D1 Bratislava - Trnava

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Yoggy52 » 06. Feb 2016 12:29

Takže budú ešte užšie pruhy ako doteraz? :roll: Rýchlosť nech rovno dajú na 80-ku... :x
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod mareks96 » 06. Feb 2016 13:20

Nie pruhy budu sirsie ako teraz. Budu rovnsko siroke ako pri kazdej inej dialnici.
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Andrej » 08. Feb 2016 10:30

4 pruhy v kategórii D41,0 na úseku MÚK Triblavina - MÚK Blatné (v budúcnosti MÚK Senec, sever). Podrobnejšie info v predch.príspevkoch tejto témy :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Pista » 08. Feb 2016 11:28

Škoda, toto podľa mňa malo riešiť predĺženie R1 k D4...
Pista
diskutujúci
 
Príspevky: 167
Obrázky: 1
Založený: 10. Dec 2008 18:51

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pristy27 » 08. Feb 2016 11:38

To dufam do buducnosti tiez este nie je stratene, cast R1 v polprofile je planovana, ze postavia ako obchvat Mostu pri Bratislave v ramci vystavby D4 + R7. Hadam to este nebolo zredukovane...
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 611
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 08. Feb 2016 21:35

Pista napísal:Škoda, toto podľa mňa malo riešiť predĺženie R1 k D4...

Ak má pokračovať R1 od Vlčkoviec a nie už od Váhoviec tak takéto pokračovanie nie je ani potrebné. Podobná "sranda" je rekonštrukcia I/62+I/65 okolo Sládkovičova a pritom je plánované mať toto mať ako jednu trasu. To čo zlyháva je plánovanie a od toho sa všetko zlé odvádza. Plánovalo sa za rakúsko-uhorska, slovenského štatú a ČSSR, potom je to už len lepenie.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod bodrik » 09. Feb 2016 18:53

Myslím že variant predĺženia R1 s napojením pri Váhovciach ani nebol posudzovaný.
Ja len dúfam, že to napokon neskončí tak, že sa prehlási že veď máme 4+4 na trase BA-TT, tak predlžovať R1 netreba..
Ono totiž pri poriadne veľkej havárii môže byť aj 4+4 zablokované.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Andrej » 09. Feb 2016 19:41

Absolútny súhlas. Nejde len o alternatívnu trasu (4+4 bude navyše len od D4 po Senec), ale aj o odľahčenie R1 TT-Sereď a dokonca aj o skrátenie trasy z BA smerom na NR a BB.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod ecce » 09. Feb 2016 22:10

Najblizsich 20 rokov podla mna alternativnu trasu nepotrebujeme a potom moze byt solidna alternativa smerom na BB napriklad R7/R3 pri Leviciach (alebo hoc aj NZ-NR) s lepsou obsluznostou uzemia.

R1 TT-Sered je jednoduchsie odlahcit dobudovanim tretieho pruhu.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod bodrik » 09. Feb 2016 22:54

Takto, myslím si že cca aspoň do roku 2030 by v trase pokračovania R1 bolo dobré mať polprofil, s dočasným vylúčením tranzitujúcej TIR (do dostavania na plný profil).
Potom podľa intenzít postupne doplniť druhý profil.
Niečo mi však vraví že na tom polprofile by sa rýchlo naplnila kapacita, takže možno by bolo finančne lepšie stavať to naraz na plný profil. Tu by veľa napovedal podrobný dopravný prieskum na D1 BA-TT, koľko vozidiel následne odbočuje na R1 smer Sereď a NR. Myslím že teraz je ten pomer cca 55-60% ku 40-45% v prospech pokračovania aut po D1. Ak bude D1 dostavaná, môže to stúpnuť aj na 65-70% v prospech D1, ale viac to asi nebude.
Každopádne myslím si, že ak by medzi BA a Sereďou/NR v súčasnosti existovala priama kvalitná paralelná cesta diaľničného typu, intenzity by tam boli také, že už teraz by možno polprofil bol na hranici kapacity, a uživil by sa tam štvorpruh s pokojnou frekvenciou dopravy, ktorý by výrazne uľahčil kapacitne vyťaženej D1 BA-TT a bol by jej pokojnejšou alternatívou. Dúfam že pri budovaní by sa myslelo na územnú rezervu pre rozšírenie v úseku BA-Sereď.
Sory za písanie o R1, ale keďže je to paralelný úsek k D1, veľmi úzko spolu súvisia a mali by na seba veľký vplyv.
Ak správne chápem, D1 BA-TT je teda projektovaná po SC ako 4+4, a od SC po križovatku s R1 pri TT ako 3+3? Veľmi by komfortnému prechodu medzi D1 a R1 pomohlo prebudovanie križovatky z klasického štvorlístka na dlhé odbočovacie pruhy by-passového typu (ako D2 a D4 pri Jarovciach). Ráta s niečim takým projekt? Podobný typ križovatky by bolo vhodné mať aj pri predlžovaní R1 pri Seredi/Vlčkovciach/Váhovciach. Bolo by to veľkým uľahčením pri presmerovaniach dopravy v prípade väčších nehôd.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod esteen » 10. Feb 2016 17:17

Dnes sa otvárali obálky "Kritériá" na križovatku SC, Blatné.
esteen
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 150
Založený: 16. Feb 2014 19:11

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Pascalwb » 12. Feb 2016 00:08

Ako je to casovo planovane s tou krizovatkou Blatne? Lebo je to katastrofa na vyjazde do Senca. Skoro kazdy den sa stoji v pruhu.


Napriklad minulu stredu 10min statia v pravom pruhu https://www.youtube.com/watch?v=1Yqc_HEh3Ek ,
niektory experti pomaly aj v strednom pruhu zastavia, lebo nemozu si pockat v rade.
Pascalwb
diskutujúci
 
Príspevky: 121
Založený: 11. Feb 2016 23:55

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 12. Feb 2016 10:51

toto by ma tiez celkom zaujimalo. vznikaju tam naozaj nebezpecne situacie, az sa divim ze tam este neprislo k tragedii. a ti experti su uplne najlepsi, ti si o sebe asi myslia, ze su akysi nadludia a maju pravo obehnut vsetkych tych niktosov. Teda mam na mysli tych co idu na SC, tych co idu na PK ale chapem, tiez by sa mi tam nechcelo cakat uplne zbytocne a hlavne zbytocne predlzovat kolonu na dialnici.
Cisto teoreticky, ak by sa tie 2 odpajacie pruhy plnili rovnomerne a na konci sa slusne zipsovalo (co je samo o sebe sci-fi) este pred zipsom s II/503, mozno by sa na dialnici ani nestalo, resp. citelne menej a kratsie. Ano, ti, co idu na PK by si ale postali "zbytocne" 5 minut navyse, no bolo by to omnoho bezpecnejsie.
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 12. Feb 2016 11:05

tak ja sa priznam ze tam jazdim na prasaka a odbacam az uplne na konci ponevac ako hovoris nevidim zmysel stat jak debil 10 minut na dialnici aby som potom odbocil na PK...to ze to tam bude cele na chuja a prdlajz to vyriesi som pisal hned ako to otvorili...
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laky » 12. Feb 2016 11:49

Trosku možno pomoze aj Triblavina, ale len velmi nepatrne. Budme realitsi, Blatne sa tento rok stavat mozno ani nezacne a stavat ho budu asi aj dva roky. Cie ak sa to spravi a dokonci v 2019 budeme radi. Tiez je to moj smer. Ked som este pri tej Triblavine neda mi nespmenut ako je zablatena stara senecka cesta. Oni to tam stasne slabo upratuju. Zem pozametaju na kraj kde je 25 cm obrubnik blata a ked leje na ceste je jazero, lebo nema ako z cesty odtiect. A nik s tym nic nerobi.
Laky
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Založený: 09. Dec 2015 12:37

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Andrej » 12. Feb 2016 12:20

Stále sa hovorí len o tých najdrahších riešeniach, ktoré ale nevyriešia to najpodstatnejšie, a myslím si aj najlacnejšie a najrýchlejšie realizovateľné - skapacitnenie KO pred SC na 2 pruhy. Kde je ministerstvo dopravy ako orgán, ktorý má koordinovať NDS/SSC/VÚC?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 12. Feb 2016 14:10

Kruhac pred SC podla mna nieje najvacsi problem, by som povedal ze takmer zanedbatelny. Keby tam ten prvy kruhac nebol, len priama cesta ku kruhacu pri Bille, kolony by boli uplne rovnake. Doprave pokracujucej dalej po II/503 alebo na Maly Biel by to bolo tiez jedno. SC jednoducho nedokaze absorbovat tolko aut.

Problem je, ze vsetci co maju ciel v ktorejkolvek casti SC a ktorejkolvek dedine smerom na sever az vychod od SC pouzivaju prave ten vyjazd. Keby sa dalo (legalne) zliezt pri Blatnom (SC sever), tak by to razom odfiltrovalo vsetky dediny severne az (severo)vychodne od SC a samotny sever SC. Dalsi problem je samotny Senec. to mesto je katastrofalne riesene co sa dopravy tyka, ako keby pozliepane z nesurodych casti, kvalitne zdrzuje aj x prechodov pre chodcov na hlavnej, co neraz upcha samotny KO pri Bille.

Ked sa postavi krizovatka Blatne, verim tomu ze to zlepsenie bude citelne. I ked nova doprava co pride od severu zas o trochu viac zatazi KO pri lidli, co trochu spomali prejazd po hlavnej. Ale myslim, ze nejake masivne intenzity tadial nehrozia, skor si to odnesie "Dlha" ulica smerom na Boldog/Recu...
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Andrej » 12. Feb 2016 15:43

Nebol by som si istý, že KO je zanedbateľný problém. Hlavne v poobedňajšej špičke tvorí hlavný lievik, z ktorého sa v smere od D1 dá plynulo pokračovať na 2 smery - na I/61 a na Malý/Veľký Biel. KO pri Bille v SC by síce tvoril nový lievik pre vozidlá prichádzajúce do SC, počet týchto vozidiel by sa však znížil práve uvoľnením smeru na I/61, keďže by sa do J častí mesta (napr.aj na Slnečné jazerá od žel.st.) dalo jednoduchšie dostať po obchvate. A odľahčenie akéhokoľvek smeru skráti celkovú kolónu, čiže urýchli sa aj tým, čo idú do SC a zároveň zmiznú najnebezpečnejšie kolóny priamo na diaľnici.

MÚK Blatné je tiež nevyhnutná, ale prestavba spolu s rozšírením diaľnice je časovo omnoho náročnejšia ako jednoduchá prestavba KO - ten by mohol byť prestavaný aj tento rok v lete, kým MÚK Blatné najskôr v lete 2018.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 15. Feb 2016 10:20

Laco:
Tento prvy kruhovy objazd je jedinym zdrojom problemov pred Sencom z D1. Ak sa tam spravi akekolvek riesenie ktore ho spriepustni, tak 50% aut ktore pred nim caka pokracuju dalej na I/62 smer Sladkovicovo. Tieto auta tam stoja uplne zbytocne. Rovnako ako auta na D1 smer Pezinok stoja zbytocne kvoli autam smerujucim do Senca a na I/62. Kedze tam ubudne 50% aut tak nasledna kolona (ak nejaka bude) v Senci bude mensia a vznikne neskor, rozpusti sa skor (ak vobec vznikne).
Tento kruhovy objazd treba zburat, na hlavnej spravit odbocovaci pruh vlavo z oboch stran. A problem je vyrieseny.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Sentilj » 15. Feb 2016 10:51

Ten kruháč musí ísť preč, kľudne by stačilo Pezinskú ul. od križovatky so Záhradníckou ul. zjednosmerniť smerom von zo SC. Cieľová doprava v SC by použila najprv MÚK I/61xI/62 a potom väčší kruháč pri Tescu,tým by sa toky pekne rozdelili na viacero ulíc a nestáli by všetci v stojatej kolóne na Pezinskej a neupchávali následne kruháčom až výjazd z D1. Na kerú p**u je predimenzovaná MÚK aká bežne na prvotriedkach nebýva, keď sa nevyužíva...?!
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 15. Feb 2016 11:18

To, ze uvolnenie hociktoreho smeru by pomohlo je fakt, s tym suhlasim. aj ten KO ma dost maly polomer, zvacsenie by prospelo, ale situacii by to podla mna nepomohlo. mimochodom neviem si predstavit co to spravi s dopravou ked sa zacne zasahovat do toho KO...

Ako moze byt ten KO v poobednajsej spicke lievikom v tomto pripade celkom nechapem, aspon pokial sa pod lievikom rozumie spajanie 2 a viac prudov/smerov do jedneho. Ten KO premavku rozdistribuvava na viac smerov, teda ide o opak lievika (intenzity na vjazde do KO od D1 su v poobednajsej spicke dominantne). Keby tam bol velky KO, 2-pruhovy KO, svetelna krizovatka, alebo aj MUK, bolo by to vsetko viacmenej jedno.

Preco si to myslim: Od D1 vedie ku KO len 1 pruh, v ktorom su spolu auta iduce z toho KO vsetkymi 3 (resp. 2) smermi. Preto si myslim ze vacsi problem je v tom jednom pruhu od D1 ku KO, ako v samotnom KO. Tento usek je preto podla mna ten "lievik". V spicke sa totiz podla toho videa bezne caka na D1 pri tabuli SC-500m, co je ku KO 3.2km (google). Tolko aut upcha hociako riesenu krizovatku (aj MUK), ak budu vsetky vstupujuce auta v jedinom pruhu a ciel hlavneho prudu aut (v tomto pripade upchaty SC) nieje schopny absorbovat tolko aut.

Co tak taketo riesenie: Co keby pred tym KO bola II/503 dvojpruhova cesta - 1 pruh pre smer KO Billa cez existujuci KO, a druhy pre smer Tesco (priamy podjazd pod cestou na Maly Biel) s odbocovacim pruhom na Maly Biel? Tie auta smerujuce priamo k podjazdu by zbytocne nepredlzovali zapchu aspon na tom 2-pruhovom useku. Toto by o par stoviek metrov skratilo kolonu na D1 (podla pomeru aut iducich k Bille/Tescu a dlzky 2pruhu II/503, no ten by sa dal potiahnut v pohode uz od benzinky Slovnaft).

Je ale potrebne odstranit pricinu problemu - mnozstvo aut na KO. Ta krizovatka Blatne tomu isto dost pomoze, ale je to nadlho ako pise Andrej. To riesenie s 2 pruhmi co som opisal, by pomohlo smeru na Tesco. Smeru k Bille asi velmi nie, tam sa to rychlo upcha. SC totiz nieje schopny absorbovat viac aut. Viac by pomohlo prepojenie II/503 a I/61 na severe SC s komplet MUK, ale to je uz dost drahe a tiez na dlho a teda bez vacsieho zmyslu.

@PK:
ak je ten pomer aut 50/50 ako pises, tak na D1 by sa vobec nestalo, ak by bola II/503 pred KO dvojpruhova od benzinky. Ale to zalezi aj od KO pri Bille - ak ten nepusti, naplni sa aj 2-pruh. Pri tom tvojom rieseni si myslel aj na minoritne smery? Napr. od Maleho Bielu by auta nemali sancu prejst rovno / dolava. A ten odbocovaci pruh dolava od D1 ku KO Billa by sa tiez skor ci neskor zaplnil co by upchalo ten priamy smer.
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 15. Feb 2016 11:23

@Sentilj:
zaujimavy a suverenne najlacnejsi napad, co ma svoje velke pre ale aj proti. Najvacsi prinos by to malo, ze auta iduce smer I/62 by sa elegantne odfiltrovali a nic ich nebrzdilo. Ale to len do casu, kym by sa nenaplnil vyjazd z II/503 na I/61 smer mesto, co by netrvalo moc dlho. Ono totiz vsetko to, co stoji na pezinskej, by sa premiestnilo na I/61 a spolu s premavkou na tejto ceste od Velkeho Bielu by sa upchal aj zjazd na I/61 z II/503 od toho inkriminovaneho kruhaca.
Vedlajsi efekt - KO Billa: sance aut z Janosikovej/Svatoplukovej dostat sa na upchaty KO by rapidne klesli, kedze auta z brutalne plnej Bratislavskej by nemal kto "zastavit" pri vstupe do KO.
Este by ma zaujimalo co by na toto povedali ludia byvajuci na samotnej Pezinskej ktori by si tymto musel prejst...
jednoducho problem je ten, ze SC je prepchaty a prioritou by malo by, aby ludia co nemaju ciel v SC nesli do SC. Vsetko ostatne su len kozmeticke upravy.
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 15. Feb 2016 12:04

Laco:
1 pruh cesty 90km/h dokaze preniest okolo 3000 aut/h. Hodina ma 3600 sekund, ceze kazdych asi 1,2 sekundy jedno auto.
Kruhovy objazd kym funguje dokaze preniest maximalne okolo 1200 aut/h. Je to kvoli spomaleniu aut pred kruhovym objazdom. Musis spomalit na 20km/h, co je 5,5m/s cize len dlzka auta plus 1s odstup je 11m co su 2s, cize kazde 2s auto je 1800 aut/h. Realita max. okolo 1200.
Ale hlavny problem je, ze ak jedine auto pred kruhacom zastavi a da prednost tak, ti vznikne pred kruhacom staticka kolona. Zo statickej kolony sa pohynaju auta kazde 4s. Co je priepustnost 900 aut/h, realne tak 700. Ti vpredu pred kruhacom este obcas davaju prednost autam na kruhaci, cize realna priepustnost je tak 500 aut/h.
Na tejto ceste do Senca mas okolo 2000 aut/h. Cize vpredu sa ti auta pohynaju 500 aut/h a vzadu pribudaju 2000 aut/h. Vznikne ti kolona ktora sa ti nerozpusti az kym neklesne prilev aut od Bratislavy pod 500/hod.
Ten kruhac treba zvalcovat, zbagrovat. Spravit normalnu krizovatku s odbocovacimi pruhmi. 2000 aut/h sa ti tam rozdeli na 500 aut/h co budu odbocovat dolava do Senca, zvysnych 500 do Senca prejde dalej na mimourovnovu s I/61, popripade az dalej na kruhovy obchvat juzne od Senca a tam odboci do Senca. Zvysnych 1000 aut/h bude pohodlne pokracovat dalej smer Sladkovicovo.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 15. Feb 2016 12:08

Pisal som to tu uz velakrat, kruhovy objazd do 500 aut/h netreba, staci obycajna krizovatka a nad 1200 aut/h uz nefunguje a vytvara kolony. Neda sa to ovplyvnit ani velkostou kruhoveho objazdu, pretoze jeho nepriepustnost je sposobena tym, ze auto musi dat na kruhac prednost, zastat a nasledne ak zozadu pribuda viac aut ako 500/h uz sa kolona nerozpusti, len zvacsuje.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laco » 15. Feb 2016 13:08

PK:
Na tomto sa asi nezhodneme, teda na tom zdroji problemov. Keby si tam spravil krizovatku ako si pisal, tak ten lavy odbocovaci pruh by sa dost rychlo upchal a zapchal by aj priamy smer na Sladkovicovo. stacilo by jedno auto iduce od Sladkovicova, hned treba spomalit / zastat. Postupne zastavia vsetci, kedze prud aut je tam suvisly. Nehovoriac o tom, ze nezriedka auta cakajuce na KO Billa upchaju aj tento KO (po tvojom zas krizovatku). a dalsia vec - tie auta z vedlajsich smerov by cez krizovatku nepresli.
Keby bol ten odbocovaci pruh dost dlhy (v podstate 2-pruhova II/503 co som pisal), nehrozilo by to upchatie. to je zaklad - skapacitnit II/503 pred KO nech sa auta rozdelia na 2 samostane prudy a s nimi potom pracovat. stale je ale problem s vedl. smermi, co by vyriesil KO - ten existujuci. auta iduce ku KO Billa by trocha spomalili, ale mali by prednost pred autami od Sladkovicova, co je dost vyhoda. Navyse na ten KO by uz sli len auta iduce u KO Billa.
velkou vyhodou by bola realizovatelnost za plnej premavky, na II/503 mozno nejake docasne rychlostne obmedzenie. Priznam sa ale ze neviem ako nakladne je spravit podjazd pre 1 pruh pod 2 pruhovou cestou, ale nejake mega drahe to snad nebude. Predstav si, ze zacnes burat ten kruhac, aky by to bol chaos.
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 75 hostí.