Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 25. Mar 2016 18:30

tak s tým poľnohospodárstvom máš 100% pravdu. Juhu by to veľmi pomohlo, bez dotácii sa to jednoducho nepohne. Na orave , liptove, a spiši, sa odjakživa pestovali zemiaky, juh bol obilnicou slovenska, a terz dovážame zemiaky z Egypta ,.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod DrX » 24. Máj 2016 22:58

Tak tunelarska *** epopeja za stovky milionov EUR pokracuje, na ukor celeho juhu a vychodu, cez R1+R2(+R7) mohli byt poriesene uz 10 rokov. Holt, ale ked to raz nejde k tunelarom do Ziliny, tak sa inak neda.

PS: Toto je tiez pekna ilustracia pre snilkov, co tu bluznia o Korbelke.
PS2: Fakt ma prekvapuje, ze EU sa na toto megalomanske nezmyselne tunelarstvo diva, a este to aj plati. Nakoniec budem musiet suhlasit so Sulikom, ze eurofondy skodia, lebo zo svojho by si nikto nedovolil takto mrhat.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Snopko » 24. Máj 2016 23:23

pre: DrX
Pán doktor DrX, v prípade že by ste si naštudovali problematiku trasovania rýchlostných ciest a diaľnic, konkrétne:

- Rýchlostnej cesty R2 od Zvolena smerom na ďalej na východ, zistili by ste, že príprava niektorých úsekov je stále
vo fáze DÚR, prípadne DSP. Zároveň by ste zistili, že v trase sa taktiež nachádza niekoľko tunelov (tunel Soroška, l = 4270 m, tunel Plešivec, 1420m, atď...)

- Rýchlostnej cesty R1 od Banskej Bystrice smerom do RK, zistili by ste že príprava je stále v štádiu TŠ (resp. DÚR) a nie je jasne zadefinovaný koridor!
práve v tomto úseku, podaktorí "kvázi-odborníci" (ako napríklad odborník Juraj Mesík), dlhodobo blúznia o jednom relatívne krátkom tuneli popod Donovaly, (resp. Hiadelské sedlo) dĺžky do 4-5 km, a myslia si že vyriešili napojenie R1 na D1! Ale to je zásadný omyl! Základná dĺžka tunela popod hrebeň Nízkych Tatier je od 8 - 13 km, a to sa nebavíme o ďalšom trasovaní R1 úzkym údolím Revúcej a ďalších tuneloch v trase R1 smerom na Ružomberok.

Takže doštudovať a potom písať... :-) ....aby sme tu neblúznili o "jednoduchých beztunelových riešeniach", ktoré z relevantných príčin, či už ekologických, ekonomických, prevádzkových, alebo technických, nebolo možné doteraz zrealizovať.
Snopko
diskutujúci
 
Príspevky: 99
Založený: 17. Feb 2006 16:24

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod DrX » 25. Máj 2016 00:10

Snopko napísal:Pán doktor DrX, v prípade že by ste si naštudovali problematiku trasovania rýchlostných ciest a diaľnic, konkrétne:

- Rýchlostnej cesty R2 od Zvolena smerom na ďalej na východ, zistili by ste, že príprava niektorých úsekov je stále
vo fáze DÚR, prípadne DSP. Zároveň by ste zistili, že v trase sa taktiež nachádza niekoľko tunelov (tunel Soroška, l = 4270 m, tunel Plešivec, 1420m, atď...)


To, ze je ta priprava aj po 20 rokoch v zaciatkoch, je presne dokazom diletanstva a saboterstva tunelarov presadzujucich naokolo blizsie. Tunel Plesivec je tiez len vyplod tunelarskych megalomanov, ako bolo ukazane v prislusnej teme. Cize jedinym tunelom, ktory je potrebny na to, aby bol vychod a zapad spojeny juhom, je Soroska (aj ked ja si tam viem predstavit aj povrchovy variant cez Silicu). Pointa je ale praveze ta, ze ani na Soroske sa realne nic nerobi, pritom v normalnej krajine by sa budovala vrovnakom case ako Branisko.

Co sem pleties R1, tomu uz vobec nerozumiem. Ja som jednoznacne povedal, ze tunely BB-RK su rovnake tunely ako tie okolo Ziliny, a rovnako by sa nemali stavat zo spolocneho. Podla mna by sa R1 mala tahat udolim dalej na Brezno, kde sa zlievaju tri jednotky.

Takze prestat pisat sprostosti odveci, a plakat nad tym, ze ste si na D1 vydupali nezmyselne tunely, z ktorych ani jeden nie je *** vlada schopna postavit skor ako s 10-rocnym zdrzanim, a hotove to nebude ani v r 2030.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod Snopko » 25. Máj 2016 07:10

Pozdravujem.

Takže za prvé: Na R1 ste sa odvolávali Vy vo svojom prvom odseku ...stačí si prečítať svoj vlastný príspevok!
Za druhé: V prípade že by ste si naštudovali okrajové podmienky (smerové a výškové vedenie), ktoré je nevyhnutné dodržať pri trasovaní diaľnic, resp. rýchlostných komunikácii (pozrite si STN 736101) zistili by ste že to nie je až také ružové ako sa Vám laikovi, neznajúcemu základné technické predpisy, spoza monitora Vášho počítača zdá!
K tomu je potrebné brať aj ohľad na nejakú ochranu prírody (územia NATURA, CHKO, intravilán obcí).... a potom zistíte že nestaviate na "zelenej lúke"

Nikto neplače....preštudujete si toto fórum a príslušnú literatúru a potom móoožete písať....prajem pekný študijný deň.
Snopko
diskutujúci
 
Príspevky: 99
Založený: 17. Feb 2006 16:24

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod random » 25. Máj 2016 07:27

DrX: neustale pises sprostosti ako v teme o t. Korbelka tak aj tu. Vacsina diskutujucich (dajme tomu 90%) si mysli, ze tvoje nadory...nazory su scestne. Takze, trochu sebareflexie by nezaskodilo.
Trochu by si nezaskodilo preopakovat preco sa stavia sever a nie juh.
Po prve: Nejde len o spojenie Kosic z Bratislavou
Po druhe: kolko vyznamnych fabrik je na juhu (kedze plany dialnic su z 80tych rokov minuleho storocia tak sa zamerajme na rok 1990 ako vztazny bod).
Po tretie: ako si predstavujes pripravu vsetkych spominanych usekov a vykup pozemkov ked tvoj rozpocet je na tieto veci cislo bliziace sa NULE?
Po stvrte: ako vies ze na Soroske sa nic nerobi? prebehol tam pred rokom a daco geologicky prieskum kde sa vrtalo z planiny v ose tunela. Spracovanie dokumentacie a nasledne kroky trvaju pri aktualnom financovani tiez nejaku dobu.
Po piate: Ako si predstavujes tahat dialnicu/RC cez Silicu - kazdeho cloveka co toto povie povazujem za nesvojpravneho - povedz to ped panom Kilikom (sefom narodneho parku) a "tvoja smrt bude pomala a kruta" :D
Po sieste: nemyslim si, ze problem financovania je problemom vynakladania prostredkov na D1 ale tym, ze napriklad bola postavena R1 za nehoraznu cenu.
Po siedme: Citujem: "a rovnako by sa nemali stavat zo spolocneho" - a z akeho? mas nejaky lepsi napad? zaplati to Pan Putin?

... vramci toho co tu pises je zrejme, ze si absolutne nevzdelany a zadubeny clovek - proste nemas sajnu co hovoris - nestaci si len pozret mapu a zakricat "Heureka!". Ty nie si geolog, nie si ani stavbar, nie si ani ekolog a nie si ani dialniciar - si len rypac!
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod DrX » 25. Máj 2016 09:38

No s vami dvoma to bude velmi jednoduche:
Snopko napísal:Takže za prvé: Na R1 ste sa odvolávali Vy vo svojom prvom odseku

Ja som hovoril o R1+R2 ako spojeni Kosice-Zvolen-Bratislava, cize nic o R1 BB-RK.

Snopko napísal:Za druhé: V prípade že by ste si naštudovali okrajové podmienky (smerové a výškové vedenie), ktoré je nevyhnutné dodržať pri trasovaní diaľnic, resp. rýchlostných komunikácii (pozrite si STN 736101) zistili by ste že to nie je až také ružové ako sa Vám laikovi, neznajúcemu základné technické predpisy, spoza monitora Vášho počítača zdá!

Ja nehovorim o ziadnych teoriach, ale o realite presne dokazanej R4-kou KE-HU, ktora sa postavila bez problemov za 5mil EUR/km.

Snopko napísal:K tomu je potrebné brať aj ohľad na nejakú ochranu prírody (územia NATURA, CHKO, intravilán obcí).... a potom zistíte že nestaviate na "zelenej lúke"

A presne na juhu je zasah do takychto nar.parkov mensi. Len zilinovia chcu mat v jednej doline aj narodny park aj dialnicu.

random napísal:Po prve: Nejde len o spojenie Kosic z Bratislavou

Tu praveze vobec nejde o spojenie BA-KE, kedze D1 na to spojenie nikto nikdy nevyuziva ani nebude vyuzivat. Takze nech sa to nazyva blavacko-povazsko-***-presovska magistrala, aby to bolo aspon trocha vystizne.

random napísal:Po druhe: kolko vyznamnych fabrik je na juhu (kedze plany dialnic su z 80tych rokov minuleho storocia tak sa zamerajme na rok 1990 ako vztazny bod).

Kedze BA, KE, a Trnava su na juhu, tak aj drviva vacsina slovenskeho priemyslu je na juhu. V r. 1990 bola VSZ Kosice prvy ci druhy najvacsi zamestnavatel na SK, a tvorca 25% slovenskeho exportu. A VSZ/US Steel aj cela dnesna priemyselna zona na juhozapad od Kosic je obsluzena len cez R2.

random napísal:Po tretie: ako si predstavujes pripravu vsetkych spominanych usekov a vykup pozemkov ked tvoj rozpocet je na tieto veci cislo bliziace sa NULE?

Presne tak si to predstavujem, ako sa zazracne za 2 roky pripravilo a vykupilo vsetko pre D4/R7 PPP okolo Blavy. Je to ciste len otazkou politickej priority vlady.

random napísal:Po stvrte: ako vies ze na Soroske sa nic nerobi? prebehol tam pred rokom a daco geologicky prieskum kde sa vrtalo z planiny v ose tunela. Spracovanie dokumentacie a nasledne kroky trvaju pri aktualnom financovani tiez nejaku dobu.

Ja dufam, ze na Soroske sa nieco robi. Problem je, ze v normalnej krajine uz mala byt 10 rokov hotova.

random napísal:Po piate: Ako si predstavujes tahat dialnicu/RC cez Silicu - kazdeho cloveka co toto povie povazujem za nesvojpravneho - povedz to ped panom Kilikom (sefom narodneho parku) a "tvoja smrt bude pomala a kruta" :D

To je nateraz jedno, kedze sa o tom realne neuvazuje.

random napísal:Po sieste: nemyslim si, ze problem financovania je problemom vynakladania prostredkov na D1 ale tym, ze napriklad bola postavena R1 za nehoraznu cenu.

Ako tu bolo uz vela krat uvedene, cena Pribiny nie je cenou R1. Na R1 boli vyclenene eurofondy, takze cena Pribiny je len cenou slovenskeho tunelarstva, ze to stat cez eurofondy zrusil a vymyslel na to PPP. ALe aj tam bola praveze cena PPP este prijatelna v porovnani s tym, ake ceny boli vysutazene v rovnakom case na PPPckach na D1 (aj s podvodnymi analyzami, ktore "dokazali ich vyhodnost".

random napísal:Po siedme: Citujem: "a rovnako by sa nemali stavat zo spolocneho" - a z akeho? mas nejaky lepsi napad? zaplati to Pan Putin?

No ty si riadny trubiroh. No napr. PPP v normalnej krajine znamena, ze koncesionar postavi a potom vybera poplatky za prejazd od tych, ktori to budu pouzivat. Cize je to ciste sukromna investicia, ktoru platia ti, ktori ju vyuzivaju. Rovnako v Rakusku sa okrem nalepky plati za prejazd tunelmi poplatok, kedze stavba tunela je nasobne vacsia, cize nie je dovod, aby sa na to skladali aj ti, ktori ten tunel nepouzivaju.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod DrX » 25. Máj 2016 09:57

No s vami dvoma to bude velmi jednoduche:
Snopko napísal:Takže za prvé: Na R1 ste sa odvolávali Vy vo svojom prvom odseku

Ja som hovoril o R1+R2 ako spojeni Kosice-Zvolen-Bratislava, cize nic o R1 BB-RK.

Snopko napísal:Za druhé: V prípade že by ste si naštudovali okrajové podmienky (smerové a výškové vedenie), ktoré je nevyhnutné dodržať pri trasovaní diaľnic, resp. rýchlostných komunikácii (pozrite si STN 736101) zistili by ste že to nie je až také ružové ako sa Vám laikovi, neznajúcemu základné technické predpisy, spoza monitora Vášho počítača zdá!

Ja nehovorim o ziadnych teoriach, ale o realite presne dokazanej R4-kou KE-HU, ktora sa postavila bez problemov za 5mil EUR/km.

Snopko napísal:K tomu je potrebné brať aj ohľad na nejakú ochranu prírody (územia NATURA, CHKO, intravilán obcí).... a potom zistíte že nestaviate na "zelenej lúke"

A presne na juhu je zasah do takychto nar.parkov mensi. Len zilinovia chcu mat v jednej doline aj narodny park aj dialnicu.

random napísal:Po prve: Nejde len o spojenie Kosic z Bratislavou

Tu praveze vobec nejde o spojenie BA-KE, kedze D1 na to spojenie nikto nikdy nevyuziva ani nebude vyuzivat. Takze nech sa to nazyva blavacko - povazsko - *** - presovska magistrala, aby to bolo aspon trocha vystizne.

random napísal:Po druhe: kolko vyznamnych fabrik je na juhu (kedze plany dialnic su z 80tych rokov minuleho storocia tak sa zamerajme na rok 1990 ako vztazny bod).

Kedze BA, KE, a Trnava su na juhu, tak aj drviva vacsina slovenskeho priemyslu je na juhu. V r. 1990 bola VSZ Kosice prvy ci druhy najvacsi zamestnavatel na SK, a tvorca 25% slovenskeho exportu. A VSZ/US Steel aj cela dnesna priemyselna zona na juhozapad od Kosic je obsluzena len cez R2.

random napísal:Po tretie: ako si predstavujes pripravu vsetkych spominanych usekov a vykup pozemkov ked tvoj rozpocet je na tieto veci cislo bliziace sa NULE?

Presne tak si to predstavujem, ako sa zazracne za 2 roky pripravilo a vykupilo vsetko pre D4/R7 PPP okolo Blavy. Je to ciste len otazkou politickej priority vlady.

random napísal:Po stvrte: ako vies ze na Soroske sa nic nerobi? prebehol tam pred rokom a daco geologicky prieskum kde sa vrtalo z planiny v ose tunela. Spracovanie dokumentacie a nasledne kroky trvaju pri aktualnom financovani tiez nejaku dobu.

Ja dufam, ze na Soroske sa nieco robi. Problem je, ze v normalnej krajine uz mala byt 10 rokov hotova.

random napísal:Po piate: Ako si predstavujes tahat dialnicu/RC cez Silicu - kazdeho cloveka co toto povie povazujem za nesvojpravneho - povedz to ped panom Kilikom (sefom narodneho parku) a "tvoja smrt bude pomala a kruta" :D

To je nateraz jedno, kedze sa o tom realne neuvazuje.

random napísal:Po sieste: nemyslim si, ze problem financovania je problemom vynakladania prostredkov na D1 ale tym, ze napriklad bola postavena R1 za nehoraznu cenu.

Ako tu bolo uz vela krat uvedene, cena Pribiny nie je cenou R1. Na R1 boli vyclenene eurofondy, takze cena Pribiny je len cenou slovenskeho tunelarstva, ze to stat cez eurofondy zrusil a vymyslel na to PPP. ALe aj tam bola praveze cena PPP este prijatelna v porovnani s tym, ake ceny boli vysutazene v rovnakom case na PPPckach na D1 (aj s podvodnymi analyzami, ktore "dokazali ich vyhodnost".

random napísal:Po siedme: Citujem: "a rovnako by sa nemali stavat zo spolocneho" - a z akeho? mas nejaky lepsi napad? zaplati to Pan Putin?

No ty si riadny trubiroh. No napr. PPP v normalnej krajine znamena, ze koncesionar postavi a potom vybera poplatky za prejazd od tych, ktori to budu pouzivat. Cize je to ciste sukromna investicia, ktoru platia ti, ktori ju vyuzivaju. Rovnako v Rakusku sa okrem nalepky plati za prejazd tunelmi poplatok, kedze stavba tunela je nasobne vacsia, cize nie je dovod, aby sa na to skladali aj ti, ktori ten tunel nepouzivaju.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod juancarlos » 25. Máj 2016 10:09

"Tu praveze vobec nejde o spojenie BA-KE, kedze D1 na to spojenie nikto nikdy nevyuziva ani nebude vyuzivat. Takze nech sa to nazyva blavacko - povazsko - *** - presovska magistrala, aby to bolo aspon trocha vystizne."

A to vieš odkiaľ, že D1 na spojenie nikto nevyužíva? To chceš radiť ľuďom, akú cestu majú resp. nemajú používať? To máš patent na rozum?

"No ty si riadny trubiroh. No napr. PPP v normalnej krajine znamena, ze koncesionar postavi a potom vybera poplatky za prejazd od tych, ktori to budu pouzivat. Cize je to ciste sukromna investicia, ktoru platia ti, ktori ju vyuzivaju. Rovnako v Rakusku sa okrem nalepky plati za prejazd tunelmi poplatok, kedze stavba tunela je nasobne vacsia, cize nie je dovod, aby sa na to skladali aj ti, ktori ten tunel nepoužívaju."

Aby sa Ti to raz nevrátilo. Keď dôjdu bubáčiky z eurofondov a z rozpočtu nič nekvapne, potom sa môže stať, že z Kriváňa po Košice to pôjde cez PPP. A čo potom? Spoplatníme to? Veľmi rýchlo by si to rozmysleli ľudia s podobnými názormi a aj D1 by im zrazu bola dobrá.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod pohodak » 25. Máj 2016 11:37

DrX napísal: Ako tu bolo uz vela krat uvedene, cena Pribiny nie je cenou R1. Na R1 boli vyclenene eurofondy, takze cena Pribiny je len cenou slovenskeho tunelarstva, ze to stat cez eurofondy zrusil a vymyslel na to PPP. ALe aj tam bola praveze cena PPP este prijatelna v porovnani s tym, ake ceny boli vysutazene v rovnakom case na PPPckach na D1 (aj s podvodnymi analyzami, ktore "dokazali ich vyhodnost".


ty si sa rozhodol ze naozaj budes zo seba robit totalneho pajaca? pribina je megatunel a spletat okolo toho eurofondy a este to zaklincovat tym ze "PPP pri ziline by bolo aj tak ovela drahsie" je uz fakt na navstevu specialistu, poviem ti to jednoducho - jedine PPP preslo na R1 a je to megatunel, bodka, naproti tomu visnove sa stavia za menej ako 0.5mld aj napriek tomu co si tu roky stekal a mozes sa aj na hlavu postavit
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod DrX » 25. Máj 2016 11:55

Si vedla jak ta jedla. Preslo a podpisane bolo PPP1, PPP2, aj PPP3. Cize vlada ich odsuhlasila za vysutazene ceny. Akurat na PPP1 a PPP3 potom vitazne konzorcia nedokazali zohnat financie, pricom ak by ich zohnali, tak by sa na nich teraz splacalo 700mil EUR/rok na dalsich 30 rokov. Takze jedine toto boli megatunely, ako je uz tradicne na D1 - a ako je aj teraz na Hubova - Ivacnova, kde ideme priplatit 100mil EUR len za "opravu" tunela.

R1 od Nitry po Zvolen bola normalne pripravena v zasobniku na eurofondy, ktore po tom, co sa to presunulo na PPP2, prepadli (resp. presunuli sa na zamestnanost), kedze nic ine nebolo pripravene. Cize aj tu je vidiet len cisto *** politika, ze miesto toho, aby sa tie peniaze dali aspon na pripravu R2 ZV-KE, tak sa radsej nechali prepadnut.

Take su hole fakty.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod FANUSIK » 25. Máj 2016 11:57

chlapci neviem co tu stale meliete a rypete do DRX. :idea: :idea: ..ale musim uznat ze ma urcite pravdu v niekt veciach...Je to uplne jasne tunelarska lobby pokracuje a to na ukor...inych usekov kt sa odsunu na dalsich 20 rokov.., a to nie len na ukor R2...R3...Keby si dame vypracovat studiu realizacie inej nezavislej firme ako je spriahnuta SVK...dopadlo by to uplne inak, a nielen tu ..ale aj Tunel..KARPATY.ochvat BA...kt bude ODMbREMENOVAT hlavne mesto len asi 35-40 perc tranzitnej dopravy a mozno ani to nie. :wink: ..Co potom priprava.useku HU-IVANCHOVA..ze zrazu zistime ze zmenili sa geol podmienky atd..To ako to vyzera na tomto probl useku sa vedelo uz 1 rok pred volbamy a vsetci zucastneny mlcali..a tu na fore uz aj vrabce stebotali..ze bude velky problemos...To co tu chyba je zodpovednost...a nie len vo vystavbe a planovani D/RC...ale v kazdom sektore..V konecnom dosledku tahame MY - OBYCAjni LUDIA za kratky koniec... :(
bude dlho trvat kym sa odveziete u nas po kvalitnej ceste 1 triedy aspon 100km...
Obrázok používateľa
FANUSIK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 297
Založený: 09. Apr 2007 18:32
Bydlisko: PRIEVIDZA

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod pohodak » 25. Máj 2016 12:08

DrX napísal:Si vedla jak ta jedla. Preslo a podpisane bolo PPP1, PPP2, aj PPP3. Cize vlada ich odsuhlasila za vysutazene ceny. Akurat na PPP1 a PPP3 potom vitazne konzorcia nedokazali zohnat financie, pricom ak by ich zohnali, tak by sa na nich teraz splacalo 700mil EUR/rok na dalsich 30 rokov. Takze jedine toto boli megatunely, ako je uz tradicne na D1 - a ako je aj teraz na Hubova - Ivacnova, kde ideme priplatit 100mil EUR len za "opravu" tunela.

R1 od Nitry po Zvolen bola normalne pripravena v zasobniku na eurofondy, ktore po tom, co sa to presunulo na PPP2, prepadli (resp. presunuli sa na zamestnanost), kedze nic ine nebolo pripravene. Cize aj tu je vidiet len cisto ***.v.a.cz.k.a politika, ze miesto toho, aby sa tie peniaze dali aspon na pripravu R2 ZV-KE, tak sa radsej nechali prepadnut.

Take su hole fakty.


jediny holy fakt je ze sa postavilo iba PPP2 a tvoje stekanie okolo PPP1 alebo PPP3 je burka v pohari vody s dolezitostou na urovni plakania za snehom z predminulej zimy, mozes to otacat kolko krat chces, jedine fungujuce PPP na slovensku je na tvojej milovanej R1 a je to megatunel, bodka

btw nazyvat predlzenie tunela o 2km "opravou za 100 mega" robi akukolvek diskusiu s tebou uplne zbytocnou takze si tu kludne dalej trieskaj tie svoje dristy, na tomto fore nezaujimaju 95% ludi a v realnom svete rovnych 100% ;)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod fh » 25. Máj 2016 12:40

FANUSIK napísal:chlapci neviem co tu stale meliete a rypete do DRX. :idea: :idea: ..ale musim uznat ze ma urcite pravdu v niekt veciach...Je to uplne jasne tunelarska lobby pokracuje a to na ukor...inych usekov kt sa odsunu na dalsich 20 rokov.., a to nie len na ukor R2...R3...Keby si dame vypracovat studiu realizacie inej nezavislej firme ako je spriahnuta SVK...dopadlo by to uplne inak, a nielen tu ..ale aj Tunel..KARPATY.ochvat BA...kt bude ODMbREMENOVAT hlavne mesto len asi 35-40 perc tranzitnej dopravy a mozno ani to nie. :wink: ..Co potom priprava.useku HU-IVANCHOVA..ze zrazu zistime ze zmenili sa geol podmienky atd..To ako to vyzera na tomto probl useku sa vedelo uz 1 rok pred volbamy a vsetci zucastneny mlcali..a tu na fore uz aj vrabce stebotali..ze bude velky problemos...To co tu chyba je zodpovednost...a nie len vo vystavbe a planovani D/RC...ale v kazdom sektore..V konecnom dosledku tahame MY - OBYCAjni LUDIA za kratky koniec... :(


Radsej sa drzme faktov. Na D1 sa presadzovali estakadove varianty namiesto tunelovych. Preco asi...nase stavebne firmy mali zaujem stavat estakady a nie tunely, na tie nemali technologie. Priklad: Povazska Bystrica zo siedmych variantov iba jeden estakadovy ktory aj stoji a ostatne tunelove nerealizovane. Turany Hubova, tam sa pretlacal estakadovy variant dlhe roky a z zosuvy prinutili zmenit trasu na tunelovu. Teraz Cebrat, kde sa pridalo na dlzke tunelov koli zosuvom. Kde je ta vasa tunelarska lobby? Tunel Karpaty sa nestavia ako prvy, stavia sa od Race k Jarovciam a plus R7. Kde je ta tunelarska lobby?
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod okorec » 25. Máj 2016 15:40

pohodak napísal:...robi (DrX) akukolvek diskusiu s tebou uplne zbytocnou takze si tu kludne dalej trieskaj tie svoje dristy, na tomto fore nezaujimaju 95% ludi a v realnom svete rovnych 100% ;)


čistá pravda. toto si vsetci teraz 10 krát prečítajte a spomeňte si na to vždy, keď budete mať nutkanie odpísať niečo na príspevky inkiminovanej osoby a púšťať sa do diskusie s týmto patologicky zakomplexovaným človekom. nemá to cenu a nikdy nebude mať.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod granite01 » 25. Máj 2016 20:58

Ono, sranda je, že to nie je až tak čiernobiele.....
Je to syndróm začarovaného kruhu....má západ a sever vyššie intenzity? Má.
Má západ jednoduchšie geolog.podmienky? Má, tak stavajme najskôr na západe. Keď sa postavia dialnice na západe, znova to priťahuje priemysel a ďalšie dopravné prúdy - paradoxne aj severom. T.z. na R2 z objektívneho dôvodu nie je racionálne ju postaviť, keďže Gemer, Malohont už od 70-tych rokov ide dolu vodou, po roku 1990 sa zrýchlila emigrácia obyvateľstva, zdecimovali pracovné príležitosti a tým pádom už aj objektívne nie sú nové cesty potrebné.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: D1 Hubová - Ivachnová

Odoslaťod DrX » 25. Máj 2016 21:55

fh napísal:Radsej sa drzme faktov. Na D1 sa presadzovali estakadove varianty namiesto tunelovych. Preco asi...nase stavebne firmy mali zaujem stavat estakady a nie tunely, na tie nemali technologie. Priklad: Povazska Bystrica zo siedmych variantov iba jeden estakadovy ktory aj stoji a ostatne tunelove nerealizovane. Turany Hubova, tam sa pretlacal estakadovy variant dlhe roky a z zosuvy prinutili zmenit trasu na tunelovu. Teraz Cebrat, kde sa pridalo na dlzke tunelov koli zosuvom. Kde je ta vasa tunelarska lobby? Tunel Karpaty sa nestavia ako prvy, stavia sa od Race k Jarovciam a plus R7. Kde je ta tunelarska lobby?


Fakt, taketo nezmysly pisat je hodne "odbornikov" FH, okorec, pohodak. Videl si uz tuto mapu?
http://dialnice.szm.com/tunnels/tunnels.html
Ak nie si slepy, tak nemozes z ust vypustit, ze sa u nas stavia malo tunelov (za zmienku stoji, ze na tej mape este chybaju tunely nezmyselne naplanovane na R2). Na taku zobracku krajinu ako sme je minimalne polovcia z nich totalny nezmysel (porovnaj s Polskom, kde cesty a dialnice v pohode sleduju teren). A Visnove najvacsi z nich.

A k zvysku: to, ze mala Povazska bystrica 6 tunelovich variantov nieco dokazuje? Jedine tak to, ze tunelari sa velmi velmi snazili vymysliet tolko nezmyslov, aby vyvolali pocit, ze to proste musi byt jeden tunelov. Od kedy sa PB postavila nebol tam ani jeden problem, ziadne nehody, uzavery, cistenia, a neviem co este konstantne pocuvame o ostatnych.

Turany-Hubova ma urcite viac rieseni. Ako som uviedol, cesi D8 v pohode spevnili, aj u nas sa da. A hlavne, aj to zdrzanie je nic v porovnani s tym, kolko sa uz premrhalo na analyzy, projekty, sutaze, klopkania zakladnych kamenov, premenovavani a este neviem akych nezmyslov na Visnovom (ci Hobliku). A tam sa zatial tvaria, ze tam problemy nie su, ale hned vedla v tuneli Zilina su.

A k Cebrati, ked uz si spomenul PB, tak toto je presne ilustracia, ze ak by sa aj tu spravila estakada cez Ruzomberok, tak by ziadne predrazene tunely ani nic podobne nebolo treba, a ziadne zosuvy by nehrozili.

Tu tupost o tuneli Karpaty, to ani male decko by nenapisalo. Kazdy vie, ze proste politicky uz bolo neudrzatelne absolutne neriesit juhovychod Bratislavy, teda to, ze do R7 sa este ani nepychlo. A aj keby toto nebol hlavny dovod (co samozrejme je), tak odkladanie tunelov na koniec zas len ilustruje tu tunelarsku strategiu, ktora sa robi aj na D1 cely cas: najrpv postavit najlahsie useky a potom mat ako argument, ze tie predrazene tunely proste musime staviat, lebo "okrem nich" uz je to spojita dialnica.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 25. Máj 2016 22:08

PS: Este posledny argument k tej tvojej tuposti ohladom tunelu Karpaty. Sam expert Matej ti vypocital, ze zatialco stavebne naklady jv obchvatu su 900mil EUR, u severneho to bude 2mld EUR!!! Presne preto by taki tunelarski snilkovia ako ty mali za tie svoje tunely platit. A potom si ich mozete stavat vsetky ako prve.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod garip » 26. Máj 2016 08:19

DRX: "A k Cebrati, ked uz si spomenul PB, tak toto je presne ilustracia, ze ak by sa aj tu spravila estakada cez Ruzomberok, tak by ziadne predrazene tunely ani nic podobne nebolo treba, a ziadne zosuvy by nehrozili."

kde by si chcel cez RK postavit estakadu???? bol si ty uz niekde dalej ako v KE, alebo aspon PO? podla tych nezmyslov co pises, asi nie....
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 669
Obrázky: 210
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 27. Máj 2016 08:37

Radsej sa drzme faktov. Na D1 sa presadzovali estakadove varianty namiesto tunelovych. Preco asi...nase stavebne firmy mali zaujem stavat estakady a nie tunely, na tie nemali technologie. Priklad: Povazska Bystrica zo siedmych variantov iba jeden estakadovy ktory aj stoji a ostatne tunelove nerealizovane. Turany Hubova, tam sa pretlacal estakadovy variant dlhe roky a z zosuvy prinutili zmenit trasu na tunelovu. Teraz Cebrat, kde sa pridalo na dlzke tunelov koli zosuvom. Kde je ta vasa tunelarska lobby? Tunel Karpaty sa nestavia ako prvy, stavia sa od Race k Jarovciam a plus R7. Kde je ta tunelarska lobby?


JO ZA s cca. 10 km tunelov + tunel na strazov-brodno namieto SO strazov-brodno + kratsi tunel v trase zeleznice smerom na MT.

DrX: neustale pises sprostosti ako v teme o t. Korbelka tak aj tu. Vacsina diskutujucich (dajme tomu 90%) si mysli, ze tvoje nadory...nazory su scestne. Takze, trochu sebareflexie by nezaskodilo.
Trochu by si nezaskodilo preopakovat preco sa stavia sever a nie juh.
Po prve: Nejde len o spojenie Kosic z Bratislavou
Po druhe: kolko vyznamnych fabrik je na juhu (kedze plany dialnic su z 80tych rokov minuleho storocia tak sa zamerajme na rok 1990 ako vztazny bod).
Po tretie: ako si predstavujes pripravu vsetkych spominanych usekov a vykup pozemkov ked tvoj rozpocet je na tieto veci cislo bliziace sa NULE?
Po stvrte: ako vies ze na Soroske sa nic nerobi? prebehol tam pred rokom a daco geologicky prieskum kde sa vrtalo z planiny v ose tunela. Spracovanie dokumentacie a nasledne kroky trvaju pri aktualnom financovani tiez nejaku dobu.
Po piate: Ako si predstavujes tahat dialnicu/RC cez Silicu - kazdeho cloveka co toto povie povazujem za nesvojpravneho - povedz to ped panom Kilikom (sefom narodneho parku) a "tvoja smrt bude pomala a kruta" :D
Po sieste: nemyslim si, ze problem financovania je problemom vynakladania prostredkov na D1 ale tym, ze napriklad bola postavena R1 za nehoraznu cenu.
Po siedme: Citujem: "a rovnako by sa nemali stavat zo spolocneho" - a z akeho? mas nejaky lepsi napad? zaplati to Pan Putin?


vacsina diskutujucich su uzivatelia ciest a chcu ich mat cim skor takze toto by som nebral ako seriozny argument. dokaz mi ze by boli ochotny zaplatit si dialnice cez myto, potom navrhuj niekomu sebreflexiu.

Po prve: spojenie Kosic z Bratislavou sa stalo synonymom pre spojenie vychod-zapad
Po druheje irelevantne kolko vyznamnych fabrik je na juhu, pretoze najviac je ich na zapade, predovsetkym juhozapade, teda ciel je spojenie na juhozapad a nie na sever. toky tovarov, sluzieb resp. kopa veci sa musi vybavit priamo v BA
Po tretie: prosim ??? ja tu stale citam o tendroch na vselijake studie
Po stvrte: soroska sko mimoriadne dolezity usek nema zabezpecene financovanie
Po piate: suhlas
Po sieste: R1 sa zacala splacat po roku 2011, mas pocit ze predtym bolo vsetko v poriadku ? lebo fakty hovoria ze dlhodoby priemer je tusim okolo 20 km dialnic rocne.
Po siedme: kedze je diskriminacia v rozdelovani fondov tak VUC by mali mat pravo veta pri rozdelovani fondov na investicne akcie na dialnice, RC aj cesty I. tr. a teda nemohlo by sa stat ze niekde sa nepostavia ani zakladne priority v danom obdobi a inde sa stavaju suvisle tahy.

stat urobil velmi zlu koncepciu a v tomto pripade je suverenita statu na skodu lebo nikto nemoze vyvodit dosledky za to provnatelne krajiny ako cesi/madari a uz aj poliaci maju prepojenia len my nie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 27. Máj 2016 08:38

kde by si chcel cez RK postavit estakadu???? bol si ty uz niekde dalej ako v KE, alebo aspon PO? podla tych nezmyslov co pises, asi nie....


pravdepodobne by bola hlupost ale bola nejaka vola preverit to ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mikeBoss » 05. Aug 2016 09:19

Navážate sa to DrX - on však má vo veľa veciach pravdu. Vyhadzujú sa milióny do nenávratna v okolí Žiliny a teraz obchvat BA pritom už dávno mohlo byť spojená BA s KE juhom. Áno už sa tu o tom diskutuje roky, že na severnej trase sú dôležité centra atď... nič to nemení na tom čo som napísal.

Zaráža ma, že sa už dávno neplánuje resp., nebuduje rýchlostná cesta z TO alebo HC cez Nitru do Komárna - I/64 je otrasná cesta, ktorá ide cez dediny a áut tam málo teda nejazdí.
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 01. Sep 2016 15:52

http://ekonomika.sme.sk/c/20238918/pozr ... poctu.html

najvacsi platitelia dani. tranzitna trasa eustream vedie juhom. vacsina firiem nie je regionalne vyhranena.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mikeBoss » 02. Sep 2016 12:58

Skáčete tu viacerí do DrX ale vo vela veciach má pravdu. Keď sa jedná o Bratislavu a Žilinu tak sa nešetrí na ničom. Tunel sem tunel tam, 30 križovatiek na nultom obchvate. Zaujímavé, že pri iných mestách to nejde :-)

Najprv sa malo postaviť prepojenie BA - KE juhom a potom sa mohla 20 rokov riešiť severná D1. Lenže na rovine na juhu sa nedá nabaliť že? :D
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 02. Sep 2016 13:02

Ved na juhu nie je iba rovina... Aj ked je pravda, ze pre tych co chodia pravidelne BA-KE, tak po dobudovani R7 a R2 o D1 ani nezakopnu (mozno iba v Bratislave).
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.