore ani samotná opora, bude to určite neskôr.
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 673
Obrázky: 213
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 04. Júl 2016 09:00

magnus napísal:
mino napísal:A co konkretne treba na zmene trasy este doriesit, nejake projektove detaily alebo celkove posudzovanie? Verejnosti je zname v podstate len predlzenie tunela s novym vyustenim na zapadnej strane...

No doriešiť treba úplne všetko. Najprv treba dohodnúť, či bude stavbu ďalej realizovať združenie OHL a Váhostav alebo sa rozviaže zmluva a bude sa zmena súťažiť nanovo. Potom treba vysúťažiť okrem zhotoviteľa i projektanta, dozory, geotechnický monitoring, realizovať geologický prieskum. Treba spraviť všetky stupne dokumentácie vrátane novej EIA, DÚR, DSP, DP, DRS. Získať stavebné povolenie. Zatiaľ sa nespravil ani prvý krok, to je to čo píšem, že rozhodnúť musí NDS resp. ministerstvo ako ďalej a s kým. Kým oni budú prešľapovať na mieste tak sa nedá nič robiť.

existuje aj moznost, ze by sa vratilo ku povodnemu trasovaniu tunela? nieco som pocul, ze v hre je stale aj tato moznost.
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 673
Obrázky: 213
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 04. Júl 2016 09:25

Snopko napísal:Dodatočné spevnenie svahu uvedené na Vašom obrázku: 24 pilót priemeru 900 mm o dĺžke 20m a potom následne 12 kotiev dlážky 33m je v prípade zosuvu nad Hrboltovou len taký "pľuvanec":
Na zachytenie tohto zosuvu v mieste zárezu (SO 232) bolo navrhnuté 13 studní priemeru 10 metrov a hĺbky 60 m, tak aby celý zosuv bol zakotvený do bázových vrstiev. Nehovoriac o tom že, sanácia ostatnej trasy vedenej v zosuvnom území smerom k západnému portálu tunela Čebrať, zatiaľ nebola riešená (napríklad zakladanie mosta, v km 3,186 - 3,671, SO 207, ktorý je tiež založený v zosuve).
Podobná sanácia (pomocou veľkopriemerových studní) bola vykonaná na 300 metrov dlhom úseku už prevádzkovanej diaľnici A2 v susednom Rakúsku! Takéto riešenia (na hranici realizovateľnosti, kedy v dlhodobom časovom horizonte môže dôjsť k zmene okrajových podmienok - napríklad k zmene hydrogeologického režimu podzemných vôd) sa nikdy nerobia pri novostavbách
Akékoľvek prešľapovanie v pôvodnej trase je len zbytočné mrhanie času a financií, nehovoriac o zabezpečení stability svahu v rámci dlhodobej prevádzky daného úseku!


Podľa tohoto príspevku sa mi nezdá reálne pokračovať v pôvodnej trase. Ak to risknú môžu odborníci spísať petíciu.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod garip » 04. Júl 2016 11:52

viewtopic.php?f=35&t=21594

vyberam z clanku:
"Spomínali ste aj úsek D1 Hubová - Ivachnová, čo vás tam znepokojuje?
Kým minister Brecely opakovane verejne potvrdil, že na danom problematickom úseku sa bude pokračovať v rozbehnutom riešení obídenia zosuvu pri obci Hrboltová odklonom trasy, tak aby bola výstavba úseku dokončená do konca roka 2020, nové vedenie NDS zastavilo práce na tomto riešení.
Ako ste sa o tom dozvedeli?
Z verejných zdrojov - na enviroportáli ministerstvo životénho prostredia zverejnilo dňa 14.6.2016 rozhodnutie o zastavení konania EIA na základe žiadosti NDS.
Taktiež aj zhotoviteľ stavby – združenie OHL ŽS + Váhostav a generálny projektant Dopravoprojekt - všetci členovia Zväzu - mi potvrdili, že navyše dostali od NDS aj list o zastavení projekčných prác na odklone trasy a aj list ukladajúci zhotoviteľovi pokračovať vo výstavbe v pôvodnej trase.
A to všetko bez akejkoľvek komunikácie a vysvetlenia. NDS pracovala na hľadaní riešenia celý uplynulý rok, spolupracoval na tom celý rad špecialistov geológov, projektantov, tunelárov, právnikov, odborníkov na verejné obstarávanie, na životné prostredie a ďalších.
Výsledné navrhované riešenie bolo pozitívne prerokované okrem MDVRR aj v JASPERS vo Viedni, v Európskej komisii v Bruseli, bolo prerokované s občanmi Ružomberka a Hrboltovej atď.
A toto všetko bez vysvetlenia niekto hodí do koša. Zlou správou pre občana je, že týmto konaním NDS spôsobila minimálne niekoľkomesačnú časovú stratu.
Je teda možné pokračovať v realizácii v pôvodnej trase cez zosuv?
To považujem za technický nezmysel, na toto bolo vlani spracovaných viacero znaleckých posudkov od najväčších slovenských aj českých odborníkov a všetci varovali pred zahájením stavebných prác v zosuvovom území, pretože môže dôjsť k aktivácii zosuvu a jeho zrúteniu na obec Hrboltová.
Aké teda vidíte riešenie tejto situácie?
Predovšetkým treba povedať, že nové vedenie NDS spôsobilo svojimi listami zmluvný a právny chaos. Jednak tým, že tieto listy rušia pôvodne vydané pokyny v čase ich realizácie a jednak vydaný pokyn na realizáciu v pôvodnej trase je nevykonateľný.
Ja si neviem predstaviť stavbyvedúceho, ktorý by vedome na svoju osobnú zodpovednosť zahájil stavebné práce v zosuvovom území s rizikom spôsobenia zosuvu a následných škôd.
Pravdepodobne teda dôjde k úplnému zastaveniu prác na úseku a právnej „strkanici“ medzi NDS a zhotoviteľom. Ale opýtajte sa NDS, aké zámery tu sleduje."
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 673
Obrázky: 213
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod LubosG » 04. Júl 2016 20:11

No vidím, "samé dobré správy" pre tento úsek. Nestačí, že vláda už roky nevie vybrať vhodný variant na úseku Tur-Hub, prečo neuplatniť podobný scenár aj v prípade susedného úseku, však? Skutočne nechápem konanie NDS, aké a či opodstatnené majú dovody na pozastavenie prípravy a výstavby modifikovanej trasy,...budííííček páni :twisted:, stavebná sezóna v plnom prúde, mesiace aj roky ubiehajú...diaľnica do Košíc do r.2020, HA HA HA :lol:
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod juancarlos » 05. Júl 2016 12:43

Z dnes uverejneného rozhovoru zo šéfom NDS citujem:

"Zosuv ohrozil aj výstavbu nadväzujúceho úseku D1 Hubová – Ivachnová s tunelom Čebrať. Práce sa zastavili. Kedy budeme poznať riešenie tohto problému?
Najnovší prieskum poukázal na to, že šmykové plochy sú až do hĺbky 40 metrov. Tie sa ukázali až po extrémnych zrážkach v rokoch 2010 až 2013. Urobíme ďalší geologický prieskum. Pravdepodobné je predĺženie tunela Čebrať. Stavba je pozastavená. V čo najkratšej dobe sa budeme snažiť tento problém riešiť. Možno sa to bude dať riešiť dodatočnou alokáciou ďalších prostriedkov. Chceme dodržať termín, a teda, aby úsek bol odovzdaný do roku 2020."

Vie mi niekto potom vysvetliť prečo potom pozastavili všetky prípravné práce pre zmenu trasy tunela, keď väčšina ľudí ktorí o tom rozhodujú (minister, šéf NDS atď.) podľa vyjadrení sú za zmenu trasy?
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 735
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod aquila » 05. Júl 2016 14:59

heh, aka to ironia osudu ale vyzera ze zilinske tunely vratane tolko odkladaneho visnoveho budu skor ako obchvat RK. ak sa ozaj spustia vsetky severne useky naraz, prepad intenzit na donovaloch bude drasticky
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod medima » 05. Júl 2016 17:10

Už dnes je jasné, že diaľničný obchvat Žiliny bude skôr ako ten ružomberský a pred Ružomberkom sa vytvorí obrovský dopravný lievik. Bude veselo.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Lorenc » 06. Júl 2016 09:06

aquila napísal:heh, aka to ironia osudu ale vyzera ze zilinske tunely vratane tolko odkladaneho visnoveho budu skor ako obchvat RK. ak sa ozaj spustia vsetky severne useky naraz, prepad intenzit na donovaloch bude drasticky


Pokiaľ nebude východný obchvat RK. Dostať sa na D1 z juhu bude riadny problém. Cez celý RK- Bystrická-Likavka na MÚK sever, alebo sa pripojiť až v Ivachnovej, čo je kravina. Cez Likavku to bude, ale riadny prúšvih.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 60 hostí.